Prille zwangerschap en uiteten

13-12-2018 21:14 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ladies, help!
Volgende week ga ik uiteten met mijn werk. Ik ben nu 10 weken zwanger, maar zij weten het nog niet. En dit wil ik ook nog niet vertellen, pas bij 12-13 weken.

Aangezien we dus uiteten gaan, wordt het heel lastig omdat ik niet kan aangeven bij de serveerster dat ik zwanger ben, zodat ze hier rekening mee kunnen houden. Dus ik voel me nu al behoorlijk ongemakkelijk.
Een aantal gerechten weet ik natuurlijk zeker dat het niet kan, maar bij een aantal gerechten twijfel ik dan weer omdat ze er miss iets in doen wat ik niet mag.

Wie heeft er tips?

Ps ik wil wel graag gaan, omdat ik er nog niet zo lang werk en hierdoor beter mijn collega’s kan leren kennen.
Je weet vast nu al weten waar je naar toe gaat, bekijk online de kaart, stuur ze desnoods een email welke gerechten geschikt zou zijn voor zwangeren,

Lekker makkelijk, hoef je ook niet te twijfelen op moment surpreme
Kijk vooraf op de kaart en bel desnoods het restaurant met je lijst aan vragen.

Hoezo kan je zelf niet bedenken wat wel en niet kan?
Van tevoren even naar het restaurant bellen om te vragen welke gerechten je zeker weten kunt eten? Of even 'naar het toilet' glippen tijdens het etentje en even aan de serveerster vragen.
The eyes are useless when the mind is blind.
Herkenbaar. Voor mij was een etentje de reden om het wel alvast te vertellen maar dat was met hele goede vrienden. Ik snap dat dit met collega’s anders is. Misschien kun je vooraf met het restaurant bellen en het uitleggen? Of alleen gerechten nemen waarvan je 100% zeker weet dat het veilig is. Of bekijk de kaart alvast online en stel je vragen vooraf aan het restaurant. Succes!
..
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 13-12-2018 21:19
Reden: dubbel
98.37% gewijzigd
Ik vind 10 weken zwanger geen prille zwangerschap, hoor. Trouwens, volgende week ben je dus 11 weken zwanger. Waarom niet alsnog meteen vertellen? Dat scheelt toch maar 1 weekje?
Waarom twijfelgerechten nemen? Kies gewoon iets normaals. Ik heb echt nog nooit in een restaurant gezegd dat ik zwanger was.
Als je de carpaccio, gerookte zalm en tiramisu overslaat kom je een heel eind. En als je twijfelt, google je even.
Je kunt toch zelf bedenken wat je dan kunt eten? Vooraf soep of salade met kip ofzo. Als hoofd kip, vis of wat dan ook. Kies geen biefstuk oid of iets met rauwmelkse kazen. En toe kan je bij twijfel toch voor koffie of thee kiezen?
Naar wat voor restaurant zou je moeten gaan dat je niet gewoon iets kunt bestellen wat je wel mag eten, zonder dat het opvalt?
Je mag nog altijd meer wél eten dan niet.
Het restaurant hoeft toch geen rekening te houden met een zwangerschap?
Beetje overdreven dit.
Bij een biefstukje zeg je dat je hem doorbakken wil en je eet verder geen rauw vlees.
Waar zouden ze rekening mee moeten houden?
Niet mag? Je bent niet ziek. Sommige dingen zijn beter om niet te eten maar dat is eigenlijk alleen rauw vlees en rauwe melk. Gewoon lekker gezond eten, is goed voor je.
I wanna live my life with the volume full!
Uvita schreef:
13-12-2018 21:20
Waarom twijfelgerechten nemen? Kies gewoon iets normaals. Ik heb echt nog nooit in een restaurant gezegd dat ik zwanger was.

Ik ook niet. Op een gegeven moment zien ze het wel :)
I wanna live my life with the volume full!
Waarom voel je je nu al behoorlijk ongemakkelijk? Ga gewoon lekker eten, kies een gerecht uit waarvan je weet dat het vlees doorbakken is of iets vegetarisch en er is niets aan de hand. Zelf nog nooit aangegeven in een restaurant dat ik zwanger was (2x zwanger geweest en heel vaak etentjes gehad).. zij hoeven er in principe geen rekening mee te houden, je moet zelf alleen iets kiezen waarin geen rauw vlees zit..
Als je een standaardmenu krijgt met bijv carpaccio vooraf kun je altijd aangeven dat je het voorgerecht overslaat (omdat 3-gangen teveel voor je zijn). Of je vraagt de bediening subtiel om een alternatief.
Wat een gedoe om één week. Of gewoon vertellen, of niet meegaan.
Springkikker schreef:
13-12-2018 21:47
Waarom voel je je nu al behoorlijk ongemakkelijk? Ga gewoon lekker eten, kies een gerecht uit waarvan je weet dat het vlees doorbakken is of iets vegetarisch en er is niets aan de hand. Zelf nog nooit aangegeven in een restaurant dat ik zwanger was (2x zwanger geweest en heel vaak etentjes gehad).. zij hoeven er in principe geen rekening mee te houden, je moet zelf alleen iets kiezen waarin geen rauw vlees zit..
Het gaat wel verder dan dat. Ik weet niet in welke eeuw jij zwanger was, maar de regels zijn behoorlijk aangescherpt.

Door sauzen, mayonaise en dressings zit bijvoorbeeld vaak rauw eigeel, dit mag je ook niet hebben. Ook mag je allerlei worsten en gedroogde hammen niet eten. Dan nog lever (niet te veel), rauwe vis, roofvis mag je helemaal niet, kazen van rauwe melk en dan nog rauwe room die ze nog wel eens gebruiken in restaurants en natuurlijk alcohol, waar ook nogal eens kwistig mee wordt omgesprongen, bijvoorbeeld in desserts.

Ik heb echt wel eens in een restaurant gezeten waar ik geen enkel gerecht kon eten als zwangere vrouw.
Ikigai schreef:
13-12-2018 21:55
Het gaat wel verder dan dat. Ik weet niet in welke eeuw jij zwanger was, maar de regels zijn behoorlijk aangescherpt.

Door sauzen, mayonaise en dressings zit bijvoorbeeld vaak rauw eigeel, dit mag je ook niet hebben. Ook mag je allerlei worsten en gedroogde hammen niet eten. Dan nog lever (niet te veel), rauwe vis, roofvis mag je helemaal niet, kazen van rauwe melk en dan nog rauwe room die ze nog wel eens gebruiken in restaurants en natuurlijk alcohol, waar ook nogal eens kwistig mee wordt omgesprongen, bijvoorbeeld in desserts.

Ik heb echt wel eens in een restaurant gezeten waar ik geen enkel gerecht kon eten als zwangere vrouw.
Mijn kinderen zitten op de basisschool, maar ik had ook niet het idee dat ik veel moest laten tijdens mijn zwangerschap.
In Nederland moet je echt goed zoeken, wil je in een restaurant gaan eten waar rauwe eieren, rauwe room en rauwmelkse kazen verwerkt worden. En voor rauwe eieren ben ik niet zo bang, op ongeveer 3 op 10 000 eieren zit salmonella. Ik zeg op, want salmonella zit dan op de buitenkant van het ei.
Wat veel gevaarlijker is i.v.m. listeria, is als je dingen, zoals vleeswaren en salades, lang in de koelkast bewaart.
Ik zou ook alvast online de menukaart bekijken. Als je daarop gewoon een voor- hoofd en nagerecht ziet staan die je zeker mag hebben, hoef je je er al niet druk om te maken. Ik merk dat er in principe altijd wel iets tussenzit wat gewoon mag..Maar in sommige restaurants wordt je keuze wel beperkt idd maar zeker niet onmogelijk.
Exact hetzelfde schuitje hier. Ik vertel nog niks, wil eerst een goede echo gehad hebben.
Hoop op a la carte zodat ik zelf kan bestellen. Bij een keuzemenu of arrangement wordt het wat lastiger. In het ergste geval zeg ik wel gewoon dat ik niet fit ben of dat ik enorm kieskeurig ben met eten.
Helaas staat er in deze periode vaak rood vlees op het menu dus ik ben benieuwd hoe ik me er uit red.
piepp schreef:
13-12-2018 22:39
Exact hetzelfde schuitje hier. Ik vertel nog niks, wil eerst een goede echo gehad hebben.
Hoop op a la carte zodat ik zelf kan bestellen. Bij een keuzemenu of arrangement wordt Hey wat lastiger. In het ergste geval doe ik wel gewoon of ik niet fit ben of dat ik enorm kieskeurig ben met eten.
Helaas staat er in deze periode vaak veel rood vlees op het menu dus ik ben benieuwd hoe ik me er uit red.
Vegetarisch vragen.
piepp schreef:
13-12-2018 22:39
Hoop op a la carte zodat ik zelf kan bestellen. Bij een keuzemenu of arrangement wordt het wat lastiger. In het ergste geval zeg ik wel gewoon dat ik niet fit ben of dat ik enorm kieskeurig ben met eten.
Helaas staat er in deze periode vaak rood vlees op het menu dus ik ben benieuwd hoe ik me er uit red.
Meestal kun je ook nog wel kipsate krijgen ;-) of vegetarisch idd.
Je kan zelf toch wel inschatten wat voor ingrediënten er in gerechten zitten die op de kaart staan? Dat waar rauwe vis, rauw vlees, rauw ei, rauwmelkse kazen en alcohol in verwerkt zijn neem je niet. Is geen hogere wiskunde hoor
Jemig wat een gedoe, dat beetje alcohol in een toetje word al zo hysterisch om gedaan...oké rauwe dingen liever niet, maar dan nog.
die ik wilde bestaat al...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven