huren zonder inkomenseis

19-01-2019 19:40 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

in September wil ik een hbo-studie gaan volgen. Door mijn leeftijd (26) wil ik graag op mezelf ik wil niet op kamers. Ik wil volledig zelfstandig wonen. het gaat zich dus om een huurwoning in de vrije sector. Momenteel heb ik dus geen werk en kan ik dus niet voldoen aan een eventuele inkomenseis. Wel heb ik genoeg eigen vermogen om de huur te kunnen betalen. Het maandelijkse huurbedrag is dus geen probleem. Ter geruststelling zouden mijn ouders eventueel ook garant kunnen staan.

Ik wil dus graag op mezelf wonen en een studie volgen. Financieel gezien is dit geen probleem.
Maar ik kan dus niet voldoen aan al die regeltjes zoals een inkomenseis. Wat zijn mijn mogelijkheden verder? ik wil namelijk niet nog 4 jaar thuis wonen.
* Eventuele huur-sites waar het in mijn situatie mogelijk is?

Alvast bedankt.

Groetjes.
Ik ben als werkende toen midden 20 wel op kamers gegaan. Ik zat toen in een huis met alleen werkende mensen en de kamers waren net wat ruimer dan een studentenkamer (sommige hadden 2 kamers). Je betaalde ook wel meer maar er was wel inkomen.

Als ik jou was zou ik als de wiedeweerga een baan zoeken, het liefst fulltime zodat je aan de eis van de verhuurder kan voldoen. Eventueel kijken of je je studie ook in februari kan starten zodat je ruimer de tijd hebt om woonruimte te vinden.
linnylow schreef:
19-01-2019 23:45
Lekker dan..
Als ik werken ga is het niet goed.
Als ik niet werk is niet goed.
Wat een mogelijkheden..
Nja raak er beetje moedeloos van.

Er worden genoeg mogelijkheden aangegeven, maar jij hebt voor nu gewoon te hoge eisen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Misschien een mogelijkheid om wel aan de inkomenseis te voldoen: richt een stichting (Stichting Studiefonds Linnylow) op om je vermogen te beheren en laat maandelijks een bedrag door de stichting aan je overmaken, op basis van een overeenkomst tussen jou en de stichting. Dan heb je inkomen en kun je aan de inkomenseis voldoen.

Stichting oprichten kost een paar honderd euro bij de notaris.
Love is the meaning of life
Ik weet niet waar je woont maar er zal echt wel een chaletpark in de buurt zijn.koop een chalet nieuw of gebruikt dan heb je ook altijd wat over waar je lang van kan genieten.
Het idee van de stichting is denk ik de moeite waard om te onderzoeken, TO!

Ik weet wel dat het achteraf gebracht is maar ik ben wel nieuwsgierig hoe een jonge dame van 26 pas nu iets weet over inschrijvingen? Ook los van je ouders, over dit soort dingen heb je het toch ook met je vrienden en je klasgenoten? Ik wist dit al op mn 16e. Zijn je ouders en jij wel in NL geboren? Niet om te veroordelen. Dat gevoel wil ik je niet geven. Ik ben oprecht verbaasd dat deze info niet eerder bij je bekend was.
elfjetwaalfje schreef:
20-01-2019 08:06
laat maandelijks een bedrag door de stichting aan je overmaken

Dat heeft alleen zin als ze een aantal jaar zou kunnen leven van dat inkomen (inclusief huur), zodat ze haar hele studietijd kan overbruggen. Dan moet ze aardig wat gespaard hebben.
Hoe lang zou je kunnen leven van je spaargeld, TO?
TO, op alle suggesties reageer je met "ja, maar" en dan een reden waarom die suggestie voor jou niet werkt. Kopen wil je niet want je wil flexibel zijn, antikraak wil je niet want je wil zekerheid. Lotingwoningen zijn er bijna niet in je regio (wel in andere regio's?), dus dat heb je al afgeschoten. Gaan werken heeft geen zin omdat je met mbo toch niet aan de inkomenseis kan voldoen. En zo ga je nog even door. Zo ga je natuurlijk nooit een woning vinden. Accepteer dat er geen gespreid bedje is en dat je wat actiever je best moet doen om op jezelf te kunnen.
In welke woonplaats of regio wil je gaan wonen en studeren?
felicia schreef:
20-01-2019 08:26
Het idee van de stichting is denk ik de moeite waard om te onderzoeken, TO!

Ik weet wel dat het achteraf gebracht is maar ik ben wel nieuwsgierig hoe een jonge dame van 26 pas nu iets weet over inschrijvingen? Ook los van je ouders, over dit soort dingen heb je het toch ook met je vrienden en je klasgenoten? Ik wist dit al op mn 16e. Zijn je ouders en jij wel in NL geboren? Niet om te veroordelen. Dat gevoel wil ik je niet geven. Ik ben oprecht verbaasd dat deze info niet eerder bij je bekend was.
Ik ben Nederlands..Nee ik wist dat niet.. Ik was dus ook echt een laatbloeier. Mijn ouders hebben mij ook nooit huis uit gekeken van vriendinnen heb ik dat nooit gehoord want die wonen allemaal thuis.
elfjetwaalfje schreef:
20-01-2019 08:06
Misschien een mogelijkheid om wel aan de inkomenseis te voldoen: richt een stichting (Stichting Studiefonds Linnylow) op om je vermogen te beheren en laat maandelijks een bedrag door de stichting aan je overmaken, op basis van een overeenkomst tussen jou en de stichting. Dan heb je inkomen en kun je aan de inkomenseis voldoen.

Stichting oprichten kost een paar honderd euro bij de notaris.
Mm wat apart snap het eigenlijk niet zo.. Misschien eens na kijken.
Trotter schreef:
20-01-2019 08:31
Dat heeft alleen zin als ze een aantal jaar zou kunnen leven van dat inkomen (inclusief huur), zodat ze haar hele studietijd kan overbruggen. Dan moet ze aardig wat gespaard hebben.
Hoe lang zou je kunnen leven van je spaargeld, TO?
Mm misschien dat 4 jaar wel lukt. Maar zou naast studie ook nog zorgen voor inkomsten wel. Dus niet al het spaargeld opleven.
Gebruna schreef:
20-01-2019 09:44
In welke woonplaats of regio wil je gaan wonen en studeren?
Omdat de studie maar 1 dag per week is kan ik dat wel makkelijk reizen.. Wil ik wel wonen in mijn eigen regio..
Ik vertel die liever niet op het forum wegens herkenbaarheid door andere topic.
Ik heb je even geloept. Als jij Social Work wil gaan doen, zijn dit wel basisdingen om te weten hoor!
Celaena_Aelin schreef:
20-01-2019 15:26
Ik heb je even geloept. Als jij Social Work wil gaan doen, zijn dit wel basisdingen om te weten hoor!
Jup het zit er niet echt in hooguit bij een particuliere verhuurder maar die wil meestal ook wel zekerheid dmv inkomsten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven