Creatief van Zalando
vrijdag 18 januari 2019 om 17:05
https://www.ad.nl/economie/zo-wil-zalan ... ~a0cec372/

Stuur jij wel eens kleding terug, gedragen of niet gedragen?
Stuur jij wel eens kleding terug, gedragen of niet gedragen?
vrijdag 18 januari 2019 om 18:02
Turquasi zegt ook 'wel jammer dat het niet kan', dus ze doet het niet.bethweeter schreef: ↑18-01-2019 17:51En als je een broek in een fysieke winkel koopt (of voorheen wel eens kocht)? Ga je dan ook eerst een kwartiertje fietsen?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
vrijdag 18 januari 2019 om 18:10
Is niks opzienbarends aan. de bijenkorf doet dit ook bij de dure stukken kleding boven een bepaalde prijs, ik meen dat dat boven 300,- euro was.
Ool zalando gaat dit bij alleen duurdere kleding doen.
Van mij mogen alle (web)winkels zulke tags aan kleding gaan hangen.
Ik zou trouwens nooit iets eerst dragen en dan alsnog terugsturen.
Maar ja, sommige mensen kennen geen schaamte volgens mij.
Op díé fiets!
vrijdag 18 januari 2019 om 18:14
Prima dat jij het zo doet.
Maar inderdaad, betalen voor die 8 stuks en na retouren geld terug van de 7.
Met achteraf betalen vind ik het best wel asociaal eigenlijk. Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen die teveel bestellen en retourneren niet meer achteraf mogen betalen. Terecht in mijn ogen.
On topic: ik stuur af en toe wat terug. Altijd ongedragen, op even passen na dan.
En prima dat Zalando zo´n label aan duurdere kleding hangt.
vrijdag 18 januari 2019 om 18:19
vrijdag 18 januari 2019 om 18:30
Ik bestel meestal 1 of 2 dingen bij zalando. Niets in verschillende maten, kleuren of versies. Als het niet past dan stuur ik het dezelfde dag of die daarop terug. Meestal zit het prima en dan hou ik het. Dragen en terugsturen doe ik al helemaal niet.
Ik vind het voor mezelf niet nodig om bijvoorbeeld 8 jassen te bestellen. Dat doe ik natuurlijk alleen als ik 8 jassen wil kopen.
Aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat je iets terugstuurt omdat de kleur niet helemaal voldoet of dat je toch 2 jurken bestelt om te kijken hoe de verschillende modellen staan.
Dragen van kleding en dan terugsturen vind ik ronduit absurd.
Ik vind het voor mezelf niet nodig om bijvoorbeeld 8 jassen te bestellen. Dat doe ik natuurlijk alleen als ik 8 jassen wil kopen.
Aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat je iets terugstuurt omdat de kleur niet helemaal voldoet of dat je toch 2 jurken bestelt om te kijken hoe de verschillende modellen staan.
Dragen van kleding en dan terugsturen vind ik ronduit absurd.
vrijdag 18 januari 2019 om 18:44
Wat is het verschil? Eindresultaat is toch zowel bij vooraf als achteraf betalen dat je één vest houdt en dat ene vest ook betaalt?RoseHip schreef: ↑18-01-2019 18:14Prima dat jij het zo doet.
Maar inderdaad, betalen voor die 8 stuks en na retouren geld terug van de 7.
Met achteraf betalen vind ik het best wel asociaal eigenlijk. Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen die teveel bestellen en retourneren niet meer achteraf mogen betalen. Terecht in mijn ogen.
On topic: ik stuur af en toe wat terug. Altijd ongedragen, op even passen na dan.
En prima dat Zalando zo´n label aan duurdere kleding hangt.
vrijdag 18 januari 2019 om 18:54
Ik snap het ook niet helemaal geloof ik. Ik doe het altijd zo. Juist bij kleding, omdat ik waarschijnlijk nog wat terug zal sturen. Dan hoef ik niet zolang op mijn geld te wachten.
vrijdag 18 januari 2019 om 19:00
Maar zou jij een broek willen krijgen waar iemand anders al een kwartiertje mee heeft gefietst?
Bovendien is de wetgeving niet zo bedoeld: het idee is dat je producten kunt beoordelen zoals in een stenen winkel. Daar kan je ook niet een broek aantrekken en even gaan fietsen.
vrijdag 18 januari 2019 om 19:05
vrijdag 18 januari 2019 om 19:07
Aha.
Maar uij vind het wel de normaalste zaak van de wereld dat de (web-)winkel wèl lang op z'n/haar geld moet wachten
jouw leven is een keuze
vrijdag 18 januari 2019 om 19:10
Nee. Zalando doet dit bij artikele met een hoog retour-risico.Stellafietst schreef: ↑18-01-2019 18:10Is niks opzienbarends aan. de bijenkorf doet dit ook bij de dure stukken kleding boven een bepaalde prijs, ik meen dat dat boven 300,- euro was.
Dameskleding voor gelegenheden. Cocktail jurkjes etc. Hoeft niet per sé duur te zijn.
Overigens ook alleen dames kleding. Bij heren ligt het risico stukken lager en gaat het om minder.
jouw leven is een keuze
vrijdag 18 januari 2019 om 19:14
Er is een sportwinkel waarbij je (fiets)kleding 14 dagen mag testen. Daar komen dus ook gebruikte broeken retour (verwacht ik). Het haalde mij wel over de streep. Ik kocht daar een broek van €150,00, fietste er mee en was er blij mee. Als ze die 14-dagenregel niet zouden hebben, zou ik hem niet gekocht hebben. Dan zou ik voor een goedkoper exemplaar zijn gegaan (waarschijnlijk).
vrijdag 18 januari 2019 om 19:15
Het zou al heel wat schelen als de beschrijving beter en uitgebreider was En bv 3 verschillende modellen met hetzelfde item. Een lang, een dik en een normaal mens bv. Een maat 38 , 42 , 48. Ook een close up met een potlood of ander bekend item er bij. Zodat je makkelijker ziet hoe de structuur van de stof is.
vrijdag 18 januari 2019 om 19:16
Als ze achteraf betalen aanbieden als optie moeten ze lang(er) op hun geld wachten. Ook als je niks retour stuurt. Hoe maakt het retour sturen het asociaal om achteraf te betalen? Als ze niet op hun geld willen wachten tot nadat je de spullen ontvangt moeten ze de optie achteraf betalen afschaffen, maar ik verwacht niet dat Zalando cashflowproblemen krijgt door die optie.
vrijdag 18 januari 2019 om 19:17
Allereerst teleurstellend om vast te stellen dat je als ondernemer dit soort dingen moet doen. Blijkbaar is er dusdanig veel onfatsoenlijk volk oo deze planeet, dat het.blijkbaar de investering waard is om extra labels te laten maken èn te bevestigen.
Ontfatsoenlijk volk? Ja!
Het getuigd van weinig respect voor een onderneming om gebruikte/gedragen kleding retour te sturen.
Ook (en da's eerser gezegd hier) jaag je alle klanten vam Zalando op extra kosten.
Ten slotte zijn er wel een aantal milieuredenen te noemen waarom dit aso-gedrag is.
Een keertje pech met een maat, ka n iedereen gebeuren, maar 8 dingen bestellen en er 7 retouneren?
Het is weer zo'n enor. Goed voorbeeld van onze luie-mensen-egoïstische-consumptie-samenleving.
Gelukkig doen viva-forummers dit nooit.....
Ontfatsoenlijk volk? Ja!
Het getuigd van weinig respect voor een onderneming om gebruikte/gedragen kleding retour te sturen.
Ook (en da's eerser gezegd hier) jaag je alle klanten vam Zalando op extra kosten.
Ten slotte zijn er wel een aantal milieuredenen te noemen waarom dit aso-gedrag is.
Een keertje pech met een maat, ka n iedereen gebeuren, maar 8 dingen bestellen en er 7 retouneren?
Het is weer zo'n enor. Goed voorbeeld van onze luie-mensen-egoïstische-consumptie-samenleving.
jouw leven is een keuze
vrijdag 18 januari 2019 om 19:20
Ik heb laatst voor het eerst een hele zending (5 kledingstukken) teruggestuurd, inclusief 1 gedragen item. Ik was op zoek naar een top/shirt in een bepaalde kleur. Ik bestelde 4 verschillende tops (1 top in een dubbele maat).
1 top vond ik het fijnst, dus die wilde ik graag hebben. Ik heb alle tags verwijderd en ben hem op een (halve) werkdag gaan dragen. En binnen een half uur had ik spijt van mijn aankoop: hij kroop steeds naar achteren. Dus ik stond, elke keer als ik een stukje had gelopen, te trekken aan mijn shirt.
Als ik hem in een fysieke winkel zou kopen, dan was ik er mee terug gegaan. Ik heb hem dus retour gestuurd. Ik heb wel bij de opmerkingen geschreven dat 1 van de shirts een paar uur gedragen was + reden van retournering.
Ik had verwacht dat ik daar wel een reactie op zou krijgen of daar een tegoedbon oid voor zou krijgen, maar ik heb het volledige aankoopbedrag retour gekregen.
Nu koop ik mijn kleding voor 98% online en dit was de eerste keer dat ik een gedragen stuk retour heb gestuurd. Het was ook de eerste keer dat ik alles van 1 zending retour heb gestuurd. Ik had het ook terecht gevonden als ik uiteindelijk de verzend- en retourkosten had moeten betalen.
1 top vond ik het fijnst, dus die wilde ik graag hebben. Ik heb alle tags verwijderd en ben hem op een (halve) werkdag gaan dragen. En binnen een half uur had ik spijt van mijn aankoop: hij kroop steeds naar achteren. Dus ik stond, elke keer als ik een stukje had gelopen, te trekken aan mijn shirt.
Als ik hem in een fysieke winkel zou kopen, dan was ik er mee terug gegaan. Ik heb hem dus retour gestuurd. Ik heb wel bij de opmerkingen geschreven dat 1 van de shirts een paar uur gedragen was + reden van retournering.
Ik had verwacht dat ik daar wel een reactie op zou krijgen of daar een tegoedbon oid voor zou krijgen, maar ik heb het volledige aankoopbedrag retour gekregen.
Nu koop ik mijn kleding voor 98% online en dit was de eerste keer dat ik een gedragen stuk retour heb gestuurd. Het was ook de eerste keer dat ik alles van 1 zending retour heb gestuurd. Ik had het ook terecht gevonden als ik uiteindelijk de verzend- en retourkosten had moeten betalen.
vrijdag 18 januari 2019 om 19:22
Dat inderdaad. Daar kiezen ze toch voor? Ik denk dat het voor hen net iets minder vervelend is om op hun geld te wachten. Voor mij kan dat namelijk betekenen dat ik pas een nieuw kledingstuk bij een andere webwinkel kan bestellen als ik het geld van de eerste webwinkel terug heb.Mik* schreef: ↑18-01-2019 19:16Als ze achteraf betalen aanbieden als optie moeten ze lang(er) op hun geld wachten. Ook als je niks retour stuurt. Hoe maakt het retour sturen het asociaal om achteraf te betalen? Als ze niet op hun geld willen wachten tot nadat je de spullen ontvangt moeten ze de optie achteraf betalen afschaffen, maar ik verwacht niet dat Zalando cashflowproblemen krijgt door die optie.
vrijdag 18 januari 2019 om 19:23
Zou je oom 98% online kopen als verzending en retour niet gratis was?Idris schreef: ↑18-01-2019 19:20Ik heb laatst voor het eerst een hele zending (5 kledingstukken) teruggestuurd, inclusief 1 gedragen item. Ik was op zoek naar een top/shirt in een bepaalde kleur. Ik bestelde 4 verschillende tops (1 top in een dubbele maat).
jouw leven is een keuze
vrijdag 18 januari 2019 om 19:24
......en dat kunnen we natuurlijk niet hebben.....Drackie schreef: ↑18-01-2019 19:22Dat inderdaad. Daar kiezen ze toch voor? Ik denk dat het voor hen net iets minder vervelend is om op hun geld te wachten. Voor mij kan dat namelijk betekenen dat ik pas een nieuw kledingstuk bij een andere webwinkel kan bestellen als ik het geld van de eerste webwinkel terug heb.
jouw leven is een keuze
vrijdag 18 januari 2019 om 19:26
Als je 8 dingen bestelt heb je in elk geval de meeste kans dat er iets past. 8 keer los van elkaar iets bestellen omdat een artikel steeds niet goed is, is milieutechnisch veel asocialer (en zelfs 2 keer is voor het milieu al minder gunstig). Ik heb best vaak dat iets in het echt minder mooi is, niet lekker zit, qua maat niet goed is, etc.2east schreef: ↑18-01-2019 19:17Allereerst teleurstellend om vast te stellen dat je als ondernemer dit soort dingen moet doen. Blijkbaar is er dusdanig veel onfatsoenlijk volk oo deze planeet, dat het.blijkbaar de investering waard is om extra labels te laten maken èn te bevestigen.
Ontfatsoenlijk volk? Ja!
Qua beha's weet ik vaak niet goed welke maat ik heb, dus ja, ik heb er laatst 10 besteld omdat ik echt geen idee had, en zo kon ik op mijn gemak thuis passen. Ik heb er drie uitgekozen en de rest teruggestuurd.
vrijdag 18 januari 2019 om 19:29
Voor jou de zelfde vraag:Drackie schreef: ↑18-01-2019 19:26Als je 8 dingen bestelt heb je in elk geval de meeste kans dat er iets past. 8 keer los van elkaar iets bestellen omdat een artikel steeds niet goed is, is milieutechnisch veel asocialer (en zelfs 2 keer is voor het milieu al minder gunstig). Ik heb best vaak dat iets in het echt minder mooi is, niet lekker zit, qua maat niet goed is, etc.
Qua beha's weet ik vaak niet goed welke maat ik heb, dus ja, ik heb er laatst 10 besteld omdat ik echt geen idee had, en zo kon ik op mijn gemak thuis passen. Ik heb er drie uitgekozen en de rest teruggestuurd.
Zou je dit ook doen als je de reële verzend en retourkosten moest betalen?
jouw leven is een keuze