Kerst op de HAP
dinsdag 25 december 2018 om 23:42
Mijn dochter en ik wilden er vanavond eens lekker voor gaan zitten, All you need en lekkere hapjes. Stokbroodje met tapenade, en toen jetste ik mijn nieuwe vlijmscherpe broodmes door mijn vinger, tot op het bot. Gelukkig kon ik mijn vriend bereiken die me naar de huisartsenpost bracht, waar ze het weer hebben geplakt, en een enorm drukverband om gedaan. Ik voel me nu dus erg zielig en het doet onwijs pijn. Wel nog All you need is love gekeken.
Volgens de dokter was ik het eerste keukenincident maar is het altijd druk met thuiskoks op dit soort dagen. Hebben jullie wel eens een HAP- waardig keukenongeluk(je) gehad tijdens de Kerst?
Volgens de dokter was ik het eerste keukenincident maar is het altijd druk met thuiskoks op dit soort dagen. Hebben jullie wel eens een HAP- waardig keukenongeluk(je) gehad tijdens de Kerst?
woensdag 26 december 2018 om 09:59
Ik ken iemand die op de HAP werkt, omgeving Aerdenhout. Daar kwam met kerst een kakmadam met een sneetje in haar vinger. Ze stond erop dat ze met voorrang geholpen werd, want 'ze had een heel huis vol visite!!' Dat er mensen in de wachtkamer zaten die benauwd waren of ernstiger gewond, daar had ze niks mee te maken. De visite wachtte.
Ik vind hier dingen van.
woensdag 26 december 2018 om 10:01
woensdag 26 december 2018 om 10:08
in dat verband is het ook altijd oppassen geblazen met hagel in wild; dat heeft me gisteren weer bijna een stuk van mijn gebit gekost....
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
woensdag 26 december 2018 om 10:09
Dus die zit daar nog steeds te wachten?! Wat een stripfiguren heb je er toch bij zeg...Sabeltandcavia schreef: ↑26-12-2018 09:59Ik ken iemand die op de HAP werkt, omgeving Aerdenhout. Daar kwam met kerst een kakmadam met een sneetje in haar vinger. Ze stond erop dat ze met voorrang geholpen werd, want 'ze had een heel huis vol visite!!' Dat er mensen in de wachtkamer zaten die benauwd waren of ernstiger gewond, daar had ze niks mee te maken. De visite wachtte.
woensdag 26 december 2018 om 10:15
-
eckano wijzigde dit bericht op 26-12-2018 10:20
Reden: Toch maar weer weggehaald...
Reden: Toch maar weer weggehaald...
18.23% gewijzigd
woensdag 26 december 2018 om 10:20
Geen keukenongeluk maar wel een keer op de HAP gezeten op 2e kerstdag.
Heel wat jaren geleden was ik met mijn kinderen op 2e kerstdag in een soort van binnenspeeltuin. Mijn zoon was toen nog klein en zat in een soort van kasteel. Ik hoorde hem huilen en ik wilde hem gaan zoeken. Het was donker en ik knalde zo met mijn hoofd tegen een laaghangende balk. Ik had het eerst nog niet in de gaten maar toen ik het voelde druppelen hebben ze het daar eerst gebropeerd een beetje te stelpen en toen door naar de HAP waar het gehecht moest worden. Met van die groene draadjes en 1tje stak zo mooi omhoog. Mijn man heeft me de hele tijd geplaagd met mijn 'vuurwerklontje' op mijn hoofd
Heel wat jaren geleden was ik met mijn kinderen op 2e kerstdag in een soort van binnenspeeltuin. Mijn zoon was toen nog klein en zat in een soort van kasteel. Ik hoorde hem huilen en ik wilde hem gaan zoeken. Het was donker en ik knalde zo met mijn hoofd tegen een laaghangende balk. Ik had het eerst nog niet in de gaten maar toen ik het voelde druppelen hebben ze het daar eerst gebropeerd een beetje te stelpen en toen door naar de HAP waar het gehecht moest worden. Met van die groene draadjes en 1tje stak zo mooi omhoog. Mijn man heeft me de hele tijd geplaagd met mijn 'vuurwerklontje' op mijn hoofd
winters wijzigde dit bericht op 26-12-2018 10:26
0.15% gewijzigd
woensdag 26 december 2018 om 10:22
woensdag 26 december 2018 om 10:24
woensdag 26 december 2018 om 10:24
Geen keukenongeluk maar geloof 6 jaar geleden kreeg ik op eerste kerstdag de hik en met oud en nieuw had ik nog steeds de hik en ik werd er knettergek van en het deed echt vreselijk veel pijn. Hele stomme reden om daarvoor naar de hap te gaan vond ik maar ben toch 2 dagen opgenomen met een infuus met medicatie voor het over was.
woensdag 26 december 2018 om 10:45
Mijn sneetje valt natuurlijk in de categorie klein leed, maar was toch wel een domper op mijn avond. Vannnacht geen last gehad, maar straks moet ik het verband eraf halen om te kijken hoe het gaat. We moeten vandaag naar het circus, dus er is maar een optie mogelijk.
Sterkte voor iedereen die het nodig heeft.
Sterkte voor iedereen die het nodig heeft.
woensdag 26 december 2018 om 10:58
In dezelfde categorie, in de kerstvakantie was iemand thuis gestruikeld op straat. Het bot stak uit de vinger dus dat werd een avondje ziekenhuis. De dag erna ging het bijna een week lang ijzelen. Uiteraard heeft ze allerlei verhalen aan moeten hoe gevaarlijk de gladheid wel niet was..
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
woensdag 26 december 2018 om 12:04
We hadden samen kunnen zitten Mink. Ik wilde gisteren de afwasmiep uitruimen nog even snel voor we gingen eten. Maar er stond zo’n vlijmscherp wit groentenmesje met het lemmet omhoog ipv naar beneden in het bestekbakje. Halve pols door gesneden. Ding was zo scherp dat ik het in eerste instantie niet eens voelde en het pas merkte toen de keukenvloer rode plassen kreeg. Gelukkig de goede kant van de pols (bovenkant) maar ook ik zat dus gezellig bij de hechtdame de boel dicht te laten naaien en heb nu een verbandje. Lekker handig he...
woensdag 26 december 2018 om 12:17
Mijn dokter zei dat het er prachtig op lag dankzij het vlijmscherpe mes, maar dat wonden van scherpe messen wel veel meer bloeden. Dat klopt wel, het bleef maar doorgaan.Lady*Voldemort schreef: ↑26-12-2018 11:35Ik wil je kerst niet verpesten, maar botte messen geven veel lelijker wonden dan scherpe.
woensdag 26 december 2018 om 12:18
Brr vreselijk! Sterkte ermee! Het is wel echt heel onhandig, probeer je haar te wassen met 1 hand in een plastic zakje.Orangetree schreef: ↑26-12-2018 12:04We hadden samen kunnen zitten Mink. Ik wilde gisteren de afwasmiep uitruimen nog even snel voor we gingen eten. Maar er stond zo’n vlijmscherp wit groentenmesje met het lemmet omhoog ipv naar beneden in het bestekbakje. Halve pols door gesneden. Ding was zo scherp dat ik het in eerste instantie niet eens voelde en het pas merkte toen de keukenvloer rode plassen kreeg. Gelukkig de goede kant van de pols (bovenkant) maar ook ik zat dus gezellig bij de hechtdame de boel dicht te laten naaien en heb nu een verbandje. Lekker handig he...
woensdag 26 december 2018 om 13:16
Mijn zoontje werd 1e kerstdag doodziek in het Verre Oosten(jaren geleden). Tweede kerstdag opgenomen in het ziekenhuis waar ze hem totaal verkeerd behandelden. Omdat wij hem bijna zagen doodgaan met een vliegtuig laten overbrengen naar een ander eiland en een priveziekenhuis. Daar kregen wij te horen dat als wij dat niet hadden gedaan dat hij binnen 24 uur zou zijn overleden.
Dokter van het eerste ziekenhuis was heel boos dat wij hem weg wilden halen. Was dus kerst maar ook Ramadan. Dokter wilde eerst niet komen maar nadat man gedreigd had dat hij elke deur in het ziekenhuis zou opengooien om haar te vinden en haar aan haar haren naar onze zoon te halen als ze niet binnen 1 minuut op zou komen dagen kwam ze toch maar meteen mee.
Alles ook geregeld buiten verzekering en alarmcentrale om. Die hadden teveel tijd nodig en vonden het niet zo dringend (!!!??). Hebben ook tijd geweigerd om de kosten te betalen. Gelukkig veel hulp gehad van hotelmanager. Die heeft priveziekenhuis geregeld en andere alarmcentrale ingeschakeld. Moesten wel borg afgeven van 10.000$..... Er moest eerst een arts naar ons eiland komen vliegen omdat wij zonder arts niet mochten vliegen. Hij kwam met het laatste vliegtuig van die dag, net op tijd.
In de ambulance naar het vliegveld paste het volgende: Brancard met ziek kind, andere kind, man en ik en AL ONZE BAGAGE. Jullie snappen wel dat die ambulance totaal geen hulpmiddelen had. Op het vliegveld wilden ze de brancard terug. Ik heb ze hard uitgelachen en ze zonder brancard weggestuurd.
Hotelmanager had ook ander hotel geregeld voor ons vlakbij het ziekenhuis. Op het vliegveld kwam onze bagage op een aparte band, stond een taxi klaar voor man en andere zoon en voor zieke zoon een ambulance met 2 verpleegkundigen en een kinderarts. Hij kreeg een kamer met een slaapbank voor mij.
Dankzij snel handelen heeft hij het gelukkig overleefd.
Nooit meer zo’n “bijzondere” kerst gehad. Wel met oudjaar met schoonmoeder op de eerste hulp gezeten met een gebroken heup. Weet nog dat ik daar barstte van de honger. Schoonvader en ik konden rond 12 uur ‘snachts weer naar huis. Toch maar even gewacht tot man en zoons vuurwerk hadden afgestoken, was toch al zo ongezellige oudjaar geworden.
Dokter van het eerste ziekenhuis was heel boos dat wij hem weg wilden halen. Was dus kerst maar ook Ramadan. Dokter wilde eerst niet komen maar nadat man gedreigd had dat hij elke deur in het ziekenhuis zou opengooien om haar te vinden en haar aan haar haren naar onze zoon te halen als ze niet binnen 1 minuut op zou komen dagen kwam ze toch maar meteen mee.
Alles ook geregeld buiten verzekering en alarmcentrale om. Die hadden teveel tijd nodig en vonden het niet zo dringend (!!!??). Hebben ook tijd geweigerd om de kosten te betalen. Gelukkig veel hulp gehad van hotelmanager. Die heeft priveziekenhuis geregeld en andere alarmcentrale ingeschakeld. Moesten wel borg afgeven van 10.000$..... Er moest eerst een arts naar ons eiland komen vliegen omdat wij zonder arts niet mochten vliegen. Hij kwam met het laatste vliegtuig van die dag, net op tijd.
In de ambulance naar het vliegveld paste het volgende: Brancard met ziek kind, andere kind, man en ik en AL ONZE BAGAGE. Jullie snappen wel dat die ambulance totaal geen hulpmiddelen had. Op het vliegveld wilden ze de brancard terug. Ik heb ze hard uitgelachen en ze zonder brancard weggestuurd.
Hotelmanager had ook ander hotel geregeld voor ons vlakbij het ziekenhuis. Op het vliegveld kwam onze bagage op een aparte band, stond een taxi klaar voor man en andere zoon en voor zieke zoon een ambulance met 2 verpleegkundigen en een kinderarts. Hij kreeg een kamer met een slaapbank voor mij.
Nooit meer zo’n “bijzondere” kerst gehad. Wel met oudjaar met schoonmoeder op de eerste hulp gezeten met een gebroken heup. Weet nog dat ik daar barstte van de honger. Schoonvader en ik konden rond 12 uur ‘snachts weer naar huis. Toch maar even gewacht tot man en zoons vuurwerk hadden afgestoken, was toch al zo ongezellige oudjaar geworden.
woensdag 26 december 2018 om 23:55
Als je nou nog eens zoiets hebt: bel een taxi!peerke77 schreef: ↑26-12-2018 01:42Tig jaar geleden zat ik op kerstavond klaar voor aynil. Tot ik mega veel pijn in mijn buik kreeg. Hap niet erg ver weg maar geen auto en geen bus dus bibberend van de kou en pijn bij vriendlief achterop de fiets. Ik voelde elk hobbeltje... uren en veel onderzoeken later bleek het gelukkig “ maar” een niersteentje te zijn en werd ik met veel pijnstillers naar huis gestuurd. Dat werd een zweverige zonder alcohol-kerst die ik niet snel zou vergeten!
Sterkte voor iedereen die er de afgelopen dagen de kerst heeft doorgebracht!
donderdag 27 december 2018 om 00:56
Lady*Voldemort schreef: ↑26-12-2018 11:35Ik wil je kerst niet verpesten, maar botte messen geven veel lelijker wonden dan scherpe.
Maar ik snij me nooit met die "botte" messen. Als ik bij mijn dochter ben moet ik echt opletten met die scherpe messen. Doodeng vind ik dat
donderdag 27 december 2018 om 10:03
Je klinkt als ik eerlijk ben als een verward persoon.veensteker schreef: ↑26-12-2018 13:16Mijn zoontje werd 1e kerstdag doodziek in het Verre Oosten(jaren geleden). Tweede kerstdag opgenomen in het ziekenhuis waar ze hem totaal verkeerd behandelden. Omdat wij hem bijna zagen doodgaan met een vliegtuig laten overbrengen naar een ander eiland en een priveziekenhuis. Daar kregen wij te horen dat als wij dat niet hadden gedaan dat hij binnen 24 uur zou zijn overleden.
donderdag 27 december 2018 om 10:50
donderdag 27 december 2018 om 10:58
De maagstreek/buik van (toen nog) vriend speelde op met Kerst. Ik mopperen want er stond een compleet door mij gemaakt 6 gangen diner op het menu. Toen hij bij de derde gang over de grond kroop zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Bleek het zijn blinde darm te zijn. Die er meteen uit moest.
Ik heb me daarna nog heel lang schuldig gevoeld en ben er nog jaren mee geplaagd.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
donderdag 27 december 2018 om 15:08