Abortus na eerste kind..

05-11-2018 11:27 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies,

Ik weet niet of ik dit onder de juiste pijler plaatst, maar hier is mijn bericht.

Vorige week ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben, geheel ongepland! Mijn vriend en ik hebben enkele keren sex gehad met een voorbehoedsmiddel, maar blijkbaar is dat ergens misgegaan.

Momenteel zijn we de ouders van een prachtig jongetje van 9 maanden. Ik was destijds tijdens mijn zwangerschap nog aan het studeren en ben ik net op tijd afgestudeerd voor mijn bevalling.

Nu zit ik in een fase waarbij ik weer mijn ‘eigen’ leven wil oppakken. Daarbij dus ook een start maken aan mijn carrière, hetgeen waarvoor ik jaren gestudeerd heb en daarbij ook financieel onafhankelijk worden. Mijn vriend zit er goed bij qua werk en financiën, we hebben een koophuis en kunnen qua dit plaatje eigenlijk prima voor een tweede kindje zorgen. Alleen ik wil het niet! Als de tweede er is dan is mijn kleine net 1,5 en heeft hij ook nog alle aandacht van de wereld nodig. In mijn hoofd wilde ik eigenlijk geen kinderen meer of pas over +/- 5 jaar! Het klinkt egoïstisch, maar het was eindelijk weer even tijd voor mezelf.

Ik ben zo bang dat ik met een tweede erbij, in sociaal isolement terecht kom. Ik depressief raak en totaal geen gevoel voor het kind zal hebben, omdat ik het echt niet wil. Mijn vriend wil het wel graag, maar hij 60/70 uur in de week dus hij zal er veelal niet zijn. Hij vindt mijn keus te overhaast, niet doordacht en vindt dat we er prima voor kunnen zorgen. Mijn gevoel zegt nu nee, maar dan ben je eigenlijk met moeder natuur aan het spelen en dat wil ik ook niet. Ik ben dan zometeen 26 en moeder van twee kinderen.. help :(!
anoniem_377439 wijzigde dit bericht op 05-11-2018 12:47
Reden: wordt verkeerd opgevat
2.08% gewijzigd
Wat een moeilijke situatie. Is het een optie dat je vriend minder gaat werken en meer gaat zorgen - hij wil dit kind immers graag - , zodat jij aan je carrière kan beginnen?
Nou hup die abortus dus. Waarom niet eigenlijk? Je wil niet. Reden genoeg.
Neem eens contact op met het fiom hierover.
Ik zie zelf geen geldige redenen behalve luxe redenen.
Wauw, totaal geen acceptabele reden behalve jezelf.

Vreselijk toch.
Het is juist NIET egoïstisch om deze keus te maken. Je houdt nl rekening met je eerste kindje, jezelf en je gezin. Daarbij, je hoeft deze keuze niet te verdedigen hè? Want zo klinkt het. In deze maatschappij is abortus lang niet altijd geaccepteerd, maar het gaat erom wat JIJ wilt. En als jij nu geen tweede kindje wilt en je weet dat zeker, dan is dat i.m.o. voldoende reden voor een abortus.
Pandax schreef:
05-11-2018 11:56
Wat een moeilijke situatie. Is het een optie dat je vriend minder gaat werken en meer gaat zorgen - hij wil dit kind immers graag - , zodat jij aan je carrière kan beginnen?
Maar ze wil het niet zegt ze...
Blaadje84 schreef:
05-11-2018 12:01
Het is juist NIET egoïstisch om deze keus te maken. Je houdt nl rekening met je eerste kindje, jezelf en je gezin. Daarbij, je hoeft deze keuze niet te verdedigen hè? Want zo klinkt het. In deze maatschappij is abortus lang niet altijd geaccepteerd, maar het gaat erom wat JIJ wilt. En als jij nu geen tweede kindje wilt en je weet dat zeker, dan is dat i.m.o. voldoende reden voor een abortus.
Dit.
TanteBedelia schreef:
05-11-2018 11:58
Neem eens contact op met het fiom hierover.
Ik zie zelf geen geldige redenen behalve luxe redenen.
Geen geldige redenen? Wie bepaalt wat geldig is? Niet willen lijkt mij reden genoeg. Zowel voor TO als voor het ongeboren vruchtje. Waarom ongewenst een kind laten geboren?
demy13455 schreef:
05-11-2018 11:27
Mijn vriend wil het wel graag, maar hij 60/70 uur in de week dus hij zal er veelal niet zijn. Hij vindt mijn keus te overhaast, niet doordacht en vindt dat we er prima voor kunnen zorgen.

Met 'we' bedoelt hij 'jij'? Tijd voor een goed gesprek. Niet alleen voor dit kindje, maar voor de rest van jullie leven samen.
coolingdown. schreef:
05-11-2018 12:01
Maar ze wil het niet zegt ze...

Laat ik voorop stellen dat ik iedere reden die een vrouw heeft voor abortus een goede reden vind. Ik vind dat iedereen het recht heeft te beschikken over zijn eigen lichaam, bovendien heeft het krijgen van een ongewenst kind negatieve gevolgen, voor de ouder, het kind en de maatschappij als geheel.

Los daarvan, als de reden voor niet willen niet het kind is, maar de afwezigheid van de partner in het grootbrengen ervan, dan is daar misschien wat aan te doen. Vandaar mijn vraag: zou partner zijn aandeel in de zorg op zich willen nemen? En dan natuurlijk: zou dat voor jou een acceptabele situatie zijn om het kind toch te laten komen?
Ik ga er hierbij overigens vanuit dat zijn aandeel in de zorg voor het kind momenteel minimaal is met zijn 60/70 uur werk in de week. Daar vind ik het een en ander van, maar als jullie daar samen gelukkig mee zijn, is dat natuurlijk prima.
anoniem_377206 wijzigde dit bericht op 05-11-2018 12:07
1.05% gewijzigd
Pandax schreef:
05-11-2018 12:05
Laat ik voorop stellen dat ik iedere reden die een vrouw heeft voor abortus een goede reden vind. Ik vind dat iedereen het recht heeft te beschikken over zijn eigen lichaam, bovendien heeft het krijgen van een ongewenst kind negatieve gevolgen, voor de ouder, het kind en de maatschappij als geheel.

Los daarvan, als de reden voor niet willen niet het kind is, maar de afwezigheid van de partner in het grootbrengen ervan, dan is daar misschien wat aan te doen. Vandaar mijn vraag: zou partner zijn aandeel in de zorg op zich willen nemen? En dan natuurlijk: zou dat voor jou een acceptabele situatie zijn om het kind toch te laten komen?
Daar heb je wel een punt.
Pandax schreef:
Eens. Voor hem is het ook wel makkelijk willen zo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Abortus of je vriend betaalt maar 'n inwonende nanny. Als hij zoveel uur per week werkt zal daar vast een riant salaris tegenover staan, dus mocht je in de toekomst 2 kinderen willen, dan kun je het nu ook in één keer doen (en je daarna gelijk laten steriliseren gezien je aantal ongelukjes) ben je des te sneller uit de kleine koters en als je hulp in huis haalt heb je zelf je handen vrij om iets voor jezelf te gaan doen.
Heb je bewust de wens het er ook in de toekomst bij eentje te laten, uiteraard weg laten halen en zorgen dat je niet meer zwanger kan worden.
Pandax schreef:
Waarom zou die vriend minder gaan werken? Met 'n topsalaris kan hij een nanny betalen zodat ze beiden ontzorgt worden.
Kan je vriend inderdaad niet minder werken en dat jij aan het werk gaat? Zou het dan voor jou wel een optie zijn om het kindje te houden?
Je kan het ook anders bekijken. Ik heb zelf ook twee kinderen kort op elkaar en in theorie ben je dan snel klaar. Je hoeft je carrière dan niet nogmaals te belasten met een verlof en je moeheid etc rondom zwangerschap en jong kind.

Daarnaast, kan je een abortus emotioneel aan? Ik vind dat je daar wel bij moet stil staan.

En als je simpelweg geen kind wil, zorg dan voor betere anticonceptie want 2x een ongeluk.....wees eens eerlijk?
redbulletje schreef:
05-11-2018 12:14
Waarom zou die vriend minder gaan werken? Met 'n topsalaris kan hij een nanny betalen zodat ze beiden ontzorgt worden.

Omdat hij óók één van de ouders is en toevallig degene die dit kind nu wel wil.

Opzich moet ik zeggen dat ik ook gelijk dacht "2 achter elkaar, dan heb je het maar gehad" en zo hebben wij zelf ook de kinderen met 1,5 jaar ertussen. Maar dat was zeker een periode erg zwaar (maar ook heel leuk) en het is belangrijk dat je dan allebei wil en er ook allebei energie insteekt. Jij kunt dan na deze zwangerschap vol voor je carrière gaan, als je partner ook energie in de kinderen gaat steken. Dat lijkt me voor de toekomst sowieso wel een puntje.
Later is nu
Dreamer schreef:
05-11-2018 12:23
Omdat hij óók één van de ouders is en toevallig degene die dit kind nu wel wil.

Opzich moet ik zeggen dat ik ook gelijk dacht "2 achter elkaar, dan heb je het maar gehad" en zo hebben wij zelf ook de kinderen met 1,5 jaar ertussen. Maar dat was zeker een periode erg zwaar (maar ook heel leuk) en het is belangrijk dat je dan allebei wil en er ook allebei energie insteekt. Jij kunt dan na deze zwangerschap vol voor je carrière gaan, als je partner ook energie in de kinderen gaat steken. Dat lijkt me voor de toekomst sowieso wel een puntje.
Dan is goed geld binnen halen om die koters te laten verzorgen toch juist 'n pré?
Maar als je het nu niet wilt, dan wil je het nu niet. Als je dit kind wel laat komen, omdat je man het graag wil, is dat van hem misschien wel egoïstisch. Zeker als hij jou ermee opzadelt.
Later is nu
Eens met Because. Ik geloof niet zo in twee keer per ongeluk zwanger raken.

Daarnaast, maar ik kan het mis hebben, lees is vooral koud-water-vrees. Jullie kunnen het prima aan, je bent na de tweede snel uit de luiers en kan alles weer oppakken en er is maar een reden voor een abortus: je wil het niet.

Of je abortus doet of niet, dat moet je zelf weten. Jouw lichaam. Besef je wel dat een abortus heftig kan zijn. Eenmaal weg is echt weg.
redbulletje schreef:
05-11-2018 12:24
Dan is goed geld binnen halen om die koters te laten verzorgen toch juist 'n pré?

Dan is TO de kans geven óók geld binnen te gaan halen ook een pre. Zij investeert al meer in het gezin, door de kinderen te krijgen en daardoor haar eigen carrière pas later te kunnen starten. Tijd dat zij ook haar ding kan doen, waar ze voor gestudeerd heeft, zodat ze sámen investeren in hun toekomst.
Later is nu
Dreamer schreef:
05-11-2018 12:26
Dan is TO de kans geven óók geld binnen te gaan halen ook een pre. Zij investeert al meer in het gezin, door de kinderen te krijgen en daardoor haar eigen carrière pas later te kunnen starten. Tijd dat zij ook haar ding kan doen, waar ze voor gestudeerd heeft.
Als die partner een nanny kan betalen heeft TO toch haar handen vrij om een carriere te beginnen?
redbulletje schreef:
05-11-2018 12:27
Als die partner een nanny kan betalen heeft TO toch haar handen vrij om een carriere te beginnen?

Niet iedereen wil kinderen gelijk bij een nanny parkeren. Jij wel, dat weet ik, maar TO mogelijk niet.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven