Gezondheid alle pijlers

rotdromen

27-11-2018 00:32 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat kan je allemaal doen om rotdromen te voorkomen?
ik ga hier al jaaaaaren gebukt onder. zeg 20 keer per maand. soms wel over de 10 stuks verschillende in 1 nacht.
zijn daar eigenlijk pilletjes voor, dat je zeg maar niet droomt of ze niet meer kan herinneren?
Je kan er niet zoveel aan doen het is het verwerken van bewuste en onbewuste gevoelens en gebeurtenissen. Heb er zelf ook vaak last van. Je kan aan positieve dingen denken voor het slapen gaan maar of dat invloed heeft op je dromen.. geen idee. Maar pilletjes zijn er niet voor.
Als het heel heftig is zou je het je huisarts eens kunnen voorleggen. Is er een bepaald terugkerend thema in je dromen of is het te koppelen aan bepaalde gebeurtenissen?
positief denken werkt niet zoveel hoor. zeker niet als je veel verschillende dromen in 1 nacht hebt.
soms zijn het tijden van veel zelfde soort, maar vaak dus echt de idiootste dingen.
dat zou allemaal niet zo erg zijn als de herinnering eraan snel wegvaagt en geen verdere invloed heeft op je dag. en dan m.n. de eerste uren.
ik heb de meeste ochtenden vrij dus dan heeft het alle tijd om door te sluimeren.
Zoek eens op: Lucide dromen.

Als al die dingen die je voor het slapen gaan probeert zoals een tijd geen schermen meer, ontspanningsoefeningem voordat je gaat slapen, dagboek, etc. misschien kan je wat met lucide dromen.

Mijn ervaring is dat ik jaren nachtmerries had en niet meer durfde te slapen. Nu kan ik mijn dromen redelijk sturen waardoor ik veel minder naar droom.
ja dat ken ik. is heel boeiend, maar helaas lukt dat me nog maar weinig. dat maakte de nacht altijd stukken leuker.
en ik herken het wel dat je tijden hebt dat je niet echt meer durft te gaan slapen, of er zwaar tegenop te zien.
nou ik ga kijken wat me nu brengt en wie weet helpt het voor nu al even dat ik hier mijn beklag heb gedaan.
:sheep:
Waar je ook nog naar zou kunnen kijken is of er geen onverwerkte dingen zijn in jouw leven.
Vaak zijn dromen een verwerking/uitwerking van onbewuste gevoelens zoals angsten.
Zijn er dingen in jouw leven gebeurd die je eigenlijk nog niet hebt verwerkt?
Misschien zijn die dromen ergens juist een aangever dat je daar meer aandacht aan moet schenken.
Afspraak maken met de huisarts. Grote kans dat je niet goed en diep slaapt. Je hebt verschillende stadia in een slaapcyclus, wanneer je in het droomgedeelte te veel blijft hangen krijg je minder goede diepe slaap.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven