Pil misschien vergeten in week 3
maandag 19 november 2018 om 20:21
Hallo.
Ik twijfel of ik vorige week dinsdag mijn pil wel heb ingenomen, ik zit in de 3de week en twijfelde of ik hem heb ingeslikt of heb laten vallen. Aangezien ik niets op de grond zag, dacht ik wel dat ik hem ingeslikt heb. Ik ga nu nog 2 dagen doorslikken voor de zekerheid ipv een stopweek te houden, zodat ik, volgens de regels van week 3, toch 7 dagen geslikt hebt na een mogelijks vergeten pil. Ik heb dinsdag geen extra pil geslikt, ook niet buiten de 12uur, terwijl de aanbeveling is dat je de vergeten pil altijd nog moet inslikken. Ik heb zaterdag, 17/11 nog seks gehad. Was die seks veilig, als ik gewoon nog 2 pillen slik, ondanks het feit dat ik geen extra pil genomen heb?
Ik twijfel of ik vorige week dinsdag mijn pil wel heb ingenomen, ik zit in de 3de week en twijfelde of ik hem heb ingeslikt of heb laten vallen. Aangezien ik niets op de grond zag, dacht ik wel dat ik hem ingeslikt heb. Ik ga nu nog 2 dagen doorslikken voor de zekerheid ipv een stopweek te houden, zodat ik, volgens de regels van week 3, toch 7 dagen geslikt hebt na een mogelijks vergeten pil. Ik heb dinsdag geen extra pil geslikt, ook niet buiten de 12uur, terwijl de aanbeveling is dat je de vergeten pil altijd nog moet inslikken. Ik heb zaterdag, 17/11 nog seks gehad. Was die seks veilig, als ik gewoon nog 2 pillen slik, ondanks het feit dat ik geen extra pil genomen heb?
maandag 19 november 2018 om 20:39
maandag 19 november 2018 om 20:48
Om het volledige verhaal te geven: ik had de strip mee naar de badkamer genomen omdat ik mijn pil ging innemen voor ik in bad ging. Dat was ik vergeten en dus nam hem snel in terwijl ik in bad zat. Ik slikte nogal snel door en twijfelde of ik hem niet in het water had laten vallen, omdat ik hem dus niet voelde. Ik heb toen gekeken in het water maar zag niet direct iets...
maandag 19 november 2018 om 20:49
Voor de zekerheid nog twee dagen doorslikken ipv stopweek om een mogelijk vergeten pil van een week terug te compenseren???
Ik denk dat je eens de bijsluiter moet gaan lezen van de pil of een afspraak met de huisarts moet maken voor wat uitleg.
Anders gewoon eind volgende week een zwangerschapstest doen. Misschien heb je nog liggen van afgelopen zomer toen je ook aan het klooien was met de pil.
Ik denk dat je eens de bijsluiter moet gaan lezen van de pil of een afspraak met de huisarts moet maken voor wat uitleg.
Anders gewoon eind volgende week een zwangerschapstest doen. Misschien heb je nog liggen van afgelopen zomer toen je ook aan het klooien was met de pil.
maandag 19 november 2018 om 20:53
maandag 19 november 2018 om 21:29
Nee je moet dan de hele stopweek overslaan. Type eens in op google: pil vergeten week 3 en daar staat het allemaal duidelijk uitgelegd wat je moet doen. Het hangt er natuurlijk wel van af welke pil je slikt, maar ik ga er vanuit dat je gewoon de standaard pil slikt. Daarnaast wordt bij de nieuwe adviezen zelf aangegeven dat je pas hoeft in te grijpen wanneer je 2 pillen vergeten bent, 1 zou geen kwaad kunnen, maar daar zou ik het zelf nooit op gokkenFlee schreef: ↑19-11-2018 20:53De regel in week 3 is dat je veilig blijft als je nog minstens 7 dagen doorslikt, en nadien pas een stopweek inlast. Als ik nog 2 dagen doorslik, dan heb ik 7 opeenvolgende pillen correct geslikt. Ik ben nog nooit eerder een pil vergeten dus heb er nog niet mee geklooid
maandag 19 november 2018 om 21:41
Dus ik moet nog 7 dagen doorslikken?Ieniemienie123 schreef: ↑19-11-2018 21:29Nee je moet dan de hele stopweek overslaan. Type eens in op google: pil vergeten week 3 en daar staat het allemaal duidelijk uitgelegd wat je moet doen. Het hangt er natuurlijk wel van af welke pil je slikt, maar ik ga er vanuit dat je gewoon de standaard pil slikt. Daarnaast wordt bij de nieuwe adviezen zelf aangegeven dat je pas hoeft in te grijpen wanneer je 2 pillen vergeten bent, 1 zou geen kwaad kunnen, maar daar zou ik het zelf nooit op gokken
Denk je dat het verschil maakt dat ik geen extra pil ingenomen heb buiten de 12uur?
maandag 19 november 2018 om 23:46
Stomme vraag misschien, maar waarom heb je toen niet meteen een extra pil genomen?

https://www.huisartsensunenz.nl/recepte ... -vergeten/
Volg je bijsluiter en stel je vragen aan een arts of apotheker als je zeker wil zijn van het antwoord.

https://www.huisartsensunenz.nl/recepte ... -vergeten/
Volg je bijsluiter en stel je vragen aan een arts of apotheker als je zeker wil zijn van het antwoord.
dinsdag 20 november 2018 om 09:09