Tekort witte bloedcellen (stress!!)
zaterdag 29 december 2018 om 18:59
Ik heb vorige week bloed laten prikken voor onderzoek ivm het vermoeden dat ik ijzertekort zou hebben. Daar heb ik sinds mijn tienerjaren al last van.
Van de week kreeg ik de uitslag van de huisarts. Ik had inderdaad ijzertekort maar daarnaast ook een tekort aan witte bloedcellen. Ik schrok mij helemaal rot!
Volgens de huisarts zat het net op de grens maar voor de zekerheid toch maar over 2 weken weer bloed laten prikken om die bloedcellen verder te analyseren. Volgens de arts zou het tijdelijk kunnen zijn als ik recent verkouden of griepje heb gehad omdat dit meestal betekent een virus in het bloed. Dat heb ik echter niet gehad de afgelopen weken.
Tegen beter weten in ben ik op internet gaan kijken wat dit betekent en zoals gewoonlijk krijg je allerlei nare dingen te lezen zoals leukemie en hiv!
Ik heb nu oxazepem van de HA gekregen om mijn angst en paniekaanvallen te verhelpen.
De komende 2 weken zullen echt een hel zijn.
Ik wilde dit even van me afschrijven omdat ik me nu best angstig en kut voel. ik wil die oxazepem ook niet zomaar innemen tenzij het echt erg wordt.
Van de week kreeg ik de uitslag van de huisarts. Ik had inderdaad ijzertekort maar daarnaast ook een tekort aan witte bloedcellen. Ik schrok mij helemaal rot!
Volgens de huisarts zat het net op de grens maar voor de zekerheid toch maar over 2 weken weer bloed laten prikken om die bloedcellen verder te analyseren. Volgens de arts zou het tijdelijk kunnen zijn als ik recent verkouden of griepje heb gehad omdat dit meestal betekent een virus in het bloed. Dat heb ik echter niet gehad de afgelopen weken.
Tegen beter weten in ben ik op internet gaan kijken wat dit betekent en zoals gewoonlijk krijg je allerlei nare dingen te lezen zoals leukemie en hiv!
Ik heb nu oxazepem van de HA gekregen om mijn angst en paniekaanvallen te verhelpen.
De komende 2 weken zullen echt een hel zijn.
Ik wilde dit even van me afschrijven omdat ik me nu best angstig en kut voel. ik wil die oxazepem ook niet zomaar innemen tenzij het echt erg wordt.
zaterdag 29 december 2018 om 19:05
Je weet helemaal niet of je een virus gehad hebt de afgelopen weken, want heel veel virussen verlopen zonder dat je het merkt.
Als de uitslagen een indicatie voor leukemie zouden zijn, zouden ze echt niet twee weken wachten en dan nog maar eens prikken, dan was je meteen teruggestuurd voor verder onderzoek. De kans is dus echt veruit het grootst dat je gewoon een infectie hebt (gehad), dus probeer jezelf vooral niet gek te maken. Als je dingen zegt als ‘de komende twee weken worden een hel’, dan praat je jezelf ook aan dat dat zo is. En dat is in dit geval echt wel heel erg voorbarig.
Als de uitslagen een indicatie voor leukemie zouden zijn, zouden ze echt niet twee weken wachten en dan nog maar eens prikken, dan was je meteen teruggestuurd voor verder onderzoek. De kans is dus echt veruit het grootst dat je gewoon een infectie hebt (gehad), dus probeer jezelf vooral niet gek te maken. Als je dingen zegt als ‘de komende twee weken worden een hel’, dan praat je jezelf ook aan dat dat zo is. En dat is in dit geval echt wel heel erg voorbarig.
zaterdag 29 december 2018 om 19:12
.gizzmo-returns schreef: ↑29-12-2018 19:03Als de waardes zo erg afwijkend waren geweest, had je nu al lang in het ziekenhuis gezeten. Bedenk dat maar![]()
anoniem_378266 wijzigde dit bericht op 29-12-2018 19:17
24.95% gewijzigd
zaterdag 29 december 2018 om 19:15
Klopt. Dan worden er extra witte bloedcellen aangemaakt om in de aanval tegen het virus te gaan.redbulletje schreef: ↑29-12-2018 19:08Dacht dat je juist een teveel aan witte bloedcellen had als je 'n griepje/virusje onder de leden had?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 29 december 2018 om 19:16
Bij leukemie heb je teveel witte bloedcellen en vaak te weinig bloedplaatjes.nausicaa schreef: ↑29-12-2018 19:05Je weet helemaal niet of je een virus gehad hebt de afgelopen weken, want heel veel virussen verlopen zonder dat je het merkt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 29 december 2018 om 19:17
Ik heb dit ook ooit gehad. Het was helemaal niet zo erg, ik kreeg antibiotica en idd na een paar maand weer bloed prikken.
Ik had er helemaal niet zo veel stress van. Heb het niet als iets ernstigs ervaren. Probeer kalmte bewaren.
Bel morgen eventueel je huisarts, zoveel stress hier van hebben is niet gezond.
Ik had er helemaal niet zo veel stress van. Heb het niet als iets ernstigs ervaren. Probeer kalmte bewaren.
zaterdag 29 december 2018 om 19:20
De kans dat het iets onschuldigs is is zoveel groter dan dat het een kwaadaardig iets is. Vind het wel heftig dat je er zo bang voor bent dat je zelfs behoorlijk pittige angstmedicatie voor gaat slikken. Ben je bekend met angsten?
Ter geruststelling toen mijn man wat vage klachten had en bloed liet prikken moest hij de volgende dag terugkomen voor verder onderzoek en later die dag lag hij in het ziekenhuis en kregen we de diagnose leukemie.
Toen was er ook echt heel veel mis en niet maar 1 (lichte) verhoging of verlaging.
Ik denk echt dat als er een flinke afwijking te zien was direct actie ondernomen wordt.
Nee het meest zorgelijke is je reactie hierop. Ik word standaard gebeld een paar dagen na het bloedprikken met de vraag hoe ziek ik wel niet ben, blijkbaar heb ik standaard flink verhoogde ontstekingswaarde. Nu heb ik de diagnose astma en gebruik medicatie dus ben benieuwd voor een volgende keer ik denk dat daar de verhoging in zat want was zelf ook steeds helemaal niet verkouden of anders ziek.
Ter geruststelling toen mijn man wat vage klachten had en bloed liet prikken moest hij de volgende dag terugkomen voor verder onderzoek en later die dag lag hij in het ziekenhuis en kregen we de diagnose leukemie.
Toen was er ook echt heel veel mis en niet maar 1 (lichte) verhoging of verlaging.
Ik denk echt dat als er een flinke afwijking te zien was direct actie ondernomen wordt.
Nee het meest zorgelijke is je reactie hierop. Ik word standaard gebeld een paar dagen na het bloedprikken met de vraag hoe ziek ik wel niet ben, blijkbaar heb ik standaard flink verhoogde ontstekingswaarde. Nu heb ik de diagnose astma en gebruik medicatie dus ben benieuwd voor een volgende keer ik denk dat daar de verhoging in zat want was zelf ook steeds helemaal niet verkouden of anders ziek.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zaterdag 29 december 2018 om 19:28
Ik had de HA weer gebeld de volgende dag nadat ik een paniekaanval kreeg.Gele_Suikerspin schreef: ↑29-12-2018 19:17Ik heb dit ook ooit gehad. Het was helemaal niet zo erg, ik kreeg antibiotica en idd na een paar maand weer bloed prikken.
Hij zei wederom dat ik niet moest stressen en de nieuwe bloedtest moest afwachten. Maar hij herhaalde wederom dat het mogelijk door een virus veroorzaakt kon zijn. Het enige virus waar ik vervolgens aan denk is hiv
Diep van binnen weet ik dat mijn reactie overdreven is maar ik heb het niet in de hand.
zaterdag 29 december 2018 om 19:30
Het klopt dat medicatie je bloedwaardes kan beïnvloeden. Toevallig slik ik amlodipine (tegen hoge bloeddruk) en dit schijnt ook het eea te kunnen beïnvloedenIBIopviva schreef: ↑29-12-2018 19:20De kans dat het iets onschuldigs is is zoveel groter dan dat het een kwaadaardig iets is. Vind het wel heftig dat je er zo bang voor bent dat je zelfs behoorlijk pittige angstmedicatie voor gaat slikken. Ben je bekend met angsten?
zaterdag 29 december 2018 om 19:37
Nou heb ik ook even gegoogled, maar ik lees juist allerlei 'onschuldige' mogelijkheden, naast evt iets ernstigers.
Als je blijkbaar alleen de ernstige mogelijkheden kunt onthouden zou je niet moeten googlen.
Als je blijkbaar alleen de ernstige mogelijkheden kunt onthouden zou je niet moeten googlen.
If at first you don't succeed, just give up. No need to make it weird.
Week 16 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 16 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 29 december 2018 om 19:43
Ik ga die oxazepem niet slikken denk ik.
Ik weet dat het zwaar spul is.
Ik heb nog nooit psychische problemen gehad maar ben wel kwetsbaar voor angst en paniekaanvallen heb ik gemerkt.
zaterdag 29 december 2018 om 19:43
Ik ben er mee geboren en heb het nu zo nu en dan nog steeds...
Na m'n geboorte hebben ze mij helemaal onderzocht en is er niks mis met mij..
Wacht nou eerst gewoon af. Als het echt een vermoeden is op iets ernstigs gaan ze niet twee weken wachten... Over 2 weken weet je meer.. En zal je (Hopelijk) zien dat het allemaal achteraf gezien onnodige angst was.
Na m'n geboorte hebben ze mij helemaal onderzocht en is er niks mis met mij..
Wacht nou eerst gewoon af. Als het echt een vermoeden is op iets ernstigs gaan ze niet twee weken wachten... Over 2 weken weet je meer.. En zal je (Hopelijk) zien dat het allemaal achteraf gezien onnodige angst was.
zaterdag 29 december 2018 om 19:57
Niet per se, maar wel als de angst- of paniekreactie dermate is dat je niet meer fatsoenlijk functioneert en dus medicatie nodig hebt. Zeker in combinatie met de situatie waarop je zo reageert. Is redelijk afwijkend. Ik zou het in de gaten houden als ik jou was.