Uitgerekend in augustus 2019 (met tabel)

16-12-2018 11:56 926 berichten
Hallo dames!

Voor iedereen die in augustus 2019 is uitgerekend en die hier graag komt meepraten.
Er waren al een aantal andere topics voor augustus die zijn overgegaan in fb of whatsapp, deze is om te blijven kletsen in het topic.

[/td]
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
workaholiccc24/281e3 augustusJongetje11 maart 20 weken echo
haoshi31/--1e3 augustus......
Avr199226/242 e05 Augustus... 1e echo gehad Termijnecho op 11 Januari
GoodmorningSunshine32/332e8 augustus......
mijnnaamislaura32/322e8 augustusmeisje
Appletree8632/333e14 augustusJongen
KoekoekK29/352e16 augustus...termijnecho gehad
sharebear28/301e18 augustus...termijnecho 25 januari
Ijs_monster31/312e18 augustus...1e echo/intake 8 januari
Songforyourheart24/292e19 augustus?...1e echo/intake 7 januari
Pienut25/291e20 augustus...26 maart 20-wekenecho
Twilight35/371e23 augustus?...1e echo/intake 16 januari
Sanne_A37/29/292e25 augustus...pretecho 13 maart
Herfstblaadje8929/322e27 augustusMeisje20 weken echo 5 april
sneeuwwitje8632/342e27 augustus2 jongetjestweeling, termijnecho gehad
Diamantje12330/231e27 augustusjongetjegeslachtsbepalingsecho 9 maart, 20 weken echo 8 april
Sterrewaterman33/342e30 augustus?Verrassing1e echo 17-01/intake 21-01, termijnecho 6 februari
Pinda :rose:, Juf_blauw :rose:, lenthe_ :rose: BdG88 :rose: justagirly :rose:

Wees welkom en zet jezelf in de tabel!
Inlog
Gebruikersnaam: Augustusbaby2019
Wachtwoord: augustusbaby2019
anoniem_6771783ccaf04 wijzigde dit bericht op 28-03-2019 21:41
79.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij denken beide een jongetje.
Gebaseerd op helemaal niets! Het lijkt me alle 2 leuk, maak me echt niets uit wat het is.

Ik ben licht misselijk geweest, nu helemaal niets meer. Dus hoop heeeeel hard dat dat zo blijft.
gelukkig ben je niet meer misselijk!
Ik ga gokken op een meisje (zal dan wel een jongen worden haha)
Maar mijn moeder heeft heel vaak gelijk in dit soort dingen.. Ze had een naam voor mijn dochter in haar hoofd, en dat kwam echt 99% overeen met de naam die wij hadden uitgezocht, 1 letter was anders. Terwijl we pas op de laatste dag van de zwangerschap de naam wisten, en zij wist de naam al veel langer. Dus ik gok op een meisje
Joepie Sanne, nog een goede echo!

Qua geslacht...geen flauw idee. Grappig dat jullie al een voorgevoel hebben. Misschien dat ik dat na de echo krijg. We willen het wel weten in elk geval. Maar dat duurt nog laaaaaaang :hyper:
Gefeliciteerd met de goede echo's Sanne en SterreWaterman!

Ik had gisteren ook de echo en ik ben nu nog erg aan het bekomen van de schok. We zagen namelijk een kloppend hartje, en toen... zagen we er nog een. Een tweeling hadden we nooit verwacht en hoewel we het ook bijzonder en heel mooi vinden zien we ook erg op tegen de overgang van 1 kind naar 3 kinderen.
Baby 1 loopt qua groei iets voor op baby 2 (7w4d vs 7w1d). Dat hoeft niets te betekenen, maar kan erop wijzen dat baby 2 het uiteindelijk niet gaat redden. Daarom is er een echo gepland over twee weken, dan kunnen we kijken of ze allebei goed doorgroeien. Ik ben wat teruggezet, mijn uitgerekende datum is nu 3 september. Maar dat zegt bij tweelingzwangerschappen niet zo heel veel, de kindjes worden gemiddeld bij 37 weken geboren namelijk.
Wow, Sneeuwwitje, kan me voorstellen dat je daarvan nog even in shock bent!
Geen tweelingen in de familie dus?
Ja bij een oom en tante, verder bij niemand... Dus misschien had ik een iets verhoogde kans maar ik ging hier niet echt vanuit!
@Sanne: fijn een goede echo :cheer:

@sneeuwitje; dubbel gefeliciteerd! En als je het niet had verwacht is de shock heel begrijpelijk. Zal ook best pittig kunnen zijn ineens twee mini deugnietjes erbij ipv 1. Wij hielden er wel rekening mee omdat bij ons in beide gezinnen tweelingen voorkomen.

@nipt; ik kies wel voor de nipt maar dan zonder nevenbevindingen.

@geslacht; ik denk een meisje omdat we al een meisje hebben en ik denk dat wij alleen maar meisjes kunnen maken, maar stiekem zou ik een jongen ook heel erg leuk vinden. Heb niet echt een duidelijk voorgevoel maar voel me momenteel redelijk hetzelfde als bij de vorige zwangerschap.
Wow wat gaan jullie ontzettend hard! Ik heb de laatste dagen wel steeds wat gelezen maar niet de tijd gehad om goed te reageren. En als je dan eenmaal achterloopt... :P ga vast vanalles vergeten, maar doe m'n best om op alles te reageren!

Nog wat nieuwe dames erbij! Wat leuk, gefeliciteerd!
En ook weer allemaal goede echo's, wat ontzettend fijn! Ben blij dat er zoveel goed nieuws is!

Sanne, ik had de leeftijden ook gezien en dacht ook dat het een typfoutje was, maar vind het heel bijzonder en stoer wat je doet! Heb er misschien wel overheen gelezen, maar hoe ben je hierbij gekomen? Had je het zelf bedacht of zijn het vrienden van je oid?

Sneeuwwitje, oef, kan me voorstellen dat dat een schok was ja! Snap je reactie ook heel goed, leuk maar ook wel heel zwaar. Wij waren stiekem wel opgelucht toen het er een maar een was! Ik las toevallig laatst dat tweelingen niet perse genetisch bepaald zijn. Eeneiig is toeval en met tweeeiig is er een iets grotere kans als het in de familie voorkomt, maar dat scheelt niet heel veel. Stond geloof ik vandaag of gisteren in mijn app. Hoop dat je echo over 2 weken goed is!

Nipt, wij gaan waarschijnlijk ook de nevenbevindingen doen. Mijn man heeft een beetje het motto dat je maar beter alles kan weten. Ik werk zelf in de gehandicaptenzorg en weet dat er natuurlijk maar een klein aantal aandoeningen aangetoond kan worden, maar vind dat toch eigenlijk ook wel fijn, zie zoveel nare dingen.

Geslacht, ik heb zelf het idee dat het een meisje is. Al vanaf het moment dat ik dacht dat het raak was. Maar dat is echt helemaal nergens op gebaseerd dus het kan alle kanten op. Het maakt ons ook echt niet uit, maar ben wel heel benieuwd!
Sneeuweitje, wauw, gefeliciteerd en spannend allemaal.
En ook iedereen met de goeie echo' s proficiat!

Ik voel me minder blij.
Sinds gister lijkt het wel of in ongesteld ben en heb nu ook zeuren gevoel in onderbuik.
Ben er even vanaf met mijn blije gedoe.
bah.
Verloskundige gister avond nog gebeld. Ik ben nog niet ver genoeg om zo het hartje te kunnen horen....
Na het weekend een echo plannen zei ze en niet te druk maken, ik doe dat nu inmiddels dus wel. Wil dat het stopt!!!!

En ik wil niet afwachten tot ik donderdag de echo heb.
Ga ze wel weer bellen als dit zo doorgaat, dan wil ik maandag een echo.

Ik vrees nu even erge dingen en voel me allesbehalve blij :cry:
Dank voor het medeleven allemaal!

@justagirly: wat vervelend dat je je zo onzeker voelt, wat voelt er nu anders? Ik heb ook regelmatig krampen in mijn buik maar heb dat vanaf het begin al gehad dus het baart mij niet zoveel zorgen. Heb je verder dan ook minder symptomen? Bij mij kunnen de symptomen van dag tot dag erg verschillen, maar daar heb jij natuurlijk niks aan. Ik hoop dat je het weekend een beetje doorkomt en dat je maandag terecht kunt en hopelijk gerustgesteld kan worden!
Justagirly heb je dan ook bloed verlies ? Ik heb ook regelmatig een zeurende menstruatie achtige pijn. Juist goed zei de VK want dan is je baarmoeder aan t groeien.
sneewwitje86, wat er anders voelt?
Dat ik ongesteld ben!
Flink bloedverlies dus.
Sorry dat heb ik niet duidelijk opgeschreven zie ik nu ,maar al sinds gistermiddag en zit gewoon aan de maandverband want het houdt niet op.

Verloskundige gaat me maandag ergens tussen plannen voor een echo
ga me nu proberen neer te geven, ze zei namelijk dat door de goed echo en goede hartje de kans nog steeds vele malen groter is dat het wel goed zit.
Toch voelt dit niet normaal.
Ik wil geen bloed zien, gewoon niks noppes nada (6)
Ohh wat eng justagirly ik snap dat je nu erg onzeker bent. Je hoort ook zo vaak dat het toch niks blijkt te zijn. Gelukkig kan je maandag al voor een echo!
Wauw Sneeuwwitje wat spannend! Twee hartjes maarliefst! Kan me voorstellen dat het flink schrikken is. Laat het lekker rustig even bezinken.

Sharebear, kan me voorstellen dat je door je werk voor jezelf een goede keuze kunt maken wat betreft de NIPT. En wat grappig, jij ook aal een voorgevoel over het geslacht! Over 10 weken weten we het misschien allemaal wel...

Oooh Justagirly wat stom! Vroeg me eerst ook af of je bloedverlies had, want krampen hoeven op zich niks te betekenen. Maar bloed is er dus wel. Zou vertrouwen op wat de verloskundige zegt, hoe moeilijk het waarschijnlijk ook is. Sterkte :there: Gelukkig mag je maandag voor een echo en heb je snel duidelijkheid.
anoniem_355159 wijzigde dit bericht op 19-01-2019 13:21
19.89% gewijzigd
Ohh wat spannend justagirly! Hoop dat maandag alles goed is!

Oh wauw een tweeling Sneeuwwitje! Ik snap dat het idee even wennen is!

Hier weet inmiddels de hele familie dat ik zwanger ben. Zoooo leuke reacties! Iedereen leefde ook al zo lang met ons mee!

Heb ook al een heel lief cadeautje gekregen: een 9 maanden dagboek.
Maar ik snap ergens iets niet. Vanaf week 1 begint die te tellen. Daar staat je menstruatie is net begonnen (16 november). Dus hij telt vanaf daar. Klopt natuurlijk wel.
Maar als ik vanaf daar verder tel kom ik bij deze week bij week 10 uit.
Ziekenhuis heeft mij op 8 weken gezet.
(ik las ergens iets over 2 bonus weken die je gewoon extra krijgt), Maar dan klopt het boekje toch niet?
Of denk ik nu veel te moeilijk????
Justagirly wat ontzettend spannend, snap heel goed dat je er onzeker van wordt. Rationeel kan je prima bedenken dat het beits hoeft te betekenen en luisteren naar de verloskundige. Maar je gevoel zegt dan totaal het tegenovergestelde. Gelukkig kan je maandag al voor een echo! Hoop dat het straks gewoon stopt en je echo maandag gewoon goed is!

Twilight, die "bonusweken" is dat er dus geteld wordt vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, maar je dan natuurlijk niet zwanger bent. In een superregelmatige cyclus is na 2 weken je eisprong en dan na een paar dagen de innesteling. Dan ben je eigenlijk pas zwanger, maar ze rekenen dus 2 weken daarvoor. Dat jij nu op 8 weken zit heeft waarschijnlijk te maken met hoe je cyclus zit, dus wanneer jouw innesteling is geweest. En wanneer je kindje dus is begonnen. Die boeken gaat meestal uit van de perfecte cyclus, maar dat is natuurlijk niet hoe het werkt :P
Knuffel, justagirly! Die onzekerheid is killing!
Ach wat naar voor je justagirly! Sorry, had idd niet direct begrepen uit je tekst dat je bloedverlies had. Wat zal de tijd langzaam gaan voor je nu. Heel heel sterkte, hopelijk is het idd loos alarm!
Gelukkig is het avond, deze dag is bijna voorbij :yes:
Het is nog hetzelfde qua gevoel en iets minder met bloed maar zeker nog niet voorbij. Jullie reacties doen me wel goed, bedankt allemaal!!!
Ik schommel inderdaad erg met wat mijn eigen gevoel zegt, wil maandag ook geen enorme dreun krijgen.
Maar ik bekijk het per plasbeurt en denk maar zo als het afzakt geeft het hoop en als het sowieso maar niet verergert!!!!
En ik moet maandag ook werken, wat moet ik zeggen, denk gewoon de waarheid maar op tafel gooien....
Eerst vanavond en morgen maar doorstaan. Ik heb mezelf verwend samen met dochters lekkere dingen uit winkel gehaald en een taart gebakken om maar even wat afleiding te zoeken. En maak het ook niet laat vanavond, ga nu languit op de bank en we snoepen onszelf hier de dag maar wat uit!
@twilight; precies wat sharebear zegt. Niet elke cyclus is hetzelfde en zo’n boekje houdt daar geen rekening mee. Als je weet dat je nu 8w bent zou ik vanaf daar de weken terug tellen en dus een andere datum als week 1 dan de menstruatie. Mijn eisprong was ook later dus zo’n boekje zou bij mij ook niet kloppen.

@justagirl; jeetje, ik snap dat je er zenuwachtig van wordt! Fijn dat je maandag terecht kan ipv pas donderdag. Hopelijk gaat morgen snel voorbij met voldoende afleiding. Als de vk denkt dat de kans dat t goed zit heel groot is, zegt ze dat vast niet voor niks. Zij heeft al veel meegemaakt dus probeer op haar te vertrouwen.

@sharebear; fijn dat jij en je man hetzelfde denken over de nipt! Mijn man laat t volledig los. Wel of geen nipt of nevenbevindingen of combi test, hij vindt alles best.
zojuist een groot stolsel/ stuk weefsel verloren, ik hoorde het echt vallen in de wc pot en schrok echt erg!! :-o
Maar ik heb het eens goed bekeken, ook uit de pot gehaald, en dit is echt géén minimensje/ baby,foetus....
Bel morgen verloskundige wel, ik heb het maar bewaard. (sorry misschien beetje smerig verhaal)
Foto' s op internet gezocht van miskraam met 11 weken, want dat ben ik vandaag, en dat was heftig om te zien maar lijkt er gelukkig totaal niet op :yes:

En heel stom maar ik vind het fijn want goed teken: ik MOET er nu uit want ik heb me toch een trek, ga een broodje eten hahahha
Op 1 of andere manier vind ik dit wel fijn omdat dit het bloeden verklaren kan. Aan de andere kant heb ook nog steeds die zeurende pijn in mijn buik. Maar hoop op het beste.
Welterusten allemaal. Hoop dat ik na eten weer kan slapen. :sheep:
Nou, het slapen ging niet al te best, zat half 7 alweer beneden, heb het weefsel nog eens goed bekeken en uit elkaar getrokken en kan echt niks ontdekken wat op een mensje lijkt of een vruchtzakje oid... Ik zou anders rond deze tijd ongesteld moeten zijn geworden. Het rare buikgevoel is weg :yes: Ik wil heel graag de verloskundige spreken en dat ze het even bekijkt, sorry allemaal ben even niet zo sociaal qua reageren op jullie, wil vooral het verhaal even ergens kwijt kunnen. Hoop dat deze dag snel voorbij gaat. Balen dat ik niet langer slapen kon dus.

Ik hoop dat bij jullie verder alles rustig is en zou graag willen ruilen met gewoon zwanger zijn en dan misselijkheid of andere kwaaltjes. Dat heb ik niet meer, ook gevoelige borsten al 2 weken minder, oo ben zo benieuwd en zenuwachtig voor de echo morgen :confused:
ohja heb ook gezocht op foto's miskraam 9 weken en ook dat vind ik totaal niet terug in mijn weefsel wat ik verloren ben.
ben er eigenlijk zeker van dat dit niet ons kindje is wat ik ben verloren, ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat mijn gevoel het juist heeft!!!
Blijf erover praten! Geen probleem, ik deed ook niets anders dan heel hard proberen afleiding te vinden maar intussen deed ik ook niks anders dan van alles googelen en mijn bevindingen delen met anderen.
Er zijn andere redenen voor bloedverlies te bedenken, ik heb 2 vriendinnen die tussendoor flink gebloed hebben en bij allebei is het goed gegaan. De ene was een poliep, de andere oorzaak nooit gevonden.

Qua misselijkheid: mijne is een stuk minder! Ik neem ‘s nachts nog wel een zetpil maar overdag, als ik elke 2 uur kan eten, red ik het. Zo fijn!

En geslacht... bij de eerste wist ik het zeker met 6 weken dat het een jongen zou zijn. Met de miskraam wist ik zeker dat het een meisje was. En nu? Geen idee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven