April 2007 - het vervolg

18-03-2009 17:13 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07nee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10
Dan weer duimen en dan weer niet... Nou, nu moet je voor straf over tijd raken

Fijn dat Fleur zo lief mee ging! Nu lekker uitrusten hoor.
OOh ja ik zag gisteren een alternatief voor de moederfiets. Dus hier komt de tip

Moederstuur!

Voordelig en zo te zien ook functioneel!
Wat slim Dropneus, dat moederstuur! Ik zal er eens over nadenken.
Dag lieve meisjes!

Muis, veel plezier!
Lara, veel plezier!

Muis, is het allemaal nog gelukt?

Layla, of beter gezegd Zahra, succes met het afkikken.

Het examen ging niet slecht, alleen kan ik niet helemaal goed inschatten of het goed genoeg ging voor die hoge lat. We zien het wel over twee weken. In ieder geval 2 weken rust!

Wat moet ik met alle tijd doen? Ik ga direct in mijn boekenkast duiken voor een boek, ik heb vast nog wel het een of ander liggen (aan niet zakelijk, maar gewoon plezier lezen).

Ben na mijn examen nog even naar kantoor gegaan, hoopte dat baas mijn promotiebiref zou hebben, maar baas was er niet. Hopenlijk maandag. Had lekker taart meegenomen om te vieren dat we de woning hebben gekocht.

Ik ga even het eten voorbereiden en de keuken een beetje opruimen. Zo Finn lekker ophalen.
Even lachen:

Redder in nood

De Pee Pee Teepee!

Je kent het wel: je legt je kind op de commode en je wilt voor de zoveelste keer de luier verschonen en wil niet dat hij/zij juist op het moment dat het broekje naar beneden is nog eens flink gaat plassen!

Dan hebben wij iets voor jou! Het lijken leuke hoedjes voor op het hoofdje, maar het is zoveel meer dan dat. De kleine Pee Pee TeePee is de bescherming voor jou en de kinderkamer.

De redder

Dit kleine hoedje zorgt ervoor dat je tijdens het verschonen niet in de stres hoeft te schieten of snel de luier moet verschonen. Je brengt het hoedje aan als de luier af gaat en je kunt op je gemak je eigen kind verschonen.

Mocht je kind het weer voor elkaar krijgen om tijdens het verschonen te plassen. Deze handige hoedjes kunnen gewoon in de wasmachine en zijn natte commodes verleden tijd, want deze Pee Pee Tee Pee houdt alles tegen.

Lijkt dit wonder je iets? Klik dan hier
Goed gedaan Swissie! Heerlijk genieten van al je vrije tijd nu!
Jeetje wat hebben jullie weer veel geschreven.

Te veel om bij te houden.

Dropje nog altijd niet bevallen, maar het begint met de dag te korten.

Xaloy : Xander zou naar de logopedist moeten, omdat kindjes van zijn leeftijd volgens hen 200 woordjes moeten kennen. Belachelijk veel vind ik. Maar als je dan hoort dat Xander de 50 nog niet haalt, wordt je wel snel bezorgd. Als we geweest zijn voor de test, laat ik je weten hoe het afgelopen is.

Wat betreft zijn voedingschema , hier eentje van in het weekend

s morgens : een boterham met jam + 150 cc melk

's middags : 50 gr vlees, een kleine aardappel, ongeveer 100 gr groente + 150 cc water

4 uurtje : een appel

avondeten : een boterham met jam + een klein stukje paardefilet voor op brood

Dit is dus wat hij eet als hij thuis eet. Op de creche zou ik het dus niet weten, maar ze heeft ooit langs haar neus weg gezegd, dat hij wel eens een boterham met chocoladepasta krijgt om 17 u. Ze drinken de hele dag door appelsap, en krijgt ook nog eens een droog koekje.

We hebben het al vaak genoeg met haar besproken, en dan zegt zij nog dat hij echt niet te veel eet. Wel dan snap ik echt niet waarom hij zo zwaar is.

Verder wat mij ook nog tegensteekt aan de creche

1) Ze voegen boullionblokjes toe aan het eten, wat maakt dat Xander enkel nog gekruid wil eten.

2)Vandaag vroeg ik hoe het zat met het potje. Ze antwoordde simpelweg, dat hij geen interesse heeft voor het potje heeft, en dat zij het dan maar voor bekeken houdt voor even. Terwijl hij thuis zegt dat hij gepoept heeft. En terwijl hij dikwijls zijn plas ophoudt.

Redenen te meer om blij te zijn dat hij in november naar school toe mag.

Veranderen kan niet aangezien wij dan 3 x een maandbijdrage als opzeg moeten betalen. Dit komt uit op 1500 euro !!
Drukkerdedruk

Van het weekend eens even lekker bijlezen.

Swiss fijn dat het je een goed gevoel hebt over je examen. Nu heerlijk los gaan met een boek.

Ik ga van het weekend hard aan de slag voor module 3. De colleges zijn geweest en ik wil mijn onderzoek eigenlijk klaar hebben voor module 4 begint.

Lara fijne (mini) vakantie.

Zwaai, zwaai naar alle lieve kindjes en hun mama.
Esan, zwaai!!! Sterkte met studeren!

Fachat, hilarisch die Pee Pee Teepee's, zoveel verschillende ook nog! Ik zou zoiets nou nooit kopen, valt voor mij in de categorie overbodige onzindingen, maar ik heb nauurlijk ook geen ervaring met jongetjes.

Witch, zoveel eet Xander niet lijkt me, op de creche toch ook niet echt? O.k. die appelsap is overbodig maar een droog kaakje moet toch wel kunnen? hoe is jullie lichaamsbouw? Zit het in de familie? Wat goed dat je al bezig bent met zindelijkheidstraining, ik ben daar nog niet echt mee begonnen, af en toe zet ik haar op het potje voordat ze in bad gaat maar ze heeft er nog nooit iets op gedaan. Ik wilde van de zomer gaan beginnen als het lekker weer is, dan kan ze in haar blote billen rondlopen. Houdt hij zijn plas al op?Dus hij gaat pas plassen als je hem op het potje zet?
50 woordjes?! Robbie kan er 4... En zelfs die haalt hij door elkaar!

En Xander eet precies wat Robbie ook eet. Zelfs de appelsap, hoewel dat hier diksap is. Robbie is ongeveer 14 kilo en bij de 90cm, geen idee hoe lang precies. Hij wordt niet meer regelmatig gewogen en gemeten!

Naja. Ik maak me er niet druk om ik maak me er niet druk om ik maak me er niet druk om ik maak me er niet druk om ..

SWiss, met zoveel vrije tijd moet je langs komen! :-)
Jeetje, 200 woordjes, moeten ze 200 woordjes begrijpen of spreken? Met begrijpen kom je natuurlijk best snel best ver (ik denk aan verschillende soorten eten enzo), maar spreken, pff beetje erg veel hoor.

Geen zorgen maken Xaloy, serieus. Als er iets mis was had allang iemand iets gezegd, jullie zijn regelmatig onder controle bij verschillende artsen. Werkelijk geen zorgen maken.

Witchke, ik vind eigenlijk dat Xander heel weinig eet. Finn begint 's morgens thuis met een fles melk (van die groeimelk), dan een bord cornflakes met melk en wat ovomaltine (is geen chocomelk, maar energie-drank), tussen de middag minstens 2 boterhammen (kaas, of vleeswaren), tussendoor een appel, sinaasappel of een paprika, en dan 's avonds een of twee borden avondeten, veel vlees, veel groente en veel pasta / rijst of aardappels. Dan nog een danoontje (of 2) en voor het slapen nog een melk.
Ik vind 50 woordjes ook niet weinig hoor, helemaal niet zelfs. Ole haalt ook bij lange na niet de 200 woordjes, volgens mij haalt hij de 50 ook niet (weet het eigenlijk wel zeker!). (maar goed in België zijn ze altijd beter w.b. de Nederlandse taal toch.. ).

Vind het ook een vrij normaal dieet. Ook als hij op het kdv tijdens het avondeten een boterham met pasta krijgt moet op zich geen probleem zijn! Een droog kaakje ook niet. Die appelsap, is dat echt pure appelsap of is dat aangelengd met water? Onverdunde sapjes en melk zijn echte dikmakers nl, die moet je echt niet te vaak geven!

Tja en over die bouillonblokje, er zit wel heel veel zout in, maar ik vind het ook wel goed als kinderen al vroeg een beetje gekruid leren eten.

En over dat potje, knap hoor dat Xander daar al zo mee bezig is, dan zou het idd wel prettig zijj als het kdv dat zou ondersteunen door hem bv op gezette tijden op het potje te zetten of als hij het zelf aangeeft (dan zeker).

Esan, wat volg jij nu eigenlijk voor studie (sorry heb ik ff gemist) en wanneer heb jij examens?

Lievelust, hoe is het nu met Meisje? Doen de medicijnen nog steeds goed hun werk?

Xaloy, wat is er eigenlijk gebeurd met de plannen die jullie destijds hadden voor een webwinkel?
Da's een goeie Swissie, tussen begrijpen en spreken zit een groot verschil natuurlijk!

En wauw wat is die Finn een klein vreetzakje zeg! 2 (!) borden avondeten!!!

Ole: 's morgens 1 a 2 boterhammen, 1e gezond (vleeswaren of kaas), 2e zoet (jam, stroop, choco), 's middag hetzelfde en 's avonds een klein boordje avondeten (als we het geluk hebben dat hij zijn bord leegeet). En een toetje (van vla tot yoghurt tot pudding) Tussendoor 1 of 2 keer fruit en meestal ook wel iets lekkers (dat varieert van een koekje, doosje rozijntjes tot een ijsje of chipjes). Hij drinkt melk bij ontbijt, lunch en avondeten en tussendoor diksap of roosvicee en soms ook cevitam of taxi (aangelengd).
Ik denk ook echt niet dat Fleur de 200 woorden haalt Witchke. Een stuk of 50 zeker wel, maar 200 dat is echt veel. Ik ken maar 1 jongetje van haar leeftijd wat het wel haalt, maar die zingt ook al halve kinderliedjes mee en is een echte spraakwaterval.

Lekker zonnetje vandaag, maar nog een beetje koud buiten (vries) Fleur is er nog niet, dus vanochtend even rustig ontbijten met man. Ik heb vandaag lekker de auto thuis, dus denk dat ik straks nog maar even naar het tuincentrum ga met Fleur.

Hihi, die plashoedjes zijn grappig en misschien stiekum toch wel handig voor onervaren jongenmama's. (maar ik zal ze niet kopen hoor )
haha, ik kan de hoedjes na gaan maken en verkopen als kraamcadeautjes!
Oh, Xaloy, ik zou wel zin hebben wat af te spreken, alleen lukt het dit weekend niet (morgen al afspraken en vandaag even bijkomen), volgend weekend zitten we in NL. Maar mag ik jullie hierbij uitnodigen voor Finn's verjaardag? Da's op zaterdag 4 April. Ik moet nog even bedenk wat we precies doen, maar ik nodig waarschijnlijk nog 2 andere kindjes uit. 1 is ook Nederlands en 1.5 jaar en een is Zwitsers en 1 jaar en 9 maanden ofzo.

Trouwens, dat potje vind ik ook wel vroeg hoor. Wij hebben het even geprobeerd, maar Finn wil nu absoluut niet. Ik dacht er ook over hem in de zomer weer te laten proberen. Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat ze zoiets niet echt op de creche willen beginnen als de kindjes het zelf nog niet willen. Wat een werk moet dat zijn met al die kids.

Drop, hoe gaat het met de kleine, houdt die het nog even vol?
Die kleine voelt zich volgens mij nog prima in mijn buik. Trekt zich ook weinig aan van het gerommel. Gisteren dacht ik weer even dat het begon want ik kreeg een zeer heftige wee, en toen 1,5 uur later nog een. En toen niks meer, tsjaa, raar lijf deze keer... Ik had natuurlijk wel al gehoord dat je bij een tweede veel vaker voorweeen krijgt, dat blijkt idd...

Michasa; Had jij niet heel veel last van voorweeen?

Fachat: wel even een ander modelletje verzinnen he.... Wie weet verkoopt het echt nog wel. Er zijn altijd mensen die het wel geinig vinden! Ik weer dat een vriendin van mij de eerste weken de kleine altijd verschoonde met een schort om.
Oeh Dropneus, dat belooft wat!

Ga ze niet echt verkopen hoor! Was maar een grapje!
Drop: Dat moederstuur klinkt wel handig. Ik heb straks ook wel wat meer ruimte nodig op mijn fiets. Nu zwaai ik mijn been nog achterlangs om op te stappen met het voorzitje maar dat kan straks niet meer als Koen daar zit

Spannend dat jullie jongetje nog binnen zit. Het voorwerk scheelt straks echt!

Swiss: Lekker dat je examen achter de rug is. Wat duurt het lang voor ze de uitslag hebben bij een examen met alleen maar mc-vragen.

Muis alles nog gelukt met de paspoorten? Hele fijne vakantie (als jullie niet al weg zijn).

Wat is het weer lekker weer. Vriend is met zijn broertje een toertochtfietsen dus im moet ff nadenken over een leuke dagbesteding.
Stil hier. Iedereen lekker buiten aan het genieten van het mooie weer zeker...

Ik heb lekker buiten de plantjes verpot en allerlei klusjes gedaan. Nu liggen de jongens ff op bed en ga ik denk ff in het zonnetje zitten.
Ik ga nu precies hetzelfde doen hier :-)
Is het bij jullie warm? Hier is het wel schitterend, maar erg koud, de gevoelstemperatuur is rond het nul-punt.

Wij hebben wel even op het balkon gespeeld, maar Finn was goed ingepakt. Nu gaan we ff fietsen, lekker.

Morgen gezellig vrienden te brunchen, dus net heel veel boodschappen gedaan.

Ben benieuwd of Muis gisteren alles nog heeft kunnen regelen.

Geniet lekker van jullie dag!
HIer is het lekker warm Swiss! Wij zitten in Tshirt op terras. Robbie ligt nog in bed dus die weet dat nog niet. Hij is bezig met zijn weekend-inhaal-slaap, hij ligt al 3 uur te maffen.

4 april kan geloof ik wel, ik schrijf het op en hoor wel van je hoe laat en waar.

Ik denk dat Muis weg is, anders hadden we het wel gelezen hier!

Webwinkel is nog steeds een open project Fachat! Duurt allemaal even.
Ik heb trouwens ook net vreselijk veel boodschappen gedaan want wij krijgen ook vrienden te eten morgen. Met 2 kinderen, van 1,5 en 2,5, leuk voor Robbie. Hopelijk ook leuk voor ons:-) Ik maak pizza, dat vind ieder mens (volwassen of kind) toch lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven