Is dit vreemd?

10-12-2018 12:38 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik heb sinds drie maanden een relatie wat heel goed gaat. Er is alleen één dingetje wat ik raar vind maar dat kan aan mij liggen natuurlijk. Vandaar dat ik hier om meningen vraag.
Mijn vriend is heel actief op facebook, geeft zelf aan dat hij ervan wil afkicken. Mij maakt het niet uit hoe lang hij op facebook zit, ik laat hem lekker. Wat ik wel een beetje raar vind is dat hij zijn status niet wil aanpassen. Die staat op vrijgezel namelijk. Toen ik vroeg waarom niet toen zei hij dat hij niet weet hoe hij dat moet veranderen. Daarmee is voor hem de kous af. Hij blijft dus "vrijgezel" op facebook.
Is dit raar of niet?
Dan bied jij toch aan het even voor hem te veranderen? weet je meteen hoe dat zit, klinkt als bullshit wat mij betreft.
Ja, dat is raar. Hem gewoon in je foto's taggen. Kijken of hij ze dan weer verwijderd. :D
jack_ wijzigde dit bericht op 10-12-2018 13:07
69.52% gewijzigd
Je vriend is aan het daten met anderen via facebook. Ik zou op een onverwacht toeslaan en zijn chats doorlezen.

Nee grapje. Facebook is onzin net als je status op Facebook.
Ik heb geen status en op Facebook zul je niet merken dat ik een relatie heb. Dus dat deel vind ik niet raar. Dat hij aangeeft vrijgezel te zijn ipv geen status te hebben vind ik raar.
Vind dat je wel zwaar tilt aan iets als Facebook. Maar zijn reactie is in mijn ogen ook vreemd. Hij kan gewoon zeggen dat hij zo'n status niet nodig vindt in plaats van zeggen dat hij niet weet hoe dat moet.
Drie maanden is nog helemaal niet zo lang. Ik zou er niet zo zwaar aan tillen, alsof het alleen maar officieel is als het op Facebook staat. Dat is natuurlijk volslagen onzin.
MokThee schreef:
10-12-2018 13:26
Drie maanden is nog helemaal niet zo lang. Ik zou er niet zo zwaar aan tillen, alsof het alleen maar officieel is als het op Facebook staat. Dat is natuurlijk volslagen onzin.
Als ik 3 maanden in een relatie zit hoef ik geen man die roept dat hij vrijgezel is.

Ik heb niks met Facebook, maar hij heeft niet geen status, maar een vrijgezellenstatus, en zelfs na er op te zijn aangesproken wil hij zichzelf als vrijgezel blijven profileren.
Als hij wist hoe hij bij status vrijgezel moest zetten, zal hij ook wel weten hoe hij die moet veranderen. Als hij er nou niks had staan zou ik nog kunnen geloven dat hij dat niet wist. Of gaat het over een bejaarde? Die vergeten inderdaad wel veel dingen.
Ja dit is vreemd. Hij zit zoveel op Facebook dat hij wil afkicken maar weet niet hoe hij zijn status moet veranderen, beetje raar. Biedt hem aan om even mee te kijken en vraag anders of er soms een andere reden is.
Ik ben ook vrijgezel op Facebook maar ben dolgelukkig met mijn vriend. Alsof FB je leven moet beheersen... Nein, niks voor ons :)
Dan zeg je: op je profiel klikken en dan kun je je status veranderen.
Natuurlijk weet hij wel hoe dat moet. Hij wil gewoon vrijgezel blijven.
ik geef mn bek ook maar een douw
Sproetjespost schreef:
10-12-2018 13:44
Ik ben ook vrijgezel op Facebook maar ben dolgelukkig met mijn vriend. Alsof FB je leven moet beheersen... Nein, niks voor ons :)
Ik vraag mij dan af waarom je wil dat anderen denken dat je nog vrijgezel bent?
het is Facebook, vol met nep nieuws.

waarom is het voor jou zo belangrijk dat hij zijn status veranderd?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik vind het gewoon een beetje raar dat hij op vrijgezel wil blijven staan op facebook. Hij heeft veel vrienden op facebook en zit er heel veel op zegt hij. Dan krijg ik daar een beetje een onderbuikgevoel van als iemand nog als vrijgezel bekend wil blijven staan.
heb jij je status al aangepast? (zou ik dan ook weer op vrijgezel zetten)
Lorem Ipsum
Poker schreef:
10-12-2018 14:14
Ik vraag mij dan af waarom je wil dat anderen denken dat je nog vrijgezel bent?
Ik heb het gewoon nooit aangepast. In het begin waren we er ons niet bewust van, later toen ik een keer voor de grap van mijn zus een vraag kreeg of ik weer single was kreeg ik het in de gaten. Dus ja, de behoefte om ook nog op FB te moeten laten zien dat ik bezet ben hoeft niet. Overigens staan er foto's van mij met mijn vriend op.
Sproetjespost schreef:
10-12-2018 13:44
Precies, het is maar Facebook. Hoezo tillen mensen daar zo zwaar aan?

En TO (en anderen) zit je vriend op FB om te daten ofzo? Wat maakt het anders uit. Misschien hebben vage kennissen van de middelbare school op FB wel niks te maken met wat hij in zn vrije tijd doet en laat ie t lekker zo staan.
Hij is toch met jou en dat weten jullie beiden en de mensen in zijn/jou omgeving neem ik aan ook dus wat is er zo belangrijk aan de status op FB.
turquasi schreef:
10-12-2018 14:28
heb jij je status al aangepast? (zou ik dan ook weer op vrijgezel zetten)
Echt wel! Op maar een goede gezonde relatie. Goede tip! Misschien mag je wel moderator worden hier om deze tip.
Mandine38 schreef:
10-12-2018 14:21
Ik vind het gewoon een beetje raar dat hij op vrijgezel wil blijven staan op facebook. Hij heeft veel vrienden op facebook en zit er heel veel op zegt hij. Dan krijg ik daar een beetje een onderbuikgevoel van als iemand nog als vrijgezel bekend wil blijven staan.

Dat vind jij raar, ik niet. Zeker niet naar nog maar 3 maanden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ndun schreef:
10-12-2018 14:44
Precies, het is maar Facebook. Hoezo tillen mensen daar zo zwaar aan?

En TO (en anderen) zit je vriend op FB om te daten ofzo? Wat maakt het anders uit. Misschien hebben vage kennissen van de middelbare school op FB wel niks te maken met wat hij in zn vrije tijd doet en laat ie t lekker zo staan.
Hij is toch met jou en dat weten jullie beiden en de mensen in zijn/jou omgeving neem ik aan ook dus wat is er zo belangrijk aan de status op FB.
Hij hoeft toch helemaal niet te zeggen dat hij bezet is? Bewust op vrijgezel blijven staan terwijl zijn partner heeft aangegeven het vervelend te vinden is een beetje aso alshij de status ook kan verwijderen en dus niemand weet wat zijn status is. Dat kan zelfs zonder dat mensen daar melding van krijgen.

Maar misschien vindt hij het ook geen probleem als to haar status verandert naar in een relatie met man-die-niet-haar-vriend-is. Dan snap ik zijn punt.
Dat hij zijn status niet aanpast is niet zo vreemd maar zijn antwoord wel. Klinkt als een smoes.
Ik vind het raar als je het wel belangrijk genoeg vindt om je status op vrijgezel te zetten maar niet belangrijk genoeg om je status op bezet te zetten. Als je dat allemaal niet belangrijk vindt waarom dan überhaupt status invullen :wtf: Bij mij komt dat over als ik ben nog steeds op zoek (naar beter)
@Poker, in ons geval: ooooooooit gedaan toen we ons hebben aangemeld voor Facebook. Niet zo moeilijk denken joh. Facebook is het belangrijkste niet.
Op 3 maand zou ik mijn status ook niet op 'heeft een relatie' zetten maar we hebben wel onze vrijgezelle status verwijderd.
Zou kunnen dat hij naar de buitenwereld/sommige mensen single wil zijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven