Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
Ik herken zo ongeveer alles van opa’s en oma’s en ouders, maar deze zag ik nog niet:

Afbeelding
Een tv op houten pootjes.
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
huurvrouwtje schreef:
31-12-2018 19:16
Dat zijn wijnglazen... ken ze niet eens, ben niet zo oud.. maar met een groene voet zijn toch echt wijnglazen!!!!
Wij kregen altijd “bowl” in die glaasjes. Blikvruchten met canei :P
https://www.entoen.nu/image/2017/7/1/43 ... 1C8%29.jpg
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
huurvrouwtje schreef:
Dat zijn wijnglazen... ken ze niet eens, ben niet zo oud.. maar met een groene voet zijn toch echt wijnglazen!!!!
Dat klopt inderdaad.
NYC schreef:
31-12-2018 19:12
Deze cocktailglazen:

Afbeelding

Mijn ouders hebben die nog steeds, maar dan de luxe versie:

Afbeelding
dolfje schreef:
31-12-2018 19:18
Wij ook. En dus ook vaak cocktails. :-)
dolfje schreef:
31-12-2018 19:18
Zal er vast leuk uit hebben gezien :) maar blikvruchtjes brrr :p
NYC schreef:
31-12-2018 19:21
Wij ook. En dus ook vaak cocktails. :-)
Vandaar ;)!
Walkman. Met "Mega Bass" :biggrin: en zo'n iel koptelefoontje met van die schuimpjes die zo vies werden.

Afbeelding
Afbeelding
nerdopviva schreef:
31-12-2018 19:21
Mijn ouders hebben die nog steeds, maar dan de luxe versie:

Afbeelding
dit zijn wijnglazen en zeker geen cocktailglazen
Zouden onze kinderen later ook van die nostalgische herinneringen hebben over (de spullen, het eten, het speelgoed) uit hun jeugd en van alles van elkaar herkennen?
lilguinea schreef:
Ik herken zo ongeveer alles van opa’s en oma’s en ouders, maar deze zag ik nog niet:

Afbeelding

Ja die kleedjes hadden wij ook. Zelf gehaakt door mijn moeder.

Die haar handwerkspullen in zo'n mandje bewaarde:

Afbeelding
serengeti wijzigde dit bericht op 31-12-2018 19:30
2.23% gewijzigd
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Sterker nog, het zijn Moezelglazen (voor zoete, Duitse wijn dus)
Mijn moeder en mijn oma aten hun advocaatje met slagroom uit die glazen.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
S0LEIL schreef:
31-12-2018 15:40
Wij kregen zelden chips. Paprika en naturel nooit. Ik denk dat mijn ouders dat zelf niet lusten, ik heb het ze tot op heden nog nooit zien eten geloof ik :D

Als we iets kregen, was het in deze bakjes.

Afbeelding
Maar daar gingen ook rustig wat druiven in ofzo. Die dingen zijn ook niet kapot te krijgen trouwens.
bij ons kwamen de saroma puddinkjes uit deze bakjes hahah konden we ze gelijk uit het bakje op eten. bweh
you go girl
De kruimeldief. Bestaan die eigenlijk nog? Ik zie ze nooit meer bij mensen thuis.

Afbeelding
Ik zeg eerlijk dat ik bijna niks herken... vraag me dan toch echt af hoe oud de meeste hier zijn haha!
biekoe schreef:
31-12-2018 19:25
Sterker nog, het zijn Moezelglazen (voor zoete, Duitse wijn dus)
Aha weer wat geleerd! Wist idd dat het voor wijn was maar niet hoe ze hete! Thanks!
RikM schreef:
31-12-2018 19:31
De kruimeldief. Bestaan die eigenlijk nog? Ik zie ze nooit meer bij mensen thuis.

Afbeelding
Wij hebben er nog steeds eentje (Dyson).
huurvrouwtje schreef:
Ik zeg eerlijk dat ik bijna niks herken... vraag me dan toch echt af hoe oud de meeste hier zijn haha!
Ik ben piepjong.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
huurvrouwtje schreef:

Ik voel me in ieder geval behoorlijk oud nu. Ik herken bijna alles in dit topic. ;-D
Ik ook. Maar veel dingen ook van opa en oma en niet van mijn ouderlijk huis.
RikM schreef:
31-12-2018 19:40
Ik voel me in ieder geval behoorlijk oud nu. Ik herken bijna alles in dit topic. ;-D
Ik zit echt te kijken bij de meeste dingen van wauw.. geen idee wat het is en nog nooit gezien in het echt hahaha! :P En sommige dingen herken ik van kringlopen haha! Of van hippe vintage bloggers maar nee... meeste herken ik niet van bij mensen thuis hoor :p
RikM schreef:
31-12-2018 19:40
Ik zit echt te kijken bij de meeste dingen van wauw.. geen idee wat het is en nog nooit gezien in het echt hahaha! :P En sommige dingen herken ik van kringlopen haha! Of van hippe vintage bloggers maar nee... meeste herken ik niet van bij mensen thuis hoor :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven