Oud en nieuw met vriend + zijn vriendin?

23-12-2018 21:54 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend is wezen drinken met een vriendin van hem, zij woont op kamers in Amsterdam voor haar studie.
Hij vraagt me net of ik het leuk zou vinden om dus samen met zijn vriendin, in Amsterdam het nieuwjaar te vieren. (Zijn vriendin heeft het voorgesteld).
In eerste instantie zouden we het bij mij thuis vieren, met mijn ouders.
Ik ben aan het twijfelen, dit omdat mijn vriend en zijn beste vriendin het zo goed met elkaar kunnen vinden en ik me dan toch wel eenbeetje terughoudender voel. Ook merk ik dat ik soms wat jaloezie voel over haar, qua persoon.

Zelf denk ik wel dat het wel gezellig kan worden, maar ben toch weer bang voor het bovenstaande. En dat ik mijn vriend niet voor mezelf heb dan.

Zou iemand mij kunnen overtuigen, om wel ja te zeggen op de vraag van mijn vriend.
anoniem_380487 wijzigde dit bericht op 23-12-2018 23:15
4.14% gewijzigd
Lillybit schreef:
23-12-2018 23:23
Raar. Heeft ze verder geen vrienden?
Heeft zel wel, maar meer vrienden die ze op school ziet. Dusja
Ongeacht die vriendin: vindt jij het normaal om nu nog af te zeggen als je al een afspraak hebt?
Het is een lange avond hoor. Je bent er voor achten ivm ov.
Dan 4 uur 'wachten' op oud en nieuw. Dan nog minimaal een uurtje verplicht gezellig doen, je gaat op haar kamer ook niet 0.05 gelijk je bed opmaken en met de rug naar haar toe slapen.
Nee, ik zou dat niet doen.
Lillybit schreef:
23-12-2018 23:25
Nee, omdat jij twijfelt ondanks dat jullie al afspraken hadden staan voor oudjaar.
Ja dat, ik weet zeker dat als ik mijn vriend het samen vieren, het leuk wordt. Ben bang dat als we het bij haar vieren toch wat minder wordt, dit omdat je toch met een ongelukkig getal zit en hun het beter met elkaar kunnen vinden (hij kent haar langer dan mij)
minnimouse schreef:
23-12-2018 23:27
Ongeacht die vriendin: vindt jij het normaal om nu nog af te zeggen als je al een afspraak hebt?
Mijn ouders zouden het geen probleem vinden, daar maar ik me helemaal geen zorgen over hoor.
meisjemetdebril schreef:
23-12-2018 23:29
Ja dat, ik weet zeker dat als ik mijn vriend het samen vieren, het leuk wordt. Ben bang dat als we het bij haar vieren toch wat minder wordt, dit omdat je toch met een ongelukkig getal zit en hun het beter met elkaar kunnen vinden (hij kent haar langer dan mij)
Vraag haar bij jou als je haar verder wel mag en als ze eenzaam is.
Het-groepje schreef:
Het is een lange avond hoor. Je bent er voor achten ivm ov.
Dan 4 uur 'wachten' op oud en nieuw. Dan nog minimaal een uurtje verplicht gezellig doen, je gaat op haar kamer ook niet 0.05 gelijk je bed opmaken en met de rug naar haar toe slapen.
Nee, ik zou dat niet doen.
Ja klopt en als we het bij mijn ouders doen, kunnen we lekker mee eten maar toch wel ons eigen plan trekken vor die avond. Mijn ouders hebben toch afgesproken om met vrienden het bij ons vieren.
meisjemetdebril schreef:
23-12-2018 23:19
Het is de bedoeling dat we dan in haar studentenkamer verblijven. Mijn vriend houdt niet van het uitgaan.
Ook zullen we daar dan moeten overnachten.
Vre-se-lijk.

Ik zou er geen zin in hebben.
meisjemetdebril schreef:
Ik begrijp het probleem niet zo goed. Het is duidelijk dat je liever niet gaat.. zeg dat dan ook eerlijk tegen je vriend. Tegen haar kunnen jullie zeggen dat jullie al een afspraak hebben.
Lijkt mij niet veel aan om met z’n drieën op een studentenkamer te gaan zitten.
kindrebel schreef:
23-12-2018 23:35
Lijkt mij niet veel aan om met z’n drieën op een studentenkamer te gaan zitten.
Dit. Plus het is niet TO haar vriendin. Zit je daar gemaakt gezellig te doen. 3 is nou ook niet echt een gezellig aantal mensen. 4 had beter geweest.
Wat is je probleem?
Lillybit schreef:
23-12-2018 23:40
Wat is je probleem?
Dat ik geen keuze kan maken en 3 een best rot getal vind.
meisjemetdebril schreef:
23-12-2018 23:44
Je weet toch allang wat je wil.
meisjemetdebril schreef:
Je hebt je keuze allang gemaakt alleen durf je het niet tegen je vriend te zeggen
meisjemetdebril schreef:
3 is ook een rot getal. Zeker als je nog thuis woont en de tijd die je met je vriend door kunt brengen spaarzaam is. Dan moet het wel een verdomd leuke tijd zijn. Dit wordt het duidelijk niet. Toen ik jong was, durfde ik ook niet te zeggen wat ik echt wilde. Daar ben ik nu gelukkig van afgestapt. Je bent echt geen kreng als je liever je avond anders doorbrengt.
Vindt het voorstel van jouw vriend eerder stom.
Gewoon niet doen, klaar.
Wat een belachelijk plan. Waar moet het naartoe met deze generatie.
Eh gewoon nee zeggen, wat doe je moeilijk
Ik zou het ook niet doen. Waarom vertel je je vriend niet gewoon wat je hier ook verteld?

Die hele vriendschap zit je niet lekker. Ik zou het met hem daarover hebben en dan niet gelijk dat die vriendschap over moet zijn, maar dat jullie met elkaar kunnen hebben over hoe jij je erbij voelt.
meisjemetdebril schreef:
3 kan anders ook een heel leuk getal zijn hoor :D
Wat wil je zelf?
Lillybit schreef:
23-12-2018 23:31
Vraag haar bij jou als je haar verder wel mag en als ze eenzaam is.
niet doen hoor! ook niet als ze eenzaam is.
Niet doen.
Oeh wat reageert men zuur hier.

Ik zou juist denken, als jong iemand breng je toch veel liever je tijd door in een studentenhuis in Amsterdam waar de leukste ideeen kunnen onstaan..

Je weet in ieder geval zeker dat je haar nooit beter gaat leren kennen en het 3’en wiel aan de wagen gevoel excuus kan blijven gebruiken als je het van te voren al geen kans geeft. Alsof zij dat risico niet loopt door met een stelletje af te spreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven