Geld & Recht alle pijlers

Kosten per week

05-12-2018 19:15 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als alleenstaande gebruik ik 100 euro per week voor variabele kosten dus boodschappen inclusief voor mijn 2 katten.
Wie doet beter wil ik zeggen wie kan het met minder doen en met hoeveel zijn jullie!
tips om te besparen zijn ook welkom.
Dus geen vaste kosten, enkel alles wat je koop in de winkel
Wat reken je erbij in?
Hier ook alleen en 2 katten. Wel vaak mee-eters (kinderen die uit huis zijn, vriend) gemiddeld kom ik qua eten en huishoudelijke artikelen aan 60 euro per week, dat is inclusief katten. Katten eten van de Welkoop (voor 1 maand in 1 keer).
Als ik alleen eet, maak ik dankbaar gebruik van de diepvries. Ik kook voor 2 of 3 dagen en doe voor de andere dagen dagen bakjes in de diepvries. Doorgaans eet ik in de week half/half koken/diepvries. Soms bestel ik wat kant en klaar (1 keer per 2 weken ofzo).
Reken je ook kadootjes/terrasje/uitgaan erbij dan kom ik ook zeker aan de 100 euro. Als ik duurdere uitgaven heb probeer ik meestal te compenseren door 'goedkoop' te koken. Denk daarbij aan rijst of pannekoeken of soep.
Dat gaat meestal vrij makkelijk.
Er zijn wel eens maanden geweest (met de kinderen nog in huis) dat ik hoge kosten had (auto kapot, katten ziek) en maar 45 euro over voor bv 10 dagen.
I.p.v. geld van de spaarrekening halen probeerde ik dat wel te redden. Meestal lukte dat aardig.
Minaa
Ik vind 100 euro erg veel, ik kom toe met mijn maaltijdcheques.
Bloody_Mary schreef:
06-12-2018 11:05
Ik vind 100 euro erg veel, ik kom toe met mijn maaltijdcheques.

Wat zijn maaltijdcheques?
Met 2 volwassenen, 2 tieners, en 2 katten kom ik aan 400 per week aan variabele kosten zoals
Boodschappen
Uit eten/afhalen
benzine (1auto andere auto lease)
Kleding winkel/online
Action
Gemiddeld dus 1600 per maand.
Trotter schreef:
06-12-2018 11:11
In België krijg je die vaak van je werkgever, zijn gewoon tegoedbonnen meen ik. Fijne weet ik er niet van.
Wij zijn met zijn 2 maar ik geef veel meer uit dan 100 euro per week omdat ik sinds ik weer rook al 50 a 60 euro per week kwijt ben aan sigaretten.
Trotter schreef:
06-12-2018 11:11
Ik krijg van mijn werkgever elke maand 112 euro op een sodexo-kaart, daarmee kan je betalen in supermarkten, broodjeszaken etc. In Delhaize kan je er ook producten mee kopen die geen voedingswaren zijn bv keukenrol, shampoo..
Blondie456 schreef:
06-12-2018 11:38
Wij zijn met zijn 2 maar ik geef veel meer uit dan 100 euro per week omdat ik sinds ik weer rook al 50 a 60 euro per week kwijt ben aan sigaretten.
Eet je dan vrij duur/luxe, verspil je veel of koop je elke keer veel op voorraad?
NYC schreef:
06-12-2018 11:45
Eet je dan vrij duur/luxe, verspil je veel of koop je elke keer veel op voorraad?
Ja wij eten wel veel dure en luxe dingen van vlees zoals eendenborst, hertenbiefstuk , lamsrack ook door de week. Ik kook ook graag. Eerlijk gezegd verspil ik wel eens groenten die niet op gaan. De porties die je koopt zijn voor ons vaak te groot dus ik gooi vaak meer dan bv een halve bloemkool weg. Ik hou er niet van om vaak dezelfde groenten te eten en van soep houden wij niet.
Wij geven als gezin van 4 (grote!) volwassenen gemiddeld tussen de 100-150 euro uit per week, we eten VEEL fruit en daar zijn we het meeste geld aan kwijt per week denk ik. Verder verspillen we vrijwel niks, we vriezen veel in of bewaren het voor de volgende dag. We letten op aanbiedingen. Verschilt daarom een beetje per week, is een week iets in de aanbieding, bijvoorbeeld tijdens de route 99 of hamster weken, dan slaan we veel extra in, dan hebben we die week wel meer uitgaven maar de weken daarna veel minder. Zo besparen we toch hier en daar aardig wat geld.
Als je goed rond kijkt in de folders en het niet erg vindt om af en toe naar een andere super te gaan dan kun je best wat minder geld uitgeven hoor.

We hebben trouwens geen huisdier, maar passen wel heel veel op de kat van de buren, hier kopen wij dan ook vaak voer voor (het is een beetje een gedeelde kat inmiddels).
Ik sla nu ook veel in voor de vriezer omdat er nu veel vleessoorten zijn die niet het hele jaar door te koop zijn.
100 euro per week voor 1 persoon? Wauw. Dat geef ik ongeveer uit in een maand, inclusief verzorgingsproducten (1x in de paar maand koop ik voor een tientje in bij de Action). En ja ik eet gezond, ik koop alleen geen dure dingen, verder aanbiedingen, groot inslaan, nauwelijks vlees en veelal de goedkopere winkels.

Scheelt ook dat ik af en toe mee-eet op mijn werk, maar ook weer niet heel vaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven