Verleden vergeten

02-01-2019 23:36 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve lezers,

Al een tijdje kamp ik met een probleem waar ik blijkbaar niet overheen kan komen. Adviezen/tips zou ik erg op prijs stellen.

In 2012 heb ik een relatie gekregen met mijn huidige vriend. Voor ons beide is dit onze eerste relatie. Relatief snel gingen we samenwonen. De relatie werd serieus en er begonnen steeds meer zaken te komen waar we tegenaan liepen. Dit komt mede door het feit dat we op jonge leeftijd samenwoonde en het financiële plaatje wat anders werd. Ik studeerde destijds en mijn vriend werkte al. 4 jaar later, op het dieptepunt van onze relatie kwam ik erachter dat hij via een datingapp contact had met een andere vrouw. Ik confronteerde hem hiermee. Onze relatie werd beëindigd. Ik ben uit onze woning vertrokken en al gauw kwam ik erachter dat hij een relatie was begonnen met haar.

Voor mij geheel onverwachts. Had dit niet achter mijn partner gezocht. Deze relatie heeft echter niet lang geduurd (4 maanden). 5 maanden later kwamen wij weer in contact. Hij gaf toe ontzettend veel spijt te hebben van zijn stap. Achteraf heb ik van de dame in kwestie gehoord dat zij altijd angst had dat hij haar zou verlaten voor mij. We zijn weer een relatie begonnen. Ik kon echter niet achter mij laten wat was gebeurd en omdat ik dagelijks over haar sprak en boos werd, hebben we onze relatie wederom verbroken.

Hierna besefte ik dat ik er spijt van had en we zijn weer bij elkaar gekomen tot op heden. Alles gaat goed. Geen sporen van vreemdgaan of disrespect. Toch spookt die dame uit het verleden af en toe in mijn hoofd. Ik zie dan scenario's voor me en ga mij vervolgens afreageren op mijn vriend.

Hebben jullie advies/tips???

Groet
Advies, Laat hem los.
Tips; Laat hem los.
Het is gebeurd en terugdraaien kan niet meer. Het is dus niet eerlijk om dit keer op keer op te werpen... daar saboteer je je relatie mee. Dus óf je stapt er overheen, zoekt eventueel hulp om er overheen te stappen. Of je gaat alleen verder.
Het verleden kan je nooit vergeten. Of je moet opeens aan geheugenverlies gaan lijden.
Jij bent 2e keus. Die andere vrouw was toch niet zo leuk als hij dacht, dus toen stond hij weer jankend op de stoep.
Ik zou nooit 2e keus willen zijn.
ik geef mn bek ook maar een douw
Wat een knipperlicht relatie zeg. :-?

Mijn tip zou zijn; maak een keuze. Of je laat het verleden nu achter je en gaat samen verder, of je vertrouwen is teveel beschaamd en je zet er een put achter. Ik zou niet toch doorgaan en iedere keer weer oude koeien naar boven brengen, laat het los of laat hem los.
Hebben jullie wel uitgebreid met elkaar gesproken?
Alles doorgesproken wat gezegd moet worden?
Heeft jouw vriend jou ervan overtuigd in zijn doen en laten dat hij absoluut helemaal voor jou gaat. Dat hij er helemaal voor kiest dat jij the one bent in zijn leven? En dat hij dat blijft bevestigen.
Geeft hij jou genoeg goede gevoelens en liefde dat je niet hoeft te twijfelen?
Vindt je het ergens nog terecht dat je op hem afreageert?
Dank voor jullie reacties. @Verbinder, dat gevoel geeft hij zeker. Ik heb ook niet het gevoel dat hij mij als een 2e optie ziet. Alles is ook uitgesproken. Het enige probleem is dat zij af en toe door mijn hoofd spookt als het ware. Ik ga dan aan bepaalde dingen denken. Van oh zou hij met haar ook zo op de bank hebben gelegen. Dit spookt dan door mijn hoofd terwijl er totaal geen aanleiding toe is. Het ligt dus echt bij mij. En ik weet niet of dit wel weg te krijgen is.

Lieve groet,
chocolol schreef:
03-01-2019 00:16
,laat het los of laat hem los.
Dit
Zuidhoek59 schreef:
03-01-2019 09:55
Dank voor jullie reacties. @Verbinder, dat gevoel geeft hij zeker. Ik heb ook niet het gevoel dat hij mij als een 2e optie ziet. Alles is ook uitgesproken. Het enige probleem is dat zij af en toe door mijn hoofd spookt als het ware. Ik ga dan aan bepaalde dingen denken. Van oh zou hij met haar ook zo op de bank hebben gelegen. Dit spookt dan door mijn hoofd terwijl er totaal geen aanleiding toe is. Het ligt dus echt bij mij. En ik weet niet of dit wel weg te krijgen is.

Lieve groet,

Dan zou je kunnen overwegen te leren mediteren. Met mediteren leer je hardnekkige gedachten los te laten en je te focussen op het moment in het hier en nu.
Je wordt daarmee zelf de ‘ ruler’ over je gedachten ipv dat je beheerst wordt.
Zuidhoek59 schreef:
03-01-2019 09:55

Lieve groet,

Dan zou je kunnen overwegen te leren mediteren. Met mediteren leer je hardnekkige gedachten los te laten en je te focussen op het moment in het hier en nu.
Je wordt daarmee zelf de ‘ ruler’ over je gedachten ipv dat je beheerst wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven