Welke camping in NL met kinderen en privé-sanitair
woensdag 9 januari 2019 om 18:55
Op Google is zoveel te vinden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. We willen in de zomervakantie graag kamperen met onze tent in Nederland.
Wie weet een leuke camping met:
- privé-sanitair
- recreatieteam voor de kinderen (3 en 5)
- grasveldjes (geen zand!) met zicht op speeltuintje
- zwembad(je)
- een beetje bebossing op/rond de plekken
Niet in Drenthe, Groningen of Overijssel.
Ik lees graag jullie ervaringen! (En waar moeten we niet naar toe?)
Op het lijstje staan inmiddels:
De Droomgaard
De Bosgraaf
De Paal
Schatberg Sevenum
Ter Spegelt
Ons Buiten
Hof Domburg
Koorn-aar
Bremakker
Wie weet een leuke camping met:
- privé-sanitair
- recreatieteam voor de kinderen (3 en 5)
- grasveldjes (geen zand!) met zicht op speeltuintje
- zwembad(je)
- een beetje bebossing op/rond de plekken
Niet in Drenthe, Groningen of Overijssel.
Ik lees graag jullie ervaringen! (En waar moeten we niet naar toe?)
Op het lijstje staan inmiddels:
De Droomgaard
De Bosgraaf
De Paal
Schatberg Sevenum
Ter Spegelt
Ons Buiten
Hof Domburg
Koorn-aar
Bremakker
anoniem_218559 wijzigde dit bericht op 09-01-2019 20:39
18.63% gewijzigd
woensdag 9 januari 2019 om 19:42
Ik kan het hebben van privé-sanitair en kamperen niet helemaal rijmen, maar misschien loop ik achter. Het hele idee achter kamperen is toch juist dat je in een tent je vrijheid beleeft en dat je gebruik maakt van de sanitaire centrale voorzieningen? En als je dat niet wilt, waarom huur je dan geen huisje ergens?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 9 januari 2019 om 19:44
Dank je!mayolijn28 schreef: ↑09-01-2019 19:19Camping de Paal in Bergeijk (Noord-Brabant)! Heeft Supercomfortplaatsen met eigen sanitair en op ieder veldje een klein speeltuintje. Verder dicht bij de natuur en heel veel leuks voor kinderen van die leeftijd. Animatieteam, grote zandvlakte om te spelen en binnen- en buitenzwembad.
De kampeerveldjes zijn redelijk klein dus goed te overzien. Ik ken verschillende mensen die er zijn geweest en iedereen is heel positief.
Omdat mensen misschien een eigen caravan met eigen spullen hebben?pejeka schreef: ↑09-01-2019 19:42Ik kan het hebben van privé-sanitair en kamperen niet helemaal rijmen, maar misschien loop ik achter. Het hele idee achter kamperen is toch juist dat je in een tent je vrijheid beleeft en dat je gebruik maakt van de sanitaire centrale voorzieningen? En als je dat niet wilt, waarom huur je dan geen huisje ergens?
Vroeger kampeerde je in een tentje en ging je als je hoge nood had achter een paar bosjes zitten. Dat doe je toch ook niet meer?
Iets met een gulden middenweg. Zie bovenpejeka schreef: ↑09-01-2019 19:42Ik kan het hebben van privé-sanitair en kamperen niet helemaal rijmen, maar misschien loop ik achter. Het hele idee achter kamperen is toch juist dat je in een tent je vrijheid beleeft en dat je gebruik maakt van de sanitaire centrale voorzieningen? En als je dat niet wilt, waarom huur je dan geen huisje ergens?

woensdag 9 januari 2019 om 19:49
woensdag 9 januari 2019 om 19:52
Maar... als je gaat kamperen met een bankstel en een inbouwkeuken en eigen badkamer voorzien van alle luxe, wat is daar dan nog "kamperen" aan? Kamperen is voor mij met minimale middelen op pad gaan. Niet in een luxe villa gaan zitten met inbouwkeuken en uitgebreid sanitair...

woensdag 9 januari 2019 om 19:57
Ik zou ook De Paal zeggen. Topcamping. Het privésanitair zit achter de standplaatsen dus niet vol in het zicht en is heel netjes. De veldjes zijn klein en hebben allemaal wat speeltoestellen erop. Je hebt een paar airtrampolines, binnenbad, buitenbad, speeltuin en de zandheuvels met waterpompen was hier favoriet.
woensdag 9 januari 2019 om 19:58
nina1966 schreef: ↑09-01-2019 19:20Als dat privé sanitair je zo hoog zit waarom dan geen toilettent met chemisch toilet? Kun je gewoon overal gaan staan. En ik zie niet zo veel verschil tussen een simpel huisje en een tent eigenlijk. De charme van kamperen is het vele buiten zijn en dat is met zo'n houten tentje precies hetzelfde.
?
Ik schreef het al eerder. En een toilettent kost 100 euro bij bol. Goedkoper bij de winkel zelf dus.
woensdag 9 januari 2019 om 19:59
We slapen op onze luchtbedden, zitten op campingstoeltjes, koken op gasbranders, zitten tot laat in de avond buiten, de kinderen spelen de hele dag buiten, maar we lopen niet naar het toiletgebouw met een wc-rol onder de arm en hoeven niet te wachten op een vrijgekomen (vies?) toilet.pejeka schreef: ↑09-01-2019 19:52Maar... als je gaat kamperen met een bankstel en een inbouwkeuken en eigen badkamer voorzien van alle luxe, wat is daar dan nog "kamperen" aan? Kamperen is voor mij met minimale middelen op pad gaan. Niet in een luxe villa gaan zitten met inbouwkeuken en uitgebreid sanitair...
Heerlijk, toch? En wat mij betreft, echt kamperen.
Wat is trouwens minder kamperen aan een tent, met toilet op de plek, dan aan een caravan met toilet, keukentje, bed, etc.?
woensdag 9 januari 2019 om 20:01
woensdag 9 januari 2019 om 20:03
Het is allebei geen kamperen. Kamperen is: tent met luchtbedden, koken op een primus, hooguit een klapstoeltje om op te zitten, en verder niks. Van die mensen die met een luxe caravan op stap gaan en dan zeggen dat het kamperen is, vind ik onzin. Je hebt een mobiel vakantiehuis, ja, maar met kamperen heeft het niks te maken.Mevrouw84 schreef: ↑09-01-2019 19:59We slapen op onze luchtbedden, zitten op campingstoeltjes, koken op gasbranders, zitten tot laat in de avond buiten, de kinderen spelen de hele dag buiten, maar we lopen niet naar het toiletgebouw met een wc-rol onder de arm en hoeven niet te wachten op een vrijgekomen (vies?) toilet.
Heerlijk, toch? En wat mij betreft, echt kamperen.
Wat is trouwens minder kamperen aan een tent, met toilet op de plek, dan aan een caravan met toilet, keukentje, bed, etc.?
woensdag 9 januari 2019 om 20:05
Ieder zo zijn ding hè. Wij kiezen voor een middenweg.pejeka schreef: ↑09-01-2019 20:03Het is allebei geen kamperen. Kamperen is: tent met luchtbedden, koken op een primus, hooguit een klapstoeltje om op te zitten, en verder niks. Van die mensen die met een luxe caravan op stap gaan en dan zeggen dat het kamperen is, vind ik onzin. Je hebt een mobiel vakantiehuis, ja, maar met kamperen heeft het niks te maken.

woensdag 9 januari 2019 om 20:06
Hahaha, de Droomgaard. Inmiddels het domein van mensen uit onder meer Polen die voor ons de pakketjes bij Bol.com in het distributiecentrum in Waalwijk klaarmaken en op de Droomgaar voor 100 euro per week een mini-slaapkamer in een stacaravan huren. Leuk als je Pools wilt leren en je niet teveel moeite hebt met openbare dronkenschap, maar voor een vakantie niet (meer) zo geweldig.
woensdag 9 januari 2019 om 20:13
Alsof het een voldongen feit is...pejeka schreef: ↑09-01-2019 20:03Het is allebei geen kamperen. Kamperen is: tent met luchtbedden, koken op een primus, hooguit een klapstoeltje om op te zitten, en verder niks. Van die mensen die met een luxe caravan op stap gaan en dan zeggen dat het kamperen is, vind ik onzin. Je hebt een mobiel vakantiehuis, ja, maar met kamperen heeft het niks te maken.
Van Dale:
kam·pe·ren (kampeerde, heeft gekampeerd)
1
in tent, camper of caravan overnachten
TO, alvast een hele fijne kampeervakantie gewenst!
woensdag 9 januari 2019 om 20:16
Dankjewel!vivachantal schreef: ↑09-01-2019 20:13Alsof het een voldongen feit is...
Van Dale:
kam·pe·ren (kampeerde, heeft gekampeerd)
1
in tent, camper of caravan overnachten
TO, alvast een hele fijne kampeervakantie gewenst!
woensdag 9 januari 2019 om 20:22
Het is 2019 en niet 1919!!!pejeka schreef: ↑09-01-2019 20:03Het is allebei geen kamperen. Kamperen is: tent met luchtbedden, koken op een primus, hooguit een klapstoeltje om op te zitten, en verder niks. Van die mensen die met een luxe caravan op stap gaan en dan zeggen dat het kamperen is, vind ik onzin. Je hebt een mobiel vakantiehuis, ja, maar met kamperen heeft het niks te maken.
woensdag 9 januari 2019 om 20:24
Een comfortabele caravan is gewoon kamperen hoor. Ga jij maar lekker met minimale middelen op pad. Ik zie niet in waarom je op vakantie zou moeten afzien.pejeka schreef: ↑09-01-2019 19:52Maar... als je gaat kamperen met een bankstel en een inbouwkeuken en eigen badkamer voorzien van alle luxe, wat is daar dan nog "kamperen" aan? Kamperen is voor mij met minimale middelen op pad gaan. Niet in een luxe villa gaan zitten met inbouwkeuken en uitgebreid sanitair...
woensdag 9 januari 2019 om 20:24
woensdag 9 januari 2019 om 20:37
Ik snap dat je man best wilt camperen met privé sanitair. Dat is namelijk niet te vinden of het is heel duur waarschijnlijk. Ik vrees voor jou dat het dan toch echt een huisje wordt met eigen toilet en douche in het huisje. Een gemiddelde camping heeft in het hoogseizoen honderden plaatsen verhuurd, elke week opnieuw. Wordt een dure hobby om elk tentje te voorzien van een persoonlijk toilet en persoonlijke douche, inclusief dagelijkse schoonmaak.
Veel plezier op vakantie.
Veel plezier op vakantie.