Centraal Moderatortopic

29-08-2018 10:30 2878 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
22-11-2018 09:38
Beste impala en ouwewijsneus,

Dit topic is inderdaad verwijderd i.v.m. medisch advies. Excuses dat we het hier niet hebben gemeld.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Ik heb 2 maal gereageerd in dit topic en weet dus zeker dat er geen advies is gegeven behalve het verwijzen naar een huisarts en waar ze op internet informatie kon vinden over het probleem.
ronduit belachelijk om dit topic te verwijderen!!
hollebollegijs schreef:
22-11-2018 12:16
Ik snap het geklaag niet zo.
Dit is een forum en die zijn er gewoon voor het amusement.

Dan wordt er een keer een topic gesloten of een berichtje weggehaald.
Ja en?

Dan lees ik mensen die zich hier met het digitale schuim op de lippen melden.
Waarom?
Laat het gaan.... het is en blijft een forum waar we ons onder fake namen amuseren.

Ik zit nu 9 jaar op dit forum en stuur een enkele keer een mail.
Altijd binnen 12 uur een reactie.

Misschien betekent geen reactie dat je te vaak mail stuurt.

Wat is dit nu voor onzin? De mods vragen je notabene zélf om voor iedere scheet te mailen, want het mag niet hier.
Daarnaast, ik krijg op mijn werk ook geregeld mail die in mijn ogen niet nodig is, toch beantwoord ik die want dat is nu eenmaal mijn werk. Mail niet beantwoorden is gewoon onbeschoft, zéker als het je werk is.
Als dit forum voor het amusement is snap ik de humor van de beheerder schijnbaar niet. :wtf:
MevrouwJack schreef:
22-11-2018 09:45
TO legt uit dat ze pijn heeft bij het vrijen en of iemand tips heeft of dat het slim is om naar de huisarts te gaan. Vraagt naar ervaringen.
Reactie 1 vraagt of het bij alle standjes zo is en zegt dat de vraag voorleggen aan de huisarts een goed idee is
Reactie 2 raadt aan naar de huisarts te gaan want het kan van alles zijn
TO reageert op reactie 1 dat het inderdaad altijd pijn doet

Einde topic

Wat is er nou precies zo dramatisch aan dat dit verwijderd moet worden? Er wordt op geen enkele manier iets gezegd dat schade aan kan brengen aan wie dan ook.

Nou dit.
Als dit al niet mag?
Misschien de hele gezondheidspijler maar sluiten. En lijf en lijn dan ook meteen maar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
RikM schreef:
22-11-2018 11:22
Dat staat er eigenlijk al:

De content op de website Viva.nl is grotendeels afkomstig van de deelnemers aan Viva.nl. Viva.nl is niet aansprakelijk voor enige directe en/of indirecte schade die voortvloeit uit deze content. De op de website Viva.nl geplaatste content die van derden afkomstig is, geeft uitsluitend de persoonlijke mening weer van de betreffende deelnemer. Viva.nl kan op geen enkele manier verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud hiervan.

Ik wilde dit dus al voorstellen, maar het is er dus zelfs al.
Je zou er nog een sticky topic op elke pijler aan kunnen toevoegen met dezelfde mededeling en dan klaar.

Mods, echt, je zou het plezier van zovelen vergroten als jullie al die 'medische' topics gewoon laten staan en alleen modereren op het hoogst noodzakelijke. Het zou jullie ook een hoop tijd en moeite besparen, dus het mes snijdt aan 2 kanten. Geen topics meer hoeven verwijderen, geen bans meer, geen berichten meer aanpassen op het modstopic.
Geef de forummers hun verantwoordelijkheid weer terug. We kunnen echt wel zelf corrigerend optreden tegen verkeerd medisch, juridisch of technisch advies.
Please: overleg met de juridische afdeling of het zo goed dichtgetimmerd is en laat het dan los.
Levert Viva ook weer meer interessante content op voor het tijdschrift, want die wordt deels hier van het forum gehaald.
anoniem_370003 wijzigde dit bericht op 22-11-2018 17:39
0.07% gewijzigd
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
|Courage| schreef:
22-11-2018 17:30
Je zou er nog een sticky topic op elke pijler aan kunnen toevoegen met dezelfde mededeling en dan klaar.

Mods, echt, je zou het plezier van zovelen vergroten als jullie al die 'medische' topics gewoon laten staan en alleen modereren op het hoogst noodzakelijke. Het zou jullie ook een hoop tijd en moeite besparen, dus het mes snijdt aan 2 kanten. Geen topics meer hoeven verwijderen, geen bans meer, geen berichten meer aanpassen op het modstopic.
Geef de forummers hun verantwoordelijkheid weer terug. We kunnen echt wel zelf corrigerend optreden tegen verkeerd medisch, juridisch of technisch advies.
Please[ overleg met de juridische afdeling of het zo goed dichtgetimmerd is en laat het dan los.
Levert Viva ook weer meer interessante content op voor het tijdschrift, want die wordt deels hier van het forum gehaald.
Hear, hear. En doe er wat mee. Alsjeblieft. Goed advies is de ruggengraat van dit forum. Niet oppervlakkig vermaak. Dat is overal te halen.
.
|Courage| schreef:

Please: overleg met de juridische afdeling of het zo goed dichtgetimmerd is en laat het dan los.
Mooi, helemaal mee eens.
Tjezus, wat vals
Jammer dat de communitymanager in zijn/haar tweewekelijkse update niet inhoudelijk ingaat op waarom racistische topics mogen blijven staan, maar topics over (een onderzoek naar) racisme worden verwijderd.
Krijgen we nog een reactie op de vragen hierover, of hopen jullie dat dit vanzelf overwaait als jullie dit soort vragen maar vaak en lang genoeg negeren?
Trotter schreef:
22-11-2018 18:05
Jammer dat de communitymanager in zijn/haar tweewekelijkse update niet inhoudelijk ingaat op waarom racistische topics mogen blijven staan, maar topics over (een onderzoek naar) racisme worden verwijderd.
Krijgen we nog een reactie op de vragen hierover, of hopen jullie dat dit vanzelf overwaait als jullie dit soort vragen maar vaak en lang genoeg negeren?

Ik lees die update niet eens meer.
|Courage| schreef:

+10000
Trotter schreef:
22-11-2018 18:05
Ik denk dat ze hopen dat het vanzelf overgaat als ze het lang genoeg negeren. Gewoon net doen alsof hun neus bloed.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Nemaìn’ schreef:
21-11-2018 19:14
Soort dearhunter.
Dat is eng. Deerhunter was een goede film :proud:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
In het cm update topic hebben ze een mededeling geplaatst over het beleid vwb medisch advies.
Over het verwijderen van topics OVER racisme blijft t stil helaas....
Beste mods, gewoon om het te begrijpen:

- hoe weten jullie dat de persoon die zichzelf jurist noemde geen jurist is?
- waarom mogen medische adviezen niet en de hier regelmatig geplaatste stupide juridische en financiële adviezen wel?
- er lopen hier mensen rond die evident deskundig zijn op hun terrein, mogen die wel adviezen geven? Hoe toetsen jullie de deskundigheid dan?

Ik stel niets ter discussie, probeer het alleen te begrijpen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Helemaal eens met Courage. Wat er hier op het forum gebeurt is dat de mods verzuipen in de regels. Er hoeft maar 1 regel te zijn 'we grijpen in als discussies uit de hand lopen', en dat uit de hand lopen is dan ter beoordeling van de mods.

Zwarte Piet-discussies liepen uit de hand, en als beheersmaatregel is toen ingesteld dat we het niet meer over ZP mochten hebben. Met het instellen van die regel gaan staffers alles mbt Zwarte Piet staffen en krijgt het mod-team dus juist meer werk ipv minder.
Precies hetzelfde geldt voor 'medisch advies'. In de huisregels staat alleen dat een diagnose stellen niet mag, maar omdat dat in het verleden ruim geïnterpreteerd is, gaan forummers alles wat lijkt op een medisch advies staffen (terwijl een medisch advies niet verboden is) en ontstaat er dus weer discussie over wat een medisch advies is. Terwijl de regel 'we grijpen in als het uit de hand loopt' heel duidelijk is: als er adviezen worden gegeven die tegen het beleid van de huisarts ingaan loopt het uit de hand en moet er worden ingegrepen.
Derde voorbeeld is 'huiswerk'. In de regels staat alleen dat onderzoekjes niet mogen, er staat nergens dat huiswerk niet mag. Maar al te fanatieke forummers staffen alles wat huiswerk is en dan wordt dan verwijderd, terwijl het volgens de regels wel is toegestaan.

CM en moderators: ga gewoon eens gezamenlijk naar de regels kijken en afspreken wat je wel en niet toestaat. Communiceer evt in topic waarom de staf is verwijderd en er verder niet is ingegrepen, zo voorkom je nieuwe stafjes. Nu krijgt iedereen een gevoel van willekeur, de ene mod staat iets toe en de ander grijpt in, terwijl huiswerk en medisch advies en Pieten volgens de huisregels wel besproken mogen worden.
JollyRider schreef:
22-11-2018 18:51
Dat is eng. Deerhunter was een goede film :proud:
Ha fuck! Ik wist dat ik de mist in ging, maar zag niet waar :rofl:
Al hunt ik mijn daar best wel eens :-P
En verder, het beleid gaat niet veranderen. Afgelopen week nog door een mod gemeld.

Verder zijn waarschuwingen dagen na “het vergrijp” werkelijk nog steeds kolder.
Beste moderator, Ik wil u even vertellen dat mijn mailadres voorlopig buiten gebruik is. Nadat ik afgelopen zondag uw mail had geopend werd ik meteen daarna gewaarschuwd dat iemand mijn mailaccount probeerde te misbruiken om berichten door te sturen.
Mocht u me een mail willen sturen dan graag via pb.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Kom, laat ik voor de lol ook een keer on-topic zijn :

Graag mijn account anonimiseren.
Het topic 'Ervaringen / advies gevraagd rondom hele vroege miskraam' is verwijderd ivm vragen medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Afbeelding
Omdat je bij de tweewekelijkse update niet kunt reageren mijn vraag maar hier:

Cm laat weten dat "we al jullie punten rondom het beleid lezen en meenemen"

Dus dat mag nu hier? Ik snap de steeds veranderende hapsnap regels niet zo goed, dat geef ik gelijk toe, maar ik dacht dat dat hier heel erg offtopic en soms zelf banwaardig is. (Beetje afhankelijk van dienstdoende mod)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
ModeratorViva schreef:
22-11-2018 20:07
Het topic 'Ervaringen / advies gevraagd rondom hele vroege miskraam' is verwijderd ivm vragen medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
weten jullie zelf wat 'vragen om medisch advies' betekent? Want dat deed deze TO helemaal niet, ze vroeg zich alleen af of anderen ervaring hadden met zo'n vroege miskraam. En of ze eventueel de huisarts kon bellen. Dat is natuurlijk heel iets anders.
the_Wicked_Witch schreef:
22-11-2018 12:31
Wat is dit nu voor onzin? De mods vragen je notabene zélf om voor iedere scheet te mailen, want het mag niet hier.
Daarnaast, ik krijg op mijn werk ook geregeld mail die in mijn ogen niet nodig is, toch beantwoord ik die want dat is nu eenmaal mijn werk. Mail niet beantwoorden is gewoon onbeschoft, zéker als het je werk is.
Maar er zijn geen regels hoe snel je een mail moet beantwoorden, tussen de 2 en 4 dagen is best acceptabel.

En inderdaad vragen ze je te mailen maar dan nog kan ik me niet voorstellen dat je vaker maild dan een keer per 2 maanden ofzo.
Je hebt toch ook nog een privé leven en werk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
22-11-2018 20:26
Maar er zijn geen regels hoe snel je een mail moet beantwoorden, tussen de 2 en 4 dagen is best acceptabel.

En inderdaad vragen ze je te mailen maar dan nog kan ik me niet voorstellen dat je vaker maild dan een keer per 2 maanden ofzo.
Je hebt toch ook nog een privé leven en werk.

Maar dat is niet wat je zei. Anyway, iedereen mag gelukkig zelf weten of en hoe vaak ze mailen. Vaak mailen is natuurlijk nooit een reden om geen antwoord te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven