Verre liefde?

03-12-2018 10:42 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik zou graag een situatie met jullie willen bespreken.
Ik date momenteel met een jongen, wat heel leuk en gezellig is. Het zou wel kunnen uitlopen op een relatie. Maar..
we wonen 1,5 uur bij elkaar vandaan. Ik heb mijn leven hier, en hij daar. We hebben het er wel eens oppervlakkig over gehad hoe we het zien gezien de afstand, maar dan zegt hij al snel: we zien het wel.
Ik heb een koophuis, hij een huurhuis. Ik heb een vast contract en hij niet. Ik ga volgend jaar nog een vervolg studie doen waar ik nu werk, dus ik ben wel weer gebonden aan hier. En daarnaast voel ik me hier veilig en thuis en ik heb dat niet snel ergens anders.. een vriend van mij zei eens: als hij niet naar jou wil, dan is het ook niet de ware voor je.
Ik wil me wel 100% geven, maar ik wil niet nog meer gevoelens krijgen en vervolgens komen we er niet uit samen en is het voor niks geweest. Ik ben niet meer begin 20 die nog alle tijd heeft om te latten. Ik word 29 en ik ben toe aan wat vastigheid in een relatie. Ik zou er heel ongelukkig van worden om nog jaren te latten. Dit ook omdat we elkaar vaak maar 1 of 2 dagen in de 2 weken kunnen zien, omdat ik ook weekend diensten heb.
Misschien is er hier iemand die het door een andere bril bekijkt en het er eens over wil hebben met mij.

Groetjes!
Je wilt er samen uitkomen, maar hij moet wel doen wat jij wil. Dat mag natuurlijk, maar dan moet je wel duidelijk naar hem zijn dat er niet meer smaken zijn.

Ik ben zeer zeker bereid om voor de liefde te verhuizen (heb ik ook al eens gedaan) en zelfs het buitenland zou voor mij een optie zijn. Maar op het moment dat hij zou aangeven dat hij snel samen wil wonen maar dat wel bij hem moet zijn, zou ik snel de kuierlatten nemen. Ik wil wel zelf kunnen bepalen wat ik doe en wanneer.
Jufjoke schreef:
03-12-2018 11:40
Jij wil niet weg. Daar heb je, in mijn ogen, ook wel goede redenen voor. Dan is er nog maar één smaak: hij komt naar jou. Wil hij dat niet, dan houdt het voor jou op. Voor hem is dat natuurlijk best lastig, want omdat jíj een koophuis en een vaste baan hebt, heeft hij geen opties meer. Hij voelt zich misschien 'gedwongen ', het is dat of niets. Ik snap jou wel, maar voor hem is het allemaal niet zo leuk. Dat hij niet staat te juichen om naar jou te gaan, is begrijpelijk. Hij heeft thuis net zo goed 'alles'.
Hoe lang zijn jullie eigenlijk aan het daten? Is het heel kort, dan zou ik het nog even op zijn beloop laten. Zijn jullie al wat langer bij elkaar, dan mag je best duidelijk zijn en ook duidelijkheid terug verwachten.
Maar vergeet niet om het,ondanks jouw goede redenen, ook van zijn kant te bekijken.
Ja natuurlijk snap ik zijn kant ook. Heb ook aangegeven dat ik het ook rot vind. We zijn nog niet heel lang aan het daten, dus ik laat het maar even op zijn beloop. Dat ik altijd duidelijkheid wil, moet ik maar even aan de kant parkeren.
redbulletje schreef:
03-12-2018 11:36
Het is nog meer zonde als hij alles opgeeft en het blijkt niet te werken. Blijf lekker latten en besteed jullie vakantie om elkaar beter te leren kennen. Maak 'n lange reis samen bijv.
We hebben als het goed is dezelfde weken vrij, dan gaan we inderdaad weg als alles nog leuk is. En klopt, heb je gelijk in.
Wauw, toen ik de topictitel las, dacht ik dat jullie op z'n minst in andere landen zouden wonen. 1,5 uur is prima te doen, daar hoef je toch niet nu al zo moeilijk over te gaan doen?
Zie hoe het loopt, kijk eerst maar eens of er een toekomst is weggelegd voor jullie samen.
3blover schreef:
03-12-2018 11:45
Dat ik altijd duidelijkheid wil, moet ik maar even aan de kant parkeren.
Dat is inderdaad heel verstandig van je!
Als je in een pril stadium al van hem gaat eisen, dat hij jouw kant uitkomt, kan dat voor hem een goede reden zijn, de handdoek in de ring te gooien. Goed idee om eerst eens een paar weken met elkaar op vakantie te gaan. Dan kunnen jullie ervaren of er een lange relatie inzit.
Ik vind het helemaal geen goede redenen. De enige goede reden die ik lees is deze “En daarnaast voel ik me hier veilig en thuis en ik heb dat niet snel ergens anders..”. De rest valt allemaal op te lossen als je wil.

Een relatie is compromissen sluiten. Als je dat nu al niet kan of wil gaat het heel lastig worden.
Alle zinnen in je op beginnen met ik. Ik woon hier, ik wil hier niet weg, ik kan ergens anders niet wennen, ik heb een koophuis, ik heb hier werk, ik heb hier een studie, ik wil niet te lang latten, ik ben toe aan wat serieuzers. Het klinkt alsof je niet van plan bent te geven. In liefdevolle relaties zijn twee mensen even belangrijk. Het principe van geven en nemen is daarom essentieel.

Alle argumenten die je noemt zijn weerlegbaar. Die studie is ook een keer afgelopen, werken kan in het ganse land, een koophuis kun je verkopen, als je nooit iets probeert weet je ook niet of je elders kunt wennen.

Praat eens met je geliefde.Misschien vindt hij het geen probleem om te verhuizen. Misschien zijn er andere opties. In ieder geval, neem hem serieus in plaats van die vriend met zijn nietszeggende cliche. Of stop met de relatie als je toch niet van plan bent ooit een duimbreed toe te geven.
made@kate schreef:
03-12-2018 13:56
Alle zinnen in je op beginnen met ik. Ik woon hier, ik wil hier niet weg, ik kan ergens anders niet wennen, ik heb een koophuis, ik heb hier werk, ik heb hier een studie, ik wil niet te lang latten, ik ben toe aan wat serieuzers. Het klinkt alsof je niet van plan bent te geven. In liefdevolle relaties zijn twee mensen even belangrijk.
Het zal nog geen liefdevolle relatie zijn.
Misschien groeien die paar dates ooit nog eens uit tot meer.
Nu is hij is hij alleen nog maar een mogelijkheid.
karin6789 schreef:
03-12-2018 14:05
Het zal nog geen liefdevolle relatie zijn.
Misschien groeien die paar dates ooit nog eens uit tot meer.
Nu is hij is hij alleen nog maar een mogelijkheid.
In de tijd dat ik mijn dates alleen nog maar als een mogelijkheid zag was het laatste waar ik me druk over maakte de plek waar we zouden gaan samenwonen. Als hij slechts een optie is, dan begrijp ik het hele probleem niet. Uit de op blijkt duidelijk dat to serieuze plannen heeft, in ieder geval zolang haar wensen centraal staan.
beetje onhandig om te willen daten met iemand die zo ver weg woont als je zelf een situatie hebt gecreeerd waarin je weinig flexibel bent wat afstanden betreft.... maar goed je hebt in ieder geval iemand uitgekozen die gezien zijn beroep waarschijnlijk niet veel bezwaar heeft tegen lange afstanden rijden...

in jouw geval zou ik gewoon aangeven dat je niet exclusief met hem date als hij over een maandje nog niet duidelijk heeft waar hij in de toekomst zou willen wonen
Lorem Ipsum
[quote=turquasi post_id=29310933 time=1543843713 user_id=159971]
beetje onhandig om te willen daten met iemand die zo ver weg woont als je zelf een situatie hebt gecreeerd waarin je weinig flexibel bent wat afstanden betreft.... maar goed je hebt in ieder geval iemand uitgekozen die gezien zijn beroep waarschijnlijk niet veel bezwaar heeft tegen lange afstanden rijden...

in jouw geval zou ik gewoon aangeven dat je niet exclusief met hem date als hij over een maandje nog niet duidelijk heeft waar hij in de toekomst zou willen wonen
[/quote

We waren gezellig aan de praat via de app, en later vroeg ik waar hij woonde.

Hij vind rijden ook niet erg. Hij zegt dat het wel goed komt, dus waarschijnlijk zie ik beren op de weg die er niet zijn.
Ik kan er niet zo goed tegen dat als hij eerst zegt ik kom wel naar jou gezien je meer gebonden bent, en later zegt dat hij het dan wel ziet en nu niet weet. Ik weet wel dat ik me er niet zo op moet vastpinnen, maar zeg dan niks als je het nog niet weet.
Ik was bijv de schuur aan het opruimen, waarop hij zegt, ja goed bezig, mijn motor moet er natuurlijk wel in he?
Die signalen vat ik misschien wel weer te serieus op. Ben er verder niet op in gegaan ter bescherming van mezelf.
Is er van jouw kant sprake van liefde?
karin6789 schreef:
03-12-2018 14:41
Is er van jouw kant sprake van liefde?
Liefde is een groot woord nu al. We kunnen goed met elkaar overweg. Het gevoel begint te komen, hoe meer leuke dingen we doen. Maar mezelf echt openstellen vind ik moeilijk omdat er hoe dan ook een punt komt dat we moeten kiezen.
3blover schreef:
03-12-2018 15:12
Liefde is een groot woord nu al. We kunnen goed met elkaar overweg. Het gevoel begint te komen, hoe meer leuke dingen we doen. Maar mezelf echt openstellen vind ik moeilijk omdat er hoe dan ook een punt komt dat we moeten kiezen.
Dat is toch geen liefde dan?
Meer berekenend.
Als hij niet voor jou wil verhuizen, houdt de "liefde" op.
karin6789 schreef:
03-12-2018 15:16
Dat is toch geen liefde dan?
Meer berekenend.
Als hij niet voor jou wil verhuizen, houdt de "liefde" op.
Ergens tussenin valt nog te overwegen, maar dan is het voor beide partijen onbekend.
Ik wilde gewoon wat meningen van anderen en die heb ik gekregen. Iets om over na te denken voor mij.
Verder wil er geen kopzorgen van, eerst genieten en dan komt de oplossing wel. Mijn opleiding/ werk en vast contract heb ik veel mijn best voor moeten doen, zou het wel belangrijk vinden om dat te behouden. Ik heb straks mijn droom baan namelijk.. vind dat dat dan ook wel wat waard is..
Het komt op mij over, dat je een man zoekt, omdat je "al" 29 bent en een echtgenoot wil die in je nieuwe huis past.
karin6789 schreef:
03-12-2018 15:28
Het komt op mij over, dat je een man zoekt, omdat je "al" 29 bent en een echtgenoot wil die in je nieuwe huis past.
Als dat zo zou zijn, was het ideaal.
Ik zie het wel, bedankt voor je berichten.
leuk natuurlijk dat kletsen over de motor in de schuur zetten, kijk vooral ook naar wat hij doet

bood hij nog aan je te helpen?

laat hem eens wat planken ophangen in de schuur dan weet je meteen of hij tijd/moeite wil investeren in jou en je woning
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
03-12-2018 16:46
leuk natuurlijk dat kletsen over de motor in de schuur zetten, kijk vooral ook naar wat hij doet

bood hij nog aan je te helpen?

laat hem eens wat planken ophangen in de schuur dan weet je meteen of hij tijd/moeite wil investeren in jou en je woning
Hij bied op andere manieren hulp aan, zoals met koken of afruimen. Ik beloof wel dat hij behulpzaam is. Maar in die situaties zijn we nog niet terecht gekomen.
Ik wil liever niet hier weg, en daar valt ook niet af te praten, mij kennende.
Gewoon een rot situatie. We kunnen elkaar amper zien gezien onze levens.
3blover schreef:
03-12-2018 15:12

Hoezo, het gevoel begint te komen?!
Je vindt hem dus niet eens fantastisch, het is niet eens je vriend en je hebt het nu al over de toekomst. Als ik die vent zou zijn dan zou ik hard bij je wegrennen. Vreselijk jouw kijk op een relatie. Ga lekker verder ‘swipen’ en zoek dan iemand in de buurt. En als je ooit verliefd wordt dan kun je eens gaan nadenken over de toekomst?
Je zit nu zeker jezelf te verplichten om verliefd te worden, omdat je bang bent dat je de boot mist. Volgens mij ben je een beetje wanhopig vanwege je leeftijd en neem je nu genoegen met minder. Veel minder.
maak het maar uit, want als je 1,5 reizen een probleem vindt vind je hem gewoon niet leuk genoeg
redbulletje schreef:
03-12-2018 11:26
Bij verre liefde dacht ik trouwens dat er minstens een oceaan tussen zat, maar dat valt allemaal nogal mee. Op deze afstand kun je best nog 'n paar jaar latten voor iemand drastische veranderingen hoeft te maken.
Inderdaad, dat valt best mee. Ik heb zelf een verre liefde, dat is 5 uur vliegen.... Waarbij we beiden bereid zijn om te verhuizen naar het land van de ander, om maar samen te kunnen zijn. Is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen. De prioriteit van TO ligt duidelijk meer bij de voortplanting op zich dan bij de liefde.
Wanneer je elkaar echt leuk vind is alles wat je noemt niet echt een issue, daar vind je dan gewoon wat op ook al zou het niet ideaal zijn. Je zoekt nu gewoon ‘problemen’ waardoor het niet zou werken.

En ja, ik weet waarover ik het heb. Beide onregelmatige werktijden, ik in leer werk traject, andere kant van het land, oh en afhankelijke huisdieren. Zien elkaar minstens twee dagen in de week.
S-Meds schreef:
03-12-2018 21:12
maak het maar uit, want als je 1,5 reizen een probleem vindt vind je hem gewoon niet leuk genoeg
Ja hoor, vind ik ook.
Toen ik de titel las dacht ik 'oh leuk..iemand in de situatie waar ik 10 jaar geleden in zat',
maar dat was geen 1,5 uur reizen maar 24 uur.

Dus hier zit ik nu al 9 jaar, in Indonesie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven