Scheiding icm vriendengroep
zondag 6 januari 2019 om 09:31
Na twee jaar droom ik nog met regelmaat over de breuk. Word ik helemaal verward en verdrietig wakker..wat de hele dag aanhoud. Dit gebeurt iedere keer wanneer ik mij goed voel.. Bij de 1 duurt t niet lang..en bij de ander helaas wel.
wbd vriendschappen, dit moet nooit vanuit 1 kant komen. Leg het bij ze terug en ga dan investeren in leuke nieuwe vrienden. Wellicht is er dan ook minder (onbewuste en indirecte) confrontatie met je ex.. en dus minder dromen?
wbd vriendschappen, dit moet nooit vanuit 1 kant komen. Leg het bij ze terug en ga dan investeren in leuke nieuwe vrienden. Wellicht is er dan ook minder (onbewuste en indirecte) confrontatie met je ex.. en dus minder dromen?
zondag 6 januari 2019 om 09:37
Alleen wat betreft het vriendengroepverhaal: Ik ben zelf iemand in een vriendengroep waar we ook dit soort scheidingen hebben meegemaakt (gelukkig is het niet alleen een stellengroep), en je ziet toch vaak dat wie de groep het meeste “behoudt” als groep, degene is via wie het contact oorspronkelijk verliep. Dus als het vrienden waren met aanhang en zo ben jij er bijgekomen bijvoorbeeld (bij ons is het heel gemengd en was de oospronkelijke groep al m/v). Dat is heel zuur, maar vaak gaat dat zo.
Het helpt wel om zelf actief te blijven en dingen voor te stellen, de groep moet ook wennen en een nieuwe balans vinden. Vooral voor de groepsdingen waar één van de twee wordt meegevraagd. Maar één op één is er vaak al veel meer mogelijk. [correctie: OP niet goed gelezen, dit lukt bij TO’s groep blijkbaar niet]
Sterkte.
Het helpt wel om zelf actief te blijven en dingen voor te stellen, de groep moet ook wennen en een nieuwe balans vinden. Vooral voor de groepsdingen waar één van de twee wordt meegevraagd. Maar één op één is er vaak al veel meer mogelijk. [correctie: OP niet goed gelezen, dit lukt bij TO’s groep blijkbaar niet]
Sterkte.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 06-01-2019 10:09
5.12% gewijzigd
zondag 6 januari 2019 om 09:38
Echt hecht waren jullie dus.
Trek lering uit de volgende liedjes
https://youtu.be/BVecENKIbKg
https://youtu.be/sk3_OcFRyos
zondag 6 januari 2019 om 09:46
Het hangt er toch vanaf hoe het stel uit elkaar gaat? Dan wordt er toch meestal maar één van de twee uitgenodigd op het jaarlijkse groepsdiner of op de boot met Koningsdag.-Darkside- schreef: ↑06-01-2019 09:38Echt hecht waren jullie dus.
zondag 6 januari 2019 om 09:52
Wij hadden stellen die liever niet meer in elkaars buurt waren, dan is het lastig. Ik zelf heb altijd contact gehouden met beiden en ben dan meer in kleinere setting gaan doen. Want als groep doe je ook genoeg dingen waar niet iedereen bij is.-Darkside- schreef: ↑06-01-2019 09:49Dan stelde je dus niks voor als vriend als je niet meer welkom blijkt. TO was het aanhangsel van de echte vriend.
Dus achteraf gezien was ze ook niet hecht met deze groep want ze dumpen haar gewoon.
Vandaar: vriendschap is een illusie.
zondag 6 januari 2019 om 09:56
TO krijgt ook geen voet aan de grond in kleinere setting.
Maar goed, ik vind vriendengroepen een verschrikking. Slangenkuilen soms waarin nieuwe partners niet toegelaten worden en ex-partners genegeerd, zoals uit dit topic ook weer blijkt.
En als je met ongeluk te maken krijgt, rennen de meeste hechte vrienden gewoon van je weg. Ik ben er behoorlijk van genezen.
Maar goed, ik vind vriendengroepen een verschrikking. Slangenkuilen soms waarin nieuwe partners niet toegelaten worden en ex-partners genegeerd, zoals uit dit topic ook weer blijkt.
En als je met ongeluk te maken krijgt, rennen de meeste hechte vrienden gewoon van je weg. Ik ben er behoorlijk van genezen.
zondag 6 januari 2019 om 10:07
Oh ja, oeps, dat had ik niet goed gelezen. Ja, dat is zuur.-Darkside- schreef: ↑06-01-2019 09:56TO krijgt ook geen voet aan de grond in kleinere setting.
zondag 6 januari 2019 om 10:12
Wie ben jij in de groep dan? De vrouw van je ex of? Lijkt me toch we een verschil ook.
Ik heb een Goede vriend die ik al 15 jaar ken. Hij heeft een vriendin, en die vriendin neemt zelf ook contact op. Zij is ook de enige waarmee ik langer dan een uur kan zitten zonder haar vriend erbij.
De rest is gewoon een soort kennis maken.
Ik heb een Goede vriend die ik al 15 jaar ken. Hij heeft een vriendin, en die vriendin neemt zelf ook contact op. Zij is ook de enige waarmee ik langer dan een uur kan zitten zonder haar vriend erbij.
De rest is gewoon een soort kennis maken.
zondag 6 januari 2019 om 10:15
Wat betreft die nieuwe partners, dat herken ik ook. De groep is ontstaan uit een vriendschap, maar de nieuwe vriend/vriendin van iemand is niet automatisch ook meteen goed bevriend met iedereen. Die basis is toch anders.-Darkside- schreef: ↑06-01-2019 09:56TO krijgt ook geen voet aan de grond in kleinere setting.
Voor ongeluk en ziekte herken ik het totaal niet, bij ons hebben veel mensen al van alles meegemaakt, en ik heb toch het idee dat wij veel voor mensen klaar hebben gestaan. Ook bijvoorbeeld voor iemand die een verslavingsprobleem heeft en wij daardoor groepsactiviteiten totaal anders hebben moeten inrichten.
Maar ik begrijp wel wat je zegt, en ik zou ook nooit alleen maar een vriendengroep willen hebben. Gelukkig ook veel plukjes vrienden in allerlei andere hoeken.
zondag 6 januari 2019 om 10:59
Vriendengroepen zijn prima zolang de situatie niet verandert. Zodra dat gebeurt, wordt het te complex voor ze en negeren ze het probleem.. Hoe krampachtiger je daarmee omgaat, hoe moeilijker het voor je wordt. Accepteer dat het anders is, en dat je ze misschien zelfs zult verliezen.
Om het nog troosteloze te maken. Nieuwe vrienden maken op hogere leeftijd (en dat ben je na een relatie van 16 jaar) wordt ook steeds moeilijker. Als je al een aantal mensen treft, wordt dat nooit meer zo vertrouwd als eerst. Al denk ik dat het voor vrouwen een stuk makkelijker is om nieuwe vrienden te maken dan voor mannen.
Mensen onderschatten het belang van vrienden vaak bij een breuk. Waarschijnlijk door onwetendheid. Maar naast kinderen is je sociale leven eigenlijk ook een factor om het soms toch nog maar een keer te proberen met je relatie voor je het uitmaakt.
Om het nog troosteloze te maken. Nieuwe vrienden maken op hogere leeftijd (en dat ben je na een relatie van 16 jaar) wordt ook steeds moeilijker. Als je al een aantal mensen treft, wordt dat nooit meer zo vertrouwd als eerst. Al denk ik dat het voor vrouwen een stuk makkelijker is om nieuwe vrienden te maken dan voor mannen.
Mensen onderschatten het belang van vrienden vaak bij een breuk. Waarschijnlijk door onwetendheid. Maar naast kinderen is je sociale leven eigenlijk ook een factor om het soms toch nog maar een keer te proberen met je relatie voor je het uitmaakt.
zondag 6 januari 2019 om 11:08
Welnee. Je komt altijd wel weer gelijkgestemden tegen. Zelfs zo'n anti-sociaaltje als ik heb boven de 40 nog nieuwe vriendschappen opgedaan.
zondag 6 januari 2019 om 11:20
Ik herken wat je schrijft over de vriendengroep. Toen ex en ik uit elkaar gingen, ruim 5 jaar geleden nu, is mijn contact met vrienden en vriendinnen uit onze vriendengroep eerst verwaterd en nu heb ik met niemand contact meer. Ik ben van Facebook afgegaan, dus we volgen elkaar ook online niet meer. Ik vond het eerst heel erg, maar het is ook wel verklaarbaar. Ik ben na de breuk verhuisd, ben ander werk gaan doen en heb eigenlijk een heel andere richting aan mijn leven gegeven. Inmiddels heb ik wel een heleboel nieuwe contacten opgedaan, 2 oude vriendschappen van de middelbare school aangehaald, leuke collega's gekregen, leuke sportmaatjes gevonden enz.
zondag 6 januari 2019 om 11:21
Zoiets moet slijten met de jaren, je bent 16 jaar met hem samen geweest, dat is niet niks. Hij gaat niet direct uit je systeem. En met je nieuwe partner moet je nog nieuwe ervaringen opbouwen. Er zijn genoeg mensen zoals jij, alleen gaat niemand daar over spreken en als zeker niet als er een nieuwe relatie is waarin je gelukkig bent.
Ik droom na bijna 20 jaar soms ook nog van mijn ex. Maar dat zijn altijd heel negatieve, boze dromen. Als ik dan wakker word voel ik mij ook razend, hoewel hij me voor de rest geen reet meer interesseert.
Ik droom na bijna 20 jaar soms ook nog van mijn ex. Maar dat zijn altijd heel negatieve, boze dromen. Als ik dan wakker word voel ik mij ook razend, hoewel hij me voor de rest geen reet meer interesseert.
zondag 6 januari 2019 om 11:46
Ja hoor, maar het zal nooit hetzelfde zijn als de vrienden die alles met je meemaakten sinds je jeugd. En in mijn ervaring zijn die vriendschappen ook vluchtiger.redbulletje schreef: ↑06-01-2019 11:08Welnee. Je komt altijd wel weer gelijkgestemden tegen. Zelfs zo'n anti-sociaaltje als ik heb boven de 40 nog nieuwe vriendschappen opgedaan.
zondag 6 januari 2019 om 12:05
jullie zijn pas 1.5 jaar uit elkaar. Ik vind het niet gek dat je daar nog mee bezig bent ook al heb je nieuw leven opgebouwd.
Vrienden komen en gaan; sommige blijven, anderen zijn een poos in je leven. Dat is ook tegelijk het mooie van vriendschap. vind ik
Vrienden komen en gaan; sommige blijven, anderen zijn een poos in je leven. Dat is ook tegelijk het mooie van vriendschap. vind ik
vivavivi wijzigde dit bericht op 06-01-2019 12:06
Reden: spelfout
Reden: spelfout
0.39% gewijzigd
zondag 6 januari 2019 om 12:12
Vind volwasssen vriendschappen juist intenser, omdat je als puber nog gewoon bij je ouders woonde en dus geen borrelavondje met je bestie kon hebben gewoon lekker op je eigen bank.
En pubers waren zo ontzettend met vriendjes/relaties bezig. Juist als dat allemaal wat tot bezinking is gekomen staat men meer open voor vriendschap. Behalve natuurlijk mensen die druk met kinderen zijn, daar heb je niets aan tot ze op z'n minst puber zijn.
zondag 6 januari 2019 om 12:17
Ik zou ook meer focussen op nieuwe contacten. Je zegt dat het van 1 kant komt en niet echt loopt. Ik zou dus die contacten op lager pitje zetten. Contacten zoeken die je wel voldoening geven en dan maar zien hoe de groep daar dan op reageert. Hoor je wel wat en heb je er zin in dan wel. Heb je er geen zin in dan niet.
Oftewel heel erg per moment kijken wat jij wil en wat niet en daar naar handelen.
Oftewel heel erg per moment kijken wat jij wil en wat niet en daar naar handelen.