Half jaar bezig om zwanger te worden met hormonale migraine
donderdag 22 november 2018 om 16:17
Man en ik zijn sinds mei bezig om zwanger te worden. Het was vrij snel raak (augustus) helaas is dit met 6 weken misgegaan. Cyclus is vrij snel daarna op gang gekomen.Tot zover niks geks, maar ik heb sinds dat ik ongesteld ben vanaf mijn 13e hormonale migraine: 1-2 dagen migraine met de eisprong en 3-5 dagen migraine met ongesteldheid. En soms nog een paar dagen misselijk per cyclus.
Hiervoor heb ik bijna 10 jaar lang continue de pil geslikt en nagenoeg geen migraine meer gehad, maar nu is het in alle hevigheid terug. Medicatie mag niet, alleen paracetemol maar dat helpt niet. En dat maakt het soms fysiek en mentaal zwaar:
5 a 6 dagen verzuimen op werk per maand (gelukkig is er begrip en heb ik een vast contract);
sociaal continue er rekening mee moeten houden (die week kan ik niet afspreken want, etc;)
er is een simpele oplossing: de pil, maar ja dat kan nu even niet….
8 dagen per maand per overgeven
zorgen dat ik op gewicht blijf met gezonde voeding is soms een uitdaging
als het niet is gelukt weet ik dat ik weer een maand door die ellende heen moet
sex hebben als je migraine hebt/misselijk bent is niet leuk, maar ja anders word ik ook niet zwanger
Ik hoop hier vrouwen te vinden die hetzelfde hebben zodat we af en toe stoom kunnen afblazen.
Hiervoor heb ik bijna 10 jaar lang continue de pil geslikt en nagenoeg geen migraine meer gehad, maar nu is het in alle hevigheid terug. Medicatie mag niet, alleen paracetemol maar dat helpt niet. En dat maakt het soms fysiek en mentaal zwaar:
5 a 6 dagen verzuimen op werk per maand (gelukkig is er begrip en heb ik een vast contract);
sociaal continue er rekening mee moeten houden (die week kan ik niet afspreken want, etc;)
er is een simpele oplossing: de pil, maar ja dat kan nu even niet….
8 dagen per maand per overgeven
zorgen dat ik op gewicht blijf met gezonde voeding is soms een uitdaging
als het niet is gelukt weet ik dat ik weer een maand door die ellende heen moet
sex hebben als je migraine hebt/misselijk bent is niet leuk, maar ja anders word ik ook niet zwanger
Ik hoop hier vrouwen te vinden die hetzelfde hebben zodat we af en toe stoom kunnen afblazen.
donderdag 22 november 2018 om 16:27
De eerste vraag die in mij opkomt: dit kan dus wel, maar werken niet?missmadame schreef: ↑22-11-2018 16:17
donderdag 22 november 2018 om 16:29
coolingdown. schreef: ↑22-11-2018 16:27De eerste vraag die in mij opkomt: dit kan dus wel, maar werken niet?![]()
Heb jij er persoonlijk belang bij dat TO wel werkt als ze migraine heeft?
donderdag 22 november 2018 om 16:30
Ik stel gewoon een vraag zoals gezegd. En dat magMorgenstond_ schreef: ↑22-11-2018 16:29
Heb jij er persoonlijk belang bij dat TO wel werkt als ze migraine heeft?
Dit lijkt me zo'n kwestie van waar een wil is is een weg.
donderdag 22 november 2018 om 16:31
donderdag 22 november 2018 om 16:33
Ik vroeg het me gewoon af, meer niet.missmadame schreef: ↑22-11-2018 16:31Geloof me: sex duurt dan 2 minuten. En we overwegen om een inseminatiespuit te kopen. En het is voornamelijk tanden op elkaar en het doorstaan. Maar ja als jij weet hoe je zwanger kunt raken zonder sex rondom je eisprong hoor ik het graag.
donderdag 22 november 2018 om 16:37
Alsof een vrijpartij van een paar minuten te vergelijken is met een werkdag van een paar uur... kom op nou zeg.coolingdown. schreef: ↑22-11-2018 16:27De eerste vraag die in mij opkomt: dit kan dus wel, maar werken niet?![]()
donderdag 22 november 2018 om 16:38
Ach welnee, je insinueerde wel degelijk iets.
Nu niet zo schijnheilig doen.
Sterkte hoor TO, hopelijk is het snel raak en blijft het vruchtje plakken!
anoniem_373911 wijzigde dit bericht op 22-11-2018 16:44
0.56% gewijzigd
donderdag 22 november 2018 om 16:41
Waar bemoei jij je mee?
Het is gewoon een feit dat de wij-willen-zwanger-worden-vrouwen van alles kunnen zolang het om het produceren van baby's gaat, en de werkgever is altijd de klos. Voor-tijdens en na.
donderdag 22 november 2018 om 16:41
Nogmaals: ik stel gewoon een vraag. Punt.vivapimpelmees schreef: ↑22-11-2018 16:37Alsof een vrijpartij van een paar minuten te vergelijken is met een werkdag van een paar uur... kom op nou zeg.
donderdag 22 november 2018 om 16:45
Maar hoe zie je dit voor je als je een kind hebt? Daarvoor zal toch iedere dag (en nacht) gezorgd moeten worden, ook als je migraine hebt.missmadame schreef: ↑22-11-2018 16:43Gelukkig snapt iedereen het op werk. Haal ook vaak uren in de avonden als ik fit ben en het weekend, maar daardoor word het soms nog zwaarder: veel tijd voor dingen buiten werk blijft er dan niet over.
donderdag 22 november 2018 om 17:03
Wat vervelend missmadame. Ik heb ook hormonale migraine maar niet in die ernst die jij beschrijft. Ik lag er juist mét pil elke maand een paar dagen uit. Zonder pil is dat in mijn geval een keer per twee, drie maanden. Wat betreft het slikken van triptanen: zodra ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen heb stop ik daarmee, maar daarvoor blijf ik het gewoon slikken als ik migraine heb. Dat is natuurlijk een afweging die je zelf moet maken hoor, maar zo doe ik het (en probeer ik het een beetje leuk te houden). Hopelijk heb je daarna geluk en zorgt je zwangerschap ervoor dat je hormonen stabiel blijven waardoor je in je zwangerschap geen migraine meer hebt.
donderdag 22 november 2018 om 17:07
Maar je hele hormoonhuishouding ligt nog maanden overhoop na een bevalling. Je hebt geen idee hoe je daarop gaat reageren.missmadame schreef: ↑22-11-2018 16:48Ikagi: weer aan de pil, dan heb ik 3 aanvallen per jaar. Prima mee om te gaan. Ook na de zwangerschap meteen dan gaat mee vallen met de hormonen![]()
donderdag 22 november 2018 om 17:12
Dan zou ik daarvoor ook een triptaan gebruiken met het idee: de migraine komt, dus zal wel niet zwanger zijnmissmadame schreef: ↑22-11-2018 16:24@absor ik loop in Leiden voor mijn migraine. Als ik ongesteld word gooi ik een triptaan erin en is het binnen dag weg. Helaas heb ik de migraine voor mijn menstruatie.
Mocht je toch zwanger blijken, studies wiizen er vooralsnog op dat er geen gevolgen zijn tijdens eerste trimester bij incidenteel gebruik
Mijn moeder was ernstig hormonale migraine patient maar bij een zwangerschap verdween de migraine meteen (om ne de bevalling tien keer zo erg terug te komen )
Hoe was dat bij je miskraam? Toen nog migraine gehad de eerste weken?
donderdag 22 november 2018 om 17:17
Absor toen had ik geen klachten, pas nadat het hcg uit mijn bloed was begonnen de klachten weer...
Inderdaad: er wordt nu 13 dagen na eisprong bloedgeprikt om hcg te bepalen is dat negatief mag ik wel triptanen slikken. Verder in december hsg-onderzoek omdat dit de kans per cyclus zou verhogen...
@ikagi ik vertrouw maar op mijn tantes en nichten in deze: daar was het een prima oplossing en ook tijdens de zwangerschap nergens last van gehad..
Inderdaad: er wordt nu 13 dagen na eisprong bloedgeprikt om hcg te bepalen is dat negatief mag ik wel triptanen slikken. Verder in december hsg-onderzoek omdat dit de kans per cyclus zou verhogen...
@ikagi ik vertrouw maar op mijn tantes en nichten in deze: daar was het een prima oplossing en ook tijdens de zwangerschap nergens last van gehad..
donderdag 22 november 2018 om 18:31
Had ik ook, zodra ik zwanger was, was de migraine weg. En die is tot een aantal jaren na de bevalling weggebleven, pas na een jaar of vier kwam het langzaamaan weer terug. Kind is nu acht, gelukkig nog steeds minder aanvallen dan voor de zwangerschappen.
Je kunt er niet zoveel aan doen denk ik. Heb je met de huisarts overlegd, of er iets anders mogelijk is misschien?
Je kunt er niet zoveel aan doen denk ik. Heb je met de huisarts overlegd, of er iets anders mogelijk is misschien?
donderdag 22 november 2018 om 18:48
Ik hoop voor jou van harte dat je net als ik zodra je zwanger bent bijna geen migraine hebt. Ik heb tijdens mijn zwangerschappen 1 x migraine gehad. Heb me nooit zo goed gevoeld als toen, ook geen seconde misselijk. Na de bevalling begon het weer, dus ook belangrijk als je borstvoeding gaat geven. Verder bij mij ook migraine tijdens de menstruatie. Nu ik in de overgang geraak is het net zo erg als bij jou. Triptanen is het enige wat werkt. Hoop dat de frequentie in de menopauze minder wordt.
Ik zou toch overleggen met je HA of neuroloog hoe deze periode door te komen.
Veel sterkte en hoop voor je dat je snel en fit zwanger mag worden.
Ik zou toch overleggen met je HA of neuroloog hoe deze periode door te komen.
Veel sterkte en hoop voor je dat je snel en fit zwanger mag worden.