Ander merk pil

30-11-2018 18:27 14 berichten
Hallo,

Ik slik Ethinylestradiol/ Levonorgestrel 0,03/0,15mg. Sinds deze week ben ik begonnen met een pil met die samenstelling, maar van een ander merk. Is deze pil vanaf het begin al meteen veilig? Met andere woorden: maakt het merk uit voor de werking?

Alvast bedankt!

Anno
dat wordt minimaal 3 maanden condoomgebruik :-D

grapje: veilig vanaf dag 1
Als het niet veilig was had de apotheek je dit zeker verteld.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik had dit ook toen 'mijn' pil niet meer leverbaar was. Heb het toen nagevraagd, maar kan geen kwaad :)

Wel vraag ik me af waar jij woont, de pil is hier niet leverbaar :(
¡Apagando las luces!
Inderdaad geen probleem. De generieke variant van dit middel (die jij dus voorheen kreeg) is momenteel niet leverbaar. Daarom krijg je nu de specialité-versie. Werking is precies hetzelfde. Hij is alleen iets duurder. Mijn apotheker gaf aan dat als de ziektekostenverzekeraar daar moeilijk over zou doen mbt de vergoeding, ik even met hem contact op moest nemen.

Maar goed, ontopic: ja, je bent vanaf dag 1 gewoon beschermd.
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Dank jullie wel! Scheelt toch weer drie weken stress 😅
Darkcrystal schreef:
30-11-2018 20:30
Inderdaad geen probleem. De generieke variant van dit middel (die jij dus voorheen kreeg) is momenteel niet leverbaar. Daarom krijg je nu de specialité-versie. Werking is precies hetzelfde. Hij is alleen iets duurder. Mijn apotheker gaf aan dat als de ziektekostenverzekeraar daar moeilijk over zou doen mbt de vergoeding, ik even met hem contact op moest nemen.

Maar goed, ontopic: ja, je bent vanaf dag 1 gewoon beschermd.
De merknamen zijn momenteel ook niet leverbaar. In mijn omgeving niet, in elk geval.
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
30-11-2018 21:20
De merknamen zijn momenteel ook niet leverbaar. In mijn omgeving niet, in elk geval.
In mijn omgeving is het ook niet leverbaar... Anderhalve maand geleden heb ik mijn nieuwe pilstrips online besteld (mijnpil.nu) maar daar lijkt het ook niet meer leverbaar
Hopelijk is de pil snel weer gewoon overal verkrijgbaar!
Banaantjee schreef:
30-11-2018 21:49
In mijn omgeving is het ook niet leverbaar... Anderhalve maand geleden heb ik mijn nieuwe pilstrips online besteld (mijnpil.nu) maar daar lijkt het ook niet meer leverbaar
Hopelijk is de pil snel weer gewoon overal verkrijgbaar!
Ja, ik heb hem dus ook online besteld, daar stond 10+ op voorraad. Kreeg paar dagen later een mailtje dat ie niet leverbaar is :(
¡Apagando las luces!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-11-2018 22:17
Reden: aanbieden medicatie
97.35% gewijzigd
SombraOnline schreef:
30-11-2018 22:05
Ja, ik heb hem dus ook online besteld, daar stond 10+ op voorraad. Kreeg paar dagen later een mailtje dat ie niet leverbaar is :(
In december worden de eerste leveringen weer verwacht!

https://www.thuisarts.nl/nieuws/meest-g ... -leverbaar
Banaantjee schreef:
30-11-2018 22:38
In december worden de eerste leveringen weer verwacht!

https://www.thuisarts.nl/nieuws/meest-g ... -leverbaar
Oh, ik hoop het zo! Aankomende week is m'n stopweek, dus het zou fijn zijn als ik hem dan kan halen :$
¡Apagando las luces!
Inderdaad hier ook een voorraadje ingeslagen toen het nog kon.. Waardeloos dat het nu op deze manier gaat, maar helaas
Toch erg dat je veel zorgpremie betaald, je in een Westers land woont het anno 2018 is, en de pil niet verkrijgbaar is, en tevens is er onvoldoende verloskundige hulp en kraamzorg. Onze overheid zorgt niet voor zijn vrouwelijke bevolking🤔. De prioriteit ligt niet bij vrouwen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven