Badkamer schoonmaken?
maandag 12 november 2018 om 23:11
Mijn badkamer is eigenlijk heel vies.
Soms doe ik een poging om het schoon te krijgen, maar het blijft vies. Dat is ook de reden waarom ik het bijna nooit schoonmaak.
De glazenwand zit vol met kalk. De douchebak zit vol met vieze gele/oranje vlekken.
Ik weet eigenlijk niet hoe ik het schooner krijg.
Hoe kan ik dit schooner krijgen?
Soms doe ik een poging om het schoon te krijgen, maar het blijft vies. Dat is ook de reden waarom ik het bijna nooit schoonmaak.
De glazenwand zit vol met kalk. De douchebak zit vol met vieze gele/oranje vlekken.
Ik weet eigenlijk niet hoe ik het schooner krijg.
Hoe kan ik dit schooner krijgen?
dinsdag 13 november 2018 om 08:04
Voor de kalk op je de ruit gebruik ik spul van Lidl. Zo'n ronde fles, dat is het enige wat werkt. En geel rode aanslag, betekent dat je gewoon niet genoeg schoonmaakt. Ik maak de badkamer 1x per week grondig schoon en na iedere douchebeurt met koud water het douchegedeelte afspoelen droogtrekken met zo'n wisser.
dinsdag 13 november 2018 om 08:15
een nieuwe badkamer blinkend schoon houden is niet zo moeilijk. En oude(re) badkamer waar al flink geboend is, daar is waarschijnlijk de buitenste laag van de tegels en voegen kapot geboend. Je krijgt dat hele kleine haarscheurtjes, waaronder de zeepresten/vuil/kalk etc onder gaat zitten.
Je badkamer is waarschijnlijk gewoon goed schoon. Alleen die kleur krijg je er niet zo maar meer weg. Althans niet blijvend.
Gewoon normaal schoonmaken en accepteren.
Je badkamer is waarschijnlijk gewoon goed schoon. Alleen die kleur krijg je er niet zo maar meer weg. Althans niet blijvend.
Gewoon normaal schoonmaken en accepteren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
dinsdag 13 november 2018 om 08:20
Volgens mij krijg je dat niet gauw meer helemaal weg. Is mij niet gelukt iig. Toen ik in onze woning kwam zaten er al wat kalksporen op het glas van de douchecabine en heb ik er nooit af kunnen krijgen.
Zorgen dat het niet erger wordt door het na het douchen altijd droog te maken en wekelijks te poetsen beschouw ik nu maar als het hoogst haalbare.
dinsdag 13 november 2018 om 08:28
Ajax Showerpower werkt hier heel goed tegen. Ook tegen zeep en vetaanslag trouwens, maar op een glazen deur doet het echt wonderen. En het laat een laagje achter, waardoor je minder snel nieuwe aanslag krijgt.MargjeM schreef: ↑13-11-2018 08:20Volgens mij krijg je dat niet gauw meer helemaal weg. Is mij niet gelukt iig. Toen ik in onze woning kwam zaten er al wat kalksporen op het glas van de douchecabine en heb ik er nooit af kunnen krijgen.
Zorgen dat het niet erger wordt door het na het douchen altijd droog te maken en wekelijks te poetsen beschouw ik nu maar als het hoogst haalbare.
.
dinsdag 13 november 2018 om 08:34
Inderdaad. Grohe zegt er zelf dit over:Dreamchild schreef: ↑13-11-2018 03:37Heb ik ook ooit gehad met een Grohe kraan van €250. Dus ook dure kranen kunnen niet altijd tegen schoonmaakazijn.
Gebruik voor het reinigen van je GROHE kraan géén schuursponsjes of schuurmiddel. Ook het gebruik van oplosmiddellen, reinigingsmiddelen met zuur, antikalk, schoonmaakazijn of andere reinigingsmiddelen met azijn raden wij af.
dinsdag 13 november 2018 om 08:36
Heb verschillende varianten geprobeerd (met een royale hoeveelheid en lang laten intrekken dat ik last van mijn longen kreeg door de dampen in de badkamer
Bedankt!
dinsdag 13 november 2018 om 08:43
Daarom doe ik het in m'n nakie voor ik ga douchen
Ik vind het ook de grootste k-klus die er is. Maar we gebruiken hier standaard een wisser voor de douchewand en de tegels, en dat scheelt echt.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
dinsdag 13 november 2018 om 08:48
Ik doe gewoon elke week schoonmaken, heerlijke om schone badkamer te hebben. Schone badmatten erin!
Wastafel/bad/douchebak doe ik met jif, de wanden van de douche zijn plexi-glas en vorige eigenaar heeft die niet goed bijgehouden, maar heb aardig wat zooi van kalk weggekregen. Ooit wil ik nieuwe wanden/deur douchecabine.
tegels/vloer/kranen doe ik met allesreiniger met katoenen doek van Dille&Kamille die zijn echt heel fijn.
Na elke douche/bad-beurt maken we alles droog met wisser/handdoek scheelt ook.
Wastafel/bad/douchebak doe ik met jif, de wanden van de douche zijn plexi-glas en vorige eigenaar heeft die niet goed bijgehouden, maar heb aardig wat zooi van kalk weggekregen. Ooit wil ik nieuwe wanden/deur douchecabine.
tegels/vloer/kranen doe ik met allesreiniger met katoenen doek van Dille&Kamille die zijn echt heel fijn.
Na elke douche/bad-beurt maken we alles droog met wisser/handdoek scheelt ook.
dinsdag 13 november 2018 om 08:53
Ze zeggen: alleen spuiten en afspoelen. Maar als je echt oude aanslag hebt, komt er toch wel even een (schuur) sponsje aan te pas hoor, de eerste keer. De coating die ooit op je deur zat is toch al weg, dus dat maakt ook niet meer uit.MargjeM schreef: ↑13-11-2018 08:36Heb verschillende varianten geprobeerd (met een royale hoeveelheid en lang laten intrekken dat ik last van mijn longen kreeg door de dampen in de badkamer), maar als dit het wondermiddel is wil ik dat best eens proberen (ook lekker veel eer van mij werk dan
)
Bedankt!
Dit spul is ook niet fijn voor je longen. Dus ik doe eerst spuiten zonder te ademen, dan even een minuutje inwerken en dan poetsen (dat laatste meestal terwijl ik onder de douche sta).
Aan het eind nog een keer spuiten en alleen een klein beetje afspoelen, dan krijg je dat beschermlaagje.
impala wijzigde dit bericht op 13-11-2018 08:56
19.59% gewijzigd
.
dinsdag 13 november 2018 om 08:55
De HG kalkreiniger wil daarvoor bij ons helpen. We hebben het meerdere keren moeten doen en het duurt even, maar het is nu helemaal schoon.MargjeM schreef: ↑13-11-2018 08:20Volgens mij krijg je dat niet gauw meer helemaal weg. Is mij niet gelukt iig. Toen ik in onze woning kwam zaten er al wat kalksporen op het glas van de douchecabine en heb ik er nooit af kunnen krijgen.
Ook gebruiken we HG Schimmelreiniger (niet elke keer!), super chemisch spul, maar de schimmel is er wel eventjes door weg. Als we een badkamer kopen gaan we er een afzuigsysteem bij kopen, want die schimmel blijft maar terugkomen.
Ik had ook gelezen dat, zeker met dit koude weer, een raam open juist schimmel in de hand werkt. Je kan beter de deur open zetten, het vocht lost makkelijker op in warme lucht (en dus niet in de koude buitenlucht).
dinsdag 13 november 2018 om 09:10
raam moet echt open hoor, anders krijg je veel te veel vocht in huisPijnboompitje25 schreef: ↑13-11-2018 08:55
Ik had ook gelezen dat, zeker met dit koude weer, een raam open juist schimmel in de hand werkt. Je kan beter de deur open zetten, het vocht lost makkelijker op in warme lucht (en dus niet in de koude buitenlucht).
dinsdag 13 november 2018 om 09:11
ik ben nu op weg naar Lidl... oplossing van het wereldprobleem!!
Don't cry, buy a bag and move on.
dinsdag 13 november 2018 om 09:21
Ik heb een raampje, maar dat met dit weer open laten staan is wel erg koud. Wat sowieso belangrijk is, is áltijd de deur van de badkamer open laten. Liefst zo ver mogelijk.
Ik heb zelden last van teveel vocht in huis (behalve in de badkamer dan). Eerder te weinig.
impala wijzigde dit bericht op 13-11-2018 09:27
13.50% gewijzigd
.
dinsdag 13 november 2018 om 09:24
ik heb badkamerraam echt altijd open hoor
oke, soms bij -20, doe ik het 's nachts even dicht. Maar de kou is prima te doen. Gewoon lekker heet douchen
dinsdag 13 november 2018 om 09:25
Ja, daar heb je een goed punt. Daar heb ik niet bij stilgestaan.Renee_XX schreef: ↑13-11-2018 07:09In een sociale huurwoning wordt een douche meestal pas na een jaar of 15 - 20 gerenoveerd. Dan heeft het misschien al meerdere huurders gehuurd en niet iedereen is even schoon. Als een douche niet goed is onderhouden dan krijg je dat moeilijk schoon.
Een paar jaar geleden had ik een verkleurde granieten vloer, oude verkleurde wandtegels, een nutteloze wand dat onder de kalk zat en op de randjes verroest was en had ik na een schoonmaakbeurt ook het idee dat de poetsbeurt zonde van mijn tijd was. Het was en bleef een oude vieze douche dat niet opknapte na een poetsbeurt. Er blonk hoelemaal niets en de vlekken kreeg ik niet weg.
Mijn badkamer is een paar jaar geleden vernieuwd. Nieuwe wand-en vloertegels, kranen en wasbak en vind ik het ook leuk om het schoon te maken. Ik heb er een kast ingezet met plantjes erin en waar mijn handdeken in liggen.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
dinsdag 13 november 2018 om 09:27
Ik doe de douche, dus tegels, wanden, douchbak, kraan etc met antikalkspray van AH. Maar meestal heb ik gewoon zo’n fles antikal van Lidl.
De wc met wc-reiniger en allesreiniger van Dettol. bad, wastafels vloeren en wanden met allesreiniger. Kranen met antikal. verder maak ik alles na het poetsen goed droog.
Heel soms gebruik ik HG schimmelreiniger, op een houten afwerklat boven de ingang omdat daar soms wat stipjes op komen.
Mijn badkamer zit er 12 jaar in maar ziet er echt nog heel goed uit. De douchecabine heeft alleen wat randjes waar je niet goed bij kan komen, die zijn alleen schoon te krijgen met een tandenborstel. en daar heb ik niet altijd zin in.
De wc met wc-reiniger en allesreiniger van Dettol. bad, wastafels vloeren en wanden met allesreiniger. Kranen met antikal. verder maak ik alles na het poetsen goed droog.
Heel soms gebruik ik HG schimmelreiniger, op een houten afwerklat boven de ingang omdat daar soms wat stipjes op komen.
Mijn badkamer zit er 12 jaar in maar ziet er echt nog heel goed uit. De douchecabine heeft alleen wat randjes waar je niet goed bij kan komen, die zijn alleen schoon te krijgen met een tandenborstel. en daar heb ik niet altijd zin in.
Don't cry, buy a bag and move on.
dinsdag 13 november 2018 om 09:28
Je moet er ook weer onderuit he. En ik hou niet van heet douchen. Dan krijg ik het benauwd en na afloop jeuk en rode vlekken.
.
dinsdag 13 november 2018 om 10:37
ik geef mn bek ook maar een douw
dinsdag 13 november 2018 om 12:05
dinsdag 13 november 2018 om 12:12
.
Ik maak de badkamer altijd schoon in mijn nakie (of ondergoed) en ga daarna gelijk zelf douchen
Voor je glazen douchewand, keukenpapier met schoonmaakazijn tegen het glas aan laten plakken (het plakt omdat het dan nat is). Dan kan je het goed laten inwerken. De douchekop 'poets' ik met een half citroentje tegen kalk. En elke dag na het douchen het glas (en evt. tegels) droogmaken met de wisser en de kranen met een handdoek scheelt nog het meest.
dinsdag 13 november 2018 om 12:33
Achterstallig onderhoud in een badkamer vergt geduld, tijd en energie.
Maar als het eenmaal klaar is, is het een kwestie van bijhouden.
Hoewel het ook wel ligt aan hoe oud je badkamer is en hoe lang er al slecht of niet is schoongemaakt. Oude voegen en tegels nemen nou eenmaal meer vuil en kalk op dan splinternieuwe tegels.
Ik heb een sociale woningbouw badkamer van bijna 24 jaar oud, daar valt met poetsen echt geen eer meer aan te behalen. Gelukkig ziet het er naar uit dat er volgend jaar eindelijk gerenoveerd gaat worden.
Maar als het eenmaal klaar is, is het een kwestie van bijhouden.
Hoewel het ook wel ligt aan hoe oud je badkamer is en hoe lang er al slecht of niet is schoongemaakt. Oude voegen en tegels nemen nou eenmaal meer vuil en kalk op dan splinternieuwe tegels.
Ik heb een sociale woningbouw badkamer van bijna 24 jaar oud, daar valt met poetsen echt geen eer meer aan te behalen. Gelukkig ziet het er naar uit dat er volgend jaar eindelijk gerenoveerd gaat worden.