Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
donderdag 8 november 2018 om 10:37
Ik heb precies hetzelfde gedaan, het was snelNijntje* schreef: ↑07-11-2018 16:02Toen mijn peuter soortgelijk gedrag ging laten zien, ben ik hem als baby gaan behandelen. Hij mocht geen fruit, want baby’s eten nog geen fruit. Ik bracht hem zogenaamd overdag naar bed, want baby’s slapen overdag.
Binnen een uur was peuter er van overtuigd dat hij dan toch liever een grote jongen was dan een baby.. en grote jongens stoppen niks in de mond, hebben geen speen, etc
![]()
Klaar met baby gedrag haha
donderdag 8 november 2018 om 11:39
Wilde jouw zoontje toen niet om de haverklap naar de wc? Ik heb een paar weken terug een filmpje als beloning gesteld voor mijn zoontje van 2.5 en afgelopen week herinnerde hij dat zich ofzo, want nu wil hij echt telkens plassen, zodat hij een filmpje kan kijken. Ik weet even niet hoe hiermee om te gaan. Ik vertrouw hem niet zonder luier, dus vind het vooral veel gedoe nu
zaterdag 10 november 2018 om 12:36
Ik had gister het bed van peuter vers opgemaakt en dacht eens te kijken of peuter zo’n peuter is die zonder valrand op zijn bedje kan slapen.
Vannacht. 04.00 uur. BAM! Peuter naast zijn bedje
Huilende peuter bij ons in bed. Die bleek deze week zijn cijferkennis bijgespijkerd te hebben. Elke keer als hij een cijfer herkende op mijn wekker brulde hij dat cijfer hard. God straft onmiddellijk
Vannacht. 04.00 uur. BAM! Peuter naast zijn bedje
zaterdag 10 november 2018 om 21:03
Nou glitter dat klinkt als een gezellige nacht
. Hier loopt het weekend muahhh, zou gister met m’n nieuwe baan beginnen maar ze belden of ik nog eerder kon dus ik ben afgelopen dinsdag begonnen met werken. Uur vantevoren moest ik gewoon overgeven van de stress maar achteraf gezien was dat nergens voor nodig! Ik vind het zoooo leuk! Heb nu 3 dagen gewerkt en heb ervan genoten! Alleen thuis ging het minder goed. Kinderen veel huilen, wilden niet slapen ( heb 3 avonddiensten gedraaid), gister hele dag met m’n kindjes op pad geweest en vandaag zijn ze naar m’n broer gegaan en ben ik gaan shoppen. Morgen krijgen we een berg visite dus niet echt rustig allemaal.
En ff een hele stomme vraag, maar is 1 van jullie goed in zoeken? Ik heb in dit topic gezegd dat ik ongesteld was maar ik kan het niet meer terugvinden en zit al uren te scrollen. Ben zelf vergeten wanneer ik het was en tis wel een beetje belangrijk dat ik het nu weet want ik zit mezelf gek te maken. Dus weet iemand het misschien?
En ff een hele stomme vraag, maar is 1 van jullie goed in zoeken? Ik heb in dit topic gezegd dat ik ongesteld was maar ik kan het niet meer terugvinden en zit al uren te scrollen. Ben zelf vergeten wanneer ik het was en tis wel een beetje belangrijk dat ik het nu weet want ik zit mezelf gek te maken. Dus weet iemand het misschien?
zaterdag 10 november 2018 om 21:06
23 oktober.Whatsinaname1988 schreef: ↑10-11-2018 21:03Nou glitter dat klinkt als een gezellige nacht. Hier loopt het weekend muahhh, zou gister met m’n nieuwe baan beginnen maar ze belden of ik nog eerder kon dus ik ben afgelopen dinsdag begonnen met werken. Uur vantevoren moest ik gewoon overgeven van de stress maar achteraf gezien was dat nergens voor nodig! Ik vind het zoooo leuk! Heb nu 3 dagen gewerkt en heb ervan genoten! Alleen thuis ging het minder goed. Kinderen veel huilen, wilden niet slapen ( heb 3 avonddiensten gedraaid), gister hele dag met m’n kindjes op pad geweest en vandaag zijn ze naar m’n broer gegaan en ben ik gaan shoppen. Morgen krijgen we een berg visite dus niet echt rustig allemaal.
zondag 11 november 2018 om 15:21
Haha ja dat was bij ons ook, maar vond ik prima.Morgenstond_ schreef: ↑08-11-2018 11:39Wilde jouw zoontje toen niet om de haverklap naar de wc? Ik heb een paar weken terug een filmpje als beloning gesteld voor mijn zoontje van 2.5 en afgelopen week herinnerde hij dat zich ofzo, want nu wil hij echt telkens plassen, zodat hij een filmpje kan kijken. Ik weet even niet hoe hiermee om te gaan. Ik vertrouw hem niet zonder luier, dus vind het vooral veel gedoe nu![]()
Mijn eerste prioriteit was dat hij ‘naar de wc gaan’ leuk ging vinden, dus de motivatie hoog genoeg maken. De ipad/tv was het enige wat werkte. In het begin mocht hij tijdens het plassen zelfs ipad kijken. Zat hij daar een uur op de wc pot.
Toen de wc pot niet meer spannend was, veranderde ik de regel. Voor elke plas op de wc, mocht hij 1 aflevering van Nijntje kijken. Dat duurt 17 minuten. Zodra de aflevering afgelopen was, ging hij als een malle drinken. En ik stimuleerde dat zelfs nog door hem limo te geven ipv water. Op die manier deed hij waanzinnig veel succeservaringen op in korte tijd, want bij het minste beetje aandrang vloog hij al naar de wc.
En ik nam maar even voor lief dat hij bijna de hele dag tv keek.
Later ben ik dat uiteraard gaan afbouwen
Zo hebben we nog een tussenstap gehad waarbij het alleen telde als hij op de grote wc bril ging ipv brilverkleiner.
En daarna zijn we ‘alleen grote plas’ als regel gaan invoeren, ipv elke druppel.
En tenslotte zijn we gaan belonen op poepen ipv plassen.
Binnen een maand was hij volledig zindelijk.
En hij had nog gewoon een luierbroekje aan in die periode, dus ongelukjes waren nooit erg.
We zijn nu trouwens 5 maanden verder. Zoon is dus volledig zindelijk, maar is wel lakser geworden. Wil liever spelen en gaat dan veel te laat naar de wc. We hebben daarom het beloningssysteem weer terug ingevoerd. Maar nu met als regel ‘bij een grote plas op de wc krijg je een krul. (En hij moet dan alle bijbehorende handelingen ook doen, zoals doortrekken, handen wassen, licht uit, etc). Bij tien krullen mag je een aflevering naar keuze kijken op de tv’. Sindsdien gaat het weer goed.
zondag 11 november 2018 om 15:25
Leuk dat je nieuwe baan zo bevalt, whats!
Je kindjes zulken idd nog even moeten wennen..
Hier het eerste weekend met zijn vijven thuis, zonder kraam. Ik moet zeggen dat het lekker gaat, al is het wel even wennen dat je weer zo vast zit aan voedingstijden enzo. En we passen nog niet met zijn allen in de auto, dus we kunnen nog niks ondernemen wat iets verder weg is van huis
Gelukkig dat de herfstbladeren in de tuin ook al leuk genoeg zijn om mee te spelen.
Hier het eerste weekend met zijn vijven thuis, zonder kraam. Ik moet zeggen dat het lekker gaat, al is het wel even wennen dat je weer zo vast zit aan voedingstijden enzo. En we passen nog niet met zijn allen in de auto, dus we kunnen nog niks ondernemen wat iets verder weg is van huis
Gelukkig dat de herfstbladeren in de tuin ook al leuk genoeg zijn om mee te spelen.
zondag 11 november 2018 om 21:52
Heb ik het nou helemaal gemist dat je bent bevallen? Gefeliciteerd!!! En lekker zeg van de kraamhulp af zijn, en wel vervelend dat jullie allemaal nog niet in de auto passen. Had ik de eerste periode met 3 kinderen ook maar ik gebruik mijn auto nauwelijks dus ik deed alles met het OV.Nijntje* schreef: ↑11-11-2018 15:25Leuk dat je nieuwe baan zo bevalt, whats!
maandag 12 november 2018 om 00:15
Ja klopt, de kleine dame is 12 dagen geleden geboren!
Het gaat heel goed met dr en dreumes en peuter zijn super lief voor hun zusje
Dat met de auto gaan we zaterdag even achteraan. De twee oudsten gaan dan logeren dus dan hebben we alleen baby thuis. Kunnen we wat makkelijker richting een baby winkel om autostoeltjes te passen.
Het gaat heel goed met dr en dreumes en peuter zijn super lief voor hun zusje
Dat met de auto gaan we zaterdag even achteraan. De twee oudsten gaan dan logeren dus dan hebben we alleen baby thuis. Kunnen we wat makkelijker richting een baby winkel om autostoeltjes te passen.
maandag 12 november 2018 om 10:05
Ik quote mezelf even. Ze is zindelijk.
En wat hebben we nu gedaan, helemaal niks anders...
Gefeliciteerd Nijntje met de nieuwe baby!
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
And everything you do; Yeah, they were all yellow
maandag 12 november 2018 om 10:24
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Wij gaan ook nog maar gewoon even door met de filmpjes. Peuter wil ook geen luier aan binnen, dus dat vind ik nu wel een goed tekenNijntje* schreef: ↑11-11-2018 15:21Haha ja dat was bij ons ook, maar vond ik prima.
Mijn eerste prioriteit was dat hij ‘naar de wc gaan’ leuk ging vinden, dus de motivatie hoog genoeg maken. De ipad/tv was het enige wat werkte. In het begin mocht hij tijdens het plassen zelfs ipad kijken. Zat hij daar een uur op de wc pot.
Toen de wc pot niet meer spannend was, veranderde ik de regel. Voor elke plas op de wc, mocht hij 1 aflevering van Nijntje kijken. Dat duurt 17 minuten. Zodra de aflevering afgelopen was, ging hij als een malle drinken. En ik stimuleerde dat zelfs nog door hem limo te geven ipv water. Op die manier deed hij waanzinnig veel succeservaringen op in korte tijd, want bij het minste beetje aandrang vloog hij al naar de wc.
En ik nam maar even voor lief dat hij bijna de hele dag tv keek.
Later ben ik dat uiteraard gaan afbouwen
Zo hebben we nog een tussenstap gehad waarbij het alleen telde als hij op de grote wc bril ging ipv brilverkleiner.
En daarna zijn we ‘alleen grote plas’ als regel gaan invoeren, ipv elke druppel.
En tenslotte zijn we gaan belonen op poepen ipv plassen.
Binnen een maand was hij volledig zindelijk.
En hij had nog gewoon een luierbroekje aan in die periode, dus ongelukjes waren nooit erg.
We zijn nu trouwens 5 maanden verder. Zoon is dus volledig zindelijk, maar is wel lakser geworden. Wil liever spelen en gaat dan veel te laat naar de wc. We hebben daarom het beloningssysteem weer terug ingevoerd. Maar nu met als regel ‘bij een grote plas op de wc krijg je een krul. (En hij moet dan alle bijbehorende handelingen ook doen, zoals doortrekken, handen wassen, licht uit, etc). Bij tien krullen mag je een aflevering naar keuze kijken op de tv’. Sindsdien gaat het weer goed.
En gefeliciteerd met je dochter inderdaad!
dinsdag 13 november 2018 om 13:51
Hoe doen jullie dat, ziek zijn met een peuter? Dochter snottert gelukkig alleen maar, maar ik voel me echt ziek. Zelfs rondlopen is me teveel. Man (ook ziek) is aan het werk. Ik ben ook nog zwanger, dus steeds als ik te hard hoest moet ik direct overgeven. Ik ben de uren aan het aftellen tot het bedtijd is, hoop dat dochter zich een beetje kan vermaken.
dinsdag 13 november 2018 om 13:54
Ik lig als ik ziek ben op de bank en de kinderen vermaken zich wel. Drentelen een beetje om me heen en ik doe alleen het hoognodige en verder helemaal niets anders dan op de bank liggen en tv kijken.fiona2018 schreef: ↑13-11-2018 13:51Hoe doen jullie dat, ziek zijn met een peuter? Dochter snottert gelukkig alleen maar, maar ik voel me echt ziek. Zelfs rondlopen is me teveel. Man (ook ziek) is aan het werk. Ik ben ook nog zwanger, dus steeds als ik te hard hoest moet ik direct overgeven. Ik ben de uren aan het aftellen tot het bedtijd is, hoop dat dochter zich een beetje kan vermaken.
dinsdag 13 november 2018 om 14:09
Gefeliciteerd met je dochter Nijntje!
Wat fijn dat je dochter zindelijk is Kleinezon!
Dochter begint sinds een paar dagen aan te geven wanneer ze heeft geplast in haar luier en wil dan ook eigenlijk het liefst een schone luier. Poepen geeft ze sinds ze 1.5 jaar is aan. Ze heeft weleens op de wc gezeten, maar daar nog nooit geplast of gepoept. Ze wil dit dan vooral omdat ze het erg leuk vindt dat ze daarna haar handen mag wassen Ik denk dat we haar binnenkort maar eens op een vast moment per dag op de wc/potje gaan zetten en dan zien we wel wat ze gaat doen.
Dochter slaapt sinds een kleine twee weken op een kinderkussen. Ze begon structureel knuffels onder haar hoofd te duwen. Ze is er reuze trots op!
Ze wordt veel te snel groot. Ze mag sinds kort van ons in ons eigen huis zelfstandig traplopen. Ze loopt dan namelijk veel veiliger. Wanneer er iemand bij haar loopt dan is ze compleet afgeleid en gaat juist lopen te stunten en ze heeft laatst ook al even zelfstandig op haar kamer gespeeld. Uiteraard kwamen we wel iedere paar minuten even checken hoe dat het ging
Wat fijn dat je dochter zindelijk is Kleinezon!
Dochter begint sinds een paar dagen aan te geven wanneer ze heeft geplast in haar luier en wil dan ook eigenlijk het liefst een schone luier. Poepen geeft ze sinds ze 1.5 jaar is aan. Ze heeft weleens op de wc gezeten, maar daar nog nooit geplast of gepoept. Ze wil dit dan vooral omdat ze het erg leuk vindt dat ze daarna haar handen mag wassen Ik denk dat we haar binnenkort maar eens op een vast moment per dag op de wc/potje gaan zetten en dan zien we wel wat ze gaat doen.
Dochter slaapt sinds een kleine twee weken op een kinderkussen. Ze begon structureel knuffels onder haar hoofd te duwen. Ze is er reuze trots op!
Ze wordt veel te snel groot. Ze mag sinds kort van ons in ons eigen huis zelfstandig traplopen. Ze loopt dan namelijk veel veiliger. Wanneer er iemand bij haar loopt dan is ze compleet afgeleid en gaat juist lopen te stunten en ze heeft laatst ook al even zelfstandig op haar kamer gespeeld. Uiteraard kwamen we wel iedere paar minuten even checken hoe dat het ging
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
dinsdag 13 november 2018 om 16:26
Moet dit hier even kwijt, weet niet zo goed wat ik hiermee moet.
Hoef volgende week pas ongesteld te worden maar mijn borsten doen zoveel pijn en zijn echt veel gegroeid. Ik was stiekem een beetje in de veronderstelling dat ik zwanger was ( mijn eisprong is altijd heel vroeg en bij 2 zwangerschappen wist ik al dat ik zwanger was voordat ik überhaupt overtijd was). Maar heb sinds vanmiddag zulke heftige krampen, ik denk dus of dat ik zwanger ben maar het niet goed zit, of dat ik hormonaal helemaal in de war ben.
Testen is het nog echt te vroeg hoor ( test sowieso altijd negatief tot 3 dagen nadat je ongesteld moet worden) naar de huisarts gaan is natuurlijk al helemaal onzinnig.
Stond er altijd heel nuchter in maar nu ben ik echt een beetje van slag eigenlijk omdat dit niet is wat ik gewend ben van mijn lichaam.
Hoef volgende week pas ongesteld te worden maar mijn borsten doen zoveel pijn en zijn echt veel gegroeid. Ik was stiekem een beetje in de veronderstelling dat ik zwanger was ( mijn eisprong is altijd heel vroeg en bij 2 zwangerschappen wist ik al dat ik zwanger was voordat ik überhaupt overtijd was). Maar heb sinds vanmiddag zulke heftige krampen, ik denk dus of dat ik zwanger ben maar het niet goed zit, of dat ik hormonaal helemaal in de war ben.
Testen is het nog echt te vroeg hoor ( test sowieso altijd negatief tot 3 dagen nadat je ongesteld moet worden) naar de huisarts gaan is natuurlijk al helemaal onzinnig.
Stond er altijd heel nuchter in maar nu ben ik echt een beetje van slag eigenlijk omdat dit niet is wat ik gewend ben van mijn lichaam.
dinsdag 13 november 2018 om 18:44
Bij mijn eerste en enige zwangerschap had ik enorme krampen voordat ik ongesteld moest worden. Ik dacht dat ik een miskraam had of enorm ongesteld ging worden.
Het bleek dat dit het uitrekken van de baarmoeder was
Toen ik 2 dagen voor de nod ook nog slijm en bruine zooi verloor dacht ik helemaal dat het gedaan was maar dat bleek een opruiming te zijn van de baarmoeder om alles schoon en perfect op te leveren voor de vrucht. Nesteldrang..
Volgens mijn gynaecoloog was dit vaker bij vrouwen met veel hormonen en een hoge vruchtbaarheid.
Of jij dit hebt weet ik natuurlijk niet Whats. Je kan ook gewoon één van de zoveel vroege miskramen hebben. Even afwachten meid
Het bleek dat dit het uitrekken van de baarmoeder was
Volgens mijn gynaecoloog was dit vaker bij vrouwen met veel hormonen en een hoge vruchtbaarheid.
Of jij dit hebt weet ik natuurlijk niet Whats. Je kan ook gewoon één van de zoveel vroege miskramen hebben. Even afwachten meid
dinsdag 13 november 2018 om 19:31
Dank je wel voor je reactie glitter! Ik heb nu ook oud bloed helaas, normaal gesproken is mijn cyclus echt stipt op tijd ( kan er letterlijk de klok op gelijk zetten dus volgende vrijdag om 11.00 wordt ik ongesteld), dus ik weet wel zeker dat er nu iets aan de hand is in mijn lichaam. Is maar even afwachten idd, jammer in mijn hoofd zat ik al baby outfits bij elkaar te shoppen.
dinsdag 13 november 2018 om 19:59
Nijntje, gefeliciteerd!
Whats, vervelend die onzekerheid en dat je gevoel erbij slecht is. Hoop dat het toch goedkomt. Nog een (lange) week wachten dus
Mijn peuter kon vandaag ineens niet meer lopen of zo. De heeeeele dag lang elke paar minuten viel hij weer. Van de bank af, van de stoel af, over een speelgoedje van de poes, gewoon over zn eigen voeten.... dus de kleine kluns ligt nu te slapen met twee dikke lippen met bloedplekken van twee keer goed tand door de lip en een grote blauwe plek op zn wang. Morgen gaat het KDV vast AMK bellen als ze hem zien....
Whats, vervelend die onzekerheid en dat je gevoel erbij slecht is. Hoop dat het toch goedkomt. Nog een (lange) week wachten dus
Mijn peuter kon vandaag ineens niet meer lopen of zo. De heeeeele dag lang elke paar minuten viel hij weer. Van de bank af, van de stoel af, over een speelgoedje van de poes, gewoon over zn eigen voeten.... dus de kleine kluns ligt nu te slapen met twee dikke lippen met bloedplekken van twee keer goed tand door de lip en een grote blauwe plek op zn wang. Morgen gaat het KDV vast AMK bellen als ze hem zien....
dinsdag 13 november 2018 om 21:30
Toch maar een test gedaan en heb een heeeeeeeeeeeel licht 2de streepje, wel enorme krampen nog steeds en bruin verlies dus ik heb geen idee wat er aan de hand is. Misschien een miskraam, misschien een innesteling ik heb geen idee. Dit is wel de eerste keer dat ik “ zwanger” ben na de chemo van m’n man. Betekend dus wel dat een 4de kindje nog steeds mogelijk zou zijn maar misschien blijft deze wel zitten, heb geen idee.
En haha het amk bellen haha, ik heb er serieus een reden voor als mijn buren nu zouden bellen. M’n 2 jarige was vanavond boos en tegendraads. Wou geen schone luier en geen pyama aan dus hij gilde alsof hij in de fik stond. Ik kan daar echt niet tegen dus ik heb hem op de hal gezet tot hij weer normaal kon doen. Ik ben verder gegaan met de andere jongens en m’n middelste maar gillen en krijsen en bonken op de hal. Ik dacht die staat weer tegen de deuren te trappen ofzo. Afijn ik haal hem uit de hal met een blauw oog!!! Ik zeg wat is er gebeurd? Is hij dus in z’n woede aanval zo kwaad geworden dat hij zich heeft laten vallen, met z’n oog op de punt van de verwarming. Echt geweldig weer
En haha het amk bellen haha, ik heb er serieus een reden voor als mijn buren nu zouden bellen. M’n 2 jarige was vanavond boos en tegendraads. Wou geen schone luier en geen pyama aan dus hij gilde alsof hij in de fik stond. Ik kan daar echt niet tegen dus ik heb hem op de hal gezet tot hij weer normaal kon doen. Ik ben verder gegaan met de andere jongens en m’n middelste maar gillen en krijsen en bonken op de hal. Ik dacht die staat weer tegen de deuren te trappen ofzo. Afijn ik haal hem uit de hal met een blauw oog!!! Ik zeg wat is er gebeurd? Is hij dus in z’n woede aanval zo kwaad geworden dat hij zich heeft laten vallen, met z’n oog op de punt van de verwarming. Echt geweldig weer
dinsdag 13 november 2018 om 22:43
Ik ga voor je duimen Whats. Ik hoop dat dit een innestelingbloeding is. Bij de zwangerschap van mijn dochter heb ik ook wat oud bloed verloren en had ik ook flinke menstruatieachtige krampen (zelfs tot aan de 5.5 week zwangerschap). Dit was een innestelingbloeding en het oprekken van mijn baarmoeder.
Bij de zwangerschap van mijn zoon verloor ik juist geen een druppel bloed en had ik totaal niet het gevoel dat ik ongesteld moest gaan worden toen mijn nod naderde.
Bij de zwangerschap van mijn zoon verloor ik juist geen een druppel bloed en had ik totaal niet het gevoel dat ik ongesteld moest gaan worden toen mijn nod naderde.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
woensdag 14 november 2018 om 07:44
Hier weer even een berichtje van mijn kant. Lees wel eens mee, maar lukt niet altijd om te reageren.
@whats, spannend ik duim voor je dat het blijft zitten!
Nijntje, nog gefeliciteer!!
Wc/potje, zoon heeft er sinds kort wel meer interesse in en wil best even op het potje of op de wc met wcbril verkleiner zitten, maar daadwerkelijk plassen of poepen wordt er nog niet gedaan.
Inmiddels ook alweer 25+3 zwanger dus de grens van levensvatbaar is in iedergeval gehaald en ben ik echt heel blij mee. Lijkt er nu toch echt op dat we er straks een kindje bij hebben.
@whats, spannend ik duim voor je dat het blijft zitten!
Nijntje, nog gefeliciteer!!
Wc/potje, zoon heeft er sinds kort wel meer interesse in en wil best even op het potje of op de wc met wcbril verkleiner zitten, maar daadwerkelijk plassen of poepen wordt er nog niet gedaan.
Inmiddels ook alweer 25+3 zwanger dus de grens van levensvatbaar is in iedergeval gehaald en ben ik echt heel blij mee. Lijkt er nu toch echt op dat we er straks een kindje bij hebben.
woensdag 14 november 2018 om 08:14
Oh Snowgirl
Elke keer als ik je zoiets zie zeggen als "de grens van levensvatbaar" dan breekt mijn hart een beetje. Ik weet dat zulke dingen gebeuren als met je twee kleintjes, maar toch. Niet stoppen met schrijven trouwens. Ik heb een groot hart
Hier kan peuter steeds meer zelf. Hij ruimt zijn speelgoed echt op als ie het wil of als wij het zeggen en we kunnen hem steeds meer opdrachtjes geven. Die voert ie dan ook gewoon uit. Hij geeft ook steeds meer gevoelens bij momenten/dingen. Dus de regenboog is mooi, mama is lief en zijn nieuwe schoenen zijn leuk.
Die nieuwe schoenen heeft ie gister zelf uitgezocht. Hij is gek van roze en vogels. Dus werd het dit:
Het staat fantastisch onder zijn dinosaurusjas en grof gebreide geitenwollensokken sjaal
Hier kan peuter steeds meer zelf. Hij ruimt zijn speelgoed echt op als ie het wil of als wij het zeggen en we kunnen hem steeds meer opdrachtjes geven. Die voert ie dan ook gewoon uit. Hij geeft ook steeds meer gevoelens bij momenten/dingen. Dus de regenboog is mooi, mama is lief en zijn nieuwe schoenen zijn leuk.
Die nieuwe schoenen heeft ie gister zelf uitgezocht. Hij is gek van roze en vogels. Dus werd het dit:

Het staat fantastisch onder zijn dinosaurusjas en grof gebreide geitenwollensokken sjaal