Autohuur Italië

16-01-2019 20:31 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan om in september naar het Gardameer te gaan. Ik is eigenlijk man en kinderen. We gaan met 1 auto er heen rijden maar ik denk dat het ter plekke wel fijn is om (af en toe) een tweede auto ter beschikking te hebben.
Nu ben ik een beetje op zoek gegaan op internet en de prijzen voor een week vallen me soms redelijk mee.
Maar nu mijn vraag: is het zo dat als ik in bijvoorbeeld juni een auto zou boeken voor september zouden de prijzen dan anders zijn?
Heb je nu een soort van voordeel door vroeg te boeken?
En kun je ook per dag een auto boeken in Italië?
Je gaat met volwassen kinderen die hun rijbewijs hebben?

Voor een dag huren is relatief duur. Bovendien moet je dan ook ergens gaan ophalen/afleveren. Als er behoefte is aan regelmatig afzonderlijk van elkaar dingen ondernemen zou ik gewoon de hele periode de auto huren. Sunnycars is wel 'n goedkope aanbieder in Europa.
Autorijden in het hoogseizoen langs het meer vond ik drama eigenlijk. Waar denk je die auto voor nodig te hebben?
Ja, de kinderen hebben een rijbewijs.
En inderdaad, we willen afzonderlijk van elkaar dingen ondernemen.

Denk je dat het goedkoper is om nu een auto te boeken? Of kan dat ook vlak voor vertrek.

Ik heb nu nog geen exacte datum van de vakantie, dus nu a la minute boeken kan niet. Maar waarschijnlijk binnen nu een 2 weken heb ik wel geboekt.
Hij gaat pas in september, dus na het hoogseizoen.

Neem aan dat je niet alleen maar op bij dat meer blijft hangen en overdag de omgeving gaat rondtouren, dus dan is 'n auto wel zinvol. Zeker als je met volwassenen gaat die ook wel 'ns afzonderlijk op pad willen.

Maar zelf een dagje bij dat meer geweest zou ik er niet een hele vakantie door willen brengen. Zou dan meer gaan roadtrippen naar Toscane ofzo.
Zou de prijs gewoon wat in de gaten houden de komende paar maanden. Soms wordt het goedkoper, soms duurder. Kijk gewoon wat je zelf 'n acceptabele prijs vindt inclusief de verzekeringen.
Hahaha, ik moet lachen dat je schrijft hij gaat pas in september.
Ik dacht hoe kom je daar nou bij?
Maar ik snap het al, ik had moeten schrijven ik is man en ik en kinderen.
Grappig.

Maar bedankt voor de info, ik zal het in de gaten houden.
Ik hoop natuurlijk dat het nog goedkoper gaat worden :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven