Show je kerstboom/kerstversiering! 2018

woensdag 5 december 2018 om 17:01
Ik ben aan het zoeken geweest, maar ik heb geen dergelijk topic kunnen vinden.
Het leek me wel leuk om met elkaar te delen wat voor kerstboom iedereen heeft staan, of eventuele andere kerstversiering. Ik haal zelf altijd weer inspiratie uit andermans versiering voor het jaar erop, of om het bij mezelf nog wat aan te vullen!
Ik hoop niet dat ik perongelijk een dubbel topic aanmaak!
Het leek me wel leuk om met elkaar te delen wat voor kerstboom iedereen heeft staan, of eventuele andere kerstversiering. Ik haal zelf altijd weer inspiratie uit andermans versiering voor het jaar erop, of om het bij mezelf nog wat aan te vullen!

Ik hoop niet dat ik perongelijk een dubbel topic aanmaak!

donderdag 13 december 2018 om 20:33
Deze vond ik ook wel mooi:
Er zijn twee soorten katten...
https://www.dumpert.nl/mediabase/758145 ... atten.html
donderdag 13 december 2018 om 20:47
RikM schreef: ↑13-12-2018 20:33Deze vond ik ook wel mooi:

Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.

donderdag 13 december 2018 om 21:08
Jawel dus..maar alles is goed gekomen hoor. Beestje pikte ook altijd eitjes uit ons kippenhok. Dan liep ze heel schouterig door de tuin met haar bekkie dicht. Op een eenzaam plekje waar ze zich onbespied waande liet ze een heel ei uit haar bek vallen en die begroef ze dan. Helemaal heel nog dat ei, en je zag niet dat ze wat in haar bek had. Alleen aan haar gedrag wisten we dat ze iets had gejat
Als ze nou ook zo met de kerstbal had gedaan..

Als ze nou ook zo met de kerstbal had gedaan..

donderdag 13 december 2018 om 23:09
Ik heb er sinds dit jaar van beide 1.RikM schreef: ↑13-12-2018 20:33Deze vond ik ook wel mooi:

vrijdag 14 december 2018 om 18:44
Zou ik dus wel doen! Ik heb namelijk hele mooie tweedehandse serviezen die ooit heel duur geweest zijn. Die stonden ook bij mensen in de kast omdat ze er zuinig op waren. En daarna wilde niemand het nog hebben want het was niet modern strak en wit.Whomi schreef: ↑13-12-2018 19:02ik gebruik het niet eenshet staat hier zo’n 6 weken in de kast rond kerst en daarna gaat het weer naar zolder
heel soms gebruik ik een schaal of mok en ik heb ook eens een brunch gedaan met kerst en dan gebruik ik wel dit servies voor de broodjes, vleeswaren, suikerpotje enz. Maar echt ervan eten niet, alleen serveren dus soms
![]()
En toen ging ik er voor een paar centen mee aan de haal. En ik gebruik die mooie serviezen wél. Dus ik raad jou aan om dat ook te doen. Zet het alleen niet in de afwasmachine, maar was het af met de hand.

zaterdag 15 december 2018 om 20:07
Zelf gemaakt : https://m.youtube.com/watch?v=sz2QSshnbQA
Je kan er ook wuppies van maken, door oogjes en voetjes erop te plakken, of sneeuwpoppen door 2 op elkaar te plakken. Voor een winterwolligwonderland

zaterdag 15 december 2018 om 20:35
Onze vaste kerstboomboer had briefjes in de brievenbus gedaan: hij verkocht dit jaar tussen 3 december en 17 december. Hij stopt dus ruim een week voordat het kerst is. Daarom vorig weekend de boom wel al gehaald, maar vandaag pas opgezet.
zaterdag 15 december 2018 om 21:06
Nou, ons bakbeest van een boom staat dan ook. Rood goud. Hekjes er omheen, omdat anders de hond de cadeautjes gaat uitpakken en de goudlametta gaat opeten.

Toen hij nog in de tuin lag, zag hij er best aardig uit. Eenmaal in de woonkamer bleek het wederom een wilde bos-boom te zijn en geen gestylde nordman. Maar goed dat het geen nordman was, wisten we wel, want die krijg je niet van 2.80 meter hoog. Hij is nogal dikbuikig en in de verste verte niet symmetrisch.
Misschien moet ik volgend jaar toch maar weer eens zelf mee gaan en niet duetman er eentje alleen uit laten zoeken....

Toen hij nog in de tuin lag, zag hij er best aardig uit. Eenmaal in de woonkamer bleek het wederom een wilde bos-boom te zijn en geen gestylde nordman. Maar goed dat het geen nordman was, wisten we wel, want die krijg je niet van 2.80 meter hoog. Hij is nogal dikbuikig en in de verste verte niet symmetrisch.

Misschien moet ik volgend jaar toch maar weer eens zelf mee gaan en niet duetman er eentje alleen uit laten zoeken....
zaterdag 15 december 2018 om 21:20
Geweldig toch zo'n grote boom duet! 
En die hekjes....
De boom van janena vind ik heerlijk kleurrijk.
Ik heb dit jaar ook geen Nordmann maar een blauwspar. Ik vond 'm vrij lastig te stylen, wat slappere takken, en ook groter dan ik eigenlijk had ingecalculeerd (ik woon niet zo groot). En ik vind dat ie ook anders ruikt, minder lekker. Maar goed, dat kan ook aan mijn neus liggen.
Vanmiddag heb ik de lampjes erin gekregen (1e poging was mislukt) en heb 'm weer opgetuigd. Hij is nog niet helemaal afgestyld, dat wil ik morgen doen. Dan zal ik ook proberen om een foto te plaatsen.
Verder hoop ik dat het goed gaat met mijn katten, de kater zit er namelijk nogal op te loeren en heeft er al 1 bal uitgeslagen.

En die hekjes....

De boom van janena vind ik heerlijk kleurrijk.
Ik heb dit jaar ook geen Nordmann maar een blauwspar. Ik vond 'm vrij lastig te stylen, wat slappere takken, en ook groter dan ik eigenlijk had ingecalculeerd (ik woon niet zo groot). En ik vind dat ie ook anders ruikt, minder lekker. Maar goed, dat kan ook aan mijn neus liggen.

Vanmiddag heb ik de lampjes erin gekregen (1e poging was mislukt) en heb 'm weer opgetuigd. Hij is nog niet helemaal afgestyld, dat wil ik morgen doen. Dan zal ik ook proberen om een foto te plaatsen.
Verder hoop ik dat het goed gaat met mijn katten, de kater zit er namelijk nogal op te loeren en heeft er al 1 bal uitgeslagen.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
zaterdag 15 december 2018 om 21:40
Oh heerlijk, ik zou willen dat ik een boom van 2.80m kwijt kon.duet schreef: ↑15-12-2018 21:06Nou, ons bakbeest van een boom staat dan ook. Rood goud. Hekjes er omheen, omdat anders de hond de cadeautjes gaat uitpakken en de goudlametta gaat opeten.
Overigens zijn er wel Nordmannen te krijgen van die lengte (iig wel bij mij in de stad).
zaterdag 15 december 2018 om 22:08
Ja, ik ben er ook blij mee dat we zo'n enorme boom kunnen plaatsen in huis.
De reden dat we steeds zo'n grote boom hebben, is eigenlijk best verdrietig. Mijn moeder is namelijk jaren geleden overleden op eerste kerstdag toen mijn oudste dochter net 6 maanden oud was. Ik heb toen gezworen dat mijn dochtertje nooit, maar dan ook nooit, last zou hebben van een verdrietige moeder met kerst. Ik wilde perse dat zij kerst als een leuk feest zou leren kennen. Dus een jaar na het overlijden van mijn moeder hebben we onze eerste reuze-grote kerstboom gekocht en ons hele huis versierd.
Inmiddels is het verdriet wel gesleten en kunnen we weer gewoon heerlijk genieten van kerst. En het uitbundig versieren houden we er in!
De reden dat we steeds zo'n grote boom hebben, is eigenlijk best verdrietig. Mijn moeder is namelijk jaren geleden overleden op eerste kerstdag toen mijn oudste dochter net 6 maanden oud was. Ik heb toen gezworen dat mijn dochtertje nooit, maar dan ook nooit, last zou hebben van een verdrietige moeder met kerst. Ik wilde perse dat zij kerst als een leuk feest zou leren kennen. Dus een jaar na het overlijden van mijn moeder hebben we onze eerste reuze-grote kerstboom gekocht en ons hele huis versierd.
Inmiddels is het verdriet wel gesleten en kunnen we weer gewoon heerlijk genieten van kerst. En het uitbundig versieren houden we er in!

zondag 16 december 2018 om 07:19
Ik wil het ook niet echt gebruiken hooriones schreef: ↑14-12-2018 18:44Zou ik dus wel doen! Ik heb namelijk hele mooie tweedehandse serviezen die ooit heel duur geweest zijn. Die stonden ook bij mensen in de kast omdat ze er zuinig op waren. En daarna wilde niemand het nog hebben want het was niet modern strak en wit.
En toen ging ik er voor een paar centen mee aan de haal. En ik gebruik die mooie serviezen wél. Dus ik raad jou aan om dat ook te doen. Zet het alleen niet in de afwasmachine, maar was het af met de hand.

Duet, wat een verdrietig verhaal. Maar wat een mooie gedachte die jullie hebben voor jullie dochter! En wat een prachtige boom! Ik zou ook willen dat ik de ruimte had voor zo’n boom