Onverwoestbare peuterschoen
maandag 5 november 2018 om 14:08
Mijn peuter speelt op de psz regelmatig buiten, waarbij hij op auto's rijdt. Vanwege het remmen slijten de neuzen van zijn schoenen in rap tempo. Hij droeg nog zijn zomergympen, maar die zijn dus nu kapot.
Ik vind het ook weer zonde om nieuwe schoenen te kopen speciaal voor de psz. Hoe doen andere moeders dat en wie heeft er een goede tip voor een stevige, goedkope schoen, die het meerdere rempartijen uithoudt?
Ik vind het ook weer zonde om nieuwe schoenen te kopen speciaal voor de psz. Hoe doen andere moeders dat en wie heeft er een goede tip voor een stevige, goedkope schoen, die het meerdere rempartijen uithoudt?
maandag 5 november 2018 om 14:27
Herkenbaar, schoenen van zoon waren in 2 dagen stuk. Ik heb een paar goedkope adidasjes (30 euro) voor hem gekocht bij de Bristol. Met een zelfde neus als in de afbeelding van RegretteRien. Tot nu toe gaat het goed, maar misschien zit hij minder op die auto’s.
De fabrikanten van die auto’s verkopen ook schoenbeschermers. Hij remt af op zijn tenen, daar is geen enkele schoen tegen bestand.
De fabrikanten van die auto’s verkopen ook schoenbeschermers. Hij remt af op zijn tenen, daar is geen enkele schoen tegen bestand.
maandag 5 november 2018 om 15:22
Ik wil op zich wel speciale schoenen voor de psz kopen, hij gaat 4 dagdelen. Ik moet alleen even een mentale stap nemen om gloedje nieuwe schoenen te kopen speciaal om afgeragd te wordenMaartje2016 schreef: ↑05-11-2018 15:05Hij zit toch maar een aantal dagdelen op de psz? Ik zou dan wel speciale (lees: goedkope) schoenen voor die momenten kopen, en zijn 'normale' schoenen voor de rest van de tijd. Waarom wil je dat niet? (Oprechte vraag)
Bedankt voor jullie reacties en suggesties in ieder geval! Ik zal een rondje stad doen en proberen een paar te vinden wat ik niet te mooi vind voor dit doel.
maandag 5 november 2018 om 15:24
Top-optie! En goedkoop!rozegeranium schreef: ↑05-11-2018 15:21Mijn dochter mag alleen met haar regenlaarzen op die autootjes….
That's just me though...
maandag 5 november 2018 om 15:31
Omdat de schoenen van zoon helemaal stuk waren en ik geen tijd had om midden in de week nieuwe schoenen te kopen, heb ik hem 1 dag regenlaarzen aangetrokken naar de opvang. Om 9.00 uur hebben ze de laarzen maar uitgetrokken, want hij dreef er bijna uit.
maandag 5 november 2018 om 15:36
Dat kan ik me voorstellen, die dingen ademen natuurlijk voor geen meter. Mijn bezwaar is ook dat het niet comfortabel is als hij binnen op zijn buik liggen te spelen.Tinkeltje33 schreef: ↑05-11-2018 15:31Omdat de schoenen van zoon helemaal stuk waren en ik geen tijd had om midden in de week nieuwe schoenen te kopen, heb ik hem 1 dag regenlaarzen aangetrokken naar de opvang. Om 9.00 uur hebben ze de laarzen maar uitgetrokken, want hij dreef er bijna uit.
maandag 5 november 2018 om 15:47
Ah, zoimpalalelie schreef: ↑05-11-2018 15:22Ik wil op zich wel speciale schoenen voor de psz kopen, hij gaat 4 dagdelen. Ik moet alleen even een mentale stap nemen om gloedje nieuwe schoenen te kopen speciaal om afgeragd te worden![]()
Bedankt voor jullie reacties en suggesties in ieder geval! Ik zal een rondje stad doen en proberen een paar te vinden wat ik niet te mooi vind voor dit doel.
Wij kregen vroeger als we op kamp gingen altijd nieuwe 'afragschoenen', was stiekem wel ons hoogtepunt. Mijn moeder had namelijk een hekel aan gympen en dit was het enige moment in het jaar dat ze toegaf. Ze waren natuurlijk wel goedkoop, want ze hoefde (in haar ogen) ook niet lang mee.
Kijk anders eens bij Bristol of Scapino
maandag 5 november 2018 om 16:38
Nou ja, de ervaring leert hier dat ze er buiten de deur toch flink ruwer mee om gaan dan dat wanneer ze ze thuis dragen. Logisch ook, want ze spelen op de psz een stuk ruwer. Niet omdat ze dat thuis niet mogen, maar omdat er hier nu eenmaal minder kinderen zijn om (ruw) mee te spelen.RegretteRien schreef: ↑05-11-2018 16:33Ik geef ze liever 1 paar schoenen die tegen een stootje kunnen trouwens (waar ik dus wat meer aan uitgeef) dan elke maand nieuwe ragschoenen en dan nog moeilijk moeten doen als ze hun 'goede' schoenen aan hebben.
maandag 5 november 2018 om 17:49
Dit klinkt heel erg raar, maar het is echt zo. Ik koop voor mijn 3 jongens goedkope sneakers bij de primark en die gaan zo vreselijk lang mee! Wel altijd met een iets opstaande neus. Ik heb grindtegels in de tuin en daar gaan ze tekeer op loopauto’s maar de schoenen zijn nog heel. Als je wilt kan ik straks wel proberen een foto te plaatsen van een paar primark schoenen die al 1 jaar meegaan ( doorgevertje tussen mijn kids) en de neuzen beginnen nu pas kapot te gaan.
maandag 5 november 2018 om 18:43
Ja, hier net zo. Ik heb voor zoontje deze winter Timberlands gekocht. Onverwoestbaar.RegretteRien schreef: ↑05-11-2018 16:33Ik geef ze liever 1 paar schoenen die tegen een stootje kunnen trouwens (waar ik dus wat meer aan uitgeef) dan elke maand nieuwe ragschoenen en dan nog moeilijk moeten doen als ze hun 'goede' schoenen aan hebben.
Van de zomer had ik Converse, laag model, ook top!
maandag 5 november 2018 om 19:00
RegretteRien schreef: ↑05-11-2018 16:33Ik geef ze liever 1 paar schoenen die tegen een stootje kunnen trouwens (waar ik dus wat meer aan uitgeef) dan elke maand nieuwe ragschoenen en dan nog moeilijk moeten doen als ze hun 'goede' schoenen aan hebben.
Ik heb nu dus goedkope gekocht, omdat die dure dus niet zo onverwoestbaar waren. Die goedkope doen het inmiddels langer dan de dure.
dinsdag 6 november 2018 om 11:17
Wij dragen geen schoenen binnenshuis. ( we wonen in het buitenland en daar is dat normaal ). Je hebt ook lage regenlaarsjes, dat is misschien wat minder warm.
Toen mijn dochter en loopfietskreeg probeerde ze weer te remmen met de neuzen van de laarzen & schoenen. Ik heb haar een dag sandalen met een open teen aangetrokken en het probleem was vakkundig opgelost binnen vijf minuten. Ik ben daar best streng ik. Je maakt gewoon je schoenen kapot op die manier. En natuurlijk mogen ze ravotten, bajeren en alles. Maar remmen met je schoenen op fietsen en loopautootjes….nee.
Toen mijn dochter en loopfietskreeg probeerde ze weer te remmen met de neuzen van de laarzen & schoenen. Ik heb haar een dag sandalen met een open teen aangetrokken en het probleem was vakkundig opgelost binnen vijf minuten. Ik ben daar best streng ik. Je maakt gewoon je schoenen kapot op die manier. En natuurlijk mogen ze ravotten, bajeren en alles. Maar remmen met je schoenen op fietsen en loopautootjes….nee.