Vitamines zwangerschap

02-12-2018 17:31 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik ben benieuwd welke vitaminesupplementen jullie slikken in de zwangerschap.
Op dit moment ben ik 18+2 weken zwanger en ik slik dagelijks de mama compleet visolie van Davitamon.
Nu was ik vanmiddag aan het vergelijken met de normale mama compleet van Davitamon en tot mijn verbazing zag ik dat daar 100% van de ADH in zit, in die met visolie 50%. Misschien dat ik dan toch de normale mama compleet ga nemen en losse visolie erbij ga slikken maar dit bevat al gauw 1000-2000mg.

Dus ik ben benieuwd :-D
Gewoon supradyn bruis. Dat was het enigste dat binnen bleef. De artsen vonden het prima :)
Ik heb tot en met de 13 en halve week Davitamon compleet mama geslikt. Toen waren de doosjes op en ben ik gestopt. Qua aanleg is dan alles er al. En de overige vitamines haal je uit eten fruit en zonlicht. Je word erop geprikt en dat was allemaal prima. Volgens vk geen reden extra te slikken de gehele zwangerschap als je gewoon goed en gevarieerd eet.
Het belangrijkste is dat je voldoende vitamine D binnenkrijgt en de eerste weken ook foliumzuur. De overige vitamines krijg je al binnen door gewoon normaal te eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven