Is dit een gezonde Hcg waarde?

20-11-2018 18:40 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen!

Ik ben nu vermoedelijk 5 weken zwanger (laatste NOD was 16 oktober). En ik heb gisteren bloed laten prikken bij de huisarts. Toen ik vandaag het resultaat hoorde verschoot ik een beetje. Ik zou een Hcg hebben van 2610. Is dit niet een wat weinig? De huisarts ging er niet al te veel op in toen ik het vroeg maarja. Ik lees hier soms waardes van 17000 ofzo.. En ik kan maar voor de eerste echo/afspraak op 11 december bij de gyne terecht, dus ik heb geen flauw idee of het vruchtje wel goed groeit zo.

Zijn er nog meiden die wat lagere waarden hadden maar die toch een gezonde baby hebben? :)

Fijne avond alvast!
https://www.24baby.nl/zwanger/zwangersc ... rmoon-hcg/

Als je nod 16 oktober was, ben je nu dus 6/7 weken zwanger (je telt in Nederland vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, niet vanaf nod). En daar horen waardes bij tussen 1000 en 50000. Je ziet al dat er een enorme spreiding is, dus je zit prima.
Als dat niet zo zou zijn, had de huisarts het ook echt wel gezegd hoor! Die geven niet gewoon een uitslag met afwijkende waarden door en denken dan ‘boeien’.
Great minds think alike Pinda-Kaas
:high5: .
Als aanvulling: ik heb een paar maanden geleden met 5 weken een miskraam gekregen. Er is toen ook hcg geprikt en mijn waarde was 192. Die van jou is dus prima!
Sanne_A schreef:
20-11-2018 18:56
Als aanvulling: ik heb een paar maanden geleden met 5 weken een miskraam gekregen. Er is toen ook hcg geprikt en mijn waarde was 192. Die van jou is dus prima!
Dankje voor je antwoord! En sorry om te horen.. ik heb hiervoor ook een miskraam gehad dus ik weet hoe het voelt :hug:
Ik had een bbz met 5 weken en een hcg-waarde van 399. Jouw waarde is helemaal prima :) Gefeliciteerd!
Ik had een missed abortion met 7,3 weken ( kwam
Uiteindelijk los met 11,5 weken) en had een hcg van 8900.

Dit was nog steeds binnen de norm. Aan een enkele waarde heb je niets. Om te weten of je hcg goed stijgt zou je overmorgen nog een keer moeten laten prikken en zou het gehalte verdubbeld moeten zijn.

Waarom heb je eigenlijk laten prikken?
Er speelt vast meer want normaal wordt hcg niet geprikt en hoef je ook niet naar de gyn maar gewoon vk.

Je hele zwangerschap zul je onzekerheden ervaren, eerst gaat de start goed dan krijg je andere angsten zeg maar. Er zijn geen garanties maar probeer toch zoveel mogelijk te genieten. Gefeliciteerd!
where ever you go, go with your heart
nausicaa schreef:
20-11-2018 18:48

Als je nod 16 oktober was, ben je nu dus 6/7 weken zwanger (je telt in Nederland vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, niet vanaf nod). En daar horen waardes bij tussen 1000 en 50000. Je ziet al dat er een enorme spreiding is, dus je zit prima.
Als dat niet zo zou zijn, had de huisarts het ook echt wel gezegd hoor! Die geven niet gewoon een uitslag met afwijkende waarden door en denken dan ‘boeien’.
Dankjewel voor je reactie! :D
Mrs-Duggar schreef:
20-11-2018 19:35
Ik had een missed abortion met 7,3 weken ( kwam
Uiteindelijk los met 11,5 weken) en had een hcg van 8900.

Dit was nog steeds binnen de norm. Aan een enkele waarde heb je niets. Om te weten of je hcg goed stijgt zou je overmorgen nog een keer moeten laten prikken en zou het gehalte verdubbeld moeten zijn.

Waarom heb je eigenlijk laten prikken?
Jammer om te horen, sterkte. :(
Ik moest dit laten doen van mijn gyne. Hcg checken, controleren op toxoplasmose en CMV. Ik ga op 11 december voor de eerste keer bij haar (voordien had ik een andere maar daar had ik geen klik mee).
Skawa schreef:
20-11-2018 19:59
Er speelt vast meer want normaal wordt hcg niet geprikt en hoef je ook niet naar de gyn maar gewoon vk.

Je hele zwangerschap zul je onzekerheden ervaren, eerst gaat de start goed dan krijg je andere angsten zeg maar. Er zijn geen garanties maar probeer toch zoveel mogelijk te genieten. Gefeliciteerd!
Hoe bedoel je dat er meer speelt? Ik ben wel van België, misschien dat dit anders is dan in Nederland, maar bij ons ga je wel naar de gyn (die meestal ook de vk is) voor de controles. :)

Dankjewel! Ga ik proberen!
Jou waarde is prima! Toevallig heb ik vorige week geprikt (1800) toen was ik net 5 weken. De gynaecoloog vertelde me ook dat dit een mooie uitslag was! 5 dagen later weer geprikt, vandaag telefonisch consult en is mijn waarde 4000. Qua HCG waarde hoefde ik me er totaal geen zorgen om te maken. Jij dus ook niet! Gefeliciteerd! :high5:
Zoefje24 schreef:
20-11-2018 20:10
Hoe bedoel je dat er meer speelt? Ik ben wel van België, misschien dat dit anders is dan in Nederland, maar bij ons ga je wel naar de gyn (die meestal ook de vk is) voor de controles. :)

Dankjewel! Ga ik proberen!
In Nederland ga je alleen naar gynaecoloog bij medische situaties en is bloedprikken voor hcg ook ongebruikelijk.
nausicaa schreef:
20-11-2018 18:49
Great minds think alike Pinda-Kaas
:high5: .
:cheer2:
Ik droom van een waarde zoals die van jou! Niks mis mee toch.. Dont worry!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven