Verloofd

22-11-2018 21:02 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verloofd. Sinds vandaag. Op een prachtige locatie en alles erop en eraan.

Ik ben super gelukkig en heb dit natuurlijk al bekend gemaakt op mijn facebookprofiel. Alleen heb ik in het begin van onze relatie altijd gezegt dat ik eerst een paar jaar wil verloven en dan pas trouwen. Dit is nog steeds zo.

Hoe denken jullie hier over? Ik heb de indruk dat mijn familie verwacht dat we volgende zomer al gaan trouwen terwijl ik op zijn minst 5 jaar verloofd wil zijn..
Ik vind het allemaal lulkoek. :-D
Ik vind 5 jaar verloven gek. Überhaupt verloven vind ik nergens opslaan.

Maar wat maakt jou dat nou uit? Als jij het wel leuk vindt, gewoon doen.
Maar het enige belangrijke is wat je verloofde er van vindt toch? Neem aan dat hij/zij ook nog wat te zeggen heeft?
wat maakt het uit wat wij er van vinden? Het is immers jullie feestje.
Wat is de reden dat je 5 jaar verloofd wilt zijn?
En wat is de tijdsplanning van je verloofde?
Je bent ten huwelijk gevraagd, waarom wil je dan zo lang wachten met trouwen? Als je nog niet wil trouwen, had je nee (of nog niet) moeten zeggen.
Ik zou wachten tot je 25 jaar samen bent, kun je er een combifeest van maken (jubileum+huwelijk).

‘Iieeehhh, ik ben verloofd. Mijn vriend had echt zijn best gedaan, mooie locatie, superromantisch.’
‘Wat leuk, gefeliciteerd. Wanneer is de bruiloft?’
‘Oh, ergens in 2024.’
Gefeliciteerd!

Mag ik vragen waarom je meerdere jaren verloofd wil zijn?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
ouwewijsneus schreef:
22-11-2018 21:09
wat maakt het uit wat wij er van vinden? Het is immers jullie feestje.
Ik lees alleen wat TO wil.
Wat een aanstellerij om vijf jaar verloofd te willen zijn. Wat is hier de reden van?
Lucifer2018 schreef:
22-11-2018 21:15
ik lees dat haar vriend het hier kennelijk mee eens is, hij kende haar spelregels van te voren, en heeft zich met haar verloofd.
Ik zou nog langer verloofd blijven. Misschien dat je dan een beetje de leeftijd nadert om te kunnen trouwen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind verloven sowieso niet meer van deze tijd.
Nouschi schreef:
22-11-2018 21:18
Ik zou nog langer verloofd blijven. Misschien dat je dan een beetje de leeftijd nadert om te kunnen trouwen.
En dan nog iets langer, dan kun je meteen weer scheiden.
Lucifer2018 schreef:
22-11-2018 21:15
Hij was hier van het begin mee akkoord en op de hoogte. ;)
Trotter schreef:
22-11-2018 21:19
Ik vind verloven sowieso niet meer van deze tijd.

Nou ja, de verloving is de tijd tussen het aanzoek (of de afspraak om te trouwen) en het huwelijk, dus iedereen die is getrouwd, is verloofd geweest. Een jarenlange verloving vind ik inderdaad wel gek. Zóveel tijd heb je toch niet nodig om je huwelijksdag voor te bereiden, denk ik.
Waarom wil je je huwelijk 5 jaar uitstellen? Zal je familie zich ook wel afvragen!
Verloven betekent het voornemen om te trouwen. En daar naar toe leven.

Ik ken een stel wat 10 jaar verloofd was, want verloven leek ze zo leuk. Het trouwen kwam er maar niet van. Ze hebben 2 kinderen en zijn nu uit elkaar.
Van uitstel komt afstel.

Maar even loepen: je hebt een probleem met vertrouwen. Denk je dat op te lossen met een laaaaaange verloving? Denk je dat een verloofde trouwer is dan een verkering?
Of je doet gewoon wat jullie willen. Snap niet, als je verloofde het eens is met je wens nog jaren te wachten, wat het probleem/de vraag nu is?

Lekker boeiend wat anderen vinden, van wat dan ook, mbt dit soort dingen.
Als je in nog geen 5 jaar wilt trouwen, waarom dan verloofd? Vind t sowieso onzin hoor, een verloving. Als jij er maar blij mee bent.
ik geef mn bek ook maar een douw
Vroeger was een officiële verloving nodig omdat je daarmee meer vrijheid kreeg: een verloofde was officieel en die mocht mee-eten bij het gezin van de vrouw enzo. Toen ging je pas na het huwelijk het huis uit, en had je die paar jaar nodig om te sparen voor je "uitzet", oftewel de inrichting van de nieuwe woning: servies, textiel, pannen etc. Het was ook wel handig om geleidelijk degene te leren kennen waarmee je zou gaan samenwonen, inclusief alle familie. Een verloving was ook een verbintenis voor de kerk volgens mij, binnen de kerkgemeenschappen waartoe je behoorde. Waar een verloving van 5 jaar nu op slaat, kan ik niet bedenken.

Ga je ook nostalgisch wachten met sex tot in de huwelijksnacht?
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 22-11-2018 21:42
20.61% gewijzigd
Verloven...
Trouwen... Ik vind allemaal zo niks zeggend tegenwoordig.
JIJ hebt andere ideeen en hecht andere waarden aan een verloving.

Voor de meeste mensen zegt een verloving dat je trouwplannen hebt, en dat je ook al een idee hebt wanneer je wilt gaan trouwen.

Wilde jij een feest? Een ring aan je vinger? Of hecht je waarde aan de status van verloofde? Of heeft het een ander voordeel dat je verloofd bent?

Ik snap het verloven en trouwen überhaupt niet. Een getekend contract bij de notaris vind ik belangrijker.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Lucifer2018 schreef:
22-11-2018 21:06
Ik vind het allemaal lulkoek. :-D
Ik ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven