Pil misschien vergeten in week 3

19-11-2018 20:21 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.
Ik twijfel of ik vorige week dinsdag mijn pil wel heb ingenomen, ik zit in de 3de week en twijfelde of ik hem heb ingeslikt of heb laten vallen. Aangezien ik niets op de grond zag, dacht ik wel dat ik hem ingeslikt heb. Ik ga nu nog 2 dagen doorslikken voor de zekerheid ipv een stopweek te houden, zodat ik, volgens de regels van week 3, toch 7 dagen geslikt hebt na een mogelijks vergeten pil. Ik heb dinsdag geen extra pil geslikt, ook niet buiten de 12uur, terwijl de aanbeveling is dat je de vergeten pil altijd nog moet inslikken. Ik heb zaterdag, 17/11 nog seks gehad. Was die seks veilig, als ik gewoon nog 2 pillen slik, ondanks het feit dat ik geen extra pil genomen heb?
ik zou het er niet op wagen
chrys schreef:
19-11-2018 20:27
ik zou het er niet op wagen
Ze heeft het er zaterdag al op gewaagd :D
:-D :-D
Die twee dagen extra hebben geen nut, zoals je ook in de bijsluiter had kunnen lezen.

Pil vergeten en onveilige seks betekent dus kans op zwangerschap.
Moet ik dan een map slikken?
Flee schreef:
19-11-2018 20:34
Moet ik dan een map slikken?
De naam zegt het al he: Morning After Pil. Na een week heeft die dus geen nut meer, anders hadden ze hem wel WAP genoemd.
De seks was 2 dagen geleden.
Het kan ook best zijn dat ik hem wel geslikt heb. Ik neem altijd een slok water, steek hem dan in mijn mond en slik alles door. Ik heb hem niet door mijn keel voelen gaan en twijfelde daarom of hij wel in mijn mond zat..
Om het volledige verhaal te geven: ik had de strip mee naar de badkamer genomen omdat ik mijn pil ging innemen voor ik in bad ging. Dat was ik vergeten en dus nam hem snel in terwijl ik in bad zat. Ik slikte nogal snel door en twijfelde of ik hem niet in het water had laten vallen, omdat ik hem dus niet voelde. Ik heb toen gekeken in het water maar zag niet direct iets...
Voor de zekerheid nog twee dagen doorslikken ipv stopweek om een mogelijk vergeten pil van een week terug te compenseren???

Ik denk dat je eens de bijsluiter moet gaan lezen van de pil of een afspraak met de huisarts moet maken voor wat uitleg.

Anders gewoon eind volgende week een zwangerschapstest doen. Misschien heb je nog liggen van afgelopen zomer toen je ook aan het klooien was met de pil.
De regel in week 3 is dat je veilig blijft als je nog minstens 7 dagen doorslikt, en nadien pas een stopweek inlast. Als ik nog 2 dagen doorslik, dan heb ik 7 opeenvolgende pillen correct geslikt. Ik ben nog nooit eerder een pil vergeten dus heb er nog niet mee geklooid
De kans op een zwangerschap lijkt me echt nihil, zelfs al blijk je de pil vergeten te zijn.
Een MAP moet binnen 72 uur worden ingenomen.
Flee schreef:
19-11-2018 20:53
De regel in week 3 is dat je veilig blijft als je nog minstens 7 dagen doorslikt, en nadien pas een stopweek inlast. Als ik nog 2 dagen doorslik, dan heb ik 7 opeenvolgende pillen correct geslikt. Ik ben nog nooit eerder een pil vergeten dus heb er nog niet mee geklooid
Nee je moet dan de hele stopweek overslaan. Type eens in op google: pil vergeten week 3 en daar staat het allemaal duidelijk uitgelegd wat je moet doen. Het hangt er natuurlijk wel van af welke pil je slikt, maar ik ga er vanuit dat je gewoon de standaard pil slikt. Daarnaast wordt bij de nieuwe adviezen zelf aangegeven dat je pas hoeft in te grijpen wanneer je 2 pillen vergeten bent, 1 zou geen kwaad kunnen, maar daar zou ik het zelf nooit op gokken
Ik ben vrij zeker dat ik hem wel ingeslikt heb, maar kan dat dus niet met volledige zekerheid zeggen. Dus de vraag is of ik gewoon veilig was als ik de bijsluiter volg, behalve dan dat ik geen pil buiten de 12uur ingenomen heb
Ieniemienie123 schreef:
19-11-2018 21:29
Nee je moet dan de hele stopweek overslaan. Type eens in op google: pil vergeten week 3 en daar staat het allemaal duidelijk uitgelegd wat je moet doen. Het hangt er natuurlijk wel van af welke pil je slikt, maar ik ga er vanuit dat je gewoon de standaard pil slikt. Daarnaast wordt bij de nieuwe adviezen zelf aangegeven dat je pas hoeft in te grijpen wanneer je 2 pillen vergeten bent, 1 zou geen kwaad kunnen, maar daar zou ik het zelf nooit op gokken
Dus ik moet nog 7 dagen doorslikken?
Denk je dat het verschil maakt dat ik geen extra pil ingenomen heb buiten de 12uur?
Flee schreef:
19-11-2018 21:41
Dus ik moet nog 7 dagen doorslikken?
Denk je dat het verschil maakt dat ik geen extra pil ingenomen heb buiten de 12uur?
Doe eens gek en vraag dit je huisarts i.p.v. een willekeurige forummer.
Stomme vraag misschien, maar waarom heb je toen niet meteen een extra pil genomen?

Afbeelding
https://www.huisartsensunenz.nl/recepte ... -vergeten/

Volg je bijsluiter en stel je vragen aan een arts of apotheker als je zeker wil zijn van het antwoord.
Ik had inderdaad beter een extra pil kunnen slikken, maar op dat moment dacht ik dat het oké was omdat ik die pil niet rondom mij zag en de enige plaats waar die kon zijn in mijn mond was.

Morgen bel ik naar de huisarts voor advies
Ik heb net naar de huisarts gebeld en ze bevestigde wat ik zei. Na 7 dagen terug correct te slikken is er voldoende onderdrukking van een eitje en kan je wel een stopweek houden.
Blijkbaar is het ook niet erg om de vergeten pil niet meer in te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven