Mode & Beauty alle pijlers

Shampoo bar

23-12-2018 15:00 37 berichten
Ik las over shampoo die er uit ziet als een stuk zeep. Dus niet vloeibaar en het zit niet in een fles, waardoor je minder plastic verpakking hebt en het lijkt me ook handig voor op reis (ben toch altijd bang dat zo’n fles gaat lekken).
Maar is het fijn om te gebruiken? Heeft iemand er ervaringen mee?
Alle reacties Link kopieren
Het verschilt ook per bar. Karma is heel stevig maar heb er een paar gehad die snel uit elkaar vallen
Koettie schreef:
23-12-2018 18:23
Het verschilt ook per bar. Karma is heel stevig maar heb er een paar gehad die snel uit elkaar vallen

Ah, ik heb Karma inderdaad.
Ik heb montalbano shampoo, die valt ook niet uit elkaar. Ga de volgende x seanik proberen!
janena schreef:
23-12-2018 16:44

Beter voor het milieu en mijn hart wordt er goed schoon van (en duf maar dat is bij dreads juist de bedoeling....
OMG nu moet ik het echt hebben, ik wil ook een schoon hart! :love:
ClumsyNinja schreef:
24-12-2018 00:17
OMG nu moet ik het echt hebben, ik wil ook een schoon hart! :love:
Damn you autocorrect....Hahahahaha.
Live long and prosper
Mijn tip voor de conditioner is om de bar klein te snijden en in een oude shampoo fles te doen. Water erbij, week wachten, schudden en hebt normale conditioner zonder moeilijk gedoe.
Bij mij vallen ze niet uit elkaar maar je moet ze wel goed drogen. De tip om de conditioner klein te snijden ga ik proberen met het restje wat ik nu heb. Ze gaan wel lekker lang mee ben er wel blij mee.
Ik vind het niet praktisch, juist omdat je hem steeds moet drogen en buiten de douche neerleggen.
Dan sta ik eronder, ben ik hem vergeten te pakken. Dus eruit: koud en alles nat.
Haar gewassen, leg ik hem buiten de douche: nog nattere vloer. Dan zit er nog zeep aan mijn handen wat ik eigenlijk niet meer nodig heb, want ik heb al genoeg. Maar ja, ik kan het niet meer terugplakken.

Fijn voor het milieu, zeker. Handig voor op reis: ook. Maar verder vind ik het dus niet fijn.
Ik heb hem gewoon in zo'n lek/zeepbakje in de douche.
Ik had een bar van de Lush (shampoo en conditioner in 1, naam vergeten maar hij is geel), viel inderdaad al erg snel uit elkaar (ondanks laten drogen, in een bakje bewaren, zelfs nog advies gevraagd in de winkel en dat opgevolgd). Hij schuimde ook niet lekker, vooral niet toen de bar uit elkaar was gevallen en ik met de stukjes m'n haar begon te wassen. Nu heb ik er een van MetOlijf, kost hetzelfde maar de bar is dubbel zo groot en valt niet snel uit elkaar. Schuimt lekker en verzorgt m'n haar goed! Hij past alleen dus niet in het bakje van Lush, maar het plastic bakje waarin de bar geleverd wordt is ook niets mis mee natuurlijk :-D en in de bars van Lush zit SLS wat slecht schijnt te zijn voor je haar, de bars van MetOlijf hebben dit niet. Conditioner heb ik gewoon van de Etos.
Klubnika schreef:
24-12-2018 19:16
Ik had een bar van de Lush (shampoo en conditioner in 1, naam vergeten maar hij is geel), viel inderdaad al erg snel uit elkaar (ondanks laten drogen, in een bakje bewaren, zelfs nog advies gevraagd in de winkel en dat opgevolgd). Hij schuimde ook niet lekker, vooral niet toen de bar uit elkaar was gevallen en ik met de stukjes m'n haar begon te wassen. Nu heb ik er een van MetOlijf, kost hetzelfde maar de bar is dubbel zo groot en valt niet snel uit elkaar. Schuimt lekker en verzorgt m'n haar goed! Hij past alleen dus niet in het bakje van Lush, maar het plastic bakje waarin de bar geleverd wordt is ook niets mis mee natuurlijk :-D en in de bars van Lush zit SLS wat slecht schijnt te zijn voor je haar, de bars van MetOlijf hebben dit niet. Conditioner heb ik gewoon van de Etos.
Bedankt voor de tip!
Koettie schreef:
24-12-2018 14:08
Ik heb hem gewoon in zo'n lek/zeepbakje in de douche.
Ik ook en zowel de shampoo als de conditioner blijven goed. Ik droog ze ook niet af ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven