Gevoelens (?) voor ander

21-03-2009 00:36 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de hoop dat iemand advies heeft, een korte schets van mijn situatie: Vriend en ik zijn circa 6 jaar samen,waarvan zo'n 3 jaar samenwonend. Verschillende karakters die aantrekken maar soms ook in bepaalde periodes erg kunnen botsen. Altijd weer 'overleefd' omdat we veel van elkaar houden.

Nu echter komen opeens de twijfels. Vriend weet sinds enkele weken dat ik twijfel over de vraag of hij nog wel langer de persoon is waar ik echt gelukkig mee kan blijven. Heeft daar 'goed' op gereageerd en doet sindsdien echt zijn best om er aan te werken. Wat hij niet weet is dat mijn twijfel mede is ontstaan doordat ik enigszins in de war ben door gevoelens voor een goede vriend van hem. Ik snap mezelf daarin dus absoluut niet. Goede vriend ken ik nog maar een vrij korte tijd, is te oud voor mij, heeft zelf relatie, is ook qua uiterlijk en levensstijl mijn type niet, maar qua karakter zie ik veel dingen terug die ik regelmatig mis bij vriend (humor, in staat tot een goed gesprek, gevoelig). Ik ben niet verliefd, maar merk wel dat ik in de war raak van goede vriend.

Vraag is eigenlijk: heb ik het juiste gedaan door dit niet aan vriend te vertellen maar wel aan te geven serieus aan onze relatie te moeten gaan werken? En wat doe ik in vredesnaam met die 'gevoelens' naar goede vriend toe?

Bedankt voor jullie hulp, Yula
Waarom zou je in godesnaam je vriend vertellen wat je voor die ander "denkt" te voelen? En ga eens heel eerlijk bij jezelf kijken en leg het niet bij anderen neer. Jij bent namelijk degene met andere gevoelens!
Uit ervaring weet ik dat als je gevoelens hebt voor een ander, je bijna niet meer in staat bent om jouw partner dan nog een eerlijke kans te geven...Dus keuze's maken, of je vriend een kans geven en de gevoelens voor die ander proberen te laten verdwijnen of tja alles eerlijk vertellen, of weggaan...Sterkte!
Het gras is altijd groener aan de overkant. Je bent in de war door die goede vriend omdat hij juist die eigenschappen bezit die je vriend, volgens jou, ontbeert. Vind ik wel logisch. Maar: je kunt je afvragen of je nu echt verliefd bent op die man, of dat je alleen maar met je neus op de feite wordt gedrukt: je vriend is voor jou niet de ideale partner. Nou vraag ik me af of die bestaan (ik hou zielsveel van mijn vriend, maar soms wil ik hem ook wel 'es achter het behang plakken en vice versa), maar goed, het is aan jou of je met hem verder wilt.
Je hebt geen echte gevoelens voor die ander, je bent gewoon aan het projecteren.
kijk het even rustig aan. Het heeft geen zin om jouw vriend nodeloos ongerust te maken. Je zegt dat je niet verliefd bent,maar in de war.

Het gras idd vaak groener. Probeer de punten die je aan die vriend aantrekkelijk vindt te zien in je eigen vriend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven