2 jaar en niks eten, echt bijna niks
maandag 24 december 2018 om 14:05
Nogmaals vraag ik jullie advies, eetgedrag van peuterlief wordt steeds dramatischer. 2 jaar en een paar maanden nu.
Kan rustig om 12:00 met tegenzin iets eten en de volgende dag om 12:00 weer een hap, en in die tussentijd echt NIKS, geen hap, alleen water.
Hoe krijg ik toch wat gezonds naar binnen? ALs ik koekjes aanbied, weet ik zeker dat ze er wel naar grijpt. Ieder ander eten gaat gewoon niet.
Boterhammen? Alternatieven? Melk, yoghurt enzovoort lust ze niet, ook niet van die gezoete yoghurtjes.
Kan rustig om 12:00 met tegenzin iets eten en de volgende dag om 12:00 weer een hap, en in die tussentijd echt NIKS, geen hap, alleen water.
Hoe krijg ik toch wat gezonds naar binnen? ALs ik koekjes aanbied, weet ik zeker dat ze er wel naar grijpt. Ieder ander eten gaat gewoon niet.
Boterhammen? Alternatieven? Melk, yoghurt enzovoort lust ze niet, ook niet van die gezoete yoghurtjes.

maandag 24 december 2018 om 17:57
Ik mag hopen dat TO net zo vaak van die vieze eierdooiers naar binnenwerkt en 3x per dag kippenvleugels.armonia schreef: ↑24-12-2018 17:49TO, wat ik me afvraag: hoe eet jij zelf? Ga je normaal/relaxed met eten om, eet je zelf ook de dingen die je dochter voorzet? Want kinderen kopiëren gedrag van hun ouders, dus als jij zelf moeilijk doet, zal dat op een of andere manier doorwerken. En dan moet je daar dus ook mee aan de slag, niet alleen met het wel of niet eten van dochter.
Anders klopt er iets niet en is het m.i. puur treiteren wat ze haar dochter aandoet
maandag 24 december 2018 om 18:02
Ik denk eigenlijk niet dat TO haar dochter treitert, maar als jezelf overhoop ligt met je eetpatroon, lijkt het me heel moeilijk om je kind het goede voorbeeld te geven. Zeker als zij dingen eet die dochter niet mag en omgekeerd...Kukita-Del-Barrio schreef: ↑24-12-2018 17:57Ik mag hopen dat TO net zo vaak van die vieze eierdooiers naar binnenwerkt en 3x per dag kippenvleugels.
Anders klopt er iets niet en is het m.i. puur treiteren wat ze haar dochter aandoet

maandag 24 december 2018 om 18:14
TO, je hebt zelf een ernstig verstoorde relatie met eten. Wat je haar eerst gaf was niet gezond (en zéker niet normaal), en nu ook niet.
Je projecteert dit op je kind. Ze kopieert gedrag. ZOEK HULP. Vertel de waarheid. Laat iemand desnoods dit topic lezen en met je mee gaan naar de huisarts of het consultatiebureau. Bel je wijkverpleegkundige op. Laat haar dit topic lezen. Het probleem is niet dat je peuter niet eet, jíj hebt een probleem met eten.
Je projecteert dit op je kind. Ze kopieert gedrag. ZOEK HULP. Vertel de waarheid. Laat iemand desnoods dit topic lezen en met je mee gaan naar de huisarts of het consultatiebureau. Bel je wijkverpleegkundige op. Laat haar dit topic lezen. Het probleem is niet dat je peuter niet eet, jíj hebt een probleem met eten.
maandag 24 december 2018 om 18:52
Ben echt in shock door die rauwe eieren. Net je vorige topic gelezen. Echt, rauwe eieren... en dan ging het in het topic er eigenlijk vooral alleen over dat dat ongezond is. Maar ik vind het zeker ook zielig omdat dat toch gewoon super smerig is? Ga bijna over mn nek als ik eraan denk dat ik een rauwe eierdooier zo naar binnen zou moeten werken..Bah, lijkt me vies. Kan me goed voorstellen dat dat rare eetpatroon van een tijd terug nu doorwerkt en het nu slechte eten veroorzaakt. Wat is er toch mis met gewoon groente, fruit en brood te geven. Hier bij 2 kinderen gedaan vanaf jonge leeftijd en ze lusten behoorlijk veel.

maandag 24 december 2018 om 19:01
Rauwe eidooiers zijn echt heel erg vies. Dat glibbert naar binnen en er valt niet tegenaan te slikken, het glibbert en glijdt maar door tot het weg is. Als dat je eerste kennismaking is met 'vast voedsel' is het helemaal niet denkbeeldig dat je van de weeromstuit helemaal niet meer durft te eten. Dan mag jij feitelijk nog van geluk spreken, want jouw kind heeft iets uitgevonden dat ze wel kan eten: alles wat knappert (dus qua textuur precies tegengesteld aan die vieze rauwe eidooiers).
maandag 24 december 2018 om 19:18
Ik denk dat jouw visie op voedsel totaal ontregeld is. Ik heb het vorige topic over de eieren niet gelezen, maar wat ik hier en daar oppik klinkt niet best.
Maar even een andere belichting; Toen mijn dochter nog klein was heb ik ook een periode gehad dat ik veel te ver ging in het gezond eten wbt mijn kind. Toen zag ik dat niet zo, maar na een tijdje heb ik mezelf wel kunnen “herpakken” en het anders gedaan. Ik denk dat mijn hormonen meespeelden en ik wilde het allemaal zo goed mogelijk doen voor haar.
Ook ik speurde blogs af, las alles over “gezonde” voeding voor kinderen, ze mocht absoluut niks met suiker etc. (Ik ging alleen niet zo ver dat ze rauw ei moest eten)
Het werd obsessief. Zelf voelde ik me er ook niet beter door. Al die stress en controleren wat ze op de opvang en bij oma kreeg.. Pff.
Werd er geen leuker mens van.
Gelukkig heeft het niet lang geduurd en heb ik snel gezorgd dat het allemaal weer normaal werd.
Jouw kind is nu nog klein, dus maak die ommezwaai voor het echt te laat is en er een serieus probleem ontstaat.
Ze moet nu ook weer wennen aan normaal eten. En idd alles wat knapperig is, staat lijnrecht tegenover die eieren. Erken dat het daarmee mis is gegaan.
Kijk kritisch naar jezelf en je relatie tot voedsel, stop met voedingswaardes in de gaten houden. Probeer gewoon gezond en gevarieerd te eten. Allebei.
Ik maak me soms ook wel zorgen om mijn kinderen van 5 en 1 of ze wel genoeg eten en gezond genoeg. De oudste krijgt elke dag ter aanvulling een vitaminepil maar de jongste moddert nog wat aan met eten. Hij wil niet zoveel. Dat is dan maar zo, komt heus wel goed.
Maar even een andere belichting; Toen mijn dochter nog klein was heb ik ook een periode gehad dat ik veel te ver ging in het gezond eten wbt mijn kind. Toen zag ik dat niet zo, maar na een tijdje heb ik mezelf wel kunnen “herpakken” en het anders gedaan. Ik denk dat mijn hormonen meespeelden en ik wilde het allemaal zo goed mogelijk doen voor haar.
Ook ik speurde blogs af, las alles over “gezonde” voeding voor kinderen, ze mocht absoluut niks met suiker etc. (Ik ging alleen niet zo ver dat ze rauw ei moest eten)
Het werd obsessief. Zelf voelde ik me er ook niet beter door. Al die stress en controleren wat ze op de opvang en bij oma kreeg.. Pff.
Werd er geen leuker mens van.
Gelukkig heeft het niet lang geduurd en heb ik snel gezorgd dat het allemaal weer normaal werd.
Jouw kind is nu nog klein, dus maak die ommezwaai voor het echt te laat is en er een serieus probleem ontstaat.
Ze moet nu ook weer wennen aan normaal eten. En idd alles wat knapperig is, staat lijnrecht tegenover die eieren. Erken dat het daarmee mis is gegaan.
Kijk kritisch naar jezelf en je relatie tot voedsel, stop met voedingswaardes in de gaten houden. Probeer gewoon gezond en gevarieerd te eten. Allebei.
Ik maak me soms ook wel zorgen om mijn kinderen van 5 en 1 of ze wel genoeg eten en gezond genoeg. De oudste krijgt elke dag ter aanvulling een vitaminepil maar de jongste moddert nog wat aan met eten. Hij wil niet zoveel. Dat is dan maar zo, komt heus wel goed.

maandag 24 december 2018 om 19:37

maandag 24 december 2018 om 19:47
Ik heb je vorige topic gelezen en dat klinkt zeer ongezond, waarschijnlijk ben je zelf ook overmatig met voeding bezig. Ik heb in mijn omgeving een vrouw die dat ook deed en ook bij haar kinderen, vanaf middelbare school zijn ze volledig losgeslagen en hebben een aanzienlijk overgewicht. Ik had ook een moeder met een ongezonde relatie met voeding, ik heb uiteindelijk mijn evenwicht gevonden, maar dat heeft me wel heel wat jaren worstelen gekost en nog is dat een lastig iets. Doe wat aan je zelf en zadel je kind er niet mee op.
maandag 24 december 2018 om 19:53
Als ze heel mager is en wel koekjes lust, dan zou ik die geven. Koekjes geven energie in de vorm van glucose en vetten, en ze bevatten ook wat eiwitten. En ze geven eetplezier, niet te vergeten. Dat is ook heel belangrijk. Het is voedsel voor je hersenen (glucose) en voor je geest (plezier).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

maandag 24 december 2018 om 20:42
Driewieler, in je eerste topic over eten van ruim een jaar geleden schreef je dat je kind overdag (uit een flesje bij de oppas) vrijwel niet at/dronk, maar 's avonds wél goed bij jou aan de borst dronk en soms meer wilde dan je had.
Zou het kunnen dan er ook iets anders meespeelt, dat ze bijvoorbeeld een heel gevoelige mond heeft en geen bestek verdraagt ?
Ik ken iemand, een volwassene, die geen metalen bestek verdraagt, dat doet pijn.
Met een plastic lepel van 'soepel' materiaal is er weinig aan de hand.
Of eet je kind ook met haar handen (cracker, stukjes fruit) niet graag ?
Zou het kunnen dan er ook iets anders meespeelt, dat ze bijvoorbeeld een heel gevoelige mond heeft en geen bestek verdraagt ?
Ik ken iemand, een volwassene, die geen metalen bestek verdraagt, dat doet pijn.
Met een plastic lepel van 'soepel' materiaal is er weinig aan de hand.
Of eet je kind ook met haar handen (cracker, stukjes fruit) niet graag ?
nounou

maandag 24 december 2018 om 22:01
maandag 24 december 2018 om 22:51
maandag 24 december 2018 om 23:34
Ik heb nog lang het hele topic niet gelezen maar wat mij zo verbaast: hoe komt je kind aan al die rare dingen?
Je zegt dat ze alleen kippenvleugels en alles wat kraakt eet, maar die dingen kent ze toch alleen maar omdat JIJ ze aanbiedt?
Elke keer als ik een topic van je lees verbaas ik me over de bizarre dingen die je een peutertje voorschotelt. Rauwe eidooiers, kippenvleugels, chips... Watskebeurt met gewoon heel tuttig een bordje Brinta of een boterham met zuivelspread om 7:00 uur of hoe laat ze ook wakker wordt, dan om 9 uur wat gesneden fruit met een bekertje sap of water, om 12 uur een bruine boterham met hartig en een bruine boterham met zoet, om 15:00 uur een kopje thee met een koekje, om 17:00 uur wat tomaatjes / komkommer /paprika en om 18:00 uur avondeten bestaand uit aardappel/rijst/pasta/etc - groenten - vlees/vis/vleesvervanger.
Ga dat nou eens gewoon doen, elke dag, en dat minstens 6 maanden volhouden. Geen geleuter met allerlei shit die je op Instagram of Facebook leest, maar gewoon NORMAAL eten waar kindertjes al minstens 5 generaties groot op worden.
Dat arme kind van je durft van gekkigheid niks meer in d'r mond te stoppen met al die rare, ongezonde en vooral VIEZE zooi die je haar voorzet.
Je zegt dat ze alleen kippenvleugels en alles wat kraakt eet, maar die dingen kent ze toch alleen maar omdat JIJ ze aanbiedt?
Elke keer als ik een topic van je lees verbaas ik me over de bizarre dingen die je een peutertje voorschotelt. Rauwe eidooiers, kippenvleugels, chips... Watskebeurt met gewoon heel tuttig een bordje Brinta of een boterham met zuivelspread om 7:00 uur of hoe laat ze ook wakker wordt, dan om 9 uur wat gesneden fruit met een bekertje sap of water, om 12 uur een bruine boterham met hartig en een bruine boterham met zoet, om 15:00 uur een kopje thee met een koekje, om 17:00 uur wat tomaatjes / komkommer /paprika en om 18:00 uur avondeten bestaand uit aardappel/rijst/pasta/etc - groenten - vlees/vis/vleesvervanger.
Ga dat nou eens gewoon doen, elke dag, en dat minstens 6 maanden volhouden. Geen geleuter met allerlei shit die je op Instagram of Facebook leest, maar gewoon NORMAAL eten waar kindertjes al minstens 5 generaties groot op worden.
Dat arme kind van je durft van gekkigheid niks meer in d'r mond te stoppen met al die rare, ongezonde en vooral VIEZE zooi die je haar voorzet.
Am Yisrael Chai!

dinsdag 25 december 2018 om 00:45
To, je reageert al even niet meer en misschien voelt het als een aanval, al die mensen die vinden dat je in therapie moet, maar ik hoop dat je nog wel mee leest en de tips zult overdenken.
De meeste reageerders doen dit niet om je aan te vallen of je vervelend te laten voelen, maar om je te helpen.
Succes met alles en hopelijk kun je snel goede stappen zetten zodat 2019 goed begint
PS je geeft aan niet ruim in je financiën te zitten. Misschien kun je eens bij het consultatiebureau aan kloppen. Je hoeft niet te wachten tot je opgeroepen wordt, je kunt ook zelf een afspraak maken of binnenlopen tijden het spreekuur. Op de website van de GGD staat het nr en de inloop tijden.
De meeste reageerders doen dit niet om je aan te vallen of je vervelend te laten voelen, maar om je te helpen.
Succes met alles en hopelijk kun je snel goede stappen zetten zodat 2019 goed begint
PS je geeft aan niet ruim in je financiën te zitten. Misschien kun je eens bij het consultatiebureau aan kloppen. Je hoeft niet te wachten tot je opgeroepen wordt, je kunt ook zelf een afspraak maken of binnenlopen tijden het spreekuur. Op de website van de GGD staat het nr en de inloop tijden.
dinsdag 25 december 2018 om 07:13
Die kinderarts weet dan blijkbaar weinig van psychologie.
Er zijn kinderen die zichzelf liever uithongeren dan dat ze dingen eten die ze niet lusten.
En dat zijn mss uitzonderingen, maar ik ken er al 3, dus zo uitzonderlijk zal het nou ook weer niet zijn.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 25 december 2018 om 07:32
Ze vaak last va haar buik maar het komt niet door het eten

This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 25 december 2018 om 07:39
Het is niet eens vast voedsel..plus ze was 2 toen het gebeurde en geen 22.Lady*Voldemort schreef: ↑24-12-2018 19:01Rauwe eidooiers zijn echt heel erg vies. Dat glibbert naar binnen en er valt niet tegenaan te slikken, het glibbert en glijdt maar door tot het weg is. Als dat je eerste kennismaking is met 'vast voedsel' is het helemaal niet denkbeeldig dat je van de weeromstuit helemaal niet meer durft te eten. Dan mag jij feitelijk nog van geluk spreken, want jouw kind heeft iets uitgevonden dat ze wel kan eten: alles wat knappert (dus qua textuur precies tegengesteld aan die vieze rauwe eidooiers).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 25 december 2018 om 08:08
Ik snap wel dat dit kind alleen krakende dingen wilt eten dat is het tegen overgestelde van glad en glibberig. En in haar ogen dus veilig ook veel groente hebben een gladde glibberige structuur en die roepen bij haar angst op. Die moeder heeft aangewakkerd met de eidooiers en advocado.
Ik zou voor je dochter beginnen met groente chips zodat de glibberige structuur weg is.
En hulp voor jouw en haar zoeken
Ik heb een eetstoornis maar zelfs ik ben niet zo erg doorgeslagen geweest.
En mijn dochtertje is nu 4 maanden en is begonnen met haar oefenhapjes en zelfs daar heb ik geen gekke gedachtens over wat zij wel en niet mag. Ik moet er als moeder voor zorgen dat ze een gezonde eetrelatie krijgt en dat kan alleen als ik niet gek doe en ook gezond eet.
Ik zou voor je dochter beginnen met groente chips zodat de glibberige structuur weg is.
En hulp voor jouw en haar zoeken
Ik heb een eetstoornis maar zelfs ik ben niet zo erg doorgeslagen geweest.
En mijn dochtertje is nu 4 maanden en is begonnen met haar oefenhapjes en zelfs daar heb ik geen gekke gedachtens over wat zij wel en niet mag. Ik moet er als moeder voor zorgen dat ze een gezonde eetrelatie krijgt en dat kan alleen als ik niet gek doe en ook gezond eet.