Daten met slechte seks

19-09-2025 17:37 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Ik ben nu zo’n 6 weken aan het daten met iemand. We hebben het leuk samen, lachen veel en hij is echt een oprecht aardige man. Alleen… we hebben inmiddels een paar keer seks geprobeerd en dat gaat gewoon helemaal niet. Hij krijgt geen erectie of kan het niet vasthouden. Communicatie hierover komt eigenlijk alleen van mijn kant, hij benoemt het zelf niet en ik voel me daardoor erg alleen in dit stuk.

Ik merk dat dit me frustreert. Al na de tweede keer begon ik ertegenop te zien en voelde ik spanning, omdat ik bang was dat het weer mis zou gaan. En dat is eigenlijk precies wat er gebeurt. Voor mijn gevoel moet ik hem hierin sturen, terwijl ik gewoon zou willen dat dit vanzelf gaat.

We hebben nog steeds appcontact en hij is verder leuk, maar ik voel dat ik een bericht moet sturen om het af te kappen. Alleen… ik vind dat ontzettend moeilijk. Ik ben bang dat ik te snel opgeef, of dat ik misschien nooit iemand ga vinden omdat ik altijd wel íets heb dat niet goed genoeg voelt.

Mijn vragen:
– Heeft iemand dit meegemaakt, en hoe weet je wanneer het echt tijd is om te stoppen?
– Hoe ga je om met de twijfel tussen “het is gewoon niet goed” en “misschien verwacht ik te veel”?
– En hoe stuur je zo’n bericht zonder iemand te kwetsen?

Ik voel me er best rot over en weet even niet wat wijsheid is.
jellybeans99 wijzigde dit bericht op 19-09-2025 20:10
Reden: Leesbaarder gemaakt
81.55% gewijzigd
Voor mij zou dit reden zijn om te stoppen. Slechte (of eigenlijk niet-werkende) seks is één, dat er niet over gesproken kan worden is de dealbreaker.

Hef uitmaakbericht zou ik vrij zakelijk houden zonder kwetsende zaken.

"We hebben het leuk gehad en ik wil het hier graag bij laten omdat ik merk dat mijn gevoelens voor jou zich niet verder ontwikkelen ". Ofzo.
.
Je verwacht niet teveel als de ander compleet doet alsof het er niet is dat ie geen erectie heeft of houdt. En als jij het dan zelf aansnijdt er ook nog eens niet over wil praten. Daar hoef je echt niet aan te twijfelen.
Zou er ook mee stoppen. Blijkbaar kan hij niet goed over ingewikkelde onderwerpen praten, zou mijn conclusie zijn, en daar heb ik he-le-maal geen zin meer in. Laatst heb ik iets gestuurd als “Ik merk dat ik de klik toch onvoldoende voel. Wens je veel plezier met daten.”
lampje25 wijzigde dit bericht op 20-09-2025 13:14
Reden: Typo
0.73% gewijzigd
Mijn post is nogal vertraagd online gekomen, ik heb gister avond de pleister eraf getrokken.
Oh! Hoe voelt dat nu?

Heb het ook meegemaakt ja. Duurde een paar weken en toen trok het gelukkig helemaal bij en hadden we het superfijn samen! Het was de spanning en het goed willen doen.
Ik twijfelde ook enorm. We praatten er een heel klein beetje over. Heb hem gerustgesteld, hij gaf aan waar het door kwam, dus dat hielp. Hebben het wat tijd gegeven en na een paar weken lukte het gewoon.
Ik werd er zelf ook onzeker van. Als het veel langer had geduurd, weet ik niet of ik het zou hebben volgehouden. Maar door de gesprekjes erover zag ik, dat het beter zou kunnen gaan. En gelukkig was dat ook zo!
Jubelien schreef:
20-09-2025 14:37
Oh! Hoe voelt dat nu?

Heb het ook meegemaakt ja. Duurde een paar weken en toen trok het gelukkig helemaal bij en hadden we het superfijn samen! Het was de spanning en het goed willen doen.
Ik twijfelde ook enorm. We praatten er een heel klein beetje over. Heb hem gerustgesteld, hij gaf aan waar het door kwam, dus dat hielp. Hebben het wat tijd gegeven en na een paar weken lukte het gewoon.
Ik werd er zelf ook onzeker van. Als het veel langer had geduurd, weet ik niet of ik het zou hebben volgehouden. Maar door de gesprekjes erover zag ik, dat het beter zou kunnen gaan. En gelukkig was dat ook zo!
Dubbel
jellybeans99 wijzigde dit bericht op 20-09-2025 15:02
98.44% gewijzigd
JellyBeans99 schreef:
20-09-2025 15:01
Dubbel wel, omdat het op papier echt is wat ik zocht qua karakter.

Maar de aantrekkingskracht was vanaf het begin al niet heel sterk, nu geloof ik er zelf echt in dat dit kan groeien, maar op het monent dat het dan rondom voorspel en seks niet fijn is (onervarenheid en erectie problemen) wat frustratie opwekt zal dat niet echt vooruit gaan en eerder achteruit.

Wel ook super vervelend voor hem, ik schijn de eerste te zijn die het eerlijk aankaart en het gesprek aangaat, in het verleden stopte date fases vaak abrubt..
Hij zegt zelf geen idee te hebben dat het niet "normaal" was en nu pas doordat ik het gesprek ben aangegaan en hij zelf research is gaan doen dat het niet zo gebruikelijk is..

Kan het zelf haast niet voorstellen dat hij het niet doorhad, eerder soort ontkenning denk ik zelf
Afhankelijk van zijn leeftijd zal het ontkenning zijn idd...

Het is natuurlijk iets supervervelends! Heel kwetsbaar en persoonlijk ook. Als hij opener en communicatiever hierover was geweest, had dat dan uitgemaakt voor jou?
Ik had dat ook ooit eens met een man maar die zei gewoon ‘geef me tijd, komt goed’ en dat deed het ook na enkele weken.
Onzekerheid, faalangst… moet erg zijn voor een man om daarmee te kampen maar doen alsof er niets aan de hand is helpt niet uiteraard…
Attraverso schreef:
20-09-2025 15:06
Ik had dat ook ooit eens met een man maar die zei gewoon ‘geef me tijd, komt goed’ en dat deed het ook na enkele weken.
Onzekerheid, faalangst… moet erg zijn voor een man om daarmee te kampen maar doen alsof er niets aan de hand is helpt niet uiteraard…

Ik wilde het net tikken. Ik heb dit ook eens meegemaakt met een ex. Het is dubbel en dwars goedgekomen. Bij hem waren het ook zenuwen en zijn verleden met ex, waar de seks niet lekker liep etc.

We hebben er wel altijd gewoon over gepraat. Dat dan weer wel.
A-ha schreef:
20-09-2025 15:14
Ik wilde het net tikken. Ik heb dit ook eens meegemaakt met een ex. Het is dubbel en dwars goedgekomen. Bij hem waren het ook zenuwen en zijn verleden met ex, waar de seks niet lekker liep etc.

We hebben er wel altijd gewoon over gepraat. Dat dan weer wel.
Degene waar mee ik aan het daten was heeft het ook alleen, en hij wordt wel hard als ik bezig ben met voorspel bij hem... alleen zodra ik stop is het weg
Jubelien schreef:
20-09-2025 15:03
Afhankelijk van zijn leeftijd zal het ontkenning zijn idd...

Het is natuurlijk iets supervervelends! Heel kwetsbaar en persoonlijk ook. Als hij opener en communicatiever hierover was geweest, had dat dan uitgemaakt voor jou?
Hele goeie vraag, ik vind het lastig om te antwoorden, ik denk dat het daardoor wel een minder beladen onderwerp zou zijn geweest...

Maar ik merk wel dat seks voor mij belangrijk is in een relatie en het is niet dat alleen erectie behouden het probleem was...

Ik denk door de opstapeling van alles bij elkaar dat het een te grote nee is...

Zo zwaar dat ik er echt tegenop zag om weer voorspel/seks met hem te hebben...

En zoiets veranderen zou echt heeel veel tijd kosten en maakt het lastiger door de erectie problemen.
Erectieproblemen bij een man wel meegemaakt. Het is niet goedgekomen. Hij praatte er wel over. Heeft ook hulp gezocht, maar de problemen waren niet oplosbaar. Het kwam tussen ons in te staan. We verbraken de relatie. Het was nog pril. Hij vertelde dat het in voorgaande relaties minder een probleem was. Voor mij was het te lastig.
Dat ligt eraan. Als het de eerste paar keer niet soepel gaat dan doe ik niet moeilijk. Maar na een keer of zes en nog slecht is het wel klaar. Eerste twee/drie keer met vriend ging niet zo soepel ivm niet stijf worden maar was door de zenuwen. Daarna nooit meer een issue geweest.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven