uitnodigingen kinderfeestje

26-11-2018 13:48 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is twee weken geleden op het feestje van een klasgenoot geweest. Nu komt haar eigen verjaardag er ook aan en gaan we deze week de uitnodigingen voor haar feestje uitdelen. Nu wil ze het klasgenootje waar ze is geweest niet uitnodigen. Niet omdat ze hem niet aardig vindt, maar ze speelt eigenlijk alleen graag met meisjes. En wil dus alleen meisjes uitnodigen. Ik voel me er dubbel onder. Ik vind dat ze kindjes moet kunnen uitnodigen die ze er graag bij wil hebben. Tegelijk vindt ik het niet zo leuk richting die jongen en zijn moeder. Hoe gaan jullie met dit soort dingen om?
Hoe doen anderen trouwens de uitnodigingen. Wil het liefst de uitnodigingen niet op school (lees:schoolplein) geven, maar heb geen adressen van de meeste kinderen. Vragen jullie die aan de ouders zodat je de uitnodigingen kan brengen?

Het gaat trouwens om kinderen in groep 2.
Dan had ze ook niet naar het feestje van klasgenootje moeten gaan. Ik zou hem gewoon uitnodigen. Uitnodigingen na school, even naar de ouders/oppas lopen en samen geven.
nouschi wijzigde dit bericht op 26-11-2018 13:59
0.60% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef: ↑
26-11-2018 13:51
Dan had ze ook niet naar het feestje van klasgenootje moeten aan. Ik zou hem gewoon uitnodigen. Uitnodigingen na school, even naar de ouders/oppas lopen en samen geven.

Dit.
Onze dochter werd overal gevraagd, maar no way dat ik ze allemaal terug vroeg.
Gewoon op t schoolplein de uitnodiging aan de ouders geven.
ik geef mn bek ook maar een douw
Dochter uit laten nodigen wie ze wil. Als je alleen over en weer zo mogen uitnodigen dan kunnen kindjes die aan het eind van het jaar jarig zijn nooit zelf kiezen...

En wat betreft de adressen: krijg je geen klassenlijst meer tegenwoordig? Anders de desbetreffende ouders even appen/facebooken/aanspreken of ze hun adres willen sturen. Of de uitnodigingen aan de ouders geven (dus wel op het schoolplein). Ik vind 'alleen maar meisjes' trouwens een hele legitieme reden van je dochter.
Ik laat mijn kinderen zelf bepalen wie ze uitnodigen. Mijn kind deelt zelf de uitnodiging en ik app de ouders nog even ter controle, want soms belanden uitnodigingen onderin de tas of raken ze zoek tussen school en huis.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Madeliefjees schreef: ↑
26-11-2018 13:53
Onze dochter werd overal gevraagd, maar no way dat ik ze allemaal terug vroeg.
Gewoon op t schoolplein de uitnodiging aan de ouders geven.

Dat doe ik ook niet. Maar in het geval van TO ben ik het eens met Nouschi, als ze niet graag met jongetjes speelt, had ze niet naar dat feestje moeten gaan. Het is nu geen excuus om hem niet uit te nodigen.
gsleutel schreef: ↑
26-11-2018 13:54
Dochter uit laten nodigen wie ze wil. Als je alleen over en weer zo mogen uitnodigen dan kunnen kindjes die aan het eind van het jaar jarig zijn nooit zelf kiezen...

En wat betreft de adressen: krijg je geen klassenlijst meer tegenwoordig? Anders de desbetreffende ouders even appen/facebooken/aanspreken of ze hun adres willen sturen. Of de uitnodigingen aan de ouders geven (dus wel op het schoolplein). Ik vind 'alleen maar meisjes' trouwens een hele legitieme reden van je dochter.

Eens.

Dat je dan ook niet naar het feestje van die klasgenoot had moeten gaan, vind ik onzin. Als mijn kind niet wordt teruggevraagd op een partijtje door iemand die wel bij haar is geweest dan is dat jammer maar helaas, als iemand niet op haar partijtje komt 'want dan moet ik jou ook terugvragen en dat wil ik niet' dan wordt het wel erg sneu. Ik kan me ook niet voorstellen dat dat jongetje liever had gehad dat ze dan ook maar niet op zijn feestje was gekomen.

Wij hebben ook geen adressenlijst meer, hier gaan de meeste uitnodigingen voor feestjes via de app.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Nouschi schreef: ↑
26-11-2018 13:51
Dan had ze ook niet naar het feestje van klasgenootje moeten aan. Ik zou hem gewoon uitnodigen. Uitnodigingen na school, even naar de ouders/oppas lopen en samen geven.
Eerlijk gezegd wilde ze ook niet naar een jongensfeestje. Ik vond dat dan weer niet netjes. Uiteindelijk wilde ze ook wel omdat haar beste vriendinnetje er was. Heeft ook vooral met vriendinnetje en zus van jarige gespeeld begreep ik.
De meisjes die mijn zoon had gevraagd vroegen hem meestal ook niet terug, want die vonden zijn feestjes best leuk, maar op hun eigen feestje wilden ze liever iets doen als tasjes versieren en daar kozen ze dan hun gasten op uit. Heel logisch.

Je overlegt toch eerst wat je gaat doen en daarna pas kies je er kinderen bij uit?
anoniem_370025 wijzigde dit bericht op 26-11-2018 14:01
2.19% gewijzigd
Wisselende reacties tot nu toe. Geeft stof tot nadenken! Bedankt tot nu toe allemaal!
Susan schreef: ↑
26-11-2018 13:59
Eens.

Dat je dan ook niet naar het feestje van die klasgenoot had moeten gaan, vind ik onzin. Als mijn kind niet wordt teruggevraagd op een partijtje door iemand die wel bij haar is geweest dan is dat jammer maar helaas, als iemand niet op haar partijtje komt 'want dan moet ik jou ook terugvragen en dat wil ik niet' dan wordt het wel erg sneu. Ik kan me ook niet voorstellen dat dat jongetje liever had gehad dat ze dan ook maar niet op zijn feestje was gekomen.

Wij hebben ook geen adressenlijst meer, hier gaan de meeste uitnodigingen voor feestjes via de app.

Paar maanden later soit, maar het is 2 weken geleden. Dan zou ik het jongetje ook gewoon uitnodigen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dan loop je even naar de moeder, vertel dat het een typisch 'meisjesfeest' wordt, en of haar zoon misschien zin heeft om op een ander moment een taartje te komen eten
Ik snap je dillema heel goed. Ik denk dat ik in dit geval het jongetje niet had uitgenodigd, ook omdat hij dan de enige jongen is.
Maar stel het zou om een kind gaan dat weinig op feestjes komt/niet goed in de groep ligt, dan zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om hem/haar niet uit te nodigen.
Ik zou me daar niet door laten beinvloeden. Anders moet je iedereen waar je drie weken geleden op het feestje was uitnodigen.
nev schreef: ↑
Eerlijk gezegd wilde ze ook niet naar een jongensfeestje. Ik vond dat dan weer niet netjes. Uiteindelijk wilde ze ook wel omdat haar beste vriendinnetje er was. Heeft ook vooral met vriendinnetje en zus van jarige gespeeld begreep ik.
Doe anders wat Lilalinda zegt, ook een goeie.
Voor mij zou het ook uitmaken of ze deze jongen ziet als vriend en of ze wel eens met elkaar spelen. Zou niet, dan zou ik het niet doen
lilalinda schreef: ↑
26-11-2018 14:05
Dan loop je even naar de moeder, vertel dat het een typisch 'meisjesfeest' wordt, en of haar zoon misschien zin heeft om op een ander moment een taartje te komen eten

En dan vindt het jongetje een tasje knutselen heel leuk ;-)
Uitnodigen natuurlijk.
Haar feestje, haar gasten. Ze zal in haar leven nog vaak genoeg sociaal wenselijk moeten doen. Val een kind van 5 nog niet lastig met dat soort volwassenengedrag.
nev schreef: ↑
Misschien voortaan luisteren naar wat je dochter echt wil?
Je had toen aan haar kunnen vragen of ze hem op haar eigen feestje wilde uitnodigen en zo nee, dan ook niet naar zijn feestje gaan.
Als haar eigen feestje pas over een half jaar was geweest zou ik het heel anders gevonden hebben.
Star² schreef: ↑
26-11-2018 14:23
En dan vindt het jongetje een tasje knutselen heel leuk ;-)
Zo'n kind heb ik. Speelt veel met meisjes en doe je een groot plezier met knutselen, glitters etc.
Jammer dat een kind van vijf al zo’n onderscheid maakt tussen jongens en meisjes - en dat ouders daar dan ook nog in meegaan door het te hebben over jongens- of meisjesfeestjes. TO, heb je door dat je dat zelf ook erg ik de hand werkt door te zeggen dat je het lastig vindt naar die jongen en zijn moeder?
Eze schreef: ↑
26-11-2018 14:40
Jammer dat een kind van vijf al zo’n onderscheid maakt tussen jongens en meisjes - en dat ouders daar dan ook nog in meegaan door het te hebben over jongens- of meisjesfeestjes. TO, heb je door dat je dat zelf ook erg ik de hand werkt door te zeggen dat je het lastig vindt naar die jongen en zijn moeder?

Vind ik ook wat apart. Hier echt altijd jongens en meisjes samen gehad.
Tiana_76 schreef: ↑
26-11-2018 14:35
Zo'n kind heb ik. Speelt veel met meisjes en doe je een groot plezier met knutselen, glitters etc.

Ik heb ze hier ook opo feestjes gehad. Er werd naar het kind gekeken hier, niet naar de activiteit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven