Gezondheid alle pijlers

Kerst op de HAP

25-12-2018 23:42 54 berichten
Mijn dochter en ik wilden er vanavond eens lekker voor gaan zitten, All you need en lekkere hapjes. Stokbroodje met tapenade, en toen jetste ik mijn nieuwe vlijmscherpe broodmes door mijn vinger, tot op het bot. Gelukkig kon ik mijn vriend bereiken die me naar de huisartsenpost bracht, waar ze het weer hebben geplakt, en een enorm drukverband om gedaan. Ik voel me nu dus erg zielig en het doet onwijs pijn. Wel nog All you need is love gekeken.
Volgens de dokter was ik het eerste keukenincident maar is het altijd druk met thuiskoks op dit soort dagen. Hebben jullie wel eens een HAP- waardig keukenongeluk(je) gehad tijdens de Kerst?
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
27-12-2018 10:58
De maagstreek/buik van (toen nog) vriend speelde op met Kerst. Ik mopperen want er stond een compleet door mij gemaakt 6 gangen diner op het menu. Toen hij bij de derde gang over de grond kroop zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Bleek het zijn blinde darm te zijn. Die er meteen uit moest. :$ Ik heb me daarna nog heel lang schuldig gevoeld en ben er nog jaren mee geplaagd.
Ik heb 5 jaar geleden bijna exact hetzelfde meegemaakt.
Mijn familie kwam eten op 1e kerstdag, ik had uitgebreid gekookt en had er zin in.
Mijn zoon klaagde op kerstavond al over buikpijn. ( hij was toen 15)
Ik zei tegen hem dat hij maar lekker vroeg moest gaan slapen.
Op 1e kerstdag bleef hij vertellen dat hij buik en rugpijn had.
Maar ( schaam) ik had zo'n zin in het etentje met mijn familie.
Dus ik zei hem dat hij maar rustig aan moest doen.
Tegen 5 uur is mijn man naar de eerste hulp met hem gereden, terwijl ik zei dat het allemaal best meeviel. Iedereen heeft weleens buikpijn.
Een uur later zat ik er ook, hij had blindedarmontsteking en moest meteen geopereerd worden.
Nog steeds schaam ik mij, mijn man en zoon vinden het vooral leuk om er elke kerst even fijntjes op terug te komen.
Vandaag wilde ik even naar mijn eigen huisarts om het verbandje te laten verwisselen. Eerst moest ik nog even mijn dochter wegbrengen naar grootouders van vaders kant. Kom ik daar aan, valt mijn auto dood neer. 1,5 uur later eindelijk de wegenwacht, en toen was de huisarts dicht. Gaat lekker zo :-(
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft ook al twee keer met kerst in het ziekenhuis gelegen. 1x met een maagbloeding en iedereen was al onderweg naar hun huis waar we met zijn allen zouden eten. Dat ging dus niet door.
Niet met kerst, wel in de keuken met een net geslepen mes. In duim gesneden, na vijf uur dus ik had het toch maar zelf verbonden. Na een week en een kleine infectie was het dicht en een dag later sneed ik in dezelfde duim, onder de eerst wond door. Wederom na vijf uur maar toen toch maar wel de huisartsenpost ingeschakeld. Er moesten toch een paar hechtingen in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven