Ervaring met zwanger worden en retrograde ejaculaties

22-11-2018 20:01 9 berichten
Hallo,

Mijn man en ik proberen sinds juni 2016 zwanger te worden. Hij heeft retrograde ejaculaties, het zaad gaat naar zijn blaas. Daarom zijn onze kansen erg klein.
In januari gaan we beslissen of we nog IUI kunnen doen of meteen door moeten voor IVF.

Heeft iemand hier dit ook zo meegemaakt? Is het allemaal echt zo "makkelijk" als even zaadjes uit de urine wassen, et voila daar is die zwangerschap? Ik snap dat ze me hoop willen geven in het ziekenhuis, maar ik vind dat moeilijk. Ik ben bekend met de slagingskansen van IVF en de procedure eromheen. Maar het gedeelte van zaad uit de urine halen niet. Is er iemand hier die toch zwanger geworden is vanuit deze situatie?

Ik heb behoefte aan wat ervaringen horen. Ik lees er zo weinig over.

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk wordt het zaad uit de bijballen verzameld en niet uit de urine.
odilette schreef:
22-11-2018 20:39
Waarschijnlijk wordt het zaad uit de bijballen verzameld en niet uit de urine.
Jawel hoor, dat komt wel degelijk uit de urine. Er wordt gezorgd dat de urine niet zuur is, en dan kunnen ze er goede zaadcellen uit verzamelen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
TO, het enige wat ik kan adviseren: bekijk het traject stap voor stap.

Als er goed zaad kan worden verkregen dan zijn jullie kansen met IUI of IVF daarna waarschijnlijk goed.

Ik heb zelf twee ICSI trajecten doorlopen en fysiek vond ik het eigenlijk erg meevallen. Mentaal vond ik het in principe ook goed te doen, en kreeg ik het pas zwaar toen het uiteindelijk bij ons erg lang duurde om tot een goede doorgaande zwangerschap te komen.
Flipje, waarom was er bij jullie voor ICSI gekozen? Of speelde bij jullie wat anders?

Odilette, wel hoor. Plassen in een potje en dan gaat het lab de zaad eruit wassen. Dat kan tegenwoordig. Maar het is dus even afwachten hoeveel ze overhouden.
Mollebol1 schreef:
22-11-2018 21:24
Flipje, waarom was er bij jullie voor ICSI gekozen? Of speelde bij jullie wat anders?
Nee, was een hele andere oorzaak. Bij ons überhaupt zo weinig zaad dat IUI en IVF allebei niet mogelijk zijn.
Ah oke, dat is ook wel heftig. Uiteindelijk wel gelukt om zwanger te raken dus?

Iemand nog ervaring met retrograde ejaculaties?
Mollebol1 schreef:
23-11-2018 10:04
Ah oke, dat is ook wel heftig. Uiteindelijk wel gelukt om zwanger te raken dus?

Iemand nog ervaring met retrograde ejaculaties?
Yes. Sta op het punt om te bevallen. :)

Dat het uiteindelijk voor ons zo'n lange weg werd had weer hele andere redenen (4 miskramen).
Ik heb in totaal 6 terugplaatsing gehad en ben daarvan 5x zwanger geworden, dus de behandeling zelf verliep heel erg goed.
Als er zaad van goede kwaliteit gewonnen kan worden en jij bent verder gezond dan zou ik er zeker voor gaan. Ik neem aan dat ze eerst een keer zaad winnen voor het verdere traject start?

Wij hebben ICSI gedaan en hebben een heerlijke zoon mogen krijgen. Er ontwikkelden bij elke poging altijd mooie embryo's maar er ontstond geen gezonde zwangerschap.Op 1 keer na dan. Pas 10 jaar later werd ontdekt wat de werkelijke reden was.

Het traject is prima te doen.

Veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven