Salaris bediening
maandag 26 november 2018 om 15:34
Hoi,
Ik heb binnenkort een sollicitatie gesprek bij een horeca bedrijf waar ik taken van een kelner moet verrichten. Bij salaris staat er in de vacature ‘in overeenstemming met de functie’ alleen aangezien ik twijfel tussen verschillende bijbaantjes zou ik graag willen weten hoeveel salaris ik ongeveer kan verwachten per uur. Ik ben 16 jaar en ik heb ongeveer 6 maanden werkervaring als magazijn medewerken en 4 maanden als keukenmedewerker
Zou iemand mij asjeblieft kunnen helpen!
Ik heb binnenkort een sollicitatie gesprek bij een horeca bedrijf waar ik taken van een kelner moet verrichten. Bij salaris staat er in de vacature ‘in overeenstemming met de functie’ alleen aangezien ik twijfel tussen verschillende bijbaantjes zou ik graag willen weten hoeveel salaris ik ongeveer kan verwachten per uur. Ik ben 16 jaar en ik heb ongeveer 6 maanden werkervaring als magazijn medewerken en 4 maanden als keukenmedewerker
Zou iemand mij asjeblieft kunnen helpen!
maandag 26 november 2018 om 15:57
nouhou… ik ken iemand die werkt bij Van der Valk in de bediening en die mogen hun eigen fooien houden en dat is vaak best een aardig bedrag op een avond. Personeel in de keuken krijgen overigens een bepaalde toeslag
maandag 26 november 2018 om 16:02
Taken als kelner... kun je dat dan?
Een goede kelner kan best wat verdienen maar daar moet je dan wel een opleiding voor hebben.
Flessen wijn open kunnen maken, redelijke kennis hebben van wijn, weten hoe een gerecht hoort te zijn zodat je geen foute borden uit de keuken mee neemt, in kunnen dekken , uit kunnen serveren, tafelbereidingen als kip couperen, vis fileren...
Dat is een kelner. Denk dat je gewoon een baantje in de bediening bedoelt en dat is ongeschoold en verdient niet veel. Vaak kun je door je werk goed te doen en voorkomend te zijn tegen klanten flink fooi ontvangen.
Een goede kelner kan best wat verdienen maar daar moet je dan wel een opleiding voor hebben.
Flessen wijn open kunnen maken, redelijke kennis hebben van wijn, weten hoe een gerecht hoort te zijn zodat je geen foute borden uit de keuken mee neemt, in kunnen dekken , uit kunnen serveren, tafelbereidingen als kip couperen, vis fileren...
Dat is een kelner. Denk dat je gewoon een baantje in de bediening bedoelt en dat is ongeschoold en verdient niet veel. Vaak kun je door je werk goed te doen en voorkomend te zijn tegen klanten flink fooi ontvangen.
maandag 26 november 2018 om 16:03
Volgens mij heeft van der valk ook nog echte kelners in dienst of leiden iig intern op. Geen 16 jarigen zonder ervaring en opleiding.
maandag 26 november 2018 om 16:12
nou ja, begonnen als 18 jarige zonder ervaring, ze leiden volgens mij zelf op, hij ging van afwasser naar soort hulp bediening (enkel uitgifte) en nu neemt hij zelf de tafels op.
maandag 26 november 2018 om 17:20
Dat zou best kunnen hoor, als 16-jarige heb ik ook een jaartje tegen minimumloon in een restaurant gewerkt en moest ik bovenstaande ook kunnen. Dus ook vis fileren en kersen flamberen aan tafel enzo. Dat werd je gewoon gaandeweg geleerd.nina1966 schreef: ↑26-11-2018 16:02Taken als kelner... kun je dat dan?
woensdag 28 november 2018 om 03:37