Ontstoken oogje kat
zaterdag 19 januari 2019 om 02:26
Zoals jullie in mijn vorige topic hebben kunnen lezen heb ik een straatkatje geadopteerd. Sinds een aantal dagen heeft ze een oogontsteking, oogje is half toe en er loopt pus uit. Moet ik maandag weer met haar naar de dierenarts ? (Vorige keer heeft ze de kooi zowat afgebroken) of kan ik dit zelf oplossen ? Ik
was haar oogje nu geregeld uit met lauw water. Dankjewel voor jullie reacties.
was haar oogje nu geregeld uit met lauw water. Dankjewel voor jullie reacties.
zondag 20 januari 2019 om 13:18
hier is TO echt mee geholpen!iones schreef: ↑20-01-2019 12:58Heb ik geen dierenartsbezoek voor nodig! Mijn ervaring met al die kittens die ik hier gevonden heb, stoppelkatjes en zo. Die hadden ontstoken oogjes, soms als gevolg van oogvirus, soms als gevolg van niesziekte. In het laatste geval kregen ze ook een antibioticakuurtje. En anders kregen ze standaard dat superzalfje. Het werkt echt heel goed. Er zit antibiotica in.
Dat zalfje kun je echter alleen krijgen bij de dierenarts. En als die slechts één blik werkt op het katje, dan komt dat wel goed.
Ik kan de zalf zó wel krijgen. Omdat mijn dierenartsen mij kennen en vertrouwen op mijn oordeel.![]()
zondag 20 januari 2019 om 13:35
zondag 20 januari 2019 om 13:37
wie?derooiekater schreef: ↑20-01-2019 13:35Ik zou ook niet zomaar met oogzalf beginnen.
Als b.v het hoornvlies is beschadigd kan het oog ook gaan onsteken en dan kunnen bepaalde zalven het juist erger maken.
De lijst aan oog zalven die in heb gehad voor kleine rooie is lang.
Maar stoofpeertje waar ben je?
zondag 20 januari 2019 om 13:46
zondag 20 januari 2019 om 17:02
Dit is wat je kunt doen:
- je belt de dierenarts en legt de situatie uit
- je maakt foto van de ogen en appt die door.
- dan vraag je of je de zalf zo kunt komen halen.
Dat is als het alleen het oog betreft.
Bij niesziekte heeft je kat ook antibiotica nodig. Maar heeft hij een vieze neus? Niest hij? Hoor je hem ademen? Als dat niet het geval is, heeft het alleen betrekking op oog. Anders moet hij toch naar de dierenarts vrees ik.
- je belt de dierenarts en legt de situatie uit
- je maakt foto van de ogen en appt die door.
- dan vraag je of je de zalf zo kunt komen halen.
Dat is als het alleen het oog betreft.
Bij niesziekte heeft je kat ook antibiotica nodig. Maar heeft hij een vieze neus? Niest hij? Hoor je hem ademen? Als dat niet het geval is, heeft het alleen betrekking op oog. Anders moet hij toch naar de dierenarts vrees ik.
zondag 20 januari 2019 om 19:56
Heeft mijn telefoon er van gemaakt
Ik vind trouwens met oogjes dat de kat gezien moet worden om uit te sluiten dat het hoornvlies niet is beschadigd. Is een vrij simpele test maar dan weet je zeker dat het alleen om een infectie gaat.
Voor beide werkt cavasan prima alleen bij een beschadiging moet je langer door gaan dan bij een ontsteking.