Peutertopic

06-02-2018 18:53 3042 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Afbeelding

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Ik vind het ook zo schattig hoe zoon en zijn beste vriendje elkaar luidkeels begroeten. En ook inderdaad bij vertrek dan is het heel hard dag naam terwijl er nog 10 anderen zijn. En een jaar geleden konden ze elkaar niet luchten of zien.

Ik zeg zoon dat hij even moet zwaaien en doei zeggen als we gaan. Soms handje geven maar probeer kussen niet te dwingen. Op kdv willen de grotere kinderen (bso), vaak een knuffel en merk dat hij niet altijd wil maar ze dan wel Wat doordrammen. Moet hem nog leren dat hij geen knuffels hoeft te geven als hij dat niet wil.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon hoeft geen lichamelijk contact met mensen te hebben als hij dat niet wil, maar meestal initieert hij het zelf en is het bijna aanranding van zijn kant. Hij kust en knuffelt iedereen... Inmiddels wordt het ieeeeets minder maar zo tussen 2,5-3 jaar wilde hij zelfs de postbode en de loodgieter knuffelen, of een onbekende mevrouw die iets via Marktplaats kwam ophalen. IEdereen vond dat wel schattig en ging er lekker in mee. Tegenwoordig beperkt zoon zich gelukkig tot hem bekende mensen, maar kan dan echt intens knuffelen. Mijn oudste kind heeft dat nooit gedaan, dus we proberen er zo lang mogelijk van te genieten.
Vraagje,

Waar verschonen jullie je peuters op?

Ik doe het veelal op de bank en de commode in zn kamer.
Maar ik zit dus te denken, om zijn commode en kast straks naar de babykamer te verplaatsen en daar dus te gebruiken. Dat zoon een nieuwe kast krijgt. Maar ik wil er geen commode voor terug in zn kamer, maar wat dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren geen commode meer, weggedaan ongeveer een jaar voordat jongste zindelijk werd, en sindsdien op zijn (1 pers) bed verschoond. Gewoon zo,n plastic matje of evt zelfs een verschoonkussen eronder. En voor plasjes staand verschonen/ luierbroekjes
Op een aankleedkussen op de grond deed ik dat. De commode hebben we nooit als zodanig gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo kapot.. Ik moet al dagen ruim een uur naast dochter liggen voordat ze 's avonds gaat slapen. Gisteren was ik na 20 uur weer beneden. Vannacht heb ik er weer een half uur naast moeten liggen omdat ze in paniek wakker was en ik niet meer naast haar lag en vanochtend was ze om 5 uur klaar wakkker.

Het is al de zoveelste nacht dat ik maximaal 5 uur in totaal slaap :yawnee: Overdag is ze niet te genieten omdat ze zo moe is, ze valt soms wel op de bank/fiets/auto in slaap. Ik zit te denken aan zo'n slaaptrainer maar ik vraag me af of dat wel werkt bij haar.
Alle reacties Link kopieren
Als het zo lang duurt voordt ze in slaap valt is ze waarschijnlijk echt niet moe genoeg. Toch wakker maken als ze smiddags in slaap valt, of die middagdut proberen te vervroegen en daarna weer afmatten. Ook een periode om en om middagdut gedaan: op kdv wel en thuis niet bijvoorbeeld.

Hier valt kind nog weleens om half 5 zomaar in slaap op de bank ofzo en dan is hij met geen stok wakker te krijgen/en kan savonds ook niet op tijd naar bed. Vooral vrijdags, eind vd week is hij moe. Ik ga dan weleens expres om 13u een rondje fietsen of rijden zodat hij dan ff zijn uurtje kan pakken en daarna buiten spelejn zodat hij savonds gewoon weer moe is.

Is een heel vervelende fase, I know -maar hoort erbij denk ik (met beide kinderen gehad)
Alle reacties Link kopieren
@nootboek, dat was bij ons juist niet het geval. Slecht inslapen kwam echt niet doordat het kind niet moe genoeg was maar juist omdat ze teveel prikkels had.

@fiona, rot dat het nog zo lastig gaat. Heb je nog extra hulp ingeschakeld?
Alle reacties Link kopieren
Verschonen doen wij op de commode, nu de baby er is staat er ook 1 in de woonkamer. Mijn rug trekt het echt niet om het steeds op de bank of dergelijke te moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
kinderen/dreumes-wil-niet-meer-slapen-t ... #p29490117

Wellicht heb je nog iets aan de tips die ik kreeg in mn topic destijds. Wij waren overigens heel blij toen ze ging slapen nadat we er 1,5uur bij zaten en nu zitten we er nooit meer bij.
Alle reacties Link kopieren
Rot fiona, lastig is dat!
Bij ons ook slecht slapende kinderen, van teveel prikkels. Zowel slecht inslapen als snachts vaak huilend wakker.
Na een rustige dag, met genoeg buiten spelen, slapen ze vaak beter.
Ik ken jullie slaap-historie niet. Is dit sinds enkele weken/maanden, of altijd al zo geweest?
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

zouden jullie een nieuw deel willen openen? Dit topic zit vol en wij zullen het op slot zetten.

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
:cheer2: Nijntje open jij een nieuw topic?
Alle reacties Link kopieren
Is er al een nieuw topic?
happiness = reality - expectations
Ja Whoopsadaisies!

Peutertopic II

kinderen/peutertopic-ii/list_messages/4 ... #p29954047
Alle reacties Link kopieren
Dankje! Ik forum mobiel en dan wil al dat knippen en plakken voor een fatsoenlijke openingspost niet zo lekker. Dus het was me nog niet gelukt.
naar nieuw topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven