Waarom liep Beker E los?

20-12-2018 11:59 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
De verdachte van de laffe moord op een 16 jarige scholiere had al een hele waslijst aan veroordelingen, stond onder toezicht en had een contactverbod met het slachtoffer. Ondanks dat contactverbod bleef Bekir E. Het slachtoffer bedreigen.

Als de politie dit stuk schorem gewoon bij de eerste bedreiging had ingesloten, of als hij gewoon in een TBS instelling, waar zo’n gestoord stuk vreten thuishoort, had gezeten dan was er een hoop leed bespaard. Nu denk ik wel dat in de meeste gevallen politie en justitie adequaat optreden en dat de keren dat het mis gaat, zoals in dit geval, zeldzaam zijn.

Enfin, ik hoop dat Bekir E. Zijn trekken thuis krijgt. Een 30-er die een meisje van 16 vermoordt zal vast vaak moeten bukken om een stukje zeep op te rapen in de douche.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
florence13 schreef:
20-12-2018 13:13
Dat dus, en niet alleen ging hij een relatie met haar aan, hij mishandelde haar ook (is aangifte tegen gedaan en is bewezen geacht maar hij is in beroep gegaan, dat beroep is nog niet geweest) en vervolgens schiet hij haar dood. Dan ben je toch compleet gestoord.
Yep. Dat wad dus ook mijn vraag. Waarom een man als Bekir, die overduidelijk een gevaarlijke psychopaat is, niet al lang in het gekkenhuis zat.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Ik vind dit heel triest, en ze is helaas niet de eerste.
En de boodschap is heel helder voor meisjes die dit meemaken.
Dat aangifte doen geen zin heeft.
Stressed is just desserts spelled backwards
florence13 schreef:
20-12-2018 12:25
Veel 16 jarigen maken domme relatie keuzes, dat mag, want je bent 16. Meeste 16 jarigen worden echter niet doodgeschoten door hun ex. Enige die hier fout zit is die man.
Het meisje was - naar verluid - pas 14 toen ze met die engnek in aanraking kwam, en probeerde al een hele poos van hem af te komen middels aangiftes, contactverboden, etc.
GinnyJones schreef:
20-12-2018 12:49
Het is walgelijk om te zien hoe weinig politie en justitie doet bij stalking. Vaak wordt er helemaal niets gedaan, vragen ze je een dagboekje bij te houden en zeggen ze dat ze niets kunnen doen voordat er letterlijk sprake is van geweld (of erger). Dit zou zo snel mogelijk moeten veranderen.

In dat artikel wordt gezegd dat ze gaan bekijken of het voorarrest verlengt gaat worden, bij die zin gaan mij de haren overeind staan.

Het wordt hoog tijd dat Nederland eens wat adequater optreedt!
Tja dat voorarrest is gewoon iets wat bekeken moet worden door de rechter. Zo staat het in de wet en dat moet bij iedereen die in hechtenis genomen wordt. Ze zullen dat ook heus wel gaan verlengen.

Ik hoop wel echt dat ze iets gaan doen in de aanpak van stalking van vrouwen. Maar is een paar jaar geleden niet ook een vrouw bij haar werk doodgeschoten en hoopte we toen ook al niet op een betere/hardere aanpak van stalking. Ik vrees dat er sindsdien niks is veranderd.
Zazamaenade schreef:
20-12-2018 13:21
Het is toch verdomme onaanvaardbaar dat de twee misdrijven waar vrouwen onevenredig veel onder te lijden hebben, stalking en verkrachting, als zo moeilijk aan te pakken gezien worden door politie en justitie.
Het is vreselijk. Ik heb zelf een stalker gehad en je hele leven wordt ontwricht.

Dat gezegd hebbende, kunnen politie en justitie zonder wettig en overtuigend bewijs weinig doen. Dat is klote, maar ook een zegen voor mensen die valselijk beschuldigd worden, wat helaas ook nog altijd gebeurt.

Het meisje was zelf trouwens ook slachtoffer van valse beschuldigingen. Hij had haar via social media met foto beticht van diefstal. God mag weten hoeveel mensen dat bericht (zonder enige verificatie) gedeeld hebben.
Ik denk toch echt dat het wel eens tijd wordt dat ze bij de politie hun aanpak gaan wijzigen.

Linda van der Giessen en Raja Draaisma waren een paar jaar geleden ook slachtoffer. Hebben ze daar niks van geleerd bij justitie?

Hoezo liep hij inderdaad op straat rond. Er was een contactverbod door de rechter en het meisje had een foto van hem gekregen met wapens erop. Dan haal je die man toch gelijk van de straat. Dan maak je toch geen aangifte afspraak aan in je systeem maar stap je in de auto om hem op te halen.
anoniem_6500601441f07 wijzigde dit bericht op 20-12-2018 13:35
9.30% gewijzigd
Zazamaenade schreef:
20-12-2018 13:21
Er schijnt daarnaast ook nog eens mee te spelen dat het voor de politie moeilijk in te schatten is.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... achtoffers

Het is toch verdomme onaanvaardbaar dat de twee misdrijven waar vrouwen onevenredig veel onder te lijden hebben, stalking en verkrachting, als zo moeilijk aan te pakken gezien worden door politie en justitie.
Helemaal mee eens. Dit soort idioten mogen niet loslopen. Probleem is dat het bewijstechnisch wel moeilijk zal liggen, zeker bij verkrachting.

Hier op de relatiepijler lees je ook vaak van vrouwen die in een giftige relatie met zo’n controlfreak zitten omdat “ze ook hun mooie momenten hebben”.
spinnetje_ schreef:
20-12-2018 12:44
Huh? Waar?
Waar niet idd. Je hoeft alleen de comments maar te lezen. Dit is in ‘bepaalde kringen’ helaas normaal. Ik ben er wel over verbaasd dat je dat niet weet.

Verschrikkelijk dat ze zo’n meisje nog een trap na geven ook.
anoniem_189917 wijzigde dit bericht op 20-12-2018 13:37
11.75% gewijzigd
Er was een contactverbod en hij stuurt een foto met twee wapens naar toe. Daar hadden ze hem in ieder geval voor kunnen aanhouden in plaats van haar eerst voor een aangifte uit te nodigen.
aidem schreef:
20-12-2018 13:37
Waar niet idd. Je hoeft alleen de comments maar te lezen. Dit is in ‘bepaalde kringen’ helaas normaal. Ik ben er wel over verbaasd dat je dat niet weet.

Ik kom niet in ‘bepaalde kringen’. Noch op mocro en turkenblogs, noch op rechtsblogs die weer screenshots van de eerstgenoemde neerzetten. Heb je een linkje?
oudebaas schreef:
20-12-2018 13:34
Helemaal mee eens. Dit soort idioten mogen niet loslopen. Probleem is dat het bewijstechnisch wel moeilijk zal liggen, zeker bij verkrachting.

Hier op de relatiepijler lees je ook vaak van vrouwen die in een giftige relatie met zo’n controlfreak zitten omdat “ze ook hun mooie momenten hebben”.
helemaal mee eens. In dit geval was er al een veroordeling voor mishandeling, echter heeft iemand in al zijn wijsheid besloten deze man in afwachting van zijn hoger beroep in de mishandelingszaak vrij te laten rondlopen. Daar kan de politie natuurlijk weinig aan doen, maar toch is dat heel erg, je zult maar die ouders zijn en denken, hij had nu gewoon vast kunnen zitten en dan was dit allemaal niet (nu) gebeurd.
aidem schreef:

sowieso getuigen dat soort comments van geen enkel fatsoen. Blijkbaar zijn dat soort comments normaal, ik zie ze nooit, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met waar ik me online begeef. Maar ook al zijn die comments blijkbaar gebruikelijk, een kind doodschieten is dat gewoon niet.
Grote kans dat de broer of de neef van dit meisje ook weer ( eer) wraak zal nemen, ik heb ook reacties gehoord uit de moslim gemeenschap waar mijn oren van klapperen.

Echt vreselijk voor die ouders en de rest van haar familie.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
De politie zei zelf dat ze huiszoeking hadden moeten doen bij de dader van Linda van der Giesen toen zij de politie mailde dat ze dacht dat haar ex in het bezit was van een wapen.

Hier stuurde Bekir E zelfs een foto met de wapens naar het meisje toe. Hoe duidelijk wil je het hebben. Ik snap echt niet dat ze hem niet gelijk zijn gaan opzoeken voor een huiszoeking op zijn minst na het drama van Linda van der Giesen.
Hij schijnt ook al eerder iemand te hebben neergestoken. Die heeft het overleefd.
Maleficent schreef:
20-12-2018 13:25
Ik vind dit heel triest, en ze is helaas niet de eerste.
En de boodschap is heel helder voor meisjes die dit meemaken.
Dat aangifte doen geen zin heeft.

Dat hoop ik toch niet. Er worden veel minder meisjes/vrouwen doodgeschoten, dan dat er gestalkt wordt.
Later is nu
sneeuwwitje80 schreef:
20-12-2018 13:44
Hier stuurde Bekir E zelfs een foto met de wapens naar het meisje toe. Hoe duidelijk wil je het hebben. Ik snap echt niet dat ze hem niet gelijk zijn gaan opzoeken voor een huiszoeking op zijn minst na het drama van Linda van der Giesen.

Uit welke betrouwbare bron hebt je het dat ze hem niét hebben (op)gezocht?
Als hij bijvoorbeeld niet op de plek(ken) was waar ze hem zouden verwachten, is het lastig om iemand te vinden?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
miedo schreef:
20-12-2018 12:03
Ik vermoed dat er geen ruimtewas in het TBs gebeuren.
Of de politie had andere prioriteiten.

Ik vraag me dan weer af wat een minderjarig meisje bezielt om met zo'n onaangepaste man een relatie aan te gaan.en wat die ouders eraan hebben gedaan om die relatie te beeindigen, mochten ze ervan geweten hebben.
Ik vind dit wel zo'n vreselijke, op onderbuikgevoelens gebaseerde post. Er is onderbezetting bij de politie, de politietop loopt al jaren niet gesmeerd, er zijn wetten en protocollen die (soms inderdaad) helaas gevolgd moeten worden. Vanuit deze hoek zal er ook niemand opzettelijk beslissen zo iemand weer in vrijheid te stellen.

Een minderjarig meisje is wat ze is, een minderjarig meisje. Ze was 13 of 14 toen ze benaderd is door hem. Dan zijn je hersenen nog niet altijd zover dat je gevolgen van iets dergelijks in kunt schatten. En dan nog, dan nog treft zij toevallig een hele verkeerde en is haar natuurlijk nooit iets te verwijten. Ze heeft gereageerd toen ze benaderd is en toen het mis ging, heeft ze van hem af willen komen. Zelf, via haar ouders, via de politie, via de wetgever. Er is dus veel geprobeerd deze lunatic te laten stoppen.

Je kunt je beter eerst inlezen voordat je je toetsenbord een draai geeft.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-12-2018 14:22
Reden: Ongepast.
97.42% gewijzigd
himalaya schreef:
20-12-2018 13:54
Uit welke betrouwbare bron hebt je het dat ze hem niét hebben (op)gezocht?
Als hij bijvoorbeeld niet op de plek(ken) was waar ze hem zouden verwachten, is het lastig om iemand te vinden?
Het lijkt er niet op dat hij zich nu bepaald schuil aan het houden was als hij met zijn mobiel foto's aan het appen was. Als ze hem hadden opgezocht hadden ze hem aangehouden wegens schending van het contactverbod en het bedreigen van haar.
Verder is het natuurlijk verschrikkelijk wat die meid en haar familie overkomt. Je kind kwijt, 16 jaar nog maar en ondanks al je strijd om hem bij haar weg te houden, lukt het hem toch haar te vermoorden. Gruwelijk gewoon.

Ik heb zelf steeds het idee, dat bij stalking of bedreiging nog een zwarte vlek zit bij politie/justitie. Je zit in de eerste plaats vrijwel altijd met hij zegt tegenover zij zegt. Want hoewel iedereen, denk ik tenminste, de meid of vrouw direct wil geloven, er is heel vaak geen direct bewijs. En dat directe bewijs is nodig voor politie/justitie. Daarnaast worden helaas ook valse aangiften gedaan, dus de echte slachtoffers moeten lijden onder de wraaknemers. Voorzichtigheid is dus ergens nodig, alleen als je echt slachtoffer bent, koop je daar natuurlijk niets voor. Dan wil je dat je geloofd wordt en dat er gehandeld wordt. Vaak wordt er eerst met de aangewezen dader gesproken. En die zeggen helaas niet allemaal van 'ja, heb ik gedaan'. En dan zit je dus als politie/justitie.

Ik vind wel, dat er vaker doorgepakt kan worden (tenminste, voor zover ik als buitenstaander kan inschatten). Praten met vrienden, collega's, familie van zowel slachtoffer als aangewezen dader. Een vast aanspreekpunt bij de politie, die je goed kunt bereiken als slachtoffer. Bewijzen via telefoon, computer, social media serieus verzamelen, etc. En bij die bewijzen de dader oppakken en gedurende het onderzoek niet meer vrijlaten.

Maar dan nog, dan nog zegt de wet tot nu toe, dat dit geen geweld naar een slachtoffer is. Daar zit denk ik die zwarte vlek. Je hoeft namelijk niet geslagen te worden om geweld te ervaring door stalking of bedreiging.
aidem schreef:

Ik heb buiten dit account geen social media, dus dit soort zaken, online, leer in hier of gaan langs mij heen. Gelukkig. Ik mis er dus ook helemaal niets aan. Wel heel erg om te horen. ‘Gestoord’ (zoals een andere forummer zei) is een understatement.
Hakuna Matata
Dit is de dégéneré Bekir
Afbeelding
[quote=oudebaas post_id=29376259 time=1545312669 user_id=207944]
Dit is de dégéneré Bekir

Een schatje.
Vast heel lief voor zijn moeder enseau...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Nu bij Nieuwsuur, NPO2 een gesprek over stalking van vrouwen, naar aanleiding van de dood van Humeyra.
https://www.npostart.nl/live/npo-2
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven