Ontpillen?

02-12-2018 22:20 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee, eigenlijk al jaren... :facepalm:

En heb nu dus zelf een vraagje.
Ik heb anderhalf jaar de prikpil gehad, daar ben ik 2 maanden geleden mee gestopt. op de dag dat ik een nieuwe prikpil moest halen ben ik gelijk aan de gewone pil begonnen. Deze heb ik 1 maand geslikt om mijn menstruatie op gang te krijgen. Ik werd toen netjes na mijn laatste pil, een aantal dagen later ongesteld. Daarna heb ik geen anticonceptie meer aangeraakt.

Nu ruim een maand later, niet ongesteld geworden. Ik heb 3 dagen geleden een test gedaan, deze was negatief. Nu wil ik niet vragen of ik zwanger ben, want dan ben ik blijkbaar niet, maar is mijn lichaam nu dan nog aan het ontpillen? Ik las hier en daar, dat dit best wel even kan duren na lang gebruik van de prikpil. Maar omdat mijn menstruatie na een maand normale pil, gelijk netjes kwam, dit dus wel meeviel. Iemand hier ervaring met dit scenario?
Je bent ook niet ongesteld geweest, je hebt een ontrekkingsbloeding gehad.
Ontpillen bestaat niet, weer een cyclus krijgen wel.
In de stopweek van de pil krijg je een onttrekkingsbloeding, geen gewone menstruatie. Het feit dat je bloedde in je stopweek hoeft dus niet te betekenen dat je menstruatie weer gelijk regelmatig is.

Ik heb geen ervaring met de prikpil, maar toen ik met de pil stopte duurde het 2 maanden voor ik weer echt ongesteld werd.
Na de prikpil kan het tot 9 maanden duren voor je weer een normale cyclus hebt. Bij mij duurde het 6 weken. Maar het kan dus veel langer duren.

Waarom dacht je dat je je cyclus weer op gang zou helpen door een maand de pil te slikken?
Hecamel schreef:
02-12-2018 22:33
Na de prikpil kan het tot 9 maanden duren voor je weer een normale cyclus hebt. Bij mij duurde het 6 weken. Maar het kan dus veel langer duren.

Waarom dacht je dat je je cyclus weer op gang zou helpen door een maand de pil te slikken?
Huis, tuin en keuken advies van een vriendin. Ik ben niet zo’n dokter-ganger, dus daar heb ik geen advies ingewonnen. Stom, i know.. :facepalm:
Waarom ga je de pil slikken om je menstruatie op gang te krijgen? Die onderdrukt de eisprong en je bent dus idd niet ongesteld geweest. En na de prikpil kan het idd een tijd duren voor je cyclus op gang komt. Hoe lang is weinig over te zeggen. Afwachten dus.
Tattooaddict87 schreef:
02-12-2018 22:35
Huis, tuin en keuken advies van een vriendin. Ik ben niet zo’n dokter-ganger, dus daar heb ik geen advies ingewonnen. Stom, i know.. :facepalm:
Geen huis tuin keukenadvies meer van haar aannemen dus. 😂
Hecamel schreef:
02-12-2018 22:46
Geen huis tuin keukenadvies meer van haar aannemen dus. 😂
Nee dat is gebleken inderdaad. Was van mij denk ik ook wel stukje “kop in het zand steken” als je eenmaal de mindset van zwanger worden hebt, dan moet het ook het liefst gisteren. Dus hoopte gewoon dat het proces zo versneld zou worden.
Tattooaddict87 schreef:
02-12-2018 22:52
Nee dat is gebleken inderdaad. Was van mij denk ik ook wel stukje “kop in het zand steken” als je eenmaal de mindset van zwanger worden hebt, dan moet het ook het liefst gisteren. Dus hoopte gewoon dat het proces zo versneld zou worden.

Nou ja, als je dit forum moet geloven wordt je inderdaad makkelijk zwanger door de pil heen, dus ik begrijp je gedachtegang.
nerdopviva schreef:
02-12-2018 22:53
Nou ja, als je dit forum moet geloven wordt je inderdaad makkelijk zwanger door de pil heen, dus ik begrijp je gedachtegang.
Ja tegenwoordig word iedereen “zwanger door de pil heen” daar geloof ik niet zo in.. dan ben je of ziek geweest of je heb je pil gewoon niet netjes geslikt. Ik had gewoon de naïeve gedachte dat de gewone pil mijn menstruatie wel “even snel” op gang zou brengen na 3x prikpil.. :facepalm:
Tattooaddict87 schreef:
02-12-2018 22:58
Ja tegenwoordig word iedereen “zwanger door de pil heen” daar geloof ik niet zo in.. dan ben je of ziek geweest of je heb je pil gewoon niet netjes geslikt. Ik had gewoon de naïeve gedachte dat de gewone pil mijn menstruatie wel “even snel” op gang zou brengen na 3x prikpil.. :facepalm:

Ja, echt jammer dat je vrouwen, die door de pil heen zwanger zijn geworden, dan toch even moet sneren dat dat niet kan of eigenlijk altijd toch hun schuld was. Het kan wel en het gebeurt.

Maarja..
Later is nu
Heb je de huisarts niet verteld dat je de pil wilde gebruiken om je menstruatie op gang te brengen? In dat geval had je nooit een receot gekregen. Of heb je die strip van iemand anders?
Dreamer schreef:
02-12-2018 23:03
Ja, echt jammer dat je vrouwen, die door de pil heen zwanger zijn geworden, dan toch even moet sneren dat dat niet kan of eigenlijk altijd toch hun schuld was. Het kan wel en het gebeurt.

Maarja..
Tja, als je het forum moet geloven is de pil geen anticonceptie, maar juist proconceptie. Vrouwen hier raken massaal door de pil heen zwanger terwijl ze hem ècht correct geslikt hebben. Ook in mijn omgeving is zo'n 80% van de babies 'door de pil heen gekomen'. Mijn pleegzusje is tot 4x toe 'door de pil heen' zwanger geworden. Dat is in in elk geval wat ze verteld, maar ik weet dat ze de pil vaker niet dan wel slikte. Dus ja, natuurlijk zijn er vrouwen die ècht door de pil heen zwanger worden, het is tenslotte geen 100% veilig voorbehoedsmiddel, maar ook ik ben inmiddels nogal sceptisch als de zoveelste beweert door de pil heen zwanger geworden te zijn.
Chamaedorea schreef:
02-12-2018 23:43
Tja, als je het forum moet geloven is de pil geen anticonceptie, maar juist proconceptie. Vrouwen hier raken massaal door de pil heen zwanger terwijl ze hem ècht correct geslikt hebben. Ook in mijn omgeving is zo'n 80% van de babies 'door de pil heen gekomen'. Mijn pleegzusje is tot 4x toe 'door de pil heen' zwanger geworden. Dat is in in elk geval wat ze verteld, maar ik weet dat ze de pil vaker niet dan wel slikte. Dus ja, natuurlijk zijn er vrouwen die ècht door de pil heen zwanger worden, het is tenslotte geen 100% veilig voorbehoedsmiddel, maar ook ik ben inmiddels nogal sceptisch als de zoveelste beweert door de pil heen zwanger geworden te zijn.
Precies dit bedoelde ik, en ik wilde zeker niemand sneren.
Zebra123 schreef:
02-12-2018 23:36
Heb je de huisarts niet verteld dat je de pil wilde gebruiken om je menstruatie op gang te brengen? In dat geval had je nooit een receot gekregen. Of heb je die strip van iemand anders?
Nee heb gewoon de dokter gebelt en gezegd dat ik wilde stoppen met prikpil en terug wou naar mijn gewone pil die ik daarvoor slikte.
Dreamer schreef:
02-12-2018 23:03

Maarja..
Ik heb 18 jaar lang de pil geslikt en 6 jaar een relatie nu en regelmatig sex gehad met mijn man. Nooit zwanger geworden. Ik ben gestopt met de pil en de eerste poging nadat cyclus weer op gang was, was raak. Ik geloof ook echt niet in door de pil heen zwanger geraakt. Dan heb je hem of niet correct gebruikt of je hebt gebraakt/diarree gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven