Ervaring aanrechtblad graniet
zaterdag 12 januari 2019 om 22:01
Onze eerste zoektocht is gelijk een lastige: de keuken.
We weten heel goed wat we willen, een robuuste eiken keuken. We wilden in eerste instantie een betonnen aanrechtblad. Maar een rondje googelen zegt al: veel onderhoud, veel vlekken. Niets voor ons.
Vanmiddag bezoekje keukenboer en uiteindelijk uitgekomen bij een zwart granieten blad. Mooie uitstraling, ook nog betaalbaar. Uiteraard aangegeven er even over na te willen denken, hebben tenslotte absoluut geen haast. Dit is onze droomkeuken. Dacht ik. Want nu thuis slaat de twijfel alweer toe.
Volgens keukenboer was het onderhoud miniem: af en toe met groene zeep en thats it. Online lees is over lelijke kringen en vlekken van kalk. Hmmm.
Maar erger: over radioactieve straling. Jemig wat moet ik daar dan weer van denken???
Dus help! Iemand ervaring mee? Zowel positief als negatief is welkom.
We weten heel goed wat we willen, een robuuste eiken keuken. We wilden in eerste instantie een betonnen aanrechtblad. Maar een rondje googelen zegt al: veel onderhoud, veel vlekken. Niets voor ons.
Vanmiddag bezoekje keukenboer en uiteindelijk uitgekomen bij een zwart granieten blad. Mooie uitstraling, ook nog betaalbaar. Uiteraard aangegeven er even over na te willen denken, hebben tenslotte absoluut geen haast. Dit is onze droomkeuken. Dacht ik. Want nu thuis slaat de twijfel alweer toe.
Volgens keukenboer was het onderhoud miniem: af en toe met groene zeep en thats it. Online lees is over lelijke kringen en vlekken van kalk. Hmmm.
Maar erger: over radioactieve straling. Jemig wat moet ik daar dan weer van denken???
Dus help! Iemand ervaring mee? Zowel positief als negatief is welkom.
maandag 14 januari 2019 om 19:41
Ik vraag me af, of je blad wel behandeld is met waterafstotend spul?
Zo erg zou toch niet mogen, dat je zelfs een boterkuipje of je koffiezetter er niet meer op durft te zetten...
maandag 14 januari 2019 om 19:59
.Sofietje1983 schreef: ↑13-01-2019 18:41En een quooker, die hebben we nu ook en vind ik echt ideaal!
Wel eentje met bubbels ook? Zo fijn om koude priklimo te maken op een hete zomerdag
maandag 14 januari 2019 om 20:10
dinsdag 12 februari 2019 om 20:34
Leuk! Welke kleur?Sofietje1983 schreef: ↑12-02-2019 19:41We hebben toch voor een werkblad van keramiek gekozen. Bedankt voor het meedenken!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 12 februari 2019 om 21:58
Radioactieve straling :p
Alles zendt straling uit. Alleen niet in de mate dat je er last van hebt. Ook gra-niet.
Zou wel een gladden granieten blad nemen. Zoals met ieder blad met relief: hout, beton etc. gaat daar gewoon vuil, zuur en kalk in zitten en dat krijg je niet meer schoon.
Beetje oppassen met zuren, zoals op ieder natuurproduct. Dus dat omgevallen glas wijn meteen opvegen.
Alles zendt straling uit. Alleen niet in de mate dat je er last van hebt. Ook gra-niet.
Zou wel een gladden granieten blad nemen. Zoals met ieder blad met relief: hout, beton etc. gaat daar gewoon vuil, zuur en kalk in zitten en dat krijg je niet meer schoon.
Beetje oppassen met zuren, zoals op ieder natuurproduct. Dus dat omgevallen glas wijn meteen opvegen.
dinsdag 12 februari 2019 om 22:00
Op die manier kun je klanten naar composiet praten wat een hogere winstmarge heeftEze schreef: ↑12-01-2019 23:11Ik snap niet helemaal waarom die keukenboeren zo moeilijk doen over die straling (die trouwens niet vergelijkbaar is met de straling van gsm’s en WiFi). Ok het in perspectief te plaatsen: bananen zijn ook radioactief, maar daar maakt niemand zich zorgen om. En terecht.
woensdag 13 februari 2019 om 06:21
We hebbeb uiteindelijk keramiek gekozen. Niet vanwege de straling maar vanwege het schoonhouden.Stampertje12 schreef: ↑12-02-2019 21:58Radioactieve straling :p
En het was trouwens niet de keukenboer die ermee kwam hoor, die straling. Als je zoekt op aanrechtblad graniet dan staat dat erbij en bij andere materialen niet, vond ik apart. Maargoed we zijn heel blij met deze keuze (in theorie, in de praktijk moet nog blijken natuurlijk). Nu door met de badkamer :p