2 jaar en niks eten, echt bijna niks
maandag 24 december 2018 om 14:05
Nogmaals vraag ik jullie advies, eetgedrag van peuterlief wordt steeds dramatischer. 2 jaar en een paar maanden nu.
Kan rustig om 12:00 met tegenzin iets eten en de volgende dag om 12:00 weer een hap, en in die tussentijd echt NIKS, geen hap, alleen water.
Hoe krijg ik toch wat gezonds naar binnen? ALs ik koekjes aanbied, weet ik zeker dat ze er wel naar grijpt. Ieder ander eten gaat gewoon niet.
Boterhammen? Alternatieven? Melk, yoghurt enzovoort lust ze niet, ook niet van die gezoete yoghurtjes.
Kan rustig om 12:00 met tegenzin iets eten en de volgende dag om 12:00 weer een hap, en in die tussentijd echt NIKS, geen hap, alleen water.
Hoe krijg ik toch wat gezonds naar binnen? ALs ik koekjes aanbied, weet ik zeker dat ze er wel naar grijpt. Ieder ander eten gaat gewoon niet.
Boterhammen? Alternatieven? Melk, yoghurt enzovoort lust ze niet, ook niet van die gezoete yoghurtjes.
maandag 24 december 2018 om 16:14
Wow. Ook even een loepje…Tot voor kort gaf je dus rauwe eidooiers en vond je crackers en soepstengels heel erg ongezond. Het klinkt alsof je zelf obsessief bezig bent met eten en je keuzes laat lijden door hipster super food dieet trends en niet common sense. Ik zou ook hulp zoeken, niet voor je dochter maar voor jezelf. je komt angstig en compulsief over
maandag 24 december 2018 om 16:16
Hèhè

Ik vond je al zo serieus reageren.

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 24 december 2018 om 16:25
Ja dit dus

Driewieler, ik heb even geloept en zag dat je eind augustus Jesse van der Velde nog aanhaalde als informatiebron.
Dus wat is er veranderd aan jou ?
Maak een afspraak met je huisarts want je bent obsessief met voeding bezig en wilt blijkbaar niet naar een professional. Je gaat een eetstoornis kweken bij je kind als je niet uitkijkt.
Pak je zorgpolis erbij en zoek uit hoeveel vergoeding je krijgt voor een diëtist. Er zijn ook diëtisten die wat meer op de natuurvoedingslijn zitten, maar zij weten wél waar ze het over hebben, in tegenstelling tot willekeurige bloggers.
nounou
maandag 24 december 2018 om 16:25
Hier idem met zoon van bijna 10. Ik zorg ervoor dat hij altijd het hele jaar door een goede vitaminepil krijgt. Hij at heel erg slecht. Hield alleen van patat. Dus, alles uit de oven en dat patat genoemd. Aardappels, wortels. En verder veel pasta en rijst met heel veel hele kleine stukjes groente er doorheen. Hij heeft in zijn peutertijd een hele poos op fristi's en droog beschuit geleefd. Hij eet nu allen kiwi en aardbei als fruit en mango. Man wat een gedoe altijd. Een tijdje at hij alleen wat als er knoflooksaus overheen zat. Maar je moet het loslaten. Wel eten? Prima. Niet eten? Ook prima. Na een paar jaar werd proeven ineens interesant en nu lust hij wat meer. Maar hij zit gauw vol. Ik geef m dus eerder fruit en brood dan chips en snoep.Het-groepje schreef: ↑24-12-2018 15:26Mijne is nu 10 en eet nog steeds raar en bijna niks. Ik ben er met haar alert op dat ik voor haar beperkte maaginhoud (zit snel vol) zoveel mogelijk gezonds aanbiedt.
Een koekje teveel is al geen pasta s avonds anders.
En gelukkig eet ze heel soms een week heel veel.
Sommige mensen houden niet zo van eten.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
maandag 24 december 2018 om 16:30
Ik heb niet alles gelezen dus misschien heb je niks aan mijn reactie. Mijn peuter heeft fases waarin hij weinig eet en moeilijk doet. Soms eet ie alles en veel en soms is avondeten niet lekker of weigert hij te proeven. Ik maak er geen strijd van.
Wat ik doe en meestal helpt bij ons ( misschien heb je er wat aan maar misschien ook niet). Vertellen en laten zien waar eten vandaan komt. Thuis of bij een boerderij kijken waar sla/wortels/aardappels weet ik het in de grond zitten. Die plukken en thuis samen bereiden volgens een receptje. Hij zit graag op het aanrecht en doet mee met in de pan roeren enz. Als hij zo zijn eigen eten maakt of voor papa heeft gekookt eet ie het op met smaak. Zo bak ik ook bananenbrood met hem. Vind ie leuk en lekker. Als ie dan geen boterhammen wil smorgens dan krijgt ie een dikke plak als we theedrinken ( zit amandelmeel, havermout, ei, banaan, kaneel en blauwe bessen in). Dan heeft ie toch een boel goede voedingsstoffen erin.
Of we bakken pannekoeken waar ik een courgette doorheen blend.
Ik maak ook wel eens gezichtjes of ‘kunst’ door bijv repen paprika met hummus op een bord te draperen/kwakken. Dat soort fratsen heb ik niet altijd tijd voor maar t werkt vaak wel. Zon bananenbrood kun je in stukken in vriezen, dat kun je altijd bij de hand hebben.
Voor ons werkt het om eten leuk te maken. Geen moeten of strijd want dan gaat de kont tegen de krib. Succes!!
Wat ik doe en meestal helpt bij ons ( misschien heb je er wat aan maar misschien ook niet). Vertellen en laten zien waar eten vandaan komt. Thuis of bij een boerderij kijken waar sla/wortels/aardappels weet ik het in de grond zitten. Die plukken en thuis samen bereiden volgens een receptje. Hij zit graag op het aanrecht en doet mee met in de pan roeren enz. Als hij zo zijn eigen eten maakt of voor papa heeft gekookt eet ie het op met smaak. Zo bak ik ook bananenbrood met hem. Vind ie leuk en lekker. Als ie dan geen boterhammen wil smorgens dan krijgt ie een dikke plak als we theedrinken ( zit amandelmeel, havermout, ei, banaan, kaneel en blauwe bessen in). Dan heeft ie toch een boel goede voedingsstoffen erin.
Of we bakken pannekoeken waar ik een courgette doorheen blend.
Ik maak ook wel eens gezichtjes of ‘kunst’ door bijv repen paprika met hummus op een bord te draperen/kwakken. Dat soort fratsen heb ik niet altijd tijd voor maar t werkt vaak wel. Zon bananenbrood kun je in stukken in vriezen, dat kun je altijd bij de hand hebben.
Voor ons werkt het om eten leuk te maken. Geen moeten of strijd want dan gaat de kont tegen de krib. Succes!!
maandag 24 december 2018 om 16:35
Jesse van de Velde is een gast met een verdienmodel die momenteel in de psychedelische paddo's zit.....
"Organiser: Jesse van der Velde, A healing, spiritual, inner journey with
psilocybin “magic truffles” "...200 euro PP
Je kind is geen bodybuilder en ook niet spiritueel op reis....
Je bent haar moeder en de enige persoon die haar kan beschermen en leren wat normaal is. Niet altijd de TV aan tijdens het eten. Maak er iets gezelligs van wat je samen doet. Een tijdje terug had je een topic en toen eten je kind nog rijst e.d. en zag het dagmenu er best aardig uit.
Een cracker is niet abnormaal waar doe je daar zo moeilijk over?
Heb je weleens een bordje fruit of wat snoeptomaat en komkommer op tafel staan waar jijzelf ook eens wat van afpakt. Avond eten aan tafel dan ziet zij ook andere mensen eten.
Bespreek e.a. met je huisarts en wees ook eerlijk over jezelf.
"Organiser: Jesse van der Velde, A healing, spiritual, inner journey with
psilocybin “magic truffles” "...200 euro PP
Je kind is geen bodybuilder en ook niet spiritueel op reis....
Je bent haar moeder en de enige persoon die haar kan beschermen en leren wat normaal is. Niet altijd de TV aan tijdens het eten. Maak er iets gezelligs van wat je samen doet. Een tijdje terug had je een topic en toen eten je kind nog rijst e.d. en zag het dagmenu er best aardig uit.
Een cracker is niet abnormaal waar doe je daar zo moeilijk over?
Heb je weleens een bordje fruit of wat snoeptomaat en komkommer op tafel staan waar jijzelf ook eens wat van afpakt. Avond eten aan tafel dan ziet zij ook andere mensen eten.
Bespreek e.a. met je huisarts en wees ook eerlijk over jezelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 24 december 2018 om 16:36
TO zo lang jij. Iet eerlijk bent met informatie krijg je nooit goede info.
Je openeningstekst is niet genoeg. Mensen moeten weten dat je kortgeleden zon gek dieet aan je kind voorzette. En dat jij op een bijzondere manier met eten omgaat.
Dat moet je ook vertellen aan de huisarts. Alleen dan krijg je de hulp die jij en je dochter nodig hebben.
Als je halve waarheden blijft vertellen én zo spastisch blijft doen over eten (ik lees hier alweer twee hysterische dingen over vetten en jodium) dan krijg je misschien nog wel meer problemen met eten met je dochter.
Het is vast niet makkelijk om de stap te maken, maar je kunt bijna niet anders. Voor jou, en voor je dochter. Zoek hulp!
Je openeningstekst is niet genoeg. Mensen moeten weten dat je kortgeleden zon gek dieet aan je kind voorzette. En dat jij op een bijzondere manier met eten omgaat.
Dat moet je ook vertellen aan de huisarts. Alleen dan krijg je de hulp die jij en je dochter nodig hebben.
Als je halve waarheden blijft vertellen én zo spastisch blijft doen over eten (ik lees hier alweer twee hysterische dingen over vetten en jodium) dan krijg je misschien nog wel meer problemen met eten met je dochter.
Het is vast niet makkelijk om de stap te maken, maar je kunt bijna niet anders. Voor jou, en voor je dochter. Zoek hulp!
Een zebra is geen paard met strepen
maandag 24 december 2018 om 16:46
Vla, yoghurt, crackers, ontbijtkoek, appelmoes, fruit, fruit, fruit.. Ik vind het een saai lijstje. En als je niet kan koken of brood vies vind, tja. Wat vind je kind van fruit? enz enz?Driewieler01 schreef: ↑24-12-2018 14:22![]()
Broodje jam
Broodje pindakaas
Broodje hagelslag
Broodje kaas
Toasti
Broodje smeerkaas
Broodje van die blueband smeersels groente/fruit
Broodje boter
Broodje niks
Gebakken aardappelen, gekookte, gepureerde
Groente
Groente gemixt met de aardappelen
Rijst
Vis/vlees/kip
Bovenstaande verwerkt in gerechten en ook op zichzelf staand
Melk
Gezoete melk (als in chocomel, fristi, optimel)

maandag 24 december 2018 om 16:55
Dit TO.
Blijf nu niet langer aanrommelen en vraag serieuze hulp met hoe je je dochter weer een normaal eetpatroon kan aanleren. Laat je aub goed begeleiden want blijkbaar heb je geen idee van wat gezond is (voor een kind) en wat niet.
maandag 24 december 2018 om 17:01
Sommige kinderen eten niet / nauwelijks om controle te houden.
Net als dat sommige kinderen niet poepen bijvoorbeeld. Ik zeg niet dat dit voor jouw kind geldt , want dat weet ik niet.Er kunnen vele redenen zijn voor eetproblemen bij kinderen.
Als ik jou was zou ik eerst laten uitsluiten of ze tekorten heeft.
Daarnaast zou ik met dit probleem naar het Centrum Jeugd en Gezin gaan. Mogelijk kan er vanuit verschillende perspectieven worden meegedacht (medisch maar ook vanuit een diëtist en pedagoog bijvoorbeeld).
Net als dat sommige kinderen niet poepen bijvoorbeeld. Ik zeg niet dat dit voor jouw kind geldt , want dat weet ik niet.Er kunnen vele redenen zijn voor eetproblemen bij kinderen.
Als ik jou was zou ik eerst laten uitsluiten of ze tekorten heeft.
Daarnaast zou ik met dit probleem naar het Centrum Jeugd en Gezin gaan. Mogelijk kan er vanuit verschillende perspectieven worden meegedacht (medisch maar ook vanuit een diëtist en pedagoog bijvoorbeeld).

maandag 24 december 2018 om 17:10
Als ik rauwe eieren kreeg van je zou ik never wat dan ook van jou aannemen.Driewieler01 schreef: ↑24-12-2018 14:48Ik zat zeker fout, maar heb dat allang opzij gezet. Krijg haar gewoon niet meer normaal aan het eten.. Meehelpen wil ze wel maar eten hooo maar
Ik ben bang dat ze getraumatiseerd is van alle experimenten die je op haar los heb gelaten vanwege je dwangmatig gedoe met dat eten

maandag 24 december 2018 om 17:12
Driewieler01 schreef: ↑24-12-2018 14:53Ik herinner het me van de afgelopen 3 dagen, maar zo gaat het bijna altjid:
Vrijdag:
Iets meer dan de helft van zo een knäckebröd cracker ding, zonder beleg.
Water
3 Kippenvleugels
Druiven 2-3 stuks
Zaterdag:
water
Olijven, net zoals de rozijnen, ongeveer 4 stuks
4 kippenvleugels
Zondag:
water
Knäckebröd, iets meer dan de helft, en zonder beleg
Ovenfriet, 6/7 stuks
1 kippenvleugel
Waarom zoveel kip
maandag 24 december 2018 om 17:15
Mijn moeder maakt vaak eten van dingen die de tht datum zwaar voorbij zijn tot aan 15 jaar oude pasteitjes met Pasen. Ik kan daar ook niet eten zonder eerst obsessief de koelkast en de pantry te inspecteren en door te vragen of de vers net is gekocht en de gehaktballen niet al 5 dagen buiten de koelkast zijn bewaard.
Laats was er weer een familielid aan de dunne omdat het diner 4 dagen daarvoor was gekookt en niet in de koelkast was bewaard. Zoiets hoeft maar een 1 of 2 x te gebeuren en eten wordt een heel gedoe....en dan ben ik al volwassen.
Ik kan daar nu pakken karnemelk uit de koelkast halen die al 2 weken over datum zijn.....
Iemand hoeft je maar 1 of 2 x iets heel raars voor te zetten en er spelen allerlei reflexen op....
Laats was er weer een familielid aan de dunne omdat het diner 4 dagen daarvoor was gekookt en niet in de koelkast was bewaard. Zoiets hoeft maar een 1 of 2 x te gebeuren en eten wordt een heel gedoe....en dan ben ik al volwassen.
Ik kan daar nu pakken karnemelk uit de koelkast halen die al 2 weken over datum zijn.....
Iemand hoeft je maar 1 of 2 x iets heel raars voor te zetten en er spelen allerlei reflexen op....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

maandag 24 december 2018 om 17:16
Omdat dochter dat wél wil eten misschien?

maandag 24 december 2018 om 17:25
Wordt je moeder niet zelf zoek dan van dat oud eten?viva-amber schreef: ↑24-12-2018 17:15Mijn moeder maakt vaak eten van dingen die de tht datum zwaar voorbij zijn tot aan 15 jaar oude pasteitjes met Pasen. Ik kan daar ook niet eten zonder eerst obsessief de koelkast en de pantry te inspecteren en door te vragen of de vers net is gekocht en de gehaktballen niet al 5 dagen buiten de koelkast zijn bewaard.

maandag 24 december 2018 om 17:28
Nee!Driewieler01 schreef: ↑24-12-2018 15:14Maard at van die eidooiers is zo lang geleden..
Maar ze moet toch ook iets van vetstoffen binnenkrijgen.. olijfolie of roomboter ofzo
Ik ga eens een lijstje maken en dit alles op tafel zetten, de hele dag zo laten staan en niet aansporen om te eten.
Zoek hulp. Het klinkt echt niet goed zoals jij met voeding én met je kind omgaat.
Je manier van reageren hier, zo selectief, zo schuw, het maakt echt dat ik me zorgen maak. Je geeft nauwelijks antwoorden, je ontwijkt vragen, zeker als ze over de context gaan. En je bedenkt steeds weer nieuwe experimenten.
Je komt over als een onzeker iemand, mensenschuw en met een serieuze eetstoornis die je op je kind projecteert.
Is er een vader in beeld? Zijn er mensen om je heen en heb jij hulp? Als jij zo doorgaat krijgt je kind serieuze problemen.

maandag 24 december 2018 om 17:28
Ik kan me voorstellen dat wanneer je kind zo weinig eet, je hetgeen ze wél eet, vaker voorschotelt.
maandag 24 december 2018 om 17:31

maandag 24 december 2018 om 17:35
Ik heb een familielid die ook zo doet. Het nooit de schuld van haar of haar gebrek aan eet-hygiëne maar altijd andere factoren (ja buikloop heerst, het product was niet goed, het ligt aan de overdreven hygiënische standaard van vandaag vroeger deden we dat altijd zo, er is niets mis met rauw ei etc etc)
Ik eet daar nooit meer, was mijn eigen glas af en drink kraanwater.
Dus ik kan me voorstellen dat dochter van TO alleen de producten eet die ze vertrouwt?
Een zebra is geen paard met strepen
maandag 24 december 2018 om 17:49
TO, wat ik me afvraag: hoe eet jij zelf? Ga je normaal/relaxed met eten om, eet je zelf ook de dingen die je dochter voorzet? Want kinderen kopiëren gedrag van hun ouders, dus als jij zelf moeilijk doet, zal dat op een of andere manier doorwerken. En dan moet je daar dus ook mee aan de slag, niet alleen met het wel of niet eten van dochter.