Gezondheid alle pijlers

Groene thee, misselijk/diarree

20-11-2018 14:35 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmiddag

De dag begonnen met een kopje groene thee en twee boterhammen. Een paar uurtjes later ( buikkrampen, diarree en misselijk, ik denk ook dat ik.zo ga overgeven).
Ik ben gaan surfen op het web, idd je kunt er diarree van krijgen en misselijkheid. Maar zo lang? Nu sinds de late ochtend misselijk.
Nooit meer groene thee voor mij
Wie heeft ook na het drinken van groene thee last van zulke bijwerkingen en hoe lang blijft die thee nog in je maag zitten??
Ik word altijd misselijk van groene thee maar dan wel vrijwel direct. Dus tijdens het drinken al. Het gaat ook weer vrij snel over. Zeker als ik wat gegeten heb.
De vraag is, is er een causaal verband tussen die thee en de misselijkheid?

Drink je altijd groene thee bij het ontbijt? Was je ontbijt zoals je het altijd hebt? Waren de andere ingrediënten van je ontbijt nog goed? Kan het iets anders zijn, bv van eten de dag ervoor?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Dit is de eerste keer dat ik groene thee dronk tijdens het ontbijt (drink meestal rooibos of gember thee)
Bladiebladiebla2016 schreef:
20-11-2018 14:37
Ik word altijd misselijk van groene thee maar dan wel vrijwel direct. Dus tijdens het drinken al. Het gaat ook weer vrij snel over. Zeker als ik wat gegeten heb.
Ik werd pas misselijk/diarree na een paar uur. Na het drinken van die groene thee heb ik niks meer genomen.
Ja, ik kan dus ook echt niet tegen groene thee.
Heb het twee keer gedronken. De eerste keer erge buikpijn en misselijk. Een jaar later nog eens geprobeerd, want het kon immers toeval zijn geweest, maar ook toen weer buikpijn en misselijk. Voor mij dus nooit meer groen thee.
duet schreef:
20-11-2018 14:48
Ja, ik kan dus ook echt niet tegen groene thee.
Heb het twee keer gedronken. De eerste keer erge buikpijn en misselijk. Een jaar later nog eens geprobeerd, want het kon immers toeval zijn geweest, maar ook toen weer buikpijn en misselijk. Voor mij dus nooit meer groen thee.
Aha! Ik weet nu dus ook zeker dat het door de thee komt.
Hanaa schreef:
20-11-2018 14:52
Aha! Ik weet nu dus ook zeker dat het door de thee komt.

Nee, dat weet je pas zeker als je het nog een keer probeert. Het is niet onwaarschijnlijk dat het door de groen thee komt, maar het kon ook door iets anders komen of door een combinatie van groene thee met iets anders.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Hier ook een keer diarree gehad door groene thee.
Was daarna ook vrij snel weer over, maar ik bedenk me nog wel een keer voor ik het weer ga drinken.
Het schijnt dat je van de tannines in thee misselijk kunt worden.
Die zitten zowel in groene als in zwarte thee,en ook in allerlei soorten kruiden(thee).
En in rode wijn, maar dat drink je over het algemeen niet op je nuchtere maag ;-)

Als het hierdoor komt dat je misselijk wordt zou je de thee heel kort kunnen laten trekken (minuut of 2-3), dan vermijd je de tannines.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 20-11-2018 15:24
22.95% gewijzigd
nounou
dianaf schreef:
20-11-2018 14:59
Nee, dat weet je pas zeker als je het nog een keer probeert. Het is niet onwaarschijnlijk dat het door de groen thee komt, maar het kon ook door iets anders komen of door een combinatie van groene thee met iets anders.
Ik herinner me ineens dat ik een jaar of twee geleden ook 1 keer een kopje groene thee had gedronken en misselijk werd. Ik dacht dat dit de eerste x was, maar ik weet nu bijna 100 procent dat het groene thee was. Ik kreeg er alleen geen diarree van.

Gisterenavond heb ik een bord met groenten gegeten, geen vlees
Heb je de thee wel goed bereid dan? Groene thee moet je niet met kokend water zetten, het water moet ongeveer 70-75 graden zijn. Anders wordt de thee heel bitter.
Dan drink je geen groene thee meer bij het ontbijt, probleem lost zich dan vanzelf op denk ik.
Er heerst ook buikgriep.
Bijzonder dat je dit na één keer meteen op de groene thee gooit.
Ik heb jaren geen witlof gegeten nadat ik spuugziek was geworden na het eten ervan.
Had niks met de witlof te maken, maar met de associatie.
Je weet het zogezegd pas ‘zeker’ als je het meerdere malen hebt. Maar als je nu door het idee al geen groene thee meer hoeft is dat toch ook prima?
.
MMXVIII schreef:
20-11-2018 15:44
Er heerst ook buikgriep.
Rare reactie, waarom niet?

Ik ben allergisch voor groene thee(meerdere theeën), ja serieus waar.
Dat is gebleken uit testen.
Heb dus ook deze reacties, dus het kan heel goed, dan maar een ander thee’tje nemen, keus genoeg.
MMXVIII schreef:
20-11-2018 15:44
Er heerst ook buikgriep.

Heb dus ook deze reacties, dus het kan heel goed, dan maar een ander thee’tje nemen, keus genoeg.
jilzz schreef:
20-11-2018 16:01

Natuurlijk kan het, maar dat weet je simpelweg niet na 1x.
.
Groene thee is ook niets voor mij! Heel wat mensen hebben de mond vol over de gezondheidsvoordelen van groene thee, maar ik word er ook alleen maar misselijk van. Of deze thee echt gezondheidsvoordelen heeft, week ik niet maar op aanraden van een vriendin ben ik begonnen met het nemen van groene thee capsules. Hier heb ik helemaal geen last van. Of het mij nu werkelijk slanker en gezonder zal maken, weet ik niet... Nog even afwachten.
Als ik thee drink, drink ik meestal groene thee en nooit problemen alhoewel 1x heb ik bij iemand eens groene thee op met ginseng en toen moest ik wel rennen naar de wc 5-10 minuten later. Tijd later bij iemand anders weer die groene thee met ginseng gedronken en nergens last van gelukkig. Wellicht was de eerste gewoon over de datum ofzo. Vond het wel apart want ik heb ook wel eens ginseng thee gedronken en toen ook geen last.
Tannine werkt averechts op een lege maag.

Dus eerst eten, dan thee.
Zazamaenade schreef:
20-11-2018 15:12
Het schijnt dat je van de tannines in thee misselijk kunt worden.
Die zitten zowel in groene als in zwarte thee,en ook in allerlei soorten kruiden(thee).
En in rode wijn, maar dat drink je over het algemeen niet op je nuchtere maag ;-)

Als het hierdoor komt dat je misselijk wordt zou je de thee heel kort kunnen laten trekken (minuut of 2-3), dan vermijd je de tannines.
Zijn dat niet vaak de theesoorten die sommigen celebs aansmeren als Detox thee?
jilzz schreef:
20-11-2018 16:01

Ik zeg ook niet dat het niet kan, maar vind het bijzonder om dit op één ervaring te baseren.
Het kan, maar het kan ook iets anders zijn. Was het broodbeleg nog wel goed? Een buikgriep zou ook kunnen. Lastig in te schatten. Je komt er inderdaad pas achter als een volgende keer hetzelfde gebeurd, maar of je dat wil..
Bandicoot schreef:
20-11-2018 17:16
Zijn dat niet vaak de theesoorten die sommigen celebs aansmeren als Detox thee?

Eerlijk gezegd heb ik geen idee welke theesoorten zij aanraden.
Persoonlijk zou ik sowieso geen voedingsadviezen van 'celebs' aannemen :proud:
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven