vriend anders door pillen en werkeloosheid

19-03-2009 22:53 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik(23, 2 jaar samen met vriend, 8 maanden samenwonend) zit met een behoorlijk probleem en weet gewoon niet zo goed hoe ik met het volgende om moet gaan.

Namelijk, mijn vriend(25) heeft nu ongeveer een jaar lang ontzettende last van wondjes over zijn hele lichaam, maar naast die wondjes een ontzettende jeuk, elke dag en nacht loopt hij te krabben en gaan de wondjes weer kapot. Hierdoor slaapt hij slecht, met alle gevolgen van dien. Daar komt nog bij dat hij nu sinds een maand pillen heeft waar hij ontzettend suf en sjagerijnig van wordt. En dat is niet het enige, hij doet niks meer, vergeet afspraken, zit hele dagen thuis achter de computer, is alleen maar negatief over alles. Bovendien denkt hij alleen maar aan zichzelf en kan hij het eigenlijk niet hebben als ik een hele dag thuis ben, daar irriteert hij zich aan. Wil ook liever geen aanrakingen/knuffelen en ook seks heeft hij vaak geen zin in of even snel zeg maar, iets waarvan ik baal omdat ik ontzettend van affectie houdt en dat ook nodig heb als bevestiging dat hij me leuk, mooi etc. Vindt.

Doordat hij me tegenwoordig als het ware wegkijkt als ik niks te doen heb en lekker thuis wil zijn, zoek ik momenteel al naar dingen om te doen, zodat hij maar geen “last” van mij heeft. Ik maak overdreven veel schoon in huis, wil alles netjes in huis hebben, ga veel sporten, spreek af met anderen en ga veel werken alleen maar zodat mijn vriend zich niet ergert aan het feit dat ik gestopt ben met mijn studie en dus veel tijd thuis zal zijn. Terwijl ik me soms thuis niet eens meer thuis voel als hij overdag hier zit achter de computer. Want hij zit alleen maar achter de pc.

Hij zoekt momenteel ook nog eens naar werk wat niet echt wil vlotten, hij werkt alleen in het weekend op vrijdagnacht en zaterdagnacht, dus zondag en maandag slaapt ie laat en ook uit tot wel een uur of 3 ’s middags. Het is alleen een feit dat ik er in wordt meegetrokken in deze negatieve spiraal. Ik slaap ook elke nacht veel te lang, heb ook nergens meer zin in en zit het liefst de hele dag samen op de bank, want dat is alles wat hij wil doen ALS hij ’s avonds klaar is met computeren zeg maar.... Dus naast de jeuk en de pillen die een negatieve werking op hem hebben, verveelt hij zich ook nog eens en zit hij maar thuis. Maar als ik dan thuiskom, is er nooit wat opgeruimd of schoongemaakt, wat door de pillen komt.... Dan denk ik, Tsja...... Moet ik dit allemaal echt zo gaan?

Ik moet met leuke ideeën komen om te doen, ik moet alle initiatief in huis met schoonmaken etc. Nemen, hij doet letterlijk niks, maar loopt wel de hele dag te vragen “wil je dit doen, waar is dat, wil je even kriebelen etc..... Ik wordt er schijtziek van....

En als ik dan de confrontatie aanga en zeg waar ik van baal, zegt hij dat het allemaal door de pillen komt die hij slikt. Dat ik maar begrip moet tonen en dat hij daardoor een ander mens wordt die stemmingswisselingen heeft en nergens zin in heeft. Dat ik dat ook moet weten dat hij eerder anders was en moet wachten tot het weer over is. Dat begrijp ik volkomen, maar ondanks die pillen zou ik zo graag weer eens een arm om me heen willen krijgen van hem, met “jij hebt het ook niet makkelijk met me” Maar hij denkt alleen maar aan zichzelf en ik mag er niet van balen dat mijn vriendje ver te zoeken is afgelopen maanden.

Wat moet ik hier nu mee? Hem misschien niet meer zo op zijn huid zitten en zoveel mogelijk ontlasten en wachten tot het vanzelf beter wordt met de jeuk en wonden op zijn huid ( door pillen, zalf, therapie etc.) of moet ik juist pushen blijven om werk te zoeken, zalf te smeren, dokter te bellen etc. Want uit zichzelf doet hij ook niets aan de wondjes en verzaakt hij helemaal....

Ik wil hem helpen, maar heb het idee dat ik hem alleen maar verder de afgrond zie ingaan en dat hij van binnen diep ongelukkig is, ook met mij...

Maar aan de andere kant, als hij die pillen niet slikt, zoals tot een paar maanden geleden is hij ook echt een heel ander persoon.

Weet niet meer wat te doen, zoek een beetje advies en hulp van jullie....
Als eerste: verander je nick
Hij verschuilt zich wel makkelijk achter die pillen. Hij mankeert niets aan zijn handen, en kan dus best wat klusjes doen. Als jij al je huis uitvlucht dan klopt er iets echt niet. Goed gesprek met hem en duidelijk uitleggen waar je mee zit lijkt mij niet zo heek verkeerd.
quote:fleurtje schreef op 19 maart 2009 @ 22:56:

Als eerste: verander je nick En dan niet in bonnystclairtje.
Even serieus: het is voor ons lastig om te bepalen of het al dan niet door de pillen komt. Ik weet niet hoe je vriend zich voorheen gedroeg en weet niet om welke pillen het gaat en welke bijwerkingen ze hebben.

Het lijkt me sowieso raadzaam dat je vriend naar de huisarts gaat. Die zou kunnen vaststellen of de pillen de oorzaak zijn. En zo ja wellicht iets anders (zonder deze negatieve bijwerkingen) kunnen voorschrijven. En zo nee hem kunnen doorverwijzen naar een psycholoog (of whatever nodig is om je vriend uit de negatieve spiraal te halen).
Zoals elynn al zegt, stuur je vriend even langs de huisarts. Als het aan de pillen ligt kan die misschien iets anders voorschrijven?

En een goed gesprek met hem aangaan als dat lukt.. want je eigen huis uit vluchten is niet normaal hoor!

Sterkte en succes!
Moeilijk. Ik zou hem sws niet pushen, werkt alleen maar averechts.

Wel zou ik hem duidelijk maken in een gesprek dat je begrijpt dat hij zich zo rot voelt, en dat de situatie zoals die nu is heel moeilijk is voor je.

Kan bv best zijn dat die pillen soort anti-histaminen zijn, wordt ik ook een soort zombie van. Kan daar echt niet tegen. Heb een behoorlijk vervelende vorm van eczeem en kan idd momenten hebben dat ik vreselijke jeuk over mijn hele lijf heb. Eerlijk gezegd, heb ook weleens spit gehad, dat heb ik dus 100x (pijn) liever dan die gekmakende jeuk.

Loopt hij nu alleen bij de ha? Wellicht beter even naar een dermatoloog.

succes!
Computer says nooooo
TO, heeft je vriend aanleg voor eczeem of zoiets als hooikoorts? Mijn man had dat van die jeuk en de wondjes ook, maar toen hij nieuwe medicatie kreeg voor hooikoorts, was het na een tijdje over. Af en toe komt het een beetje terug, maar niet zo erg als daarvoor.

Je vriend kan het beste naar de arts gaan en vragen of er andere medicatie mogelijk is. Als hij geestelijk in de knoop zit, kan hij daar ook hulp voor vragen. Ik denk dat je hem in een goed gesprek rustig duidelijk moet maken dat omdat jullie samenwonen en je van hem houdt, zijn probleem jullie probleem is.

Succes!
wat erg... een goed gesprek doet wonderen! leg alles gewoon rustig uit en vertel waar je mee zit. voordat je alles opkropt in je hart en na een ppaar maanden helemaal gek word. succes
Onderschat de bijwerkingen van pillen niet! Ga je vriend niet pushen, want het klinkt alsof hij zich al heel leeg en depri voelt, en als je hem pusht en wijst op zijn fouten voelt hij zich alleen nog maar rotter. Ga met hem naar de huisarts en leg de situatie voor, mss. kan de huisarts iets voorschrijven wat wel goed werkt voor zijn huidproblemen, maar waar hij minder lethargisch van wordt.
Hij is inderdaad al diverse keren naar de huisarts geweest, ook loopt hij al bij de dermatholoog, dietist én krijgt hij momenteel 4 keer per week lichttherapie. Hij heeft zalfjes, cremes, hormoonzalven maar niets helpt.... De jeuk blijft maar.... En inderdaad het zijn anti-histaminen o.i.d. waardoor hij zoals hiervoor werd gezegt er echt bijloopt als een zombie. Hij is helemaal zichzelf niet meer en ik toon echt heel erg veel geduld en begrip, maar hij ziet zelfs niet eens in dat hij mij negeert en me niet juist even bewust wat extra aandacht moet geven...

Laatst was ik ook boos dat ik overal alleen voor stond, toen zei hij ineens dat hij zich opgesloten voelde in onze relatie en niet wist of hij uberhaupt nog wel met mij verder wilde.....

Toen we hadden gepraat kwam er eigenlijk uit dat hij zich gewoon klote voelde dat hij hele dagen maar thuis zit en dat hij door de pillen zich gewoon aan alles van mij irriteert, maar voor mij is het gewoon erg moeilijk, want wat moet ik dan?

Hij zei toen, als ik gewoon een baan had had ik ook een leven. Nu lig ik soms gewoon in bed als je er niet bent en dat vind ik heerlijk en als jij dan thuis komt moet ik weer lief doen en aandacht geven, waar ik door de pillen gewoon geen zin in heb.

't is voor mij erg moeilijk om én hem te ontlasten én mijn eigen ontevredenheid in mijn lichaam te verbergen, want ik weet dat hij zich zo klote voelt en misschien stap ik er wel te makkelijk overheen zo van stel je niet aan.... niet krabben etc.

Wil hem graag helpen, maar ik ben ook iemand die veel aandacht en liefde nodig heeft. Zoals mijn vriend eerder was, knuffelen, seks etc. Nu voelt het alsof ik er alleen voor sta zeg maar.....
Koop dodezee zout en laat 'm daar meermaals per week mee in bad gaan.

Boek 'n zonbestemming en ga veel de zee in.

Allemaal zaken die goed zijn voor huidkwalen, zeker allerlei exceemachtige dingen.
en daarbij heeft hij nu al 3 soorten pillen geslikt, juist omdat hij zich er zo moe en vervelend door voelt, maar alle 3 pillen die goed werken hebben op hem dezelfde negatieve werking...

En ook de huisarts weet niet meer wat hij dan moet voorschrijven want hij heeft de sterkste pillen en die werken een beetje....

Maandag heeft hij wel weer een afspraak, zou ik mee moeten gaan, of juist niet?
quote:elninjoo schreef op 20 maart 2009 @ 11:04:

Koop dodezee zout en laat 'm daar meermaals per week mee in bad gaan.

Boek 'n zonbestemming en ga veel de zee in.

Allemaal zaken die goed zijn voor huidkwalen, zeker allerlei exceemachtige dingen.

haha, Ik denk dat ik hem met een potje dodezee zout letterlijk doodmaak..... Hij gaat al door de grond tijdens douchen....

Die verre vakantie is misschien wel wat....
Als kleuter had ik hele erge exceem en de dermatoloog raadde mijn ouders aan om naar de zon en zee te gaan. Wij gingen toen 3 weken naar Griekenland en het ging inderdaad over! En daarna heb ik nooit meer zo'n erge last van mijn huid gehad. Dus zoutwater en zon doet wonderen en bovendien is vakantie natuurlijk sowieso errug leuk!
Ik weet een heel goed middel dat absoluut zal helpen bij huidproblemen. Ik weet niet waar je woont, maar je mag me mailen op pauwfashion apestaartje live.nl
...
Waarom schrijf je het niet gewoon op het forum Queenie? Dan hebben andere mensen er misschien ook nog wat aan.
Als ik hem was zou ik eens met die dermatoloog gaan praten over de medicatie die hij nu krijgt. Verder denk ik dat jou vriend behoorlijk depressief is (zou ik ook worden in zijn situatie) Ik zou de psycholoog aan het geheel toevoegen.

Sterkte, wees niet te boos op hem. Accepteer dat hij nu gewoon even niet kan. accepteer dat jij nu de kar moet trekken, dat is zwaar maar van een depressie kan je net zo ziek zijn als van een flink griepvirus. Plan in het weeekend een nix moet alles mag momentje in voor jullie beide, ga dan iets doen waar jullie zin in hebben, niet thuis maar ff naar buiten, wandelen of even iets drinken op het terras.
Oh, dat wil ik ook wel doen hoor!

Het is een drankje met een groot percentage Aloe Vera bestanddelen. Dat helpt enorm goed bij allerlei kwalen, maar ook met name bij huidproblemen etc. Zelf heb ik spastische darmen en daar helpt het ook heel erg goed bij. Ook al ben je gezond, dan nog helpt dit voor meer energie, weerstand etc.

Het is een kannetje waarbij je de dosis heel voorzichtig moet opbouwen als je exceem hebt. Uiteindelijk neem je dagelijks zo'n 30 ml. Het is alleen verkrijgbaar bij dealers en verkooppunten aan huis. Anders moet je even googlen op Aloe Vera Forever Living. Het is een geel kannetje en kost 27,50.
...
dankjewel...

Helaas moet hij het weekend altijd werken waardoor we weinig tijd ook nog eens hebben om leuke dingen te plannen...

Aan de andere kant, gister voorgesteld om even uit eten te gaan en dat hebben we gedaan en was zelfs erg gezellig...

Hij zei dat hij gewoon kriebels had en achteraf ook nog dat hij het leuk vond...

Dan zie ik hem ook gewoon opvrolijken, maar uit zichzelf zit hij de hele dag thuis...

Gisteravond ook, lekker uit eten geweest, ik hem lekker achter de computer laten zitten daarna en hij ging ineens spontaan afwassen, wist niet wat ik zag! Blijkbaar doet het hem, ook al heeft hij er geen zin in, goed om toch even weg te gaan, uit eten of wat dan ook....
super queenie, ik hoop maar dat het zal werken, zal het in ieder geval proberen, al heb ik weinig hoop, maar niet geschoten altijd mis toch! dankjewel.
Ik kan je echt bijna verzekeren dat het gewoon helpt. Helpt het niet dan krijg je als het goed is je geld terug, tenminste dat is waar ik het bestel. Dus ik zou het absoluut proberen er zijn al ontzettend veel mensen mee geholpen! Succes!
...
dankje, het is zo moeilijk om hem te helpen op deze manier...
Dat kan ik me heel goed voorstellen. Sterkte ermee, en laat je even weten hoe het gaat?
...
Als hij bij de dermatoloog loopt zou ik daar even melden dat je dat uit wil proberen. Zommige medicatie kan elkaar tegenwerken ook reguliere en homeopatische. ff overleggen dus. Verder echt iets gaan doen aan zijn depresieviteit. toen mijn vriend en ik allebei depri waren hadden we altijd ruzie en nergenz zin in , liefst de hele dag slapen. Is echt een symptoom dat ie liever niets wil doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven