Is dit vreemd?

10-12-2018 12:38 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik heb sinds drie maanden een relatie wat heel goed gaat. Er is alleen één dingetje wat ik raar vind maar dat kan aan mij liggen natuurlijk. Vandaar dat ik hier om meningen vraag.
Mijn vriend is heel actief op facebook, geeft zelf aan dat hij ervan wil afkicken. Mij maakt het niet uit hoe lang hij op facebook zit, ik laat hem lekker. Wat ik wel een beetje raar vind is dat hij zijn status niet wil aanpassen. Die staat op vrijgezel namelijk. Toen ik vroeg waarom niet toen zei hij dat hij niet weet hoe hij dat moet veranderen. Daarmee is voor hem de kous af. Hij blijft dus "vrijgezel" op facebook.
Is dit raar of niet?
Jardis schreef:
10-12-2018 15:47
Echt wel! Op maar een goede gezonde relatie. Goede tip! Misschien mag je wel moderator worden hier om deze tip.
welke relatie, ik zie er geen heil in hoor... jij wel?
Lorem Ipsum
Drie fucking maanden. Met de nadruk met fucking. Relatie, hou toch op.
Poker schreef:
10-12-2018 16:12
Ik vind het raar als je het wel belangrijk genoeg vindt om je status op vrijgezel te zetten maar niet belangrijk genoeg om je status op bezet te zetten. Als je dat allemaal niet belangrijk vindt waarom dan überhaupt status invullen :wtf: Bij mij komt dat over als ik ben nog steeds op zoek (naar beter)
Inderdaad, geen status is gewoon een optie.
Star² schreef:
10-12-2018 16:35
Misschien dat jij na drie maanden nog niet serieus bent. Maar na 3 maanden was het bij mij bloedserieus. Met de een woonde ik toen al een tijdje samen en met de ander ging ik toen op reis.

In mijn ogen is een relatie van 3 maanden niet minder dan een relatie van 3 jaar.
Vertrouwen is het belangrijkste in je relatie niet de status op facebook. Mensen die elke zoveel maanden hun status weer veranderen vind ik vrij vermoeiend want laten we wel wezen 3 maanden is echt nog zo kort. Bij mijn laatste exen heb ik de status nooit aangepast en stond het idd op single.

Ik vind zijn antwoord wel zorgwekkend. Want uitleggen dat je het om een bepaalde reden niet wil aanpassen moet kunnen. Maar zeggen dat je geen idee hebt hoe dat is dikke bullshit, dan weet je gewoon niet hoe je eerlijk antwoord op een vraag moet geven of je verbergt iets.
Hij hecht een andere waarde aan de status van jullie onderlinge relatie na deze drie maanden als dat jij doet.
Voor jou is 3 maanden blijkbaar heel wat en vind jij jullie een officieel koppeltje dat ook zo op Facebook gebrandmerkt moet worden.
Voor hem is het blijkbaar pas 3 maanden en zijn jullie nog maar wat aan het aanklooien en ziet hij jou nog niet als zijn officiele relatie vriendin.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
jaw schreef:
10-12-2018 17:16
Hij hecht een andere waarde aan de status van jullie onderlinge relatie na deze drie maanden als dat jij doet.
Voor jou is 3 maanden blijkbaar heel wat en vind jij jullie een officieel koppeltje dat ook zo op Facebook gebrandmerkt moet worden.
Voor hem is het blijkbaar pas 3 maanden en zijn jullie nog maar wat aan het aanklooien en ziet hij jou nog niet als zijn officiele relatie vriendin.
Zelfs als hij haar wel al als zijn officiële vriendin ziet kan je eerst nog even kijken hoe het verder gaat voor je overal al die statussen gaat aanpassen.

Ik voel me soms echt een ouwe knar. FB is totaal onbelangrijk in mijn ogen maar wees wel gewoon eerlijk over een reden waarom je iets wel of niet wil aanpassen.
Ik denk dat hij zijn opties open wil houden.
Dat idee heb jij misschien ook wel, aangezien je er een topic over opent.

Ik zou hem trouwens gewoon vragen wat hij in godsnaam de hele tijd doet op Facebook. Zo boeiend is dat niet. Je kunt gemakkelijk chatten met anderen, van wie je geen tel.nr/app hebt. Of is hij dol op kattenfilmpjes/ tegeltjeswijsheden of de gezondheidsperikelen van zijn oudtante?
Annelleke schreef:
10-12-2018 17:13
Misschien dat jij na drie maanden nog niet serieus bent. Maar na 3 maanden was het bij mij bloedserieus. Met de een woonde ik toen al een tijdje samen en met de ander ging ik toen op reis.

In mijn ogen is een relatie van 3 maanden niet minder dan een relatie van 3 jaar.

Dat was ik ook hoor, maar word er een beetje moe van dat tegenwoordig elke 16-jarige met twee weken verkering het over een relatie en schoonouders heeft en dat alles maar op FB geflikkerd moet worden.
Poker schreef:
10-12-2018 16:12
Ik vind het raar als je het wel belangrijk genoeg vindt om je status op vrijgezel te zetten maar niet belangrijk genoeg om je status op bezet te zetten. Als je dat allemaal niet belangrijk vindt waarom dan überhaupt status invullen :wtf: Bij mij komt dat over als ik ben nog steeds op zoek (naar beter)
Dit.
En 24/7 op Facebook zitten maar zogenaamd niet weten hoe je je status aanpast? Jaja, en wie heeft zijn huidige status dan op ‘vrijgezel’ gezet? De kaboutertjes zeker?
Star² schreef:
10-12-2018 16:35
Lekker zuur weer.
Hoezo zou een relatie van drie maanden geen relatie zijn? Je moet toch ergens beginnen?
minnimouse schreef:
10-12-2018 18:09
Lekker zuur weer.
Hoezo zou een relatie van drie maanden geen relatie zijn? Je moet toch ergens beginnen?

Zet je me onder de negeer. Doei,
Staat de status echt op vrijgezel of staat deze gewoon op niet zichtbaar? Mijn vriend vond het ook niet nodig om het op facebook te zetten (ik vind het ook niet super belangrijk), hij deelt eigenlijk niets online. Maar er staat bij zijn profiel gewoon 'No relationship info to show' zo heb ik dat ook op mijn profiel. Als hij echt per se zou willen dat er vrijgezel zou staan, zou dat ik wel een beetje gek vinden.
Star² schreef:
10-12-2018 18:12
Zet je me onder de negeer. Doei,
Nou, nou dit is al het tweede topic wat ik binnen een paar minuten lees waar je een mega grote bek geeft. Waarom? Ongesteld?
Hij wil waarschijnlijk niet dat Zuckerberg nog meer gaat verdienen aan zijn algoritmes.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
minnimouse schreef:
10-12-2018 18:20
Nou, nou dit is al het tweede topic wat ik binnen een paar minuten lees waar je een mega grote bek geeft. Waarom? Ongesteld?

Megagrote bek? Ben je mijn oma? Stel je niet zo aan zeg.
Star² schreef:
11-12-2018 12:46
Megagrote bek? Ben je mijn oma? Stel je niet zo aan zeg.
Nee gelukkig ben ik niet aan jou gerelateerd. Dag!
Volgens mij sta ik ook nog als vrijgezel, en mijn vriend ook. Dat boeit mij werkelijk niet.
Maar het smoesje vind ik wel vreemd en een beetje ongeloofwaardig.
Als jij er moeite mee hebt kan hij het toch best aanpassen of weghalen?
Vraag m wat de echte reden is, want wat hij zegt is natuurlijk onzin.

Neemt niet weg dat ik het ontzettend kleffiebeffie vind, zo'n officiële aankondiging waar iedereen dan op gaat reageren. Dus ja het is niet mijn kopje thee. Misschien de zijne ook niet. Of hij wil met chickies flirten. Kan ook.
Als je dag en nacht op facebook zit weet je heus wel hoe je je status moet veranderen, het is ook heel simpel. Misschien hecht hij er minder waarde aan dan dat jij dat doet en misschien wil hij de relatie wel eerst aankijken voordat hij er echt een naam een geeft, drie maanden is eigenlijk nog niks.. tenminste zo zie ik dat. Ik ken helaas mannen die het na ongv. 6 maanden wel weer voor gezien houden en geen zin hebben om steeds hun status aan te passen omdat niet goed is voor hun imago.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven