Extra ruimte in de keuken

05-01-2019 21:12 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben druk bezig met het inrichten van mijn innie minie appartement. Nu is het zo dat ik een klein keukenblok heb van 3 kastjes breed. Hierop heb ik dus weinig ruimte voor mijn Senseo, waterkoker etc. Nu heb ik naast mijn koelkast nog een meter (breed) en 40 cm diep aan ruimte over. Mijn plafond is 240 cm hoog en ik had sowieso het idee om daar wandplanken op te hangen. Heeft iemand een idee hoe ik daar extra afleg ruimte kan creëren? Maar het liefst ook opbergruimte. Ben al druk op zoek naar kasten etc. Maar is of te diep of te laag of veeeeeel te duur.

Groetjes van een student met een studentbudget.
https://m2.ikea.com/nl/nl/p/pax-basisel ... -00214572/

Past perfect lijkt me. Onderin lades en vanaf werkbladhoogte planken.
En gewoon een stelling en dan voor de onderste helft gordijnen of deurtjes maken? Is denk ik de goedkoopste oplossing, en een stelling is mogelijk nog wel op een weggeefhoek te vinden
Kalax van 4 vakjes hoog met daarin lekman bakken kan ook nog.
Wij hebben naast de koelkast 2 knoxhult kastjes van de ikea opgehangen. De onderste 20 van de grond de bovenkant zit dan op 95 cm hoogte en de andere dan 50 hoger.
De witte kastjes kosten maar €20 per stuk, komt alleen de prijs van een deurgreepje bij
Pepermint_Patty schreef:
05-01-2019 23:42
Kalax van 4 vakjes hoog met daarin lekman bakken kan ook nog.
Wij hebben naast de koelkast 2 knoxhult kastjes van de ikea opgehangen. De onderste 20 van de grond de bovenkant zit dan op 95 cm hoogte en de andere dan 50 hoger.
De witte kastjes kosten maar €20 per stuk, komt alleen de prijs van een deurgreepje bij

Welke knoxhult kastjes bedoeld u? Ik zie ze zo snel niet op de website staan.
Kun je niet een kastje op wieltjes zetten? Een los blokje zeg maar. Dan kun je dat uit de weg zetten als je in de keuken bezig bent.
Student2020 schreef:
06-01-2019 12:25
Welke knoxhult kastjes bedoeld u? Ik zie ze zo snel niet op de website staan.
Deze: https://m2.ikea.com/nl/nl/p/knoxhult-bo ... -50326789/
Afbeelding

Ze hebben ze ook met grijze deurtjes, die zijn 10 euro duurder:
Afbeelding

Deze kastjes zijn 75 cm hoog, 40 cm breed en 31 cm diep.
Student2020 schreef:
05-01-2019 21:24
Ja daar zat ik ook aan te denken. Alleen door die ellendige kleine keuken in combinatie met een minie huis zonder opbergruimte kan ik denk ik mijn “voorraad” aan eten niet kwijt. En wil ook niet dat je kan zien welk pakje soep ik op voorraad heb liggen.
Ik zou systeemrails ophangen. Daar kun je allerlei soorten leggers voor kopen en dus planken en kastjes ophangen zoals je zelf wil en makkelijk aan te passen. Kost geen drol en je kan ze altijd nog hergebruiken.
Hier gaat al een setje 18 jaar mee. Eerst als kinderkamer, planken en commode plank. toen als boekenkast en nu als bureau. :D
Afbeelding Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven