Rare actie kerstpakket

maandag 17 december 2018 om 09:19
Geen wereldprobleem maar wel iets wat, me bezighoud.
In mijn woonplaats is elk jaar een kerstpakketten actie. Ze maken een 600 pakketten met etenswaren en bonnen van uitgaan gelegenheden. Als zwembad, bios,
Passend bij de samenstelling van gezin die het pakket ontvangt. Erg leuk pakket.
Je moet hiervoor opgegeven worden door een instantie of bv familie, vrienden of buren.
Je moet op of onder bijstand leven.
Ik ben opgegeven door een vriendin/ goede kennis Super lief en het pakket was zeker zeer welkom geweest.
Vriendin heeft pakket bekeken en toen besloten het zelf te houden.
Ik vind het een rare actie. Je vraagt het aan voor iemand en dan vind je het zelf heel leuk en heb ik pech.
Ik weet niet wat ik hier nou mee wil of moet.
Het is niet iets waar ik recht op heb. Maar dit is ook niet de bedoeling van de organisatie die dit hebben opgezet.
( zij leeft stuk boven bijstand, zeker niet rijk, maar wel ruim boven bijstand)
Ik ben verbaasd, ook wel beetje zuur want was best heel leuk geweest.
Mijn vraag..
Wat zouden jullie doen / zeggen tegen vriendin?
Zouden jullie dit melden bij organisatie?
Ik vind het een vervelende situatie. Het is maar een kerstpakket. Mij ook geen ruzie waard. Maar het stoort me wel. Ook met het idee, stel dat meer mensen dit zo doen.. Dan gaat het ten koste van mensen waar het voor bedoeld is.
In mijn woonplaats is elk jaar een kerstpakketten actie. Ze maken een 600 pakketten met etenswaren en bonnen van uitgaan gelegenheden. Als zwembad, bios,
Passend bij de samenstelling van gezin die het pakket ontvangt. Erg leuk pakket.
Je moet hiervoor opgegeven worden door een instantie of bv familie, vrienden of buren.
Je moet op of onder bijstand leven.
Ik ben opgegeven door een vriendin/ goede kennis Super lief en het pakket was zeker zeer welkom geweest.
Vriendin heeft pakket bekeken en toen besloten het zelf te houden.
Ik vind het een rare actie. Je vraagt het aan voor iemand en dan vind je het zelf heel leuk en heb ik pech.
Ik weet niet wat ik hier nou mee wil of moet.
Het is niet iets waar ik recht op heb. Maar dit is ook niet de bedoeling van de organisatie die dit hebben opgezet.
( zij leeft stuk boven bijstand, zeker niet rijk, maar wel ruim boven bijstand)
Ik ben verbaasd, ook wel beetje zuur want was best heel leuk geweest.
Mijn vraag..
Wat zouden jullie doen / zeggen tegen vriendin?
Zouden jullie dit melden bij organisatie?
Ik vind het een vervelende situatie. Het is maar een kerstpakket. Mij ook geen ruzie waard. Maar het stoort me wel. Ook met het idee, stel dat meer mensen dit zo doen.. Dan gaat het ten koste van mensen waar het voor bedoeld is.
anoniem_8114 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 09:20
Reden: Geen close vriendin..
Reden: Geen close vriendin..
0.56% gewijzigd

donderdag 20 december 2018 om 13:17
En daar zit ik dan..
Te janken met een glimlach.
Net Post NL aan de deur.
Leja heeft mij glutenvrije Brownies gestuurd met een mooie en lieve kaart.
Daar moet ik paar dagen vanaf zien te blijven
En eerder deze week een bol. Com kado kaart en daar hebben zoon en ik een muismat ( hij is gamer) en een heerlijk geurtje van uitgezocht. Mijn favoriete, had ik al tijd niet meer.. Heerlijk!!!
Ik zeg haar naam niet.. Want weet niet of ze dat wil.
Maar pffff dit doet wat met een mens hoor!
Dank!!
is
Te janken met een glimlach.
Net Post NL aan de deur.
Leja heeft mij glutenvrije Brownies gestuurd met een mooie en lieve kaart.
Daar moet ik paar dagen vanaf zien te blijven

En eerder deze week een bol. Com kado kaart en daar hebben zoon en ik een muismat ( hij is gamer) en een heerlijk geurtje van uitgezocht. Mijn favoriete, had ik al tijd niet meer.. Heerlijk!!!
Ik zeg haar naam niet.. Want weet niet of ze dat wil.
Maar pffff dit doet wat met een mens hoor!
Dank!!

donderdag 20 december 2018 om 13:57
Wauw benmama, ik lees al de hele tijd mee en krijg tranen van jouw laatste lieve berichtje!
Wat kan je gelukkig worden van de lieve dingen die mensen voor je doen hè! Ik ben anderhalf jaar ziek thuis nu, en wat zijn lieve kaartjes of een minicadeautje door de brievenbus toch fijn.
Hopelijk kan je er samen met je gamer nog héél lang van nagenieten
Wat kan je gelukkig worden van de lieve dingen die mensen voor je doen hè! Ik ben anderhalf jaar ziek thuis nu, en wat zijn lieve kaartjes of een minicadeautje door de brievenbus toch fijn.
Hopelijk kan je er samen met je gamer nog héél lang van nagenieten
donderdag 20 december 2018 om 14:05
Wat leuk Benmama.
Overigens; voor jou of voor iemand anders, ik ga mijn kledingkast komende week uitmesten. Er zijn een paar dingen die me net een tikje te ruim zijn. Ik draag doorgaans maat 42/44 (tikje te ruim is dan dus 44 met een berg stretch), heb een appelfiguur en lange benen. Dus degene die wat kleiner van stuk is, heeft niks aan mijn broeken tenzij handig met naaimachine. En iemand met een slanke taille, geen buik maar wel kont kan er ook niks mee.
Maar mocht er iemand zijn die er blij van wordt; stuur even een pb. Ik had een financiele meevaller dus verzendkosten zijn voor mij.
Overigens; voor jou of voor iemand anders, ik ga mijn kledingkast komende week uitmesten. Er zijn een paar dingen die me net een tikje te ruim zijn. Ik draag doorgaans maat 42/44 (tikje te ruim is dan dus 44 met een berg stretch), heb een appelfiguur en lange benen. Dus degene die wat kleiner van stuk is, heeft niks aan mijn broeken tenzij handig met naaimachine. En iemand met een slanke taille, geen buik maar wel kont kan er ook niks mee.
Maar mocht er iemand zijn die er blij van wordt; stuur even een pb. Ik had een financiele meevaller dus verzendkosten zijn voor mij.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

donderdag 20 december 2018 om 14:06
Dat is pittig, 1.5 jaar ziek thuis.sammie500 schreef: ↑20-12-2018 13:57Wauw benmama, ik lees al de hele tijd mee en krijg tranen van jouw laatste lieve berichtje!
Hopelijk kan je er samen met je gamer nog héél lang van nagenieten![]()
Het is echt fijn om te krijgen!
Geeft een heel warm gevoel.
Ik hoop voor jou dat er uitzicht op herstel is!
Ik wens je iig fijne dagen en een mooi 2019

donderdag 20 december 2018 om 14:27
granny71 schreef: ↑20-12-2018 11:19Dat kan ook door iemand uit je eigen omgeving gebeuren helaas.
Ik heb geen idee wie het gedaan heeft maar ik ben door een anonieme tip eens de gelukkige ontvanger geweest van een tandenborstelcontrole.
Het was in de tijd dat ik hier aan het klussen was (toen ik net de sleutel had gekregen) en mijn zwager dagelijks kwam helpen met klussen.
Die tipgever zal wel gedacht hebben dat we een relatie hadden (brrrrrrrrrrrrrrrrrr)

Naja zeg. Gaan ze dan echt je tandenborstels tellen? Letterlijk?
Dat zegt toch niets?
broodtrommel wijzigde dit bericht op 20-12-2018 14:41
0.25% gewijzigd

donderdag 20 december 2018 om 14:29
Lief!Ceylon schreef: ↑20-12-2018 14:05Wat leuk Benmama.
Zelfs aan stretch zit een grens

Ik nog iets grotere maat. Je omschrijving is wel helemaal kloppend trouwens..
En... Geniet van financiële meevaller!!
anoniem_8114 wijzigde dit bericht op 20-12-2018 14:34
2.63% gewijzigd

donderdag 20 december 2018 om 14:33
Yep, en rest van huis inspecteren of er sporen zijn van.. Denk aan onderbroeken in de kast, kleding,broodtrommel schreef: ↑20-12-2018 14:27![]()
Dat zegt toch niets.
Nou ja dingen waaraan je kunt zien dat er iemand veel aanwezig is. Jas aan kapstok, schoenen.
Ik heb 4 tandenborstels staan.. Zoon 2 en ik 2.
Zou dus " bewijs" kunnen zijn dat er hier iemand met regelmaat slaapt.

donderdag 20 december 2018 om 14:53
Een oude trui met verfspatten er op is al voldoende om je uitkering stop te zetten en je te beschuldigen van fraude.broodtrommel schreef: ↑20-12-2018 14:27![]()
Dat zegt toch niets?
donderdag 20 december 2018 om 15:06
Zo noemen ze het.broodtrommel schreef: ↑20-12-2018 14:27![]()
Dat zegt toch niets?
Ze kijken inderdaad in de badkamer naar mannen spullen, extra tandenborstels en ook de kledingkasten worden nagekeken op de aanwezigheid van mannen spullen die kunnen wijzen op een relatie.

donderdag 20 december 2018 om 15:10
aaah wat heerlijk dat je zo verwend bent en toch heel fijn dat ondanks soms de zure vibe hier er toch ook heel veel lieve mensen zijn! Leuk ook dat je er zo blij mee bent, het is je meer dan gegunt! Mooi dat er nog mensen zijn die de mede mens willen helpen! Ga zelf dit weekend koken voor daklozen
een kerstmaal!

donderdag 20 december 2018 om 15:10
Hier staan er inmiddels 6. Twee van mij en de rest van mijn (schoon) kinderen.
Ook volop mannenspul in huis inmiddels want kleine zoontjes worden (veel te snel) groot.

donderdag 20 december 2018 om 15:18
Haha, yep
Mijne is nog maar 14 maar al wel 189 schoenmaat 46, moet zich af en toe scheren, teletubbie douchegel is vervangen door Axe.

donderdag 20 december 2018 om 15:19
Is een heel fijn gevoel!Vlinder1963 schreef: ↑20-12-2018 14:24Wat fijn BM, wij zijn in het verleden ook geholpen door 2mensen van dit forum.
Ikweet hoe goed het je doet dat mensen gewoon zomder er iets voor terug verwachten voor je llaar staan![]()

donderdag 20 december 2018 om 15:21
Wat mooi!huurvrouwtje schreef: ↑20-12-2018 15:10aaah wat heerlijk dat je zo verwend bent en toch heel fijn dat ondanks soms de zure vibe hier er toch ook heel veel lieve mensen zijn! Leuk ook dat je er zo blij mee bent, het is je meer dan gegunt! Mooi dat er nog mensen zijn die de mede mens willen helpen! Ga zelf dit weekend koken voor daklozeneen kerstmaal!
Lijkt me gaaf om te doen.
Gaat mij niet meer lukken, fysiek gezien.

donderdag 20 december 2018 om 15:22
Ik heb vorig jaar vlak voor kerst en ook vanochtend een zak met gedragen doch mooie kinderkleding, 2e hands speelgoed en ingepakt lekkers aan de voordeur gehangen van een gezin met 2 kinderen waarvan ik weet dat ze het goed kunnen gebruiken.
In het voorbijlopen. Ik kan hun gezicht niet zien wanneer ze de deur uitlopen en het ontdekken. Weet van vorig jaar via via dat de verbazing groot was, de boodschap duidelijk en de blijdschap intens. Ook die via via weet niet dat het door mij is gegeven. Daarom weet ik dat de blijdschap echt is en niet verzonnen.
In het voorbijlopen. Ik kan hun gezicht niet zien wanneer ze de deur uitlopen en het ontdekken. Weet van vorig jaar via via dat de verbazing groot was, de boodschap duidelijk en de blijdschap intens. Ook die via via weet niet dat het door mij is gegeven. Daarom weet ik dat de blijdschap echt is en niet verzonnen.
donderdag 20 december 2018 om 15:54