Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...
maandag 31 december 2018 om 14:19
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)

dinsdag 15 januari 2019 om 19:14
Bij de speelgoedwinkel heb ik het nog wel eens zien liggen.renske1975 schreef: ↑15-01-2019 17:55Een paar jaar geleden hadden ze dat hier bij de blokker nog te koop. Nu niet meer. Ruikt zo lekker!
Voor iedereen een groene tuin
dinsdag 15 januari 2019 om 19:15
Bijna goedAbundance-of-Freedom schreef: ↑15-01-2019 19:04Theo en Thea mocht ik ook niet naar kijken, ben toen met school een keer naar het theater geweest om hun film te bekijken. Iets met teennagels, was mijn moeder niet zo blij mee.
Herinner me niks bloots uit de film. Snapte er niks van.

Je bedoelt natuurlijk "Theo en Thea en de ontmaskering van het Tenenkaasimperium"
Zo'n kachel hadden wij ook. Daar stond altijd een keteltje met water op tegen de droge lucht.
onzichtbarevrouw wijzigde dit bericht op 15-01-2019 19:19
9.93% gewijzigd
Altijd van je afsnijden
dinsdag 15 januari 2019 om 19:16
Het Tenenkaas imperium met Adele Bloemendaal! Daarin aten ze apenbillen gevuld met gember, dat vonden wij hilarisch.Abundance-of-Freedom schreef: ↑15-01-2019 19:04Theo en Thea mocht ik ook niet naar kijken, ben toen met school een keer naar het theater geweest om hun film te bekijken. Iets met teennagels, was mijn moeder niet zo blij mee.
Herinner me niks bloots uit de film. Snapte er niks van.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
dinsdag 15 januari 2019 om 19:18
Vond ik een gewéldige film.onzichtbarevrouw schreef: ↑15-01-2019 19:15Bijna goed![]()
Je bedoelt natuurlijk "Theo en Thea en de ontmaskering van het Tenenkaasimperium"

Met Marco Bakker!
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
dinsdag 15 januari 2019 om 19:21
Niet dat ik weet. Waarom zouden ze?Abundance-of-Freedom schreef: ↑15-01-2019 18:44De jongens leerden dus ook haken en borduren? Werden ze daar niet opstandig van?
Mijn broertjes hebben ook leren breien van mijn moeder trouwens, dus het kan best dat die hulpmoeder op school dramatisch slechte breijuffen waren.

dinsdag 15 januari 2019 om 19:22
Dan zou ik de videoband van die uitzending die ik nog ergens heb liggen eens moeten bekijken. Ik kan me alleen nog Taylor Dane met Tell it to my heart herinneren nl.Abundance-of-Freedom schreef: ↑15-01-2019 17:32Inclusief slobbertrui en suikerspinhaar?![]()
Welke artiesten heb je mogen zien?

dinsdag 15 januari 2019 om 19:27
Ik wist niet waar ik kijken moest, toen ik het boek kreeg. Maar ik was er toch wel blij mee, want zo hoefde ik niks aan mijn ouders te vragen. Op school kregen we in klas 5 en 6 trouwens ook nog seksuele voorlichting uit een heel klinisch boekje. Volgens mij vond de meester het niet het leukste vak om te geven.

dinsdag 15 januari 2019 om 19:29
Koud he?Abundance-of-Freedom schreef: ↑15-01-2019 17:44Over Pizza gesproken, ik moet opeens aan Henk Spaan en Harry Vermegen denken, met Pisa en Verona.
Kopje koffieeeeee glazenwasser!!![]()
![]()
dinsdag 15 januari 2019 om 19:35
Wat ik me vooral uit (met name tweede helft) jaren '70 herinner (toen was ik zelf 12-14 jaar oud) is de matigheid, in goede zin. Chips waren er alleen op zaterdagavond, met het hele gezin voor de buis om naar de Weekend-Kwis te kijken, of een spannende politieserie zoals Pepper of The Streets of San Francisco, en dan zomaar een gevulde koek bij de koffie en daarna een soepkommetje chips (1 zak gedeeld over 4 personen). Feest! Tegenwoordig (vr)eet men gewoon elke avond chips, elke avond wijn, elke avond luxe koeken, en vraagt men zich af waarom men dikker wordt.
Naar oma, naar de winkels, op koffievisite bij vrienden, dat deden we gewoon lopend of hooguit op de fiets als het wat verder weg was. Tegenwoordig rammelen de autosleutels al als men 2 straten verderop moet zijn. Want tjee, het miezert, en bah. Vroeger pakten we gewoon een paraplu desnoods en stapten de deur uit.
Naar oma, naar de winkels, op koffievisite bij vrienden, dat deden we gewoon lopend of hooguit op de fiets als het wat verder weg was. Tegenwoordig rammelen de autosleutels al als men 2 straten verderop moet zijn. Want tjee, het miezert, en bah. Vroeger pakten we gewoon een paraplu desnoods en stapten de deur uit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dinsdag 15 januari 2019 om 19:40
Na een drukke en vervelende werkdag alle pagina's weer bijgelezen en ben helemaal opgebeurd, zó leuk wat er weer allemaal voorbij gekomen is hier! Het is weer een en al herkenning.
Die canvas rugzak met touwtjes had ik vroeger ook en zou ik zo weer willen kopen. Echt tijdloos dat ding.
In Toppop heb ik nog gedanst in een paar afleveringen en ook een paar keer serieus in beeld geweest op tv. Ik hoop dat die beelden gewist zijn
Ik mis nog:
Frits Spits met de Avondspits. Mijn moeder gaf het op een gegeven moment maar op om mijn broer en mij duidelijk te maken dat er geen radio aan mocht tijdens het avondeten. Volgens mij was ze zelf stiekem ook fan van Frits. Op het einde was er altijd een limerick.
Sjef van Oekel al voorbij gekomen? "Reeds".
De film van Ome Willem. Deze vuist op deze vuist...
De stratenmaker op zee show.
Daar komen de schutters.
Die canvas rugzak met touwtjes had ik vroeger ook en zou ik zo weer willen kopen. Echt tijdloos dat ding.
In Toppop heb ik nog gedanst in een paar afleveringen en ook een paar keer serieus in beeld geweest op tv. Ik hoop dat die beelden gewist zijn

Ik mis nog:
Frits Spits met de Avondspits. Mijn moeder gaf het op een gegeven moment maar op om mijn broer en mij duidelijk te maken dat er geen radio aan mocht tijdens het avondeten. Volgens mij was ze zelf stiekem ook fan van Frits. Op het einde was er altijd een limerick.
Sjef van Oekel al voorbij gekomen? "Reeds".
De film van Ome Willem. Deze vuist op deze vuist...
De stratenmaker op zee show.
Daar komen de schutters.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
dinsdag 15 januari 2019 om 19:41
Ik heb er als kind veel naar gekeken, maar het was geen serie die me pakte. Kan me het verhaal ook echt net meer herinneren. Q en Q daarentegen vond ik helemaal geweldig als kind, zo spannend, die geheimzinnige foto, die opa die meedeed, alle ontdekkingen die ze deden(onder andere een Lelijke Eend, een rode, geloof ik, die dan ook weer een rol speelde), helemaal geweldig vond ik die serie.onzichtbarevrouw schreef: ↑15-01-2019 19:36
Kunt u ons de weg naar Hamelen vertellen, mijnheer?
Lekker spannend, maar die kinderen vond ik niet altijd leuk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dinsdag 15 januari 2019 om 19:43
Gevulde koek én chips! Doe maar raak zeg, dat kregen wij niet. Een gevulde koek door 4-en of hooguit door de helft en dan zeker geen chips. Nooit chips trouwens.pejeka schreef: ↑15-01-2019 19:35Wat ik me vooral uit (met name tweede helft) jaren '70 herinner (toen was ik zelf 12-14 jaar oud) is de matigheid, in goede zin. Chips waren er alleen op zaterdagavond, met het hele gezin voor de buis om naar de Weekend-Kwis te kijken, of een spannende politieserie zoals Pepper of The Streets of San Francisco, en dan zomaar een gevulde koek bij de koffie en daarna een soepkommetje chips (1 zak gedeeld over 4 personen). Feest! Tegenwoordig (vr)eet men gewoon elke avond chips, elke avond wijn, elke avond luxe koeken, en vraagt men zich af waarom men dikker wordt.
Ik herken je beeld van tegenwoordig helemaal niet trouwens.
dinsdag 15 januari 2019 om 19:45
Ja inderdaad, wij kregen ook op zaterdagavond een bakje chips en een glaasje limonade gazeuse, en op zondag een gebakje maar verder geen gesnaai. Ook geen frisdrank door de week en snoep alleen als we op vakantie gingen. Als je dorst had kon je water drinken en als je honger had mocht je een appel of een boterham. En zondagmiddag altijd lange wandelingen die eindigden bij oma waar de halve familie bijelkaar zat.pejeka schreef: ↑15-01-2019 19:35Wat ik me vooral uit (met name tweede helft) jaren '70 herinner (toen was ik zelf 12-14 jaar oud) is de matigheid, in goede zin. Chips waren er alleen op zaterdagavond, met het hele gezin voor de buis om naar de Weekend-Kwis te kijken, of een spannende politieserie zoals Pepper of The Streets of San Francisco, en dan zomaar een gevulde koek bij de koffie en daarna een soepkommetje chips (1 zak gedeeld over 4 personen). Feest! Tegenwoordig (vr)eet men gewoon elke avond chips, elke avond wijn, elke avond luxe koeken, en vraagt men zich af waarom men dikker wordt.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
dinsdag 15 januari 2019 om 19:46
dinsdag 15 januari 2019 om 19:49
Hans van der Togt
Hij zei altijd Nors and Sous wanneer hij de serie North and South aankondigde.

Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.