Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met Prodimed

24-08-2008 17:00 4958 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een collega van mij had ik een tijd niet gezien ( ben Freelancer) en die was vanaf 3 juli 13 kilo afgevallen met Prodimed.

Wie kent het en is het wat of is het te vergelijken met Herbalife of Cambridge/modifast (dat vind/lijkt me niets)

Dit is wel dat je totaal 1500 kc binnen krijgt, schijnt ook geen honger te hebben.

Gegoogled site gevonden, maar ik wil ervaringen,

Is het ook de moeite waard om daar 10 kg mee kwijt te raken?

En nou graag serieuse berichten , dus niet van dat is geldklopperij, want het is niet voordelig, maar heb gewoon even een stok achter de deur nodig.

Ik vraag dus ervaringen of van horen van, en niet van het is onzin maar ik heb het zelf niet geprobeerd of van gehoord. ( al dan blijft hij wel boven aanstaan als er gereageerd wordt, \\:-)//

GRTZ
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat
Hallo Allemaal,

ik ben nieuw in deze topic.

Heb de afgelopen weken heel erg getwijfeld of ik wel zou starten met prodimed. Regelmatig deze topic gelezen en de knoop door gehakt. Spullen in huis gehaald en vanmorgen met goede moed begonnen. Collega zweerde bij de warme chocomel. Ik had er vanmorgen echt zin in. Maar jakkie zeg, vondt de chocomelk echt heel vies. Hopelijk gaat de rest me wel smaken.

Ik lees uit jullie verhalen ook dat het soms wel heel moeilijk is om door te gaan en vol te houden.

Ik wens jullie het beste toe en ik ga ervoor.

Hopelijk smaakt mijn soepje vanmiddag wel lekker.......

Groetjes Peertje
hoi scoop,

jij ook? drama he...soortgelijk? wat doe jij eraan? duurt het al lang?

weet je, je bent zo moe en zo hongerig na urenlang wakker zijn dat het gewoon niet vol te houden is.
Hoi peertje,

Welkom

Sommige dingen vind ik ook niet te eten (zoals de soep), maar andere dingen vind ik weer heel goed te doen. Tijdje terug heb ik allemaal receptjes in een topic geplakt. Dus als je wat inspiratie nodig hebt, kan je even deze link bekijken:

Prodimed Recepten

Heel veel seccus.

Annemieke.

Ik hoop dat de rust in jullie huis weer snel terugkeert. Heel veel succes!

Dizzy
Hoi Dizzy,

ik had de recepten al uitgeprint.

Zonet brood gemaakt met bruchetta kruiden en klaargemaakt in een pannetje met olie. Iei viel het niet tegen maar ik vond het echt niet lekker. Ben normaal niet zo'n pikker maar ik heb hem niet opgegeten. Ik zal volgende keer de pizza proberen, stond me ook wel aan. Ik zal er toch achter moeten komen wat ik wel lekker vindt. Heb allerlei smaken in huis en hopelijk zitten er dadelijk een paar dingen bij die lekker zijn en dat ik die kan nemen voor de komende weken. Er moet zo'n 15 kilo af dus ik heb nog even te gaan.

Groetjes Peertje
Welkom peertje en succes met je dieet.. hopelijk vind je inderdaad dingen die je wel lekker vindt anders wordt het toch lastig denk ik..

@koekeloere.. wat naar allemaal zeg..Ik kan mij voorstellen dat je dan ook geen energie hebt om te gaan lijnen.. Dat geeft ook niks je kunt altijd weer gaan beginnen toch?Het belangrijkste is nu ff je kind en dat ze snel weer lekker zal slapen en dan zie je wel weer verder..

Je blijft toch ook wel meelezen en schrijven he??

Groetjes
Ga vanavond voor het eerst in 9 weken buiten de deur eten!! ben benieuwd of het mij gaat lukken om iets te bestellen wat een beetje Prodimed proof is.

Groetjes, Chris
Jeetje wat heerlijk om na 9 weken weer uit eten te mogen gaan!

Chris21 eetsmakelijk en probeer niet te gek te doen he

Groetjes
Hellup!

Ik heb vorige week een Prodimed-pauze ingelast, het ging ff niet meer. Wel blijf ik nog steeds mee-lezen, en op de een of andere manier mis ik het toch!

Het is wel weer lekker om even normaal te eten, maar zaligmakend is het ook niet. En bovendien baal ik ervan dat ik nu stil sta...ik wil weer afvallen!!

(zou het dan toch verslavend zijn? )

Ik zit alleen te dubben of ik meteen weer moet beginnen, of moet 'plannen'. (bijv. a.s. maandag begin ik weer; zodat ik me nog ff geestelijk kan voorbereiden )

Wat zal ik dooooooeeeeen!!!???
Eenlijner ik begrijp precies wat je voelt!Ik heb in hetzelfde dubio gezeten en ik heb ervoor gekozen om een week of 3 (dacht ik..) even gewoon te eten.. Maar het is wat je zegt, echt zaligmakend is het niet en ook ik miste het afvallen

Nu ik weer begonnen ben (met sanaslank) ben ik supergemotiveerd (nog wel haha) en smaakt het mij best goed weer! Ik moet wel zeggen dat het scheelt dat je toch net iets lekkere tussendoortjes hebt bij dit dieet en dat speelt bij mij ook mee.

Maar ja je vraag was wat je moet doen.. Ik heb gewoon het dieet besteld en toen het binnenkwam ben ik de volgende dag meteen begonnen..

De keus is aan jou meid. Succes en we lezen het wel toch??

Groetjes
peertje,

Zelf vind ik broodje, met pizzakruiden, platgebakken uit oven en dan beleggen ook veel lekkerder. Rosti gemengd met paprikapoeder, teentje knofloof, gebakken als aardappelschijfjes zijn mijn favoriete avondzakje.

Gisteren ook hele lekkere gevulde paprika's gemaakt. Eerst uitje fruiten en dan gele paprika, courgette, tomaatje en teentje knoflook roerbakken. Kruiden met paprikapoeder en wat fajita kruiden. Hiermee twee halve rode paprika's vullen en op 190 graden 20 minuten in de oven. Was zeer smakelijk

Qua soep maak ik de laatste tijd heel vaak paprikasoep. Lekker pittig en ook heel goed koud te eten.
Ik maak meestal een zoet broodje in de koekenpan, ook plat en dan met speculaaskruiden en zoetstof. Ik bak het met een beetje olijfolie. De soepen vind ik ook niet te eten, maar de hamkaas omeletten vul ik met rauwkost of een bamipakketje en dan met veel kruiden is het een lekkere gevulde maaltijd. De omeletkruiden van AH zijn ook lekker er over. Mijn favoriet bij de toetjes is de koffiemousse die pak ik meestal 's avonds rond een uur og 9. Ik zet het schaaltje dan even in de vriezer zodat het iets aangevroren is. Heerlijk. Ik beperk me nog enkel tot de Prodimed produkten omdat dat nu erg goed werkt en ik bang ben om 2 soorten te gaan mengen. Maar ik hou het wel in mijn achterhoofd voor als ik op gewicht ben. Ik ben nu in de tweede fase en heb ook een keer een etentje gehad toen ik nog in de eerste fase zat. Het was bij Etenstijd in Tilburg en dat is allemaal in buffetvorm. Ik heb me beperkt tot vis, bij de voorgerechten en de hoofdgerechten en heel veel groente en dat was heerlijk. Alleen het nagerechtenbuffet heb ik maar overgeslagen
Hoi,

ik heb vandaag mijn intake gehad en wil 25 kilo afvallen. Op aanraden van mijn dietiste ga ik niet as maandag beginnen, maar morgen. Dan heb ik de 2 meestal lastigste dagen in het weekend ipv op het werk. Ik heb nu het starterspakket kan ik een beetje proberen wat ik lekker vind en wat me tegenvalt natuurlijk ;)

Ik ben nu dus aan het kijken hoe ik het morgen ga doen en ik vind het toch best lastig om te plannen hoe ik het ga indelen. Ik werk namelijk de hele dag en met name de lunch is dus best moeilijk. Nu heb ik voor morgen dus een dessert en salade. Hoe doen jullie dat?

Succes allemaal en ik zal nu ook wat vaker hier te zien zijn.
Hoi bloempje,

wel verstandig om vandaag te beginnen! Ben ook op vrijdag beginnen en dan kan je in het weekend lekker brak op bed liggen (daar had ik echt veel last van, hoofdpijn, emotioneel, wilde graag alleen zijn). Dat lijkt me ook wel beter in het weekend dan doordeweeks ja ;)

De dagen dat ik werk neem ik tussen de middag ook vaak een dessert en een bak rauwkost/salade. Kan je wel weer ff mee vooruit! (Tenminste, in het begin niet maar nu kan ik er een middag op leven)

Eenlijner, als je gemotiveerd genoeg bent zou ik zeggen, ik begin maandag weer, dan kan je je er in het weekend nog even geestelijk op voorbereiden ;) haha..

Annemiek heel vervelend voor je maar wel begrijpelijk! Hoop voor je dat de tijd nog komt dat het in 1 keer goed gaat

Dizzy, hoe was het eten? Vast wel lekker he!

Ik heb zelf het dilemma dat ik te 'lief' voor mezelf aan het worden ben. Ik denk ah joh, ik val toch wel af, kan heus wel wat extra's, wat lekkers. Zo slecht! En als je daar eenmaal aan begint is het zo moeilijk om dat de volgende dag neit te doen. Nu m'n ouders dit weekend weggaan wil ik mezelf echt sterk houden, gewoon om tegenover mezelf te bewijzen dat ik het kan. 's Ochtends heb ik een goeie instelling en dan als ik 's middags alleen thuis ben denk ik, hmmm ik neem wat / wat eigenlijk dus niet mag! Gisteren na het sporten was ik nog niet bevredigd dus ben nog een groot stuk gaan lopen met de hond. En oh: ik paste in m'n jas die ik vorig jaar had aangeschaft (online) toen niet paste, en nu aankan! Zooooo blij was ik gister! Nog steeds wel natuurlijk haha. Iedereen die ik vanochtend zag zei meteen ooooooh wat leuk, wat zie je er leuk uit blabla, word je ook wel vrolijk van en het scheelt me weer geld voor een nieuwe zomerjas!

Ik moet nu ff stoppen met kletsen, het wordt weer zo'n lang bericht haha.

Alle nieuwkomers, veel succes! En voor de rest natuurlijk hetzelfde, en een fijn weekend.

X
Hoi Ladies,

Ik zit hier lekker zenuwachtig te zijn. Over een half uurtje word ik opgehaald om naar het ziekenhuis te gaan. Tussen 2 en 3 word ik dan geopereerd aan mijn knie. Vanochtend heb ik voor 8 uur een choco gedronken en nu mag ik tot na de operatie niks. Ik denk ik ga even hier kijken dat leidt af.

Voor mijn werk bak ik vaak 's ochtends een omelet en die neem ik dan koud mee. Ik snij hem alvast in pizzapuntjes en dat eet lekker weg. En daarbij neem ik dan rauwkost. Heel soms maak ik een soepje daar, maar het water is bij ons niet kokend heet dus ik heb het idee dat het spul minder makkelijk oplost.

Voor mij werkt het het beste om gewoon niks anders in huis te hebben. Nu is dat voor mij ook makkelijk omdat ik alleen woon. Tegenwoordig kom ik dus alleen op de groente afdeling in de supermarkt en dan even langs het rek met de halve liter flesjes water en cola light. (op dit moment omdat een flesje in de buidel van mijn trui past en ik niet met glazen kan lopen met mijn krukken). En dan ben ik klaar. O en af en toe langs het rek met de augurken. Ik mag van het merk kesbeke augurken en uitjes. Deze zijn namelijk gezoet met zoetstof ipv suiker.

Nou dames, allemaal veel succes!!!
@ natascha succes met je operatie! Moet je lang blijven of mag je vandaag of morgen weer naar huis??

@koekeloere hoe is de nacht verlopen met je dochter?

@margot het is inderdaad moeilijk om streng voor jezelf te zijn als je best goed afvalt..Ik kan mij voorstellen dat het ook moeilijk is als je straks alleen thuis bent. Hopelijk lukt het je om niet (of zo weinig mogelijk) te "snoepen"!

Ik heb mij vandaag gewogen en weeg nu onder de 70 kilo!!! Bij een lengte van 1.65. We zijn er nog niet maar ik ben nu al heeeeeeeeeeeeeeel blij

Manlief is al 4,1 kilo kwijt vanaf dinsdag dus ook bij hem gaat het goed!

Succes meiden!
@bloempje succes met je dieet! Ik dronk met prodimed vaak alleen een koude drank tussen de middag en at er een halve komkommer bij. Nu eet ik als lunch vaak een reep en ook rauwkost erbij.
@Natasha, succes vandaag! Ik hoop dat het allemaal goed gaat!

@Bloempje, ik heb een shakebeker op werk voor de sappies en neem heel vaak een bak sla / rauwkost mee en ook heel vaak een beker eigengemaakte groentesoep. Paprikasoep is bijvoorbeeld koud ook erg lekker (gazpacho achtig) en vult ook nog eens heel goed.

Het ritme wen je snel genoeg aan. Eerste week kostte een maaltijd koken me heel veel tijd, terwijl nu flans ik de lekkerste dingen in een mum van tijd in elkaar.

Succes met het eerste weekend!

@sheep: ook erg lekker met speculaaskruiden, kaneel en wat zoetstof, is koekjes bakken van de zakjes havermout pap. Twee zakjes met 90ml water. In kleine hoopjes op bakpapier 20 minuten in oven op 180 graden

Ik vind zelf het carameltoetje erg lekker, net hopjesvla

groetjes,

Dizzy
We zullen aan je denken Natasha, heel veel succes!

Gisteren eindelijk een keer uit eten geweest, supergezellig, maar dat valt niet mee om een Prodimed-proof menuutje uit te kiezen!

Omdat het eten over de avond verspreid werd, ging mijn maag enorm opspelen. Je merkt dan toch dat je gewend bent aan een vast ritme en het is natuurlijk ff anders, een zakje of een hele maaltijd.

Vandaag maar weer vrolijk verder met een broodje en die heerlijke chocolademousse. Ik moet zeggen, het gaat mij na 9 weken steeds gemakkelijker af.

Succes dit weekend, Chris
@chris goed hoor dat je je hebt "gedragen" tijdens het etentje!

En eenlijner heb je al een besluit genomen of ben je ondertussen al bezig??

Met mij gaat het prima!Ik hou mij tot nu toe netjes aan mijn dieet.Over een weekje gaan vriendlief en ik ons wegen. Wij doen dat maar 1 keer per week gelukkig.

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend!

Groetjes
Hoiiii allemaal,

@volhouder; ik ga het maandag a.s. even met mijn consulente bespreken, ik ben idd wel weer heel gemotiveerd. En ik dacht; ik heb de spullen er nog voor in huis, dus waarom niet? Maar vanavond heb ik een feestje en morgen 2 verjaardagen, dus het leek me toch verstandiger even tot maandag te wachten.

Tot nu toe blijf ik gelukkig netjes op m'n gewicht, ondanks dat het 'maandelijkse gedoe' zich ook ineens weer aandiende vanmorgen...dan ben ik meestal toch wat zwaarder, dus.

Dames, een fijn weekend allemaal, geniet van het zonnetje !
Hallo allemaal,

De operatie is goed gegaan. Ze hebben een stukje van de meniscus weg gehaald. En volgens de orthopeed leek het erop dat mijn kruisband nog een beetje aan elkaar zat. Dus dat is een goed teken. Op dit moment slik ik nog pijnstillers en dan heb ik eigenlijk nergens last van. Ik ben nu ook een paar daagjes bij mijn ouders die me lekker vertroetelen. Altijd fijn.
Hoi allemaal!

Natascha wat fijn dat alles is goed gegaan met de operatie! Lekker ook dat je ff bij je ouders bent, dat is inderdaad wel even lekker om vertroeteld te worden (hmm beetje rare zin...)

Heb je dan je "dieet spullen" bij je of eet je even normaal??

eenlijner ben benieuwd wat je consulente gaat zeggen maandag. Wel beter als je maandag begint met zo'n feestweekend!

Fijn weekend! Groetjes
Hoi,

Het valt me tot nu toe allemaal mee. Ik had vanochtend wel toen ik boodschappen ging doen, dat ik het ontzettend warm had. Toen ik thuiskwam leek wel alsof ik was gaan hardlopen... Verder heb ik nergens last van en ik vind de zakjes wel meevallen, met wat kruiden erdoor kun je er toch een draai aan geven.

@ natascha; succes met je revalidatie. Als je vragen hebt, dan laat maar weten, ben zelf ook een paar keer aan mijn knieen geopereerd (helaas).

Fijn weekend nog allemaal!
Hoi meiden,

ik was er even niet, was kapot;-) het gaat ietsje beter,maar houdt nog niet over. kort: savonds blijf ik bij haar zitten en slaapt ze direct. snachts 6 keer wakker en 5 minuten zitten. het gaat dus al beter gelukkig...

peertje en xbloempjex welkom, succes!

chris wat goed dat je je niet vol hebt gestouwd tijdens het etentje.

eenlijner...ik herken die verslaving. wilde heel graag zelf weer beginnen en vond het normale eten ook niet zaligmakend. wat ik wel waarder nu is dat ik mag eten. dat ik gewoon mag eten wanneer ik wil, heerlijk.

volhouder hoe gaat het met de sanaslank? neem je 4 maaltijden en 2 tussendoortjes? wat neem je dan als tussendoor? is het makkelijker vol te houden dan prodimed?

margo als ik echt behoefte had aan slechte dingen, nam ik bijv. 2 wafels of repen van prodimed. mocht ook niet, maar altijd nog beter dan iets slechts eten.

natascha, fijn dat de operatie goed is verlopen. Ik hoop dat je snel hersteld! wat knap dat je doorzet met het dieet terwijl je op moet knappen zeg.

Ik wacht nog even met beginnen tot ik weer normaal slaap...

groetjes,annemieke
Hallo meiden!

Koekeloere wat fijn dat er iets verbetering inzit!Hopelijk gaat het snel nog beter en slaapt ze de hele nacht door. Dan kan jij ook weer lekker slapen en uitrusten.

Ik heb inderdaad 6 eetmomenten per dag.Mijn schema nu:

Chocomel (nog over van prodimed)/aardbeien shake

Chocoladewafel

maaltijdreep en rauwkost

koffiewafel

pizza/rosti/pasta/pannekoek/omelet

cakeje

Ik vind dit dieet super om vol te houden en het smaakt mij prima! Wij zijn nogal dol op chocolade en er is gewoon een heleboel keus. Ik vind het vooral fijn dat er "iets te kauwen" is.

Ik ga wel wat meer tussendoortjes bestellen voor de variatie.

groetjes allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven